Stotteren en haperen op LPG
Stotteren en haperen op LPG
Heb weer is wat...
Chrysler is eigenlijk enorm betrouwbaar geweest sinds ik er mee rij, rij er elke dag mee naar het werk en regelmatig lange afstanden. Afgelopen pinksterweekend nog naar Drenthe op en neer geweest (200km enkele reis) zonder een centje pijn. Nu moest ik gisteren even naar Eindhoven op en neer en op de terugweg stotterde het beestje enkele keren. Verder gewoon zonder problemen thuis gekomen maar vandaag werd het steeds erger. Ik krijg het idee dat er wat verstopt zit oid want het lijkt alsof hij af en toe even geen gas krijgt. Rij met een gloednieuwe gasinstallatie (impco 425), bougies, kabels, bobine, rotor en verdelerkap zijn allemaal nog geen 3 maanden oud. Toen ik het luchtfilter inspecteerde zat er echter een plukje gaas oid in, dit:
Dacht het gevonden te hebben, luchtfilter schoongemaakt en stukje rijden, leek over te zijn. Nu vanmiddag naar Den Bosch op en neer en het gesputter begon weer. zelfs tot afslaan bij het stoplicht toe... gek genoeg heb ik er bij vol doortrekken geen last van. Daarna even wat zaken uitgesloten, nieuw luchtfilter gekocht, thuis mixer eraf en geïnspecteerd, was nog helemaal zuiver van binnen. Bougiekabeltest gedaan in het donker met waternevel, ook niks aan te zien.
Het lijkt erger te worden naarmate hij warm wordt. de ene rit is het veel erger dan de andere. Bij stationair rijden soms uitvallen, bij zacht optrekken veel gestotter en gesputter, bij hard doortrekken niks aan de hand. Ook geen last van moeilijk starten. Rij enkel op gas. Wie weet raad? Alvast bedankt in ieder geval
Chrysler is eigenlijk enorm betrouwbaar geweest sinds ik er mee rij, rij er elke dag mee naar het werk en regelmatig lange afstanden. Afgelopen pinksterweekend nog naar Drenthe op en neer geweest (200km enkele reis) zonder een centje pijn. Nu moest ik gisteren even naar Eindhoven op en neer en op de terugweg stotterde het beestje enkele keren. Verder gewoon zonder problemen thuis gekomen maar vandaag werd het steeds erger. Ik krijg het idee dat er wat verstopt zit oid want het lijkt alsof hij af en toe even geen gas krijgt. Rij met een gloednieuwe gasinstallatie (impco 425), bougies, kabels, bobine, rotor en verdelerkap zijn allemaal nog geen 3 maanden oud. Toen ik het luchtfilter inspecteerde zat er echter een plukje gaas oid in, dit:
Dacht het gevonden te hebben, luchtfilter schoongemaakt en stukje rijden, leek over te zijn. Nu vanmiddag naar Den Bosch op en neer en het gesputter begon weer. zelfs tot afslaan bij het stoplicht toe... gek genoeg heb ik er bij vol doortrekken geen last van. Daarna even wat zaken uitgesloten, nieuw luchtfilter gekocht, thuis mixer eraf en geïnspecteerd, was nog helemaal zuiver van binnen. Bougiekabeltest gedaan in het donker met waternevel, ook niks aan te zien.
Het lijkt erger te worden naarmate hij warm wordt. de ene rit is het veel erger dan de andere. Bij stationair rijden soms uitvallen, bij zacht optrekken veel gestotter en gesputter, bij hard doortrekken niks aan de hand. Ook geen last van moeilijk starten. Rij enkel op gas. Wie weet raad? Alvast bedankt in ieder geval
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Stotteren en haperen op LPG
Bij vol doortrekken heb je er geen last van, dan zit er niks verstopt lijkt me.
Kleppen al gesteld?
Speling op de stroomverdeler?
Speling op de distributie?
Kleppen al gesteld?
Speling op de stroomverdeler?
Speling op de distributie?
there's no substitute for inches
live first, downsize later
live first, downsize later
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Stotteren en haperen op LPG
Kleppen stellen op een Mopar-blok?
Er zit waarschijnlijk vervuiling ergens, wellicht in de mixer, dat bij weinig gas voor genoeg verstoring zorgt van het mengsel en bij vollast, als de klep verder openstaat, niet.
Er zit waarschijnlijk vervuiling ergens, wellicht in de mixer, dat bij weinig gas voor genoeg verstoring zorgt van het mengsel en bij vollast, als de klep verder openstaat, niet.
Re: Stotteren en haperen op LPG
Of afstelling is iets verlopen, of bv ontstekingsmodule gaar.
Kan ook zijn dat signaal naar je gasrelais niet helemaal goed is, of dat t relais zelf niet meer 100% is.
Kan ook zijn dat signaal naar je gasrelais niet helemaal goed is, of dat t relais zelf niet meer 100% is.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Stotteren en haperen op LPG
340 blokBigBlockMopar wrote:Kleppen stellen op een Mopar-blok?
Er zit waarschijnlijk vervuiling ergens, wellicht in de mixer, dat bij weinig gas voor genoeg verstoring zorgt van het mengsel en bij vollast, als de klep verder openstaat, niet.
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Re: Stotteren en haperen op LPG
Bedankt mannen, ik ga het een en ander proberen
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: Stotteren en haperen op LPG
lijkt wel op motorkap isolatie
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Re: Stotteren en haperen op LPG
Daar zeg je wat, dat kan het heel goed zijn geweest! Zal die zooi er is fatsoenlijk tegenaan plakken dan
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
- twinsnorkler
- Posts: 64
- Joined: 06 Apr 2010, 17:57
Re: Stotteren en haperen op LPG
Genoeg koelvloeistof? Of misschien een vaccuum lek? Check ook ff je oliedop aan de linker kant (van voren gezien) als je nog je originele kleppendeksels er op hebt. Daar mag de lucht maar 1 kant op, kan zijn dat het veertje aan de binnenkant niet strak meer is.
Hopelijk heb je hier wat aan. Succes
Gr. Martyx
Hopelijk heb je hier wat aan. Succes
Gr. Martyx
Go for the max of fullsize C-body's: the '66 Chrysler Town and Country
Re: Stotteren en haperen op LPG
Nou,ben nog geen steek verder... Alles geprobeerd maat niks heeft nog geholpen. Verstopping kan het zeker niet zijn, heb de mixer tot het laatste schroefje uit elkaar gehad en schoongemaakt. Sindskort geeft hij zelfs weleens een backfire na een aantal keer stotteren, alsof ie het gas ophoopt en in een keer naar binnen drukt
Ik word hier iig niet blij van, ga van de week wel langs een specialist. Denk je ook alles nieuw te kopen zodat het enigszinds blijft werken
Ik word hier iig niet blij van, ga van de week wel langs een specialist. Denk je ook alles nieuw te kopen zodat het enigszinds blijft werken
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Stotteren en haperen op LPG
Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Weliswaar met een andere auto, maar toch. Het komt erop neer dat de ontsteking te laat
staat, gewoon te laat als in verlopen, of de gewichtjes van de centrifugaalvervroeging zitten vast, of de vacuumvervroeging doet het niet lekker. Toen ik het ontstekingshuis helemaal schoon had en gesmeerd liep de auto als vanouds, daarvoor alleen op benzine, dat schijnt niet zo nauw te luisteren. Succes!
staat, gewoon te laat als in verlopen, of de gewichtjes van de centrifugaalvervroeging zitten vast, of de vacuumvervroeging doet het niet lekker. Toen ik het ontstekingshuis helemaal schoon had en gesmeerd liep de auto als vanouds, daarvoor alleen op benzine, dat schijnt niet zo nauw te luisteren. Succes!
Re: Stotteren en haperen op LPG
Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Weliswaar met een andere auto, maar toch. Het komt erop neer dat de ontsteking te laat
staat, gewoon te laat als in verlopen, of de gewichtjes van de centrifugaalvervroeging zitten vast, of de vacuumvervroeging doet het niet lekker. Toen ik het ontstekingshuis helemaal schoon had en gesmeerd liep de auto als vanouds, daarvoor alleen op benzine, dat schijnt niet zo nauw te luisteren. Succes!
staat, gewoon te laat als in verlopen, of de gewichtjes van de centrifugaalvervroeging zitten vast, of de vacuumvervroeging doet het niet lekker. Toen ik het ontstekingshuis helemaal schoon had en gesmeerd liep de auto als vanouds, daarvoor alleen op benzine, dat schijnt niet zo nauw te luisteren. Succes!
Re: Stotteren en haperen op LPG
Ja zat zelf ook al aan.de ontsteking te denken, zal er is wat mee gaan friemelen, bedankt iig
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Stotteren en haperen op LPG
Alleen de verdelerkap en rotor, maar ga vd week even bij iemand langs om de ontsteking af te stellen, heb zelf geen timing light
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Stotteren en haperen op LPG
Backfire is doorgaans niet ophoping van gas, maar juist te arm mengsel (bv door gebrek aan aanvoer of valse lucht) of ontstekingsprobleem.
Bougiekabels nog goed? (ff testen met waternevel) Heb je ff andere ontstekingsmodule geprobleerd? (of als je nog van die achterlijke puntjes hebt: zijn deze nog schoon en goed afgesteld)
Probeer ook eens de afsluiters direct op 12V te zetten ipv via relais. Als probleem dan verholpen is, dan kan zijn dat puls-signaal niet goed is, of relais gaar.
Verder is de afstelling van de mixer misschien verlopen, en/of vacuumlek en/of valse lucht.
Bougiekabels nog goed? (ff testen met waternevel) Heb je ff andere ontstekingsmodule geprobleerd? (of als je nog van die achterlijke puntjes hebt: zijn deze nog schoon en goed afgesteld)
Probeer ook eens de afsluiters direct op 12V te zetten ipv via relais. Als probleem dan verholpen is, dan kan zijn dat puls-signaal niet goed is, of relais gaar.
Verder is de afstelling van de mixer misschien verlopen, en/of vacuumlek en/of valse lucht.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Stotteren en haperen op LPG
Heb er ff een filmpje van gemaakt, dit is hoe het er nu voor staat, niet eens meer stationair lopen. Ga vanavond naar iemand toe maar denk dat ik er niet eens heen kan rijden op deze manier...
Vreemde blijft dat ie tussendoor gewoon normaal loopt Bij verkeerde ontsteking loopt ie toch continu bagger of zie ik dat verkeerd?
Vreemde blijft dat ie tussendoor gewoon normaal loopt Bij verkeerde ontsteking loopt ie toch continu bagger of zie ik dat verkeerd?
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Stotteren en haperen op LPG
Lijkt dat je het toch ergens in de ontsteking moet zoeken heb je de Ballast Resistor al vervangen?
Kan je niet ergens even een ignition control unit / bobine lenen of aan een testkast hangen.
Kan je niet ergens even een ignition control unit / bobine lenen of aan een testkast hangen.
Re: Stotteren en haperen op LPG
Auto staat nu bij iemand. Hij kon de ontsteking niet afstellen omdat hij nogal op en neer ging, gaan het nu met een andere bobine en nieuwe contactpuntjes proberen, zien of het helpt
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Stotteren en haperen op LPG
Probleem is opgelost, waren de contctpunten Ik kan weer cruisen!
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383