MOPARCLUB part III ?

Mopar or No Car!
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

MOPARCLUB part III ?

Post by Pedalfred »

Laatst weer eens met wat mensen gesproken van het forum en de oude Moparclub en er werd toch ook wel met
wat weemoed gekeken naar de good-old days toen de club nog een club was.

Dat er natuurlijk veel te wensen was en niet alles altijd even flexibel verliep was ook duidelijk en wellicht
onvermeidbaar bij een club die geleid word door vrijwilligers en mensen die zelf natuurlijk ook hun dingen
ernaast hadden lopen, alsook wel door hier en daar wat botsende karakters en ego's. :sneaky:

MAAR er was wel een club met mensen die passie hadden / hebben voor alles wat met MOPAR te maken had
en ook wel een grappige en leuke vorm van saamhorigheid.

WELNU er werd tijdens die gesprekken ook wel weer geopperd om er weer eens nieuw leven in te blazen
en ik werd gevraagd of ik daar wat mee zou kunnen of willen doen en hoe dat dan in te richten
en te leren van eerder gemaakte "fouten " problemen of misstanden etc.
Wel als mopargek, zei de gek, wil ik daar best wel eens naar polsen en horen of daar animo voor is al moet je zo'n
club dan wel IETS minder democratisch leiden want anders, net als in de politiek, gebeurd er nooit een flikker en
word er alleen maar gekibbeld en gestreden. Kortom een club waarin Mopar voorop staat, de leden als tweede en de
leiding / bestuur als derde, maar wel een club mensen die keuzes durven te maken en die ook kritiek niet uit de weg gaan, maar
zich er ook niet door laten leiden.

Een Club dus met een duidelijke koers en een duidelijke welles/nietes basis waarin ook een lid ECHT een lid is en
dat dan ook iets betekend, geredeneerd vanuit de ziel die het merk voor je heeft. Dat niet iedereen daarin past
is logisch want daar is het een club voor en het doel moet dan ook niet zijn dat er VEEL leden zijn maar leden
met wat diepgang en een inzet om met zn allen nog meer te genieten van je hobby en er nog meer uit te halen
dan alleen maar ouwehoeren op een forum. Het forum zal daarin dan ook een andere rol moeten krijgen en
idd weer een LID forum moeten worden , met wellicht daarnaast een subforum voor iedereen die geen behoefte
heeft aan de clubzaken etc..

HOE DAN DIT TE ORGANISEREN ? EN WAT WORD DAN DE AGENDA EN DE INDENTITEIT VAN DIE CLUB ?.. wel
dat zou dus dan eens met een groep mensen die zich hier of via een PM aanmelden als geintresseerde moeten
worden besproken en bij voldoende animo er wellicht een nieuw " bestuur " opgericht moeten worden.
WIE daarin deelneemt en HOE, dat is allemaal open en zal door die mensen dan ook besproken moeten worden..
Wat er met zon club allemaal kan en hoe dat dan te doen, bespreken we DAN WEL....

IK zei de gek, wil daarin eerst niet anders doen dan de aanzet daartoe geven en helpen bij het opstarten van
een mogelijk nieuwe club en de eerste gesprekken daartoe even inleiden en aanzetten.
Ideen genoeg en ook mogelijkheden genoeg, dus daar zal het niet aan liggen, zaken die niet direct op
een forum geroepen moeten of hoeven te worden want een forum is daarvoor niet altijd het enigste middel.

Voorop staat een leuke open structuur met positieve mensen die open minded zijn die op basis van hun
club gevoel vor het merk mopar er meer uit willen halen en gezamelijk, meets, greets en know-how
en kennis en ervaringen willen gaan uitwisselen. Dit op een normaal nivo en niks geen overdreven
kak-gedoe of de tegenhanger ervan, schreeuwen en zuipen zonder inhoud.( die zijn er al genoeg..)

WEL... wil je daar eens overnadenken , of zelfs meedoen dan verzoek ik je dat hier of via een PM of email
dit te laten weten en dan gaan we binnenkort daar wellicht eens een overleg of vergadering aan wijden.
Bij geen of onvoldoende animo..... :? .. zal het merk, net zoals in het echt... verder gaan inslapen...

Dus hou dit topic even on topic en spui je mening of ideen, maar dan met lef en inzet, even in dat nog te vormen overleg ;).. meld hieronder eventueel gewoon even of het je wat lijkt en tzt mee wilt praten over dit idee
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by jvdwolde »

:good: Goed plan Fred,
Aangezien ik de laatste leden admin. was heb ik nog de ledenlijst van 2008 met alle namen email adressen en tel. nummers van de leden toen.
Die zal ik je wel e-mailen.
Voor de duidelijkheid..Nee ik ben niet geïnteresseerd om weer in een bestuur plaats te nemen... ;)
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Dannykuh
Posts: 181
Joined: 01 Oct 2011, 10:40

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by Dannykuh »

Hoi Fred,

Ik vind het tof dat je weer een beetje de draad wil gaan oppakken, een nobel streven wat het merk zeker waard is.
Ikzelf wil evt best op de achtergrond meelezen en ideen spuien, bestuurs dingen zit ik niet op te wachten eigenlijk omdat ik het met de Amerikananmeeting al druk genoeg heb. Bij ons zijn er ook alleen maar vrijwilligers bezig en ons bestuur bestaat uit 3 personen die het hele zaakje aansturen.

Ik hoop dat er idd genoe animo is om de club wee te reanimeren, zoals ik al zeg een tijdje terug wij stellen al onze facaliteiten beschikbaar om in juni misschien de eertse clubdag bij ons te houden. Non profit natuurlijk.
Maar misschien een paar vrijwilligers voor wat extra handjes zou natuurlijk top zijn.
Ik houd dit topic natuurlijk goed in de gaten.

Ik zeg suc6

Had je mijn pm nog gehad trouwens?
User avatar
barry
Posts: 945
Joined: 08 Jun 2007, 13:20

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by barry »

er zijn nog spullen die de club aangeschaft heeft.
Kurt weet misschien wel wat.
Alleen nog maar een...69 er chrysler 300.
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
Dannykuh
Posts: 181
Joined: 01 Oct 2011, 10:40

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by Dannykuh »

Is Kurt nog actief op het forum? Heb em al eens een pm gestuurd
maar nog nix gehoord. Zn laatste bezoek was ook mei 2011. :hmmm:
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by jvdwolde »

Kan je beter proberen om Henk Klop te pakken te krijgen.
Ik heb zijn nummer eventueel wel.
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by scamp »

Vorige maand zijn volgens mij de inschrijving KVK en bankrekeningen van de club opgezegt.Als er genoeg animo is wil ik wel eens komen babbelen......in het nieuwe clubhuis :D
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
User avatar
meefpartyrat
Posts: 1035
Joined: 07 Jun 2007, 21:57
Location: sevenum

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by meefpartyrat »

er moet ook idd nog ergens merchandise rondzwerven zoals shirts en truien :hmmm:
en een eventueel nieuw bestuur zal tegen een klein stootje moeten kunnen want het 'vorige' lag regelmatig onder vuur (vaak om ongegronde redenen), hoewel ze een full time baan hadden en toch nog tijd vrij maakten voor de club...
ik geloof echter wel dat de meeste mensen die toen overal commentaar op hadden, en alles beter wisten, hier wel verdwenen zijn, ik heb het nu over de periode 2005-2006 .
ik denk dat het wedstrijdje 'bestuurtje fucken' op vandaag niet meer zo'n vaart zal lopen.

ennéééééh, bankrekeningen opgezegd ? waren die leeg ?
barracuda 440 - '74
satellite 318 - '73
le baron 2dr 440- '69 green
le baron 2dr 440- '69 red
chevy camper 97

het leven is één groot feest dus gedraag je daar ook naar !!
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by jvdwolde »

Ik deed ook de kledingverkoop en dat was niet veel meer Meef, er waren nog een paar polo's en T shirts geloof ik, ik heb alles in een doos gedaan en naar Henk Klop gestuurd, die zal zijn Cuda er wel mee gepoetst hebben.. :D

Dus Henk was de voorzitter en die ging over bankrekeningen en KVK enz. beste even bellen.
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by moparton »

Ik heb hier nog de bankafschriften e.d. liggen die ik klaar heb liggen om naar Henk te sturen..
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by Pedalfred »

jvdwolde wrote:Kan je beter proberen om Henk Klop te pakken te krijgen.
Ik heb zijn nummer eventueel wel.

Daar is reeds contact mee en we gaan kijken wat er nog is en hoe e.a weer op rails te krijgen, dat is...
als er voldoende intresse is.. ;)

RON :good: : staat vast genoterd..., functiekeuzes genoeg : Voorzitter, penningmeester,bestuurslid-regelneef.

Voor alle duidelijkheid : als er een nieuwe club komt, is dat ook nieuw en gaan we geen ouwe koeien
uit de sloot vissen.. doel is een leuke. open structuur te hebben met niet teveel gedoe en verplichtingen
maar wel serieus en met inhoud. Kortom de leden bepalen grotendeels wat we aan inhoud op de agenda
gaan zetten en de taken zullen licht zijn en verdeeld worden zodat niemand er in om hoeft te komen.
Dus er zijn ambities maar wel die uitvoerbaar zijn. ;)

Als er nog oud spul is zullen we dat inventariseren en zien wat we ermee kunnen, thanks for the attention !
Financieel starten we gewoon opnieuw en als er nog tegoeden zijn van de oude club zal dat worden overgenomen, schulden niet :D . Als er niks meer is.. dan is er niks meer en het hoe en waarom is niet aan mij om uit te leggen.
Als het nodig is starten we gewoon met 0 en alles nieuw. Geld is natuurlijk een onderdeel, maar niet het
belangrijkste. MAAR zoals gezegd, we zullen kijken wat we willen en wat we ermee gaan doen ( we = iedereen
die mee wil doen) en dan vullen we alle vragen wel in. FUN en PASSIE voor ons merk is daarin de leidraad !
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
User avatar
FEULFORALL
Posts: 499
Joined: 14 Sep 2007, 18:14

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by FEULFORALL »

Top idee,
Ik ken de oude club niet maar wel het gemis van een club!
Zelf heb ik geen idee wat er bij komt kijken om een club op te zetten of te organiseren
Wel heb ik een passie voor mopar en alles wat daar omheen hangt en brgrijp dat meer mensen dit delen
In het verleden heb ik geflirt met diverse clubs in het land om van hun aktiviteiten te genieten maar vond hier geen aansluiting.
Daarom kan ik op dit moment mijn bescheiden mening en visie geven over wat mijn wensen daarin zijn.
leuk zou zijn een leuk blaadje met foto's ,verslagen,agenda,rijders,en moppenhoekje of zo
Leuk zou zijn geplande toerritjes naar een meeting of ami day.
Leuk zou een kalender met de auto's van leden zijn .
En dit zou voor mij een leuk begin van een cluppie kunnen zijn.

Uiteraard wil ik hier dan ook voor betalen maar begrijp ook dat er georganiseert moet worden.
Zoals een website beheren,club administratie,fisiek regelen bij aktiviteiten enz...
Nogmaals ik heb geen idee,maar wil zeker met Fred en ander geintereseerde meepraten over een visie......




Tim Rajak





Dit alles getypt op mijn kleine telefoon
1969 dodge coronet R/T
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by Crash »

Vind het een top idee :yeah:

En misschien goed idee om geld in de kassa te brengen de nieuwe trend te volgen van Workshops.
Zitten hier genoeg mensen met kennis van zaken van standaard onderhoud/ reviseren/ ombouwen etc etc
Maar ook genoeg mensen zoals ik ;) die zeer weinig kennis hebben en dit wel graag willen leren.

En zo gaat de kennis/ hobby niet verloren :happy:
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by Pedalfred »

Strakke ideen... , :good:
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
mopar-max
Posts: 2
Joined: 24 Nov 2008, 17:01
Location: sneek

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by mopar-max »

Ben van de Partij :yeah:
FoXar
Posts: 45
Joined: 08 Nov 2010, 19:25

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by FoXar »

Heb ook nooit de Mopar club gekend, lijkt me zeker geweldig dat er enkele intiatiefnemers zijn om dit her op te richten! :D Jullie hebben alvast mijn steun! :yeah:
Crash wrote:Vind het een top idee :yeah:

En misschien goed idee om geld in de kassa te brengen de nieuwe trend te volgen van Workshops.
Zitten hier genoeg mensen met kennis van zaken van standaard onderhoud/ reviseren/ ombouwen etc etc
Maar ook genoeg mensen zoals ik ;) die zeer weinig kennis hebben en dit wel graag willen leren.

En zo gaat de kennis/ hobby niet verloren :happy:
+1 Zou ik graag aan deelnemen aan dit soort workshops ;)

Cheers!
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by kingjoop »

ik stem voor :yeah:
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by jvdwolde »

FEULFORALL wrote:Top idee,
leuk zou zijn een leuk blaadje met foto's ,verslagen,agenda,rijders,en moppenhoekje of zo
Leuk zou een kalender met de auto's van leden zijn .
:lol: Je moest eens weten hoeveel ellende dat clubblad in het verleden heeft gekost, er was nooit genoeg content, en werd door wel liefst 1 man gemaakt...JW'tje...met af en toe eens een inzending van een ander lid, we hebben altijd wel vreselijk gelachen om JW'tje's teksten.. :lol:

Kalenders zijn er ook een aantal keer geweest, dit kwam (bijna) helemaal op het conto van Herman (Big Block Mopar) :good: Bij mij hangt hij nog steeds op de plee.

De zaakjes zullen echt beter verdeeld moeten worden als ze ooit eens geweest zijn, want anders gaan we weer dezelfde kant op...
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
barry
Posts: 945
Joined: 08 Jun 2007, 13:20

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by barry »

ik ruik weer een burger King!!!
Alleen nog maar een...69 er chrysler 300.
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
Dodgefever68
Posts: 740
Joined: 23 Jun 2007, 13:43
Location: stadskanaal
Contact:

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by Dodgefever68 »

:hmmm: tja als er niet genoeg content is.. een clubflyer??? voor en achter zijde?
net als een mopar advert van vroeger zoiets?
ken de club ook niet echt goed, ben al wel lid geweest....ooit...vroeguhhhh! jonguhhhh!

:D En nu dan 1 van de mooiste foto's van de club ooit..... :oops: :happy: :oops:

Image

down boy! down!!! :hammer:
Image
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by challenger72 »

wordt mooier als ze dat lelijke shirtje uittrekt..............
BLUE WONDER
Posts: 585
Joined: 18 Jun 2007, 21:52

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by BLUE WONDER »

Dodgefever68 wrote::hmmm: tja als er niet genoeg content is.. een clubflyer??? voor en achter zijde?
net als een mopar advert van vroeger zoiets?
ken de club ook niet echt goed, ben al wel lid geweest....ooit...vroeguhhhh! jonguhhhh!

:D En nu dan 1 van de mooiste foto's van de club ooit..... :oops: :happy: :oops:

Image

down boy! down!!! :hammer:
De voorkant van mevrouw Klop, Yessica als ik het goed heb ?
De rest van deze vrouw zag er ook goed uit :winner: !
Ik weet niet hoe ze er nu uit ziet, moet je Henk vragen.
TOEDELEDOKIE EN GROETEN UIT BAARLO
User avatar
barry
Posts: 945
Joined: 08 Jun 2007, 13:20

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by barry »

aan der ....t-shirt te zien is dit duidelijk Rebecca.
Alleen nog maar een...69 er chrysler 300.
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by moparton »

Vindt Rebecca vast leuk dat je haar zo noemt :lol:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: MOPARCLUB part III ?

Post by BigBlockMopar »

Zijn er al ledenpassen?



:D
Post Reply