57 Chrysler Custom
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
57 Chrysler Custom
Enkele maanden terug alweer kocht ik deze '57 Chrysler Windsor.
Ik had de auto voorheen al enige tijd te koop zien staan op CarsOnLine.com. Toen ik de auto plots ook op eBay zag staan vond ik het, mede door de lage dollar toen, maar eens tijd om de eigenaar te contacten voordat ook deze aan m'n neus voorbij ging zoals bij een voorgaande '57 Chrysler al het geval was.
Na wat mailtjes over en weer gestuurd te hebben besloot ik de auto te kopen en hierheen te laten verschepen.
Een maandje terug kwam de auto aan in Nederland bij Marlog en werd kort daarna op een woensdagavond net voor kerst, door Mike H. Autotransport bij mij voor de deur afgeleverd.
Na een grondige inspectie op de brug had ik voor mezelf al een plan gemaakt wat er zoal vervangen cq. verbeterd kon worden onder de auto, dus in de dagen daarna werden direct al diverse items gedemonteerd van de auto.
De stuur-stangen en kogels zijn op dit moment allemaal nagekeken en vervangen waar noodzakelijk. De hulpstuur-arm krijgt een nylon bus als bushing. De rubberen versie waar deze dingen normaal mee uitgevoerd zijn geven altijd flink wat speling in het stuurmechaniek en dat wil ik eruit hebben.
De achter-as is verwijderd en tevens nagekenen en ook weer van wat verf voorzien.
Een nieuwe remleiding was noodzakelijk en zal binnenkort gemaakt worden.
Van de bodem en chassis van de auto heb ik de losse dunne roest afgestaalborsteld en al gedeeltelijk voorzien van verf.
De bladveren hebben ook hun verfbeurt gehad en worden voorzien van poly-urethane rubbers voor een strakkere wegligging.
Ook had ik al een klein begin gemaakt om de paarse verf van de chrome raamstrippen af te halen. Opzich is dit wel redelijk gelukt maar het onbreekt nog aan een goed polijstwiel in m'n garage om het echt perfect te krijgen. Dus daar moet nog aan gewerkt worden.
Een groot en mooi voordeel van de auto was het feit dat deze al een Wilwood schijfrem-kit heeft. Deze kit ga ik proberen te kopieren op m'n andere auto's welke nog trommelremmen hebben rondom.
Voor wat betreft de verdere plannen met de auto, zal deze zover als enigsins mogelijk verlaagd worden en de paarse paintjob zal voorzien worden van enkele scallops...
Ik had de auto voorheen al enige tijd te koop zien staan op CarsOnLine.com. Toen ik de auto plots ook op eBay zag staan vond ik het, mede door de lage dollar toen, maar eens tijd om de eigenaar te contacten voordat ook deze aan m'n neus voorbij ging zoals bij een voorgaande '57 Chrysler al het geval was.
Na wat mailtjes over en weer gestuurd te hebben besloot ik de auto te kopen en hierheen te laten verschepen.
Een maandje terug kwam de auto aan in Nederland bij Marlog en werd kort daarna op een woensdagavond net voor kerst, door Mike H. Autotransport bij mij voor de deur afgeleverd.
Na een grondige inspectie op de brug had ik voor mezelf al een plan gemaakt wat er zoal vervangen cq. verbeterd kon worden onder de auto, dus in de dagen daarna werden direct al diverse items gedemonteerd van de auto.
De stuur-stangen en kogels zijn op dit moment allemaal nagekeken en vervangen waar noodzakelijk. De hulpstuur-arm krijgt een nylon bus als bushing. De rubberen versie waar deze dingen normaal mee uitgevoerd zijn geven altijd flink wat speling in het stuurmechaniek en dat wil ik eruit hebben.
De achter-as is verwijderd en tevens nagekenen en ook weer van wat verf voorzien.
Een nieuwe remleiding was noodzakelijk en zal binnenkort gemaakt worden.
Van de bodem en chassis van de auto heb ik de losse dunne roest afgestaalborsteld en al gedeeltelijk voorzien van verf.
De bladveren hebben ook hun verfbeurt gehad en worden voorzien van poly-urethane rubbers voor een strakkere wegligging.
Ook had ik al een klein begin gemaakt om de paarse verf van de chrome raamstrippen af te halen. Opzich is dit wel redelijk gelukt maar het onbreekt nog aan een goed polijstwiel in m'n garage om het echt perfect te krijgen. Dus daar moet nog aan gewerkt worden.
Een groot en mooi voordeel van de auto was het feit dat deze al een Wilwood schijfrem-kit heeft. Deze kit ga ik proberen te kopieren op m'n andere auto's welke nog trommelremmen hebben rondom.
Voor wat betreft de verdere plannen met de auto, zal deze zover als enigsins mogelijk verlaagd worden en de paarse paintjob zal voorzien worden van enkele scallops...
Re: 57 Chrysler Custom
goed bezig herman, ennuh.... wat een geweldig model....
10 things men know about women...
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..
You can't fix stupid.....
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..
You can't fix stupid.....
Re: 57 Chrysler Custom
Hey goed bezig Herman.
Zeg, meteen na de bak, die verdikking zeg maar, wasda?
Zeg, meteen na de bak, die verdikking zeg maar, wasda?
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Re: 57 Chrysler Custom
Goed bezig, erg gave ride man!!
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 57 Chrysler Custom
Dat is de handrem inderdaad.
T/m '64 zat de handrem op de transmissie bij deze Chryslers.
Dat is altijd wel leuk bij een APK als de handrem getest wordt. Beide wielen tonen dan precies dezelfde remkracht op de remmenbank dus dat laat een ontwetende keurmeester nogal eens verbaasd staan kijken
T/m '64 zat de handrem op de transmissie bij deze Chryslers.
Dat is altijd wel leuk bij een APK als de handrem getest wordt. Beide wielen tonen dan precies dezelfde remkracht op de remmenbank dus dat laat een ontwetende keurmeester nogal eens verbaasd staan kijken
Re: 57 Chrysler Custom
Cool!!! Maare, die chevvie-bomb uitlaatdempers gaan er wel weer terug onder zeker? Die zijn ruig man!
Kurt.
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 57 Chrysler Custom
Voor de RDW-keuring gaan die dunne worm-pijpjes er weer even terug onder de auto. Ik heb de uitlaatpijpen vooraan bij de motor los gemaakt en in 1 stuk onder de auto vandaan gehaald (zonder achteras gaat dat natuurlijk wat makkelijker ).
Na de keuring gaan een wat serieuzer uitlaatje eronder hangen uiteraard... En eentje met wat minder nutteloze bochtjes ook als het even kan...
Ook wil ik waarschijnlijk de huidige 354ci motor ooit gaan ombouwen naar een 354ci Hemi. Dat gaat met deze motoren vrij simpel door er een set andere zuigers in te zetten en gewoon Hemi-koppen te monteren.
Na de keuring gaan een wat serieuzer uitlaatje eronder hangen uiteraard... En eentje met wat minder nutteloze bochtjes ook als het even kan...
Ook wil ik waarschijnlijk de huidige 354ci motor ooit gaan ombouwen naar een 354ci Hemi. Dat gaat met deze motoren vrij simpel door er een set andere zuigers in te zetten en gewoon Hemi-koppen te monteren.
Re: 57 Chrysler Custom
Cool Herman, HEMI'S RULE!
( volgend jaar die van mij er maar eens uit sleutelen)
( volgend jaar die van mij er maar eens uit sleutelen)
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: 57 Chrysler Custom
hey herman
nog update's ?
of ben je nog steeds met dat schaap bezig in je chassis ?
Groeten Lennard
nog update's ?
of ben je nog steeds met dat schaap bezig in je chassis ?
Groeten Lennard
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 57 Chrysler Custom
Ben nog geen zak verder gekomen sinds enkele weken terug met de '57er.
Diverse klusjes zoals garage opruimen, tijdschriftje maken, garage opruimen, draaibankje aanschaffen, garage opruimen, draaibankje opknappen, garage opruimen, onderhoud aan de daily schijtdriver, garage opruimen enz. kosten meer tijd dan je hoopt altijd... Had ik al gemeld dat ik ook m'n garage af en toe aan het opruimen was
Daarnaast, met die kutkou en het baggerweer de laatste tijd heb ik ook weinig zin soms om naar de garage te kachelen, dus dan schieten de zaken ook niet echt op natuurlijk.
Maar aankomend weekend gaan we er weer lekker VOL tegenaan!
Diverse klusjes zoals garage opruimen, tijdschriftje maken, garage opruimen, draaibankje aanschaffen, garage opruimen, draaibankje opknappen, garage opruimen, onderhoud aan de daily schijtdriver, garage opruimen enz. kosten meer tijd dan je hoopt altijd... Had ik al gemeld dat ik ook m'n garage af en toe aan het opruimen was
Daarnaast, met die kutkou en het baggerweer de laatste tijd heb ik ook weinig zin soms om naar de garage te kachelen, dus dan schieten de zaken ook niet echt op natuurlijk.
Maar aankomend weekend gaan we er weer lekker VOL tegenaan!
Re: 57 Chrysler Custom
Draaibankje?
Dodge B 250 Lowtop, Plymouth Scamp, HD Heritage, HD Ironhead, HD 1200S, Triumph Bonneville, Triumph chop, Kwalijkzaki hardtail.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 57 Chrysler Custom
tja, het had leuk geweest als ik velgen kon afdraaien en convertors kon opensnijden erop enzo, maar ja, men kan niet alles hebben
Re: 57 Chrysler Custom
"Kutkou en baggerweer" hoeist met de vloerverwarming
Op je knietjes de straatstenen terug leggen in de loods, omdat die klote muizen denken dat er een snelweg onder de fundering doorloopt, dat is pas koud.
Op je knietjes de straatstenen terug leggen in de loods, omdat die klote muizen denken dat er een snelweg onder de fundering doorloopt, dat is pas koud.
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
Dodge Tradesman ‘76 shorty
Re: 57 Chrysler Custom
aha ok
tja garage opruimen doe je toch alleen als je klaar bent
of als je je gereedschap niet meer kunt vinden
veel suc6 dan komend weekend
Groeten Lennard
tja garage opruimen doe je toch alleen als je klaar bent
of als je je gereedschap niet meer kunt vinden
veel suc6 dan komend weekend
Groeten Lennard
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: 57 Chrysler Custom
Ha! ben dus niet de enige!Daarnaast, met die kutkou en het baggerweer de laatste tijd heb ik ook weinig zin soms om naar de garage te kachelen
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Re: 57 Chrysler Custom
geen last van, vloerbedekking en Centrale Verwarming, en als ik het snel warm wil hebben zet ik de gas heater even aan..
Geen ruimte voor een brug helaas, dat dan weer niet...
Geen ruimte voor een brug helaas, dat dan weer niet...
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 57 Chrysler Custom
Ach, troost je, zondag heb ik ook de hele dag op de grond moeten AFZIEN met sleutelen ONDER een slOpel in m'n garage, terwijl m'n 2 bruggen vol stonden met onverrijdbaar Mopar-ijzer...
Om dat weer te compenseren heb ik vanavond nog even snel het 1 en ander gedaan aan de '57er.
Om dat weer te compenseren heb ik vanavond nog even snel het 1 en ander gedaan aan de '57er.
Re: 57 Chrysler Custom
Da's kut, maar ook wel weer mooi...
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: 57 Chrysler Custom
hey herman
werkt lekker he zo'n GM product he
maar mooi dat dat ook weer klaar is
Groeten Lennard
werkt lekker he zo'n GM product he
maar mooi dat dat ook weer klaar is
Groeten Lennard
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 57 Chrysler Custom
Update - April 2009:
Heb afgelopen week vrij genomen om wat meer progress te kunnen boeken aan m'n 57er. Dat lijkt z'n vruchten af te werpen opzich, al heb ik ook wat dagen 'verspeeld' aan dakloos rondcruisen
Inmiddels staat de hele bodem, chassis en tank lekker beschermd in de verf;
En de wokkel-uitlaatjes hangen ook voorlopig weer op hun plek;
De hulpstuur-arm is voorzien van 2 nylon busjes om zodoende meer stabiliteit en duurzaamheid te geven. De rubberen-bushings zijn nogal slapjes normaal gesproken en geven de stuurarm de kans om ook 'op en neer' te kunnen bewegen tijdens sturen. Iets wat niet echt gewenst is.
Daarnaast zijn deze week tevens de stuurstangen weer teruggeplaatst, strutrod bushings vernieuwd, rondom nieuwe schokbrekers geplaatst en alle kogels nagekeken en voorzien van nieuwe stofhoesjes. Het remsysteem is nu weer geheel aangesloten.
De hoofdremcylinder heb ik nagekeken en gehoond. Zag er allemaal nog goed uit dus weer terug op de auto gezet. Morgen alleen nog even ontluchten.
Heb afgelopen week vrij genomen om wat meer progress te kunnen boeken aan m'n 57er. Dat lijkt z'n vruchten af te werpen opzich, al heb ik ook wat dagen 'verspeeld' aan dakloos rondcruisen
Inmiddels staat de hele bodem, chassis en tank lekker beschermd in de verf;
En de wokkel-uitlaatjes hangen ook voorlopig weer op hun plek;
De hulpstuur-arm is voorzien van 2 nylon busjes om zodoende meer stabiliteit en duurzaamheid te geven. De rubberen-bushings zijn nogal slapjes normaal gesproken en geven de stuurarm de kans om ook 'op en neer' te kunnen bewegen tijdens sturen. Iets wat niet echt gewenst is.
Daarnaast zijn deze week tevens de stuurstangen weer teruggeplaatst, strutrod bushings vernieuwd, rondom nieuwe schokbrekers geplaatst en alle kogels nagekeken en voorzien van nieuwe stofhoesjes. Het remsysteem is nu weer geheel aangesloten.
De hoofdremcylinder heb ik nagekeken en gehoond. Zag er allemaal nog goed uit dus weer terug op de auto gezet. Morgen alleen nog even ontluchten.
Re: 57 Chrysler Custom
Hee Herman,
ff een vraag. Is het verstandig om de onderkant te tectyleren voor de keuring of na de keuring bij het RDW??
ff een vraag. Is het verstandig om de onderkant te tectyleren voor de keuring of na de keuring bij het RDW??
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 57 Chrysler Custom
Als het tectyleren netjes gebeurd en niet alles onder geklodderd wordt dan maakt het niet zo veel uit lijkt me. Met tectyl kan je wel nog eventueel wat matige plaatdelen afdekken als nodig.
Persoonlijk ben ik nu van mening dat m'n auto's niet getectyleerd hoeven te worden zolang het geen dailydrivers zijn tenminste.
Gewone verf is makkelijker schoon te maken en bij te werken later dan smerige tectyl. Maar wellicht denk ik daar makkelijker over denk omdat ik een brug heb waar m'n auto op kan staan.
Persoonlijk ben ik nu van mening dat m'n auto's niet getectyleerd hoeven te worden zolang het geen dailydrivers zijn tenminste.
Gewone verf is makkelijker schoon te maken en bij te werken later dan smerige tectyl. Maar wellicht denk ik daar makkelijker over denk omdat ik een brug heb waar m'n auto op kan staan.
Re: 57 Chrysler Custom
GÉÉN VETTE SHIT!
(er is n.l. geen vet te bekennen....)
(er is n.l. geen vet te bekennen....)
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!