1e kamer vergadering
1e kamer vergadering
Voor alle Moparisten , ik heb zojuist het eerstekamerdebat afgewacht , maar slecht nieuws voor al degenen met een kenteken na 01-01-1974 , op benzine gaan het aangepast tarief betalen , lpg en dieselrijders zijn helemaal de Sjaak , met dank aan Frans Weekers !
Lang leve Rutte II
Wum.
Lang leve Rutte II
Wum.
Owned cars : '71 Dart Swinger , G 20 shorty 305 ( omdat er geen B 250 te koop stond )
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
'73 bmw 2002 Tii
ex ,'69 Dart GT 318 , '71 Dart GT 198 slant six
Re: 1e kamer vergadering
Graaiers zijn het. Nooit hebben ze genoeg. Zelfs niet in tijden van crisis. Lang leve de EU!
Re: 1e kamer vergadering
kan iemand in het kort uitleggen wat er nu precies gaande is in nederland? ik zag al een en ander passeren op facebook, maar als simpele belg snap ik er niet veel van
go catch a 'cuda,
if you can...
if you can...
Re: 1e kamer vergadering
Vroegah was het zo dat wanneer je 25 jaar lang wegenbelasting had betaald van een auto de auto wegenbelastingvrij was en je dus niks meer hoefde te betalen. Omdat er veel mensen waren die gebruik maakten van deze maatregel icm de hogere emissie eisen die de EU ons oplegt, liep de overheid veel geld mis. Veel mensen kochten een 25 jaar of oudere oldtimer en gingen hiermee rijden. Het is immers een maatregel die je veel geld bespaard.
Nu heeft de regering besloten de leeftijd van belastingvrije auto's per 1 januari 2014 verhoogd naar 40 jaar. Er zijn dus veel mensen die nu voor hun hobby weer wegenbelasting moeten gaan betalen die bij een amerikaan niet mis is. En dat terwijl je er maar een paar duizend km per jaar mee rijdt. Daarnaast zijn er ook veel bedrijven de dupe en is de handel/waarde in en van auto's tussen de 25 en 40 jaar compleet ingestort.
Dit noemt de overheid legaal graaien van de burger... En dat, maar dan ga ik er nog dieper op in, Minister Weekers de tweede kamer verkeerd voor heeft gelicht. De eerste kamer heeft zonder hierna te kijken de maatregel gewoon goedgekeurd en er door gedrukt. Dit alles om meer geld binnen te halen en het enne gat met het andere te dichten...
Nu heeft de regering besloten de leeftijd van belastingvrije auto's per 1 januari 2014 verhoogd naar 40 jaar. Er zijn dus veel mensen die nu voor hun hobby weer wegenbelasting moeten gaan betalen die bij een amerikaan niet mis is. En dat terwijl je er maar een paar duizend km per jaar mee rijdt. Daarnaast zijn er ook veel bedrijven de dupe en is de handel/waarde in en van auto's tussen de 25 en 40 jaar compleet ingestort.
Dit noemt de overheid legaal graaien van de burger... En dat, maar dan ga ik er nog dieper op in, Minister Weekers de tweede kamer verkeerd voor heeft gelicht. De eerste kamer heeft zonder hierna te kijken de maatregel gewoon goedgekeurd en er door gedrukt. Dit alles om meer geld binnen te halen en het enne gat met het andere te dichten...
Re: 1e kamer vergadering
Dickdale wrote:Vroegah was het zo dat wanneer je 25 jaar lang wegenbelasting had betaald van een auto de auto wegenbelastingvrij was en je dus niks meer hoefde te betalen. Omdat er veel mensen waren die gebruik maakten van deze maatregel icm de hogere emissie eisen die de EU ons oplegt, liep de overheid veel geld mis. Veel mensen kochten een 25 jaar of oudere oldtimer en gingen hiermee rijden. Het is immers een maatregel die je veel geld bespaard.
Nu heeft de regering besloten de leeftijd van belastingvrije auto's per 1 januari 2014 verhoogd naar 40 jaar. Er zijn dus veel mensen die nu voor hun hobby weer wegenbelasting moeten gaan betalen die bij een amerikaan niet mis is. En dat terwijl je er maar een paar duizend km per jaar mee rijdt. Daarnaast zijn er ook veel bedrijven de dupe en is de handel/waarde in en van auto's tussen de 25 en 40 jaar compleet ingestort.
Dit noemt de overheid legaal graaien van de burger... En dat, maar dan ga ik er nog dieper op in, Minister Weekers de tweede kamer verkeerd voor heeft gelicht. De eerste kamer heeft zonder hierna te kijken de maatregel gewoon goedgekeurd en er door gedrukt. Dit alles om meer geld binnen te halen en het enne gat met het andere te dichten...
even verder opgezocht... ik zie bedragen voor bv.Chevy Blazers van over de 400euro per kwartaal! als je van niks naar bijna 2000 euro per jaar gaat zou ik ook wel even met mn tanden knarsen! en er was nog iets met de LPG? als je die deruit haalt betaal je minder ofzo?
1 voordeel, nu gaan de al die oude pre '73 ers wel wat meer aandacht krijgen want eerlijk, hetgeen daarna nog gemaakt is...
go catch a 'cuda,
if you can...
if you can...
Re: 1e kamer vergadering
De Blazers die op benzine rijden kunnen voor 120,- per jaar blijven rijden onder de voorwaarde dat ze in dec-jan-feb geen gebruik maken van de weg, dus ook niet op de weg geparkeerd staan.nr1freak wrote:
even verder opgezocht... ik zie bedragen voor bv.Chevy Blazers van over de 400euro per kwartaal!
De Blazers die op gas rijden, mogen ongeveer € 800,- per kwartaal gaan aftikken.
En daar zijn sommige mensen wat pissig over
for obvious reasons
there's no substitute for inches
live first, downsize later
live first, downsize later
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: 1e kamer vergadering
sucks! moet de plymouth 2 maand schorsen is eind februari 40 jaar dus dan weer volledig, maar nog steeds geen brief gekregen
dat ik januari moet gaan betalen... vreemd dat ze zoiets er door drukken met nog iets van 3 week te gaan is toch absurd?
de 1985 pick-up gaat op een frame van 1976 (2 en half jaar schorsen en dan is hij 40 jaar)
ik laat mij mijn geld niet afpakken, zoals hij nu is raak ik hem niet kwijt.
met andere woorden ze verdienen aan mij helemaal niks, waarom nou in godsnaam geen regeling voor lpg??
ik zou voor de zowel de plymouth en de dodge best 120 euro in het jaar willen betalen of iets hoger ik rij er immers mee!
nou ja rijden...plymouth 2 jaar op kenteken heb er g%&^*$* nog geen 500 km mee gereden...
plymouth 2350 kilo schoon aan de haak en de pick-up rond de 2000 kilo....
moet je nagaan
1. minstens 1derde van de waarde weg (zoals hij nu is kun je dr niks mee)
2. gasinstallatie €1299 naar de knoppen
3. impco 425 mixer nutteloos
4. omkeuren! eerst kon dat per brief, maar dat is hoe kan het ook anders het is net of duivel er mee speelt veranderd!
gewoon ff naar de rdw dus €50 heb ik van horen en zeggen, moet het nog zien....
5. div onderdelen kopen, benzine tank, benzine pomp, carburateur
6. en een vermogen betalen aan de pomp om er mee te rijden!
dat ik januari moet gaan betalen... vreemd dat ze zoiets er door drukken met nog iets van 3 week te gaan is toch absurd?
de 1985 pick-up gaat op een frame van 1976 (2 en half jaar schorsen en dan is hij 40 jaar)
ik laat mij mijn geld niet afpakken, zoals hij nu is raak ik hem niet kwijt.
met andere woorden ze verdienen aan mij helemaal niks, waarom nou in godsnaam geen regeling voor lpg??
ik zou voor de zowel de plymouth en de dodge best 120 euro in het jaar willen betalen of iets hoger ik rij er immers mee!
nou ja rijden...plymouth 2 jaar op kenteken heb er g%&^*$* nog geen 500 km mee gereden...
plymouth 2350 kilo schoon aan de haak en de pick-up rond de 2000 kilo....
moet je nagaan
1. minstens 1derde van de waarde weg (zoals hij nu is kun je dr niks mee)
2. gasinstallatie €1299 naar de knoppen
3. impco 425 mixer nutteloos
4. omkeuren! eerst kon dat per brief, maar dat is hoe kan het ook anders het is net of duivel er mee speelt veranderd!
gewoon ff naar de rdw dus €50 heb ik van horen en zeggen, moet het nog zien....
5. div onderdelen kopen, benzine tank, benzine pomp, carburateur
6. en een vermogen betalen aan de pomp om er mee te rijden!
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Re: 1e kamer vergadering
hm, je zou denken, voor het milieu gaan ze de wagens op LPG minder belasten (minder uitstoot) maar nee... raar...
ik kreeg hier zelf een ECO-lening voor m'n 2011 Dodge RAM! die kerel van de bank keek raar als hij zag dat dat ding om en bij de 400PK heeft, maarja, LPG is LPG!
vandaar dat ik iedereen op dat andere forum wanhopig op zoek naar stallingsplaatsen zag zoeken! ok dat die wagens in de winter niet buiten mogen, dat doen de meeste toch al niet, maar dat ze dan ook nog niet op straat mogen staan...
ik kreeg hier zelf een ECO-lening voor m'n 2011 Dodge RAM! die kerel van de bank keek raar als hij zag dat dat ding om en bij de 400PK heeft, maarja, LPG is LPG!
vandaar dat ik iedereen op dat andere forum wanhopig op zoek naar stallingsplaatsen zag zoeken! ok dat die wagens in de winter niet buiten mogen, dat doen de meeste toch al niet, maar dat ze dan ook nog niet op straat mogen staan...
go catch a 'cuda,
if you can...
if you can...
Re: 1e kamer vergadering
yup, is eigenlijk bedoelt voor de priusen enzo denkik maar er stond "wagens met uitstoot minder dan blablabla of wagens met een LPG installatie komen in aanmerking voor een goedkopere eco-lening" dus ook Hemi'sHenri wrote:ECO-lening???? voor een auto.
go catch a 'cuda,
if you can...
if you can...
Re: 1e kamer vergadering
Lijkt me een beetje veel.NY69 wrote: De Blazers die op gas rijden, mogen ongeveer € 800,- per kwartaal gaan aftikken.
Ze hadden 10 jaar geleden nooit gratis wegenbelasting in moeten voeren. Bijvoorbeeld € 200 per jaar had beter geweest. Dan was de staatschuld in 10 jaar ook geen 100 miljard euro verder opgelopen.
Ik betaal al jaren € 2020 voor me 730d. ( + voor transporter + econoline + transit +GSX-r nog meer)
Ik ben er ook ziek van, 2 oldtimer motor + bmw oldtimer + camper + vrachtwagen = katjechen = 2600 euro per jaar
Ik werk met plezier.
Re: 1e kamer vergadering
Blazer weegt net zoveel als een Dodge w200.. Moet vanaf januari 175,- permaand betalen op gas.
Een chevrolet k30 6.2 diesel die zijn pas echt de sjaak. Ik ga de mijne ook schorsen en zie het wel in de zomer wat ik doe..Denkelijk terug bouwen op benzine of 45km kenteken Weet het nog niet.
Een chevrolet k30 6.2 diesel die zijn pas echt de sjaak. Ik ga de mijne ook schorsen en zie het wel in de zomer wat ik doe..Denkelijk terug bouwen op benzine of 45km kenteken Weet het nog niet.
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: 1e kamer vergadering
watblieft???door ARLI » do dec 19, 2013 9:30 pm ''Lijkt me een beetje veel.''
Stationwagon.....Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 721,00
Pick-up......Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 610,00
beide op lpg en dan woon ik in Groningen meende dat hier het nog altijd goedkoper is dan elders in het land
een hele goeie dit was inderdaad een stuk beter geweest!Ze hadden 10 jaar geleden nooit gratis wegenbelasting in moeten voeren. Bijvoorbeeld € 200 per jaar had beter geweest.
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 1e kamer vergadering
De wegenbelasting voor nieuwere auto's is nu toch ook nog steeds gratis?Ze hadden 10 jaar geleden nooit gratis wegenbelasting in moeten voeren. Bijvoorbeeld € 200 per jaar had beter geweest.
Je mag het zonder verdere kosten gewoon betalen
En of er nou wel of niet wegenbelasting gegraaid had geworden al die jaren, dat tekort had er toch wel gekomen natuurlijk.
Maar, een vrijstelling had niet voor de veelal suffere dagelijks bruikbare hokken uit de jaren 80 e.d, moeten gelden maar wel gewoon voor datgene wat enige historische waarde heeft.
Wat mij betreft had vanaf dag 1 al die vrijstelling hooguit tot ergens begin '70er jaren ofzo mogen gelden. Dat zeg ik niet omdat ik toevallig een hok uit '73 heb maar imo is er na de mid-'70er jaren op Amerikaans auto-gebied toch weinig interessants meer uitgekomen en ging de Amerikaanse auto-industrie snel naar een dieptepunt toe.
Re: 1e kamer vergadering
[/quote]De wegenbelasting voor nieuwere auto's is nu toch ook nog steeds gratis?
Je mag het zonder verdere kosten gewoon betalen
En of er nou wel of niet wegenbelasting gegraaid had geworden al die jaren, dat tekort had er toch wel gekomen natuurlijk.
Maar, een vrijstelling had niet voor de veelal suffere dagelijks bruikbare hokken uit de jaren 80 e.d, moeten gelden maar wel gewoon voor datgene wat enige historische waarde heeft.
Wat mij betreft had vanaf dag 1 al die vrijstelling hooguit tot ergens begin '70er jaren ofzo mogen gelden. Dat zeg ik niet omdat ik toevallig een hok uit '73 heb maar imo is er na de mid-'70er jaren op Amerikaans auto-gebied toch weinig interessants meer uitgekomen en ging de Amerikaanse auto-industrie snel naar een dieptepunt toe.[/quote]
helmaal mee eens, ik zag op een ander forum iemand jammeren dat hij nu ongelooflijk veel moest betalen voor zijn mid '80's Toyota Hilux en z'n aftandse corolla... ...op deze manier wordt er tenminste mss terug wat meer geinvesteerd in de mooiere pre 73'ers!
Je mag het zonder verdere kosten gewoon betalen
En of er nou wel of niet wegenbelasting gegraaid had geworden al die jaren, dat tekort had er toch wel gekomen natuurlijk.
Maar, een vrijstelling had niet voor de veelal suffere dagelijks bruikbare hokken uit de jaren 80 e.d, moeten gelden maar wel gewoon voor datgene wat enige historische waarde heeft.
Wat mij betreft had vanaf dag 1 al die vrijstelling hooguit tot ergens begin '70er jaren ofzo mogen gelden. Dat zeg ik niet omdat ik toevallig een hok uit '73 heb maar imo is er na de mid-'70er jaren op Amerikaans auto-gebied toch weinig interessants meer uitgekomen en ging de Amerikaanse auto-industrie snel naar een dieptepunt toe.[/quote]
helmaal mee eens, ik zag op een ander forum iemand jammeren dat hij nu ongelooflijk veel moest betalen voor zijn mid '80's Toyota Hilux en z'n aftandse corolla... ...op deze manier wordt er tenminste mss terug wat meer geinvesteerd in de mooiere pre 73'ers!
go catch a 'cuda,
if you can...
if you can...
Re: 1e kamer vergadering
You are missing the point guys.
Er zijn mensen die veel hebben geïnvesteerd in een auto (ook jaren 80 hokken) in het vertrouwen dat de onbeperkte belastingvrijstelling die verleend is, ook daadwerkelijk onbeperkt is.
Het gevolg van deze regel is dat mensen een boel geld kwijt zijn (financieel) voor een auto waar ze niet in kunnen/mogen rijden (operationeel), vanwege onze onbetrouwbare overheid. Niet mogen rijden + geld kwijt = dubbel genaaid.
Vergelijkbaar met in een keer hypotheekrente aftrek voor iedereen afschaffen: veel mensen kunnen dan hun lasten niet meer betalen en de huizenprijzen zullen kelderen.
Ik ken mensen die zo voor enkele tienduizenden Euro's de boot ingaan.
En dat zijn ook gewoon hardwerkende belastingbetalers.
Hoewel ik er niet zo hard door getroffen word, vind ik het een ongekend lage schoftenstreek.
Maar goed voor de Haagse boeven dat we hier in een land vol angstige zoutzakken zitten (vergelijkbaar met Duitsers) die het zich allemaal laten overkomen, want in een land als Frankrijk hadden ze wel raad geweten met dit soort dieventuig: kop d'r af
Er zijn mensen die veel hebben geïnvesteerd in een auto (ook jaren 80 hokken) in het vertrouwen dat de onbeperkte belastingvrijstelling die verleend is, ook daadwerkelijk onbeperkt is.
Het gevolg van deze regel is dat mensen een boel geld kwijt zijn (financieel) voor een auto waar ze niet in kunnen/mogen rijden (operationeel), vanwege onze onbetrouwbare overheid. Niet mogen rijden + geld kwijt = dubbel genaaid.
Vergelijkbaar met in een keer hypotheekrente aftrek voor iedereen afschaffen: veel mensen kunnen dan hun lasten niet meer betalen en de huizenprijzen zullen kelderen.
Ik ken mensen die zo voor enkele tienduizenden Euro's de boot ingaan.
En dat zijn ook gewoon hardwerkende belastingbetalers.
Hoewel ik er niet zo hard door getroffen word, vind ik het een ongekend lage schoftenstreek.
Maar goed voor de Haagse boeven dat we hier in een land vol angstige zoutzakken zitten (vergelijkbaar met Duitsers) die het zich allemaal laten overkomen, want in een land als Frankrijk hadden ze wel raad geweten met dit soort dieventuig: kop d'r af
there's no substitute for inches
live first, downsize later
live first, downsize later
Re: 1e kamer vergadering
Precies! Goed verwoord. Ik zeg doen en ga mee. Het wordt tijd dat ze in den haag eens krijgen te horen en voelen hoe het zit...
Re: 1e kamer vergadering
D'r zijn er ins ons land toch wel voor minder doodgeschoten. Krijgt Volkert binnenkort niet een dagje proefverlof?NY69 wrote:
Maar goed voor de Haagse boeven dat we hier in een land vol angstige zoutzakken zitten (vergelijkbaar met Duitsers) die het zich allemaal laten overkomen, want in een land als Frankrijk hadden ze wel raad geweten met dit soort dieventuig: kop d'r af
Het beste bewijs voor buitenaardse intelligentie is het feit dat ze nog nooit geprobeerd hebben kontakt met ons op te nemen.
Re: 1e kamer vergadering
Ga je in de politiek?Dickdale wrote:Precies! Goed verwoord. Ik zeg doen en ga mee. Het wordt tijd dat ze in den haag eens krijgen te horen en voelen hoe het zit...
Ik werk met plezier.
Re: 1e kamer vergadering
Hoe zit het nou met de 'ophokplicht'? Moeten alle oldtimers in het kortingstarief straks de stalling in?
Plymouth Valiant 1964
Re: 1e kamer vergadering
Ja, in december, januari en februari. Mogen ook niet op de openbare weg staan.
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Re: 1e kamer vergadering
Mogelijk kun je daar met wat creativiteit onderuit komen, mocht je dat per se willen; door de auto op iemand anders' naam te zetten op 1 december en dan te kiezen voor vol tarief, om hem in februari weer over te schrijven en te kiezen voor kwarttarief.
Ik weet niet of zoiets in de praktijk kan hoor, het is maar een idee.
En stallen is voor de meeste mopars wel goedkoper dan voltarief
Ik weet niet of zoiets in de praktijk kan hoor, het is maar een idee.
En stallen is voor de meeste mopars wel goedkoper dan voltarief
there's no substitute for inches
live first, downsize later
live first, downsize later
Re: 1e kamer vergadering
ik heb stalling
3 maanden kost net zo veel als 12 maanden
want ik zit alleen deze 3 maanden vol
3 maanden kost net zo veel als 12 maanden
want ik zit alleen deze 3 maanden vol
Ik werk met plezier.
Re: 1e kamer vergadering
ik bedoel
ik heb ruimte om ook auto's van andere te stallen.
afgelopen week een edsel en een oud Mercedes coupe er bij in de stalling gekregen.
staat nu
520i
928s
escort 1.6 ghia
220d
164
guiliatta
525
kever
t2
t3
peugot 306 convertible = te koop voor weinig
en nog 80 caravans en 15 campers en 15 vouwwagens en 10 boten
ik heb ruimte om ook auto's van andere te stallen.
afgelopen week een edsel en een oud Mercedes coupe er bij in de stalling gekregen.
staat nu
520i
928s
escort 1.6 ghia
220d
164
guiliatta
525
kever
t2
t3
peugot 306 convertible = te koop voor weinig
en nog 80 caravans en 15 campers en 15 vouwwagens en 10 boten
Ik werk met plezier.
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: 1e kamer vergadering
ben blij dat ik op dat gebied in het noorden woon, durf mijn pick-up wel zonder kentekenplaten achter op de openbare weg te zetten
de keer dat oom agent daar langs rijd...
de keer dat oom agent daar langs rijd...
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van