een LPG vraagje :
m'n wagen rijd op LPG-only. (start dus niet eerst benzine zoals vele 'modernere' LPG systemen)
nu het kouder wordt,
vanaf welke buitentemperatuur kan ik moeilijkheden (onmogelijkheden ) verwachten bij het starten ?
zou hij bij vriestemperaturen nog direkt op LPG kunnen starten ? ervaringen ?
thx.
LPG : starten bij koude temperaturen
Re: LPG : starten bij koude temperaturen
Als je ontsteking en accu in goede staat zijn hoef je geen problemen te verwachten.
Eigen ervaring met de W200 ook alleen op LPG: starten en lopen terwijl de ANWB in de straat bezig was het ene na het andere benzinehok aan de gang te krijgen
Eigen ervaring met de W200 ook alleen op LPG: starten en lopen terwijl de ANWB in de straat bezig was het ene na het andere benzinehok aan de gang te krijgen
'77 W200, 360, D60 Front&Rear, no deadline...
Re: LPG : starten bij koude temperaturen
Idd.Dikkiedik wrote:Als je ontsteking en accu in goede staat zijn hoef je geen problemen te verwachten.
Zolang je nog ver verwijderd bent van het vriespunt van je koelvloeistof, en condenstatiepunt van het gasmengsel is er niks aan de hand.
Startproblemen bij koud weer zijn eerder gerelateerd aan slechte ontsteking en/of slechte accu.
Hier een filmpje opgenomen, auto hele nacht buiten gestaan met buitentemperaturen tot -21,5 graden, op moment van starten nog -18 graden. (sorry geen Mopar, maar principe is hetzelfde natuurlijk)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: LPG : starten bij koude temperaturen
Dat vroegen ze mij ook altijd ''wil je trailduster met koud weer slecht starten zeker''
ook lpg only
kan je vertellen nooit problemen, en ik heb echt wel eens in een vorst periode gestart
ook lpg only
kan je vertellen nooit problemen, en ik heb echt wel eens in een vorst periode gestart
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Re: LPG : starten bij koude temperaturen
die van mij start altijd gewoon (op lpg), al is het min 20 geweest
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
Re: LPG : starten bij koude temperaturen
Ik heb klanten in Noorwegen en Schotland.
Starten bij minus 25 graden is geen probleem.
Wel opletten met het vragen van motorvermogen zo lang de motor kout is.
Het beste is om de motor bij een koude start eerst enkele minuten stationair te laten lopen en dan rustig wegrijden.
Zodra de temperatuurmeter uit de hoek is kun je gas geven.
Hugo
www.iwemalpg.com
Starten bij minus 25 graden is geen probleem.
Wel opletten met het vragen van motorvermogen zo lang de motor kout is.
Het beste is om de motor bij een koude start eerst enkele minuten stationair te laten lopen en dan rustig wegrijden.
Zodra de temperatuurmeter uit de hoek is kun je gas geven.
Hugo
www.iwemalpg.com
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.
Re: LPG : starten bij koude temperaturen
idd ook nooit problemen gehad.
die schijn je wel te kunnen krijgen wanneer je met je diesel op slaolie gaat rijden. Dit kan dan gaan esteren/vlokken.
die schijn je wel te kunnen krijgen wanneer je met je diesel op slaolie gaat rijden. Dit kan dan gaan esteren/vlokken.
Re: LPG : starten bij koude temperaturen
Ik heb dezelfde set-up en heb wel extra schakeling gemaakt voor koud starten.
Ik had al eerder 2 dingen voor koud start op de E verdamper gemaakt. (membraam en de bijpass).
Maar mijn eigen idee om de afsluiter tijdelijk open te zettten werkte veel beter.
Het duurde dus te lang voordat de motor aansloeg met koud starten.
Het shotje via het kastje gestuurd is te weinig.
Ik heb mijn oude gas/benzine schakelaar gebruikt om(op de benzine stand) de afsluiters van lpg tijdelijk geheel open te zetten. Doordat de afsluiters geheel open staan kan het gas makkelijker naar de motor komen.
Als ik start zet ik hem weer op de normale stand zodat alles weer via het kastje geregeld wordt.
Ik heb nog nooit backfire gehad was mijn probleem perfekt opgelost.
Misschien hebt er iemand nog wat aan.
Ik had al eerder 2 dingen voor koud start op de E verdamper gemaakt. (membraam en de bijpass).
Maar mijn eigen idee om de afsluiter tijdelijk open te zettten werkte veel beter.
Het duurde dus te lang voordat de motor aansloeg met koud starten.
Het shotje via het kastje gestuurd is te weinig.
Ik heb mijn oude gas/benzine schakelaar gebruikt om(op de benzine stand) de afsluiters van lpg tijdelijk geheel open te zetten. Doordat de afsluiters geheel open staan kan het gas makkelijker naar de motor komen.
Als ik start zet ik hem weer op de normale stand zodat alles weer via het kastje geregeld wordt.
Ik heb nog nooit backfire gehad was mijn probleem perfekt opgelost.
Misschien hebt er iemand nog wat aan.