Originele radiateur of Alu ?
-
- Posts: 124
- Joined: 28 Sep 2011, 12:33
- Contact:
Originele radiateur of Alu ?
Kan mijn originele radiateur van mijn 440 Magnum op laten knappen voor € 450,- zonder bon hierbij is ie weer als nieuw en wordt mijn voldoende
koelcapaciteit gegarandeerd.
Ik kan ook een nieuwe Alu koeler kopen voor € 400,- heb ik mij laten vertellen.
Iemand ervaring met Alu koelers en de koelcapaciteit ?
koelcapaciteit gegarandeerd.
Ik kan ook een nieuwe Alu koeler kopen voor € 400,- heb ik mij laten vertellen.
Iemand ervaring met Alu koelers en de koelcapaciteit ?
Peter Heesen
Dodge Charger SE
1970 440 Ci.
727 Torqueflite
5 3/8 Rear axle
Dodge Charger SE
1970 440 Ci.
727 Torqueflite
5 3/8 Rear axle
Re: Originele radiateur of Alu ?
Geen directe ervaring maar aluminium geeft de warmte sneller af dan een originele. Het aantal koelrijen is van belang.
Als je snel bent ben je met deze voor 200 euro klaar:
http://www.mopar-forum.eu/viewtopic.php?t=51341
Als je snel bent ben je met deze voor 200 euro klaar:
http://www.mopar-forum.eu/viewtopic.php?t=51341
- panther-pink
- Posts: 1058
- Joined: 09 Jun 2007, 16:07
- Location: nijverdal
Re: Originele radiateur of Alu ?
Als je orgineel mooier vind ( weet niet wat de staat van je auto is ) zou ik er gewoon een nieuw blok in laten solderen.
In Geesteren ( bij Almelo ) zit iemand die dat goed kan , moest toen 300,- betalen ( 2 jaar geleden , 65er chrysler 300 ).
In Geesteren ( bij Almelo ) zit iemand die dat goed kan , moest toen 300,- betalen ( 2 jaar geleden , 65er chrysler 300 ).
Re: Originele radiateur of Alu ?
400 voor een alu vind ik ook pittig, dat kan ook vast wel goedkoper.
450 voor revisie zwart is woekerprijs.
In stadsverkeer, file e.d. is verder ook fanshroud van belang, en goede werking van visco-koppeling (of meteen mechanische fan eruit trappen en 1 of 2 electrische erin zetten, scheelt ook verbruik en vermogen)
450 voor revisie zwart is woekerprijs.
In stadsverkeer, file e.d. is verder ook fanshroud van belang, en goede werking van visco-koppeling (of meteen mechanische fan eruit trappen en 1 of 2 electrische erin zetten, scheelt ook verbruik en vermogen)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
Re: Originele radiateur of Alu ?
ik heb een pasklare alluminium 3 row radiateur voor een +- 250 euro met verzenden.
deze:
http://www.ebay.com/itm/3-ROW-CHAMPION- ... aa&vxp=mtr
zie dat hij wel in de jaren wel wat duurder is geworden
dat koste het toen ook om mijn orginele te reviseren. vind 450 euro wel heel veel geld
als je niet voor de orginele look gaat , zou ik er een allu in hangen
hier nog 1 die is al goedkoper:
http://www.ebay.com/itm/NEW-1967-1974-M ... 08&vxp=mtr
deze:
http://www.ebay.com/itm/3-ROW-CHAMPION- ... aa&vxp=mtr
zie dat hij wel in de jaren wel wat duurder is geworden
dat koste het toen ook om mijn orginele te reviseren. vind 450 euro wel heel veel geld
als je niet voor de orginele look gaat , zou ik er een allu in hangen
hier nog 1 die is al goedkoper:
http://www.ebay.com/itm/NEW-1967-1974-M ... 08&vxp=mtr
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
Re: Originele radiateur of Alu ?
Heb een aluminium radiateur met 2 electrische fans voor 440, werkt prima op mijn auto.
The Earth has provided the means to burn it down
-
- Posts: 124
- Joined: 28 Sep 2011, 12:33
- Contact:
Re: Originele radiateur of Alu ?
Top bedankt voor de tips.
Denk dat ik inderdaad voor een alu ga met elektrische fan, moet ook nog een nieuwe condensor is en die zal ook
van aluminium zijn dus dat zal goed staan bij elkaar
Denk dat ik inderdaad voor een alu ga met elektrische fan, moet ook nog een nieuwe condensor is en die zal ook
van aluminium zijn dus dat zal goed staan bij elkaar
Peter Heesen
Dodge Charger SE
1970 440 Ci.
727 Torqueflite
5 3/8 Rear axle
Dodge Charger SE
1970 440 Ci.
727 Torqueflite
5 3/8 Rear axle
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: Originele radiateur of Alu ?
@Stargazer hoe heb jij je ventilatoren gemonteerd?
ik heb mij gisteren een Champion 3 row besteld via ebay, nu is het mogelijk er een fanschroud bij te bestellen ( heb ik niet gedaan)
de meeste van wat ik zag blokkeer je 3 kwart van je radiateur mee
ik heb mij gisteren een Champion 3 row besteld via ebay, nu is het mogelijk er een fanschroud bij te bestellen ( heb ik niet gedaan)
de meeste van wat ik zag blokkeer je 3 kwart van je radiateur mee
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Re: Originele radiateur of Alu ?
http://i234.photobucket.com/albums/ee81 ... 03/028.jpg
Stuk alu laten zetten en lassen , gaten er in en
Stuk alu laten zetten en lassen , gaten er in en
dodge coronet superbee
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: Originele radiateur of Alu ?
@Robbee, dat bedoel ik deze heb je dan zelf gemaakt begrijp ik.
maar blokkeer je zo niet een groot deel van je radiateur? ivm rijwind? of zie ik dat verkeerd?
maar blokkeer je zo niet een groot deel van je radiateur? ivm rijwind? of zie ik dat verkeerd?
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Re: Originele radiateur of Alu ?
De meeste wagens lopen warm als er geen rijwind is , bij langzaam rijden of in de file .
Daar heb je met elektrische fans minder last van .
Daar heb je met elektrische fans minder last van .
dodge coronet superbee
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: Originele radiateur of Alu ?
Wat voor ventilatoren gebruiken jullie? ook nog gekeken naar hoeveel cfm of m³/h ze verplaatsen?
@Robbee dat snap ik, alleen bedoel ik juist dat als je rond tuft met zon plaat alu je de rijwind toch ook blokkeert?
het kan alleen door de gaten van de ventilatoren de rest klapt toch tegen de alu plaat?
jou plaat is ook niet zo gevormd dat de lucht richting de gaten word toe geleid zoals een fanschroud
Stargazer's fanschroud is al wat meer gevormd en aan de zijkanten sluit hij niet
@Robbee dat snap ik, alleen bedoel ik juist dat als je rond tuft met zon plaat alu je de rijwind toch ook blokkeert?
het kan alleen door de gaten van de ventilatoren de rest klapt toch tegen de alu plaat?
jou plaat is ook niet zo gevormd dat de lucht richting de gaten word toe geleid zoals een fanschroud
Stargazer's fanschroud is al wat meer gevormd en aan de zijkanten sluit hij niet
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Re: Originele radiateur of Alu ?
Als dat gebeurt, dan is er iets niet goed in de afstelling of met je koelsysteem (defect, missende onderdelen of onderbemeten)robbee wrote:De meeste wagens lopen warm als er geen rijwind is , bij langzaam rijden of in de file .
Ook langdurig in de file e.d. moet temperatuur stabiel en onder controle blijven.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop