title charger 1969

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
spaanscharger
Posts: 2
Joined: 13 Nov 2008, 11:14

title charger 1969

Post by spaanscharger »

hoi kun je een losse title kopen voor een charger want ik heb een charger uit 1969 helemaal gerestoreerd, hij moet nog wel gespoten worden en in elkaar gezet worden maar ik heb geen tilte.

mvg spaanscharger
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: title charger 1969

Post by kingjoop »

charger rebuilden zonder title?? :hmmm:
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: title charger 1969

Post by moparton »

Title heb je niet nodig voor de RDW.
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: title charger 1969

Post by TheDeputy »

Klopt. Je hoeft voor een nederlands kenteken alleen aan te tonen dat de wagen nog nooit op de nederlands weg heeft gereden.

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Dodgefever68
Posts: 740
Joined: 23 Jun 2007, 13:43
Location: stadskanaal
Contact:

Re: title charger 1969

Post by Dodgefever68 »

:? meen je dat nou? owww is dat met alle oldtimers zo?
Image
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Thing
Posts: 917
Joined: 08 Jun 2007, 17:29

Re: title charger 1969

Post by Thing »

is dat zo??

hoe zit het met een bill of sale? geld dat gewoon als een bonnetje dat je de auto gekocht heb?? en dus niet gestolen is ?
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: title charger 1969

Post by kingjoop »

ik moest mijn title inleveren bij de RDW keuring.. ze vroegen er bij mij dus ook om.. de title was tevens mijn bill of sale.. daar de title op mijn naam gezet is en op de title het verkoop bedrag stond... kan per staat veranderen.. mijne kwam uit WA
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: title charger 1969

Post by jvdwolde »

TheDeputy wrote:Klopt. Je hoeft voor een nederlands kenteken alleen aan te tonen dat de wagen nog nooit op de nederlands weg heeft gereden.

Toon
Dat word liegen voor de meesten! :lol:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: title charger 1969

Post by Sjak Brak »

Hoe bedoel je :D

Image

Image
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Texas
Posts: 859
Joined: 29 Oct 2007, 04:37
Location: USA and Spain
Contact:

Re: title charger 1969

Post by Texas »

Onlangs hebben wij 2 auto's naar Nederland geexporteerd en de Titles zijn tussen de agenten door Fedex kwijtgemaakt. Op dit moment is de agent in Amerika druk bezig nieuwe Titles te krijgen. Beiden auto's zijn dus al bij de kopers in Nederland afgeleverd en naar mijn mening kunnen ze deze auto's niet op kenteken zetten, of wel??
USA2NED, het adres voor export uit Amerika!

http://www.usa2ned.com
http://www.usa2euro.com
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: title charger 1969

Post by moparton »

Hans,

Alleen bij oldtimers hoef je hem er niet bij te hebben.
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: title charger 1969

Post by PostMan »

Zoals Antoon al zei, je moet kunnen aantonen dat de auto nog nooit in Nederland op kenteken heeft gestaan. Zo staat het zelfs op de site van de RDW. Bij klassiekers gaan ze er vanuit dat kentekens e.d. verloren kunnen gaan. Een title is dus niet per sé nodig, maar als ze er naar vragen, moet je dus wel aan kunnen tonen dat de auto nog nooit op Nederlands kenteken heeft gestaan. Dat kun je doen om zo veel mogelijk documenten mee te nemen naar de RDW: Bill of sale, (original) invoice, verzekeringspapieren van de vorige eigenaar enz...
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: title charger 1969

Post by BigBlockMopar »

Ik zou wel graag eens zo'n "Succes-story" willen horen of zien van iemand die zonder enkel papiertje een auto op kenteken heeft gekregen.
Hoe kan je als Jan-de-Boerenlul zijnde bijv. nou 'aantonen' dat jouw auto nooit op de weg heeft gereden?
Als 1 'iemand' dat kan doen dan is de RDW dat wel adh van het chassisnummer lijkt me.
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: title charger 1969

Post by moparton »

Bill of sale moet je idd hebben. (maar daar is altijd wel aan te komen :roll: )
en natuurlijk de douanepapieren.
Dan gaat het goedkomen.
User avatar
Texas
Posts: 859
Joined: 29 Oct 2007, 04:37
Location: USA and Spain
Contact:

Re: title charger 1969

Post by Texas »

Voor de duidelijkheid, dit kan alleen bij een klassieker en een flexibele RDW'er ben ik al achter. :(
USA2NED, het adres voor export uit Amerika!

http://www.usa2ned.com
http://www.usa2euro.com
User avatar
loki
Posts: 787
Joined: 17 Sep 2008, 18:56
Location: Almere

Re: title charger 1969

Post by loki »

Volgens mij kunnen deze mensen een title verzorgen........

http://www.broadwaytitle.com/
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: title charger 1969

Post by moparton »

WE CAN ONLY HELP YOU TITLE CARS UP TO 1992
User avatar
loki
Posts: 787
Joined: 17 Sep 2008, 18:56
Location: Almere

Re: title charger 1969

Post by loki »

Dus::::::::::::::::::

alles wat er voor '92 heeft rondgereden :hammer:
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: title charger 1969

Post by moparton »

loki wrote:Dus::::::::::::::::::
alles wat er voor '92 heeft rondgereden :hammer:
Dus.... heeft Hans (Texas) er niks aan :smack:


:P
User avatar
loki
Posts: 787
Joined: 17 Sep 2008, 18:56
Location: Almere

Re: title charger 1969

Post by loki »

:boos:

Maar 'spaanscharger' wel!!!!!!

:oops:
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: title charger 1969

Post by moparton »

Die heeft hem niet nodig....
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: title charger 1969

Post by Pedalfred »

Ik durf niet beweren dat een Title ECHT een absolute voorwaarde is om een uit de US afkomstige wagen op kenteken|te krijgen maar als onderdeel van het vaststellen van de identiteit van een voertuig lijkt me dat wel beter.
Ik heb ze er ( van mijzelf en van klanten ) altijd bijgehad maar hun nooit gevraagd of het een MUST is.

De laatste maanden is dat onderdeel ( bepalen of de wagen correct is en niet gestolen etc) een steeds zwaarder onderdeel
geworden bij de RDW en Douane etc. Voor auto's die van binnen de EU landen komen en op kenteken stonden in het land van herkomst is dat via het kenteken van dat land vast te stellen en dus sowieso een eis / must !.

Naast de Title is vooral het hebben van de originele vintags ( ook doortag) , buildsheet!! , koopcontract ( bij voorkeur
een officieel document ! geen vodje ! ) etc belangrijk. Zo niet dan riskeer je dat ze de identiteit niet kunnen vaststellen
en krijg je geen kenteken TOT die ID wel is vastgesteld. Men kan zelfs overgaan tot inbeslagename etc als ze vermoeden
dat het voertuig gestolen is. Er is een speciale tak die dat dan verder gaat onderzoeken en dat is een hel....

Als voorbeeld meld ik dat ik een paar weken geleden nog een ex- zwitsers voertuig RDW had laten keuren die in originele topstaat verkeerde. Maar ondanks dat ik had : Buildsheet , Vintag op dash , Kenteken Swiss , Officieel koopcontract , TUV
raporten, US title van eerste eigenaar , etc. Wilde men nog steeds niet echt de ID vaststellen.... :? en dus geen nummer
inslaan ( iets wat ik vroeger zelf deed , maar dat kun je tegenwoordig ook shaken !)
Daar de wagen was gerestaureerd NAM men aan dat alle tag's replicas waren en dus niet origineel.
Pas nadat ik fotos van de restauratie kon laten zien ( belangrijk !!! bij resto!) en tientallen nota's van de resto en de auto zijn onderhoudsverleden, alsook vooral hun kon uitleggen waar diverse codes en deel van de vin nummers te vinden
waren op vele onderdelen van de auto en in de body , gaven ze akkoord... Kortom... alles moet echt kloppen wil je daar dus geen gezeur mee krijgen of erger, inbeslagname !.

Hun advies was dan ook ( vooral bij incomplete of resto auto's ) om zoveel mogelijk historie bij een wagen te krijgen
en vooral veel FOTOS te maken bij een restojob ( vooral van waar codes en nummers staan ) alsook wel degelijk de
originele fabrieks aankoopfacturen e/o buildsheets en Title te hebbenetc etc...
Een en ander komt voort uit de toename van diefstal van dit soort auto's ( en auto's algemeen) en men heeft na vele
jaren van luchtig keuren kennelijk van de staat een standje gehad en dus gaat het nu strenger.

Kortom... op dat front word het steeds lastiger auto's uit de us makkelijk op kenteken te krijgen. De douane is een makkie want die strijken alleen graag je invoerrechten etc op en kijken alleen naar de waarde , maar je strand bij de rdw..... Ik had er te maken met 3 keurmeesters en pas nadat ze alle drie waren overtuigd kwam het goed.

Technisch is het echt telkens weer een lachertje.... elke keurmeester werkt weer anders en sommigen snappen zelf
geeneens waar ze op letten moeten, 99% van alle keren dat ik er ben geweest gaat het weer anders ! ( dus zorg gewoon dat
alles klopt dan is het echt een peace of cake...)
De laatste keurvent begon ( een wagen van 1970) na het binnenrijden gelijk de uitlaatgassen te meten en hij
schrok zich rot ! :D en melde dat ik wel weer naar huis kon :hmmm: , gelukkig hielp het dat ik hem wees waar hij WEL naar moest kijken want anders stond die wagen er nu nog ! :lol:

Heb je eens vragen over de RDW martelgang, kun je me altijd bellen,ik kan er inmiddels wel een boek over schrijven.... :sick:
1 Tip geef ik je alvast... ZEG NOOIT! dat de wagen een andere motor heeft dan het origineel ( als dat het geval
is ), revisie mag je zeggen etc, maar als je wagen een 318 is en er ligt een 440 in... Houdt je bek !, laat zitten
en wees niet eigenwijs of stoer door te melden dat je wel 500pk hebt etc ... :foei:
Laat ze maar lekker 318 op het kenteken zetten !, want als ze ruiken dat er in dat kader is gerommeld gaan
ze erg lastig doen ( Daar vroegen ze vroeger nooit naar... v8 was v8.!..). Vooral dat het dan weer niet origineel is
, misschien wel gestolen is, of erger , dat de rest van de wagen niet is gebouwd voor die PK toename en meer...
Kortom.. zegt je titel 318... dan is het een 318 , al ligt er een HEMI in ! 8) . Bij een 6 die een 8 is geworden heb
je weer andere problemen...

Maar zoals ik al zei... geeneen keuring is hetzelfde , dus bovenstaande is genoemd uit mijn ervaringen.
tkan best zijn dat je er soms makkelijker vanaf komt , maar MOEILIJKER kan ook.. dus ga gewoon op safe
en neem geen risikos indien je die KUNT vermijden.

Succes !
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
User avatar
Texas
Posts: 859
Joined: 29 Oct 2007, 04:37
Location: USA and Spain
Contact:

Re: title charger 1969

Post by Texas »

moparton wrote:
Dus.... heeft Hans (Texas) er niks aan :smack:


:P

Hoor mijn naam ;) Maar let op, ik heb onlangs een Title geregeld voor een 68 Fastback aangekocht op Ebay met alleen een Bill of Sale. Hier in Texas moet o.a. een politieman langskomen om een verklaring in te vullen dat het VIN plaatje op de auto aanwezig is. Word wat lastiger als de auto al in Nederland is :hmmm:

Het hele verhaal loopt via de Staat Maine is kost behoorlijk, dacht bij elkaar zo'n 800 Dollar
USA2NED, het adres voor export uit Amerika!

http://www.usa2ned.com
http://www.usa2euro.com
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: title charger 1969

Post by kingjoop »

recentelijk heeft Serge ook meegemaakt hoe de RDW denkt over het vast stellen van de identiteit van de wagen.. diefstal controle staat hoog op het lijstje.. zelfs met title: http://www.mopower.nl/forum_posts.asp?T ... =6021#6021
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
Dodgefever68
Posts: 740
Joined: 23 Jun 2007, 13:43
Location: stadskanaal
Contact:

Re: title charger 1969

Post by Dodgefever68 »

ik heb dus een title en ik heb een nota dat hij betaald is
heb foto's van de restauratie
heb alleen geen douane papieren
mijn vin plaat van de dash is ook los ivm spuiten maar die popnagel ik gewoon weer vast
daar zeg ik niks over, en doen ze dat wel laten zij maar bewijzen dat hij eraf is geweest
ik zie wel waar het schip strand

badguys drive charger??? dan gaat deze badboy wel illigaal de nederlandse weg op
Image
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Post Reply