Oldtimer regeling 2014
Oldtimer regeling 2014
Bronnen in Den Haag bevestigen berichtgeving daarover bij BNR. De leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto's gaat naar 40 jaar. Voor benzineauto's ouder dan 26 jaar komt er een zogeheten 'kwarttarief', met een maximum van 120 euro per jaar. Diesels en lpg-auto's zijn uitgezonderd van het kwarttarief.
Verder komt er een overgangstermijn voor personen- en bestelauto's die rijden op benzine, voor motorfietsen, bussen en vrachtauto's ouder dan 26 jaar.
Dit is het dus.
Ik denk dat er straks heel wat LPG sets den diesels op marktplaats staan.
Verder komt er een overgangstermijn voor personen- en bestelauto's die rijden op benzine, voor motorfietsen, bussen en vrachtauto's ouder dan 26 jaar.
Dit is het dus.
Ik denk dat er straks heel wat LPG sets den diesels op marktplaats staan.
Re: Odtimer regeling 2014
Gelukkig is de mijne uit 1970... Kan me voorstellen dat het voor vele oldtimerbezitters, die er niet dagelijks mee rijden, niet zo is. Die zullen dan ook flink genaaid worden door dit kabinet...
Last edited by Dickdale on 25 Apr 2013, 15:35, edited 1 time in total.
-
- Posts: 351
- Joined: 11 Jun 2007, 18:21
Re: Odtimer regeling 2014
Dit jaar de Ramcharger maar weer terug op benzine zetten ipv LPG, ( is echt veel beter voor t milieu ook).
'85 Dodge Ramcharger 360 cui
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: Odtimer regeling 2014
Minste is dat het geen knoop meer waard is, maar wel duur gekocht is . Jammer dat de 26 jaar regel niet geld voor lpg.
De hele oldtimermarkt zakt mooi in zo
De hele oldtimermarkt zakt mooi in zo
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
-
- Posts: 351
- Joined: 11 Jun 2007, 18:21
Re: Odtimer regeling 2014
Persoonlijk kan ik er ook best mee leven.
€120 pj voor de Ramcharger, wat toch al een auto voor erbij is.
En de Polara (moet nog wel op kenteken), ziet volgend jaar Abraham, dus dat is ook geen probleem.
€120 pj voor de Ramcharger, wat toch al een auto voor erbij is.
En de Polara (moet nog wel op kenteken), ziet volgend jaar Abraham, dus dat is ook geen probleem.
'85 Dodge Ramcharger 360 cui
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.
Re: Odtimer regeling 2014
Ja ik ook, ben wel bevooroordeeld natuurlijk, maar dit lijkt me een redelijke regeling.
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
Re: Odtimer regeling 2014
Als je net een hoop geld hebt gestopt in (bv) een W200 uit 1980 ben je minder blij denk ik...
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Odtimer regeling 2014
Het is nog steeds een regeling waardoor er veel bedrijven hun handels voorraad kunnen gaan verschroten, maar persoonlijk vind ik het niet erg dat de verhoerde en verrotte 190 diesels gevuld met Noord Afrikanen nu naar hun laatste rustplaats kunnen...
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Odtimer regeling 2014
Het is net als wat sjak hier boven zegt, ik ben iets minder blij... Heb mijn W200 uit 77 nu bijna klaar, en denk dat ik hem weer laat terug keuren naar benzine, en dan zo voor de 120 euro regeling in aanmerking kom. En hem dan in 2017 weer om keuren naar lpg...
Grab life by the horns
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: Odtimer regeling 2014
Vraag me nu af of het nu ook geld voor lpg voertuigen, 40 jaar belastingvrij.
De ene geeft aan alleen benzine voertuigen, andere berichten ook lpg voertuigen
De ene geeft aan alleen benzine voertuigen, andere berichten ook lpg voertuigen
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Re: Odtimer regeling 2014
Ja, dat is wel dudelijk in alle berichten die ik heb gelezen.Dodgefever68 wrote:Vraag me nu af of het nu ook geld voor lpg voertuigen, 40 jaar belastingvrij.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Odtimer regeling 2014
Kzit aan de goeie kant....1972...
Plymouth Duster,1972.{383/727/8 3/4 etc...}
Honda vtr sp 1....oh wacht kheb er 2
Beter rijk te leven dan rijk te sterven!!!.
Honda vtr sp 1....oh wacht kheb er 2
Beter rijk te leven dan rijk te sterven!!!.
Re: Odtimer regeling 2014
Ik snap de regering maar zoals vaker worden hier ook de goede jongens getroffen.... Ik heb een benzine bak maar baal als een stekker, ik had hierna nog graag een bus willen hebben
Vooral bedrijven alvast sterkte komende tijd...
Vooral bedrijven alvast sterkte komende tijd...
If you can't beat them, join them..
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: Odtimer regeling 2014
Tja je kunt nu straks ook wagens kopen en laten schorsen van bijvoorbeeld 1975,76,77 ze worden uiteindelijk belastingvrij. Als de regeling stand houd, wat is nou een jaar... Ik heb 1 van 1985. Eerst maar weer op benzine en 11 jaartjes rustig aan doen.
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Re: Odtimer regeling 2014
Of op export naar noord Afrika...jvdwolde wrote:Het is nog steeds een regeling waardoor er veel bedrijven hun handels voorraad kunnen gaan verschroten, maar persoonlijk vind ik het niet erg dat de verhoerde en verrotte 190 diesels gevuld met Noord Afrikanen nu naar hun laatste rustplaats kunnen...
Ik ben best tevreden met de regeling. Ik hoef er maar 1 te slopen of naar het buitenland te verkopen.
Re: Odtimer regeling 2014
val zelf aan de gunstige kant van lijn maar tis zekers zuur voor de liefhebber waarvan de hobby is vergalt door die stink Mercedes diesels!
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
Only milk comes in 2 liters
Re: Oldtimer regeling 2014
denk dat de meesten van dit forum wel goed zitten, alleen de bedrijven zullen de klap in deze tijden van recessie nog meer gaan voelen en dat is het trieste er van...
Re: Odtimer regeling 2014
alleen de auto of ook de inhoudjvdwolde wrote:Het is nog steeds een regeling waardoor er veel bedrijven hun handels voorraad kunnen gaan verschroten, maar persoonlijk vind ik het niet erg dat de verhoerde en verrotte 190 diesels gevuld met Noord Afrikanen nu naar hun laatste rustplaats kunnen...
Grtz Paul
'70 plymouth sport fury 383
there is no substitute for cubic inches
'70 plymouth sport fury 383
there is no substitute for cubic inches
Re: Oldtimer regeling 2014
Een slechte regeling die de geschetste "problemen" (1: massale import van milieuvervuilende auto's en 2: het "oneigenlijk" gebruik van klassieke voertuigen) niet aanpakt, terwijl dat toch zo makkelijk zou zijn: 1. een uitstoot afhankelijke importheffing voor tweedehands auto's of als regel stellen dat alle auto's eerst 25 (of X) jaar belastingplichtig zijn in NL en 2. het herinvoeren van een belastingplicht voor auto's waarvan de technische kenmerken worden veranderd (brandstofsoort, motorinhoud/-type, etc.).
Wat zullen we nu krijgen: massale import van 40+ auto's (die zijn gelukkig een stuk milieuvriendelijker dan 25-jarige auto's ), waar massaal lpg in wordt gebouwd, tot de overheid weer vindt dat ze teveel geld mislopen, en ze de leeftijdsgrens oprekken naar 50 jaar. Etc. etc.
Ik ben trouwens wel redelijk aan de beurt: een franse daily uit 1978 van 1500 kg op lpg (€ 1700,- per jaar) en een japanse knakenbak (1986) van 750 kg op lpg (€ 600,- per jaar). Gelukkig heb nog een mopar op lpg (1 op 2,5) en nog wat benzine auto's die in het kwarttarief vallen. Ga ik daar eerst maar een paar jaar mee rijden. Is ook beter voor het milieu
Mind you, het voorstel is om de auto's die in het kwarttarief vallen, de toegang tot de weg te ontzeggen van december t/m februari. Liefhebbers rijden immers niet met hun auto in de winter. Of zoiets.
Voor die periode kun je dan een BMW of Merc op lpg van 1985 aanschaffen voor 3 tientjes, vol tarief betalen, in één winter suf trappen en die na die drie maanden weggooien.
Wat zullen we nu krijgen: massale import van 40+ auto's (die zijn gelukkig een stuk milieuvriendelijker dan 25-jarige auto's ), waar massaal lpg in wordt gebouwd, tot de overheid weer vindt dat ze teveel geld mislopen, en ze de leeftijdsgrens oprekken naar 50 jaar. Etc. etc.
Ik ben trouwens wel redelijk aan de beurt: een franse daily uit 1978 van 1500 kg op lpg (€ 1700,- per jaar) en een japanse knakenbak (1986) van 750 kg op lpg (€ 600,- per jaar). Gelukkig heb nog een mopar op lpg (1 op 2,5) en nog wat benzine auto's die in het kwarttarief vallen. Ga ik daar eerst maar een paar jaar mee rijden. Is ook beter voor het milieu
Mind you, het voorstel is om de auto's die in het kwarttarief vallen, de toegang tot de weg te ontzeggen van december t/m februari. Liefhebbers rijden immers niet met hun auto in de winter. Of zoiets.
Voor die periode kun je dan een BMW of Merc op lpg van 1985 aanschaffen voor 3 tientjes, vol tarief betalen, in één winter suf trappen en die na die drie maanden weggooien.
Last edited by NY69 on 26 Apr 2013, 17:17, edited 1 time in total.
there's no substitute for inches
live first, downsize later
live first, downsize later
Re: Oldtimer regeling 2014
Dat zal wel meevallen, er is geen eindeloze voorraad aan 40-jaar oude roestbakken.NY69 wrote:Wat zullen we nu krijgen: massale import van 40+ auto's
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Oldtimer regeling 2014
Op de franse marktplaats staan er op dit moment 8500, in dld 13.000. Laten we de USA nog even buiten beschouwing.Sjak Brak wrote:Dat zal wel meevallen, er is geen eindeloze voorraad aan 40-jaar oude roestbakken.
there's no substitute for inches
live first, downsize later
live first, downsize later
Re: Oldtimer regeling 2014
Sinds mijn 205 winterauto'tje van 2011-2012 en mijn huidige winterauto Berlingo (bestelwagentje op benzine, die ik helemaal niet meer kwijt wil) ben ik helemaal weg van Franse auto's ik denk dat ik maar eens ga kijken wat ik voor 40+ Frans spul kan krijgen daar!
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Oldtimer regeling 2014
En hoeveel daarvan zijn in dagelijks inzetbare staatNY69 wrote:Op de franse marktplaats staan er op dit moment 8500, in dld 13.000. Laten we de USA nog even buiten beschouwing.
Daarnaast is die zooi zeker niet zaligmakend, bv een diesel-merkedesj uit die tijd gaat in ongeveer een half uur naar de honderd, als die gammele motor het niet al eerder begeven heeft, of een fiat 850 moet je slangenmens voor zijn om in te kunnen stappen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop