Schokdempers: weg met de dwijl!
Schokdempers: weg met de dwijl!
Toen de wagen nog op de weg aanwezig was vond ik dat hij heel erg dwijlerig reed.
Ik heb mijn schokbrekers eraf en die van voor blijven in elke gewenste stand staan. Achter heb ik hyjackers.
Nu wil ik dat allemaal vernieuwen en zorgen dat hij wat steviger op de wielen staat, maar ook baksteen.
Ik ben gewend aan italianen met hun bek op het asfalt dus dit is een drama in de bochten.
Ik zat zelf te denken op schokdempers met veren te monteren voor en achter.
Of zijn er mensen met beter suggesties?
Ik heb mijn schokbrekers eraf en die van voor blijven in elke gewenste stand staan. Achter heb ik hyjackers.
Nu wil ik dat allemaal vernieuwen en zorgen dat hij wat steviger op de wielen staat, maar ook baksteen.
Ik ben gewend aan italianen met hun bek op het asfalt dus dit is een drama in de bochten.
Ik zat zelf te denken op schokdempers met veren te monteren voor en achter.
Of zijn er mensen met beter suggesties?
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
Kijk, je mopar is alleen in de bochten een drama, bij de itralianen is dat full-time
Dweilen komt ook door verhoerde draagarmbussen, fuseekogels, slechte uitlijning, enz enz enz, daarnaast maken goede banden op je wagen ook een wereld van verschil.
Voor heb je geen plaats voor schokdempers met hulpveren, althans, op de mopars die ik heb gehad niet, wellicht bij een b-body wel? Of bedoel je ombouw naar tubular control arms + coil springs en dan de torsiestaven eruit?
Dweilen komt ook door verhoerde draagarmbussen, fuseekogels, slechte uitlijning, enz enz enz, daarnaast maken goede banden op je wagen ook een wereld van verschil.
Voor heb je geen plaats voor schokdempers met hulpveren, althans, op de mopars die ik heb gehad niet, wellicht bij een b-body wel? Of bedoel je ombouw naar tubular control arms + coil springs en dan de torsiestaven eruit?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
een paar dikke stabilisator stangen voor en achter monteren . dan rijden die b bodys best goed(voor een amerikaan) vind ik.
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
Of je koop dit maar dan moet je wel ff vragen of ze je er 1tje maken van na 1970
omdat deze voor 68-70 zijn, en dat ze wat meer mopar delen gebruiken en niet allemaal frod onderdelen
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
ik heb mn schokbrekers achter ook weg geflikkerd. en in plaats ervan achter schokbrekers met verlagingsveren van een ford escort rs2000 eronder geschroefd want die had k toevallig nog liggen kan nog steeds met 60+ over drempels stuiteren en hij veert ook nog een beetje. en voor staan mn veren zo laag dat als je fanatiek door de bocht gaat ze volgens mij tegen de aanslag rubbers aankomen. oja mn achterste bladveer ophanging heb ik ook 10cm verlengd.
maarja dat is een lowbudget kijken hoelang het goed gaat oplossing.....
maarja dat is een lowbudget kijken hoelang het goed gaat oplossing.....
maak het af, voordat het jou afmaakt
-
- Posts: 208
- Joined: 05 Jun 2007, 23:21
- Location: Sliedrecht
- Contact:
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
Hey Arnout,
Je kan het zo gek maken als je wilt. Ik heb wel veel dingen gedaan voor een betere wegligging.
- Body doorgelast, wat ze bij race en rally auto's doen
- Frame conenctors, voorste frame aan het achterste frame vastmaken met koker 50
- Alle rubbers vervangen voor polyuratheen bussen
- Swaybars voor en achter
- QA1 socks rondom
- Torsieveren van een 426/440
- Heavy duty achter bladveren, dus met een blad extra
- Onderste draagarmen versterkt
- Binnenscherm met het schutbord verbonden met een dikke pijp
- De verbinding onder de radiator, tussen je kokerbalken, vervangen met een dikke koker
- Achter verlaagd met 2"
- Voor verlaagd met drop down spindels 2"
Wat Sjak ook al zegt, goede banden die lekker kleven aan de weg. Die heb ik nog niet.
Als je wat meer wil weten kan je altijd even langs komen in het altijd mooie Sliedrecht of bel me even.
Mzzl,
Henk
Je kan het zo gek maken als je wilt. Ik heb wel veel dingen gedaan voor een betere wegligging.
- Body doorgelast, wat ze bij race en rally auto's doen
- Frame conenctors, voorste frame aan het achterste frame vastmaken met koker 50
- Alle rubbers vervangen voor polyuratheen bussen
- Swaybars voor en achter
- QA1 socks rondom
- Torsieveren van een 426/440
- Heavy duty achter bladveren, dus met een blad extra
- Onderste draagarmen versterkt
- Binnenscherm met het schutbord verbonden met een dikke pijp
- De verbinding onder de radiator, tussen je kokerbalken, vervangen met een dikke koker
- Achter verlaagd met 2"
- Voor verlaagd met drop down spindels 2"
Wat Sjak ook al zegt, goede banden die lekker kleven aan de weg. Die heb ik nog niet.
Als je wat meer wil weten kan je altijd even langs komen in het altijd mooie Sliedrecht of bel me even.
Mzzl,
Henk
1970 Plymouth BarraCuda-GranCoupe 383cuiHP 4-speed pistol
1968 Plymouth Fury Fast Top Coupe 383cuiHP 727
1968 Plymouth Fury Fast Top Coupe 383cuiHP 727
-
- Posts: 640
- Joined: 04 Jul 2007, 11:26
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
Ik zeg Edelbrock IAS schokbrekers monteren.
Edelbrock heeft maar een paar goede producten. Schokbrekers en intakes. De rest is K.U.T.
Edelbrock heeft maar een paar goede producten. Schokbrekers en intakes. De rest is K.U.T.
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
Ik heb alle fusee kogels en draagarmbussen ook nieuw liggen. Bij sommige was het rubber er al uitgelopen. Dat zal waarschijnlijk al een heel eind schelen.Sjak Brak wrote: Dweilen komt ook door verhoerde draagarmbussen, fuseekogels, slechte uitlijning, enz enz enz, daarnaast maken goede banden op je wagen ook een wereld van verschil.
Of bedoel je ombouw naar tubular control arms + coil springs en dan de torsiestaven eruit?
Ik wil het eigenlijk wel zo veel mogenlijk orgineel houden dus met die mooie ouderwetse torsie staven
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
Goede ervaringen mee? En wat kost een setje?Partsstore wrote:Ik zeg Edelbrock IAS schokbrekers monteren.
Edelbrock heeft maar een paar goede producten. Schokbrekers en intakes. De rest is K.U.T.
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
Goed plan Ik ben de hele week wel in Werkendam. Ik bel je van de week wel om te komen gluren383barracuda wrote:Hey Arnout,
Als je wat meer wil weten kan je altijd even langs komen in het altijd mooie Sliedrecht of bel me even.
Mzzl,
Henk
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
-
- Posts: 640
- Joined: 04 Jul 2007, 11:26
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
De IAS zijn stug op glooiend wegdek maar stellen zichzelf losser wanneer het wegdek slecht is.
Ik ben met m'n coronet naar China gereden met deze schokbrekers.
Mee op Zandvoort geweest ook. Makes your car stick to the road like shit to a blanket.
Ik ben met m'n coronet naar China gereden met deze schokbrekers.
Mee op Zandvoort geweest ook. Makes your car stick to the road like shit to a blanket.
-
- Posts: 208
- Joined: 05 Jun 2007, 23:21
- Location: Sliedrecht
- Contact:
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
Partsstore wrote:Makes your car stick to the road like shit to a blanket.
Je heb ook weer een lekker verkoop praatje JW
1970 Plymouth BarraCuda-GranCoupe 383cuiHP 4-speed pistol
1968 Plymouth Fury Fast Top Coupe 383cuiHP 727
1968 Plymouth Fury Fast Top Coupe 383cuiHP 727
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
Volgende vraag: QA1 of Edelbrock IAS?
Kan jij ze leveren JW? voor en achter. Hij moet achter wel hoog blijven staan want mijn banden passen niet meer in de kassen
Kan jij ze leveren JW? voor en achter. Hij moet achter wel hoog blijven staan want mijn banden passen niet meer in de kassen
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
Partsstore wrote: Ik ben met m'n coronet naar China gereden met deze schokbrekers.
ik zeg; dat is pas een test !!
Ik werk met plezier.
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
de hoogte verander je niet met schokbrekers maar met de vering, met schokbrekers met hulpveren of met highjackers kan je de auto hoger krijgen maar zulke schokbrekers zijn niet goed voor de wegliggen, een schokbreker is er om de bewegingen van de vering te dempen en niet om het gewicht van de auto te dragenRebel wrote: Hij moet achter wel hoog blijven staan want mijn banden passen niet meer in de kassen
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
Ik moet ook nog even lijken hoe ik dat aan ga pakken. De volgende set banden moeten veel platter. Ik vind deze veel te grootde hoogte verander je niet met schokbrekers maar met de vering, met schokbrekers met hulpveren of met highjackers kan je de auto hoger krijgen maar zulke schokbrekers zijn niet goed voor de wegliggen, een schokbreker is er om de bewegingen van de vering te dempen en niet om het gewicht van de auto te dragen
waarschijnlijk normale schokbrekers en de achteras onder de bladveren ipv erop. scheelt weer 5 cm. Anders kom ik echt niet weg.
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
Nee, beter zet je gewoon velgen met de juiste backspacing onder je auto.
Je bladveren zitten al gewoon onder je as door mag ik hopen. Of heeft iemand al zo'n redneck-aanpassing gedaan aan je auto om zo'n domme Duitse kontomhooglook te creëeren?
Met een paar max. 8J velgen met de backspacing ongeveer in het midden en een 235 of 255/60 band zal je auto al een stuk fijner mee rijden. Een goed setje schokbrekers eronder zoals KYB's of Edelbrocks zoals JW meldt vooraan en Monroe's met hulpveer achter doen ook wonderen op een hoop auto's. Beter is om voor iets dikkere torsie-staven en sterkere bladveren te gaan als je een strakkere wegligging wil hebben. Een 50-serie band zal ook helpen daarin eventueel. Ligt een beetje aan wat voor Look je wilt op de auto.
Je bladveren zitten al gewoon onder je as door mag ik hopen. Of heeft iemand al zo'n redneck-aanpassing gedaan aan je auto om zo'n domme Duitse kontomhooglook te creëeren?
Met een paar max. 8J velgen met de backspacing ongeveer in het midden en een 235 of 255/60 band zal je auto al een stuk fijner mee rijden. Een goed setje schokbrekers eronder zoals KYB's of Edelbrocks zoals JW meldt vooraan en Monroe's met hulpveer achter doen ook wonderen op een hoop auto's. Beter is om voor iets dikkere torsie-staven en sterkere bladveren te gaan als je een strakkere wegligging wil hebben. Een 50-serie band zal ook helpen daarin eventueel. Ligt een beetje aan wat voor Look je wilt op de auto.
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
Ik ben hier ook allemaal meebezig , achter is alles al nieuw en voor word nu alles nieuw
Voor ga ik ook dikkere torsi staven monteren , nieuwe schokbrekers en al het rubber vervangen .
Nu alles er toch uitligt ook gelijk de 383 maar vervangen voor een 440 met veel blingbling
We zijn maandag weer aan't sleutelen dus als je zin heb kom je ff kijken ( we zijn Kurt waar ik veel van leer en ik )
Gr Rob
Voor ga ik ook dikkere torsi staven monteren , nieuwe schokbrekers en al het rubber vervangen .
Nu alles er toch uitligt ook gelijk de 383 maar vervangen voor een 440 met veel blingbling
We zijn maandag weer aan't sleutelen dus als je zin heb kom je ff kijken ( we zijn Kurt waar ik veel van leer en ik )
Gr Rob
dodge coronet superbee
-
- Posts: 445
- Joined: 08 Jun 2007, 23:57
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
polyuretheen bussen eronder en nieuwe schokbrekers eronder, dat helpt zeker,
ik heb dan ook nog voor en achter swaybars eronder zitten en rondom nieuwe KYB's, (Sander,BigFoot ook trouwens) en daar hou je een verlaagde honda (japcrab) crx echt wel mee bij door een bocht . en een beetje goede banden ook wel natuurlijk,
gr jeroen metske
ik heb dan ook nog voor en achter swaybars eronder zitten en rondom nieuwe KYB's, (Sander,BigFoot ook trouwens) en daar hou je een verlaagde honda (japcrab) crx echt wel mee bij door een bocht . en een beetje goede banden ook wel natuurlijk,
gr jeroen metske
68 coronet 500, coupe.Dick Landy "clone" 452 (removed) 528(Build in)stroker, INDY modman intake, six-pack
Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
Horsepower says nothing,Torque you need
Direct Erection Silver member
Re: Schokdempers: weg met de dwijl!
Ik had op mijn charger monroe's zitten (voor) en deze reden ook als een dweil. Ben toen overgestapt op Koni's. Dit was echt een wereld van verschil. De Koni's zijn ook instelbaar en ik heb ze op hun stugst afgesteld.
Zwaardere torsieveren had ik al voor de Koni's (1 inch diameter) maar de echte "performance" kwam pas nadat ik die Koni's gekocht had. Een nadeel: ze zijn prijzig maar zeker de prijs wel waard.
Zwaardere torsieveren had ik al voor de Koni's (1 inch diameter) maar de echte "performance" kwam pas nadat ik die Koni's gekocht had. Een nadeel: ze zijn prijzig maar zeker de prijs wel waard.
No other car than Mopar!