HEI ontsteking

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
pipo
Posts: 241
Joined: 10 Jun 2009, 19:06
Location: Zwijndrecht
Contact:

HEI ontsteking

Post by pipo »

Ik ben van plan om mijn oude ontsteking (contactpuntjes) te vervangen.
Nu weet ik dat er HEI ontstekingen te koop zijn waarvan vergeleken met bijvoorbeeld MSD ontstekingen de prijs veel lager ligt.
Maar? is het wat voor een 440 block. Wat zijn jullie ervaringen?
Chrysler New Yorker 1968 coupe
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: HEI ontsteking

Post by Sjak Brak »

Voor stock blokkie is een standaard HEI prima geschikt. Let wel op bij die upergoedkope ontstekingen, dat is vaak niet veel soeps.

DUI heeft mooie HEI-ontstekingen die ook geschikt zijn voor wat beter werk.

MSD betaal je voor een deel ook mee aan de giga-reclame-campagnes, vandaar dat die wat duurder is dan ander vergeiljkbaar spul.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Dots
Posts: 55
Joined: 19 Jun 2012, 06:44

Re: HEI ontsteking

Post by Dots »

ik heb in 318 een HEI ingebouwd( En een andere bobine) moet zeggen tot nu toe perfect. gekocht bij old school products in putten 150 euro of zo
de Hei module zit aan de verdeler. maar je kunt ook een originele verdeler en daar een HEI module op aansluiten gewoon even googlen
Dodge Challenger 1973
Corvette C3 Crossfire 1982
Seat Leon 2001
Ford KA 2002
User avatar
Dots
Posts: 55
Joined: 19 Jun 2012, 06:44

Re: HEI ontsteking

Post by Dots »

er staat er een op marktplaats
Dodge Challenger 1973
Corvette C3 Crossfire 1982
Seat Leon 2001
Ford KA 2002
User avatar
pipo
Posts: 241
Joined: 10 Jun 2009, 19:06
Location: Zwijndrecht
Contact:

Re: HEI ontsteking

Post by pipo »

bedankt voor de tip. :good:
Ik heb even geinformeerd maar is waarschijnlijk een pro comp.
Naar aanleiding wat ik daarover gevonden heb op internet pas ik even.
Chrysler New Yorker 1968 coupe
Dodgefever68
Posts: 740
Joined: 23 Jun 2007, 13:43
Location: stadskanaal
Contact:

Re: HEI ontsteking

Post by Dodgefever68 »

:hmmm: wat is het probleem met een procomp dan??
heb hem ook bij old school products gekocht, heb ook geen problemen
Image
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: HEI ontsteking

Post by Sjak Brak »

Mensen beweren dat het rommel is omdat het made in china is. MSD is dat ook, maar omdat je bij MSD ook nog een flink pak geld meebetaalt aan allerlei reclame-uitingen is het ineens geen bezwaar :hmmm:

Waar het gemaakt wordt maakt m.i. weinig uit, als er "made with pride in the usa" op een product staat, dan is dat bij mij ook reden voor argwaan (past niet, slecht afgewerkt, etc, het is maar waar je trots op bent :lol: )

Als het voor min-of-meer stock applicatie is, dan maakt het niet zo heel veel uit, wel even de timingcurve controleren, en de as van de verdeler controleren op speling (op testkast). Bij dat laatste vielen de procomps in negatieve zin op bij een kennis van me.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: HEI ontsteking

Post by challenger72 »

ik heb er ook 1 op mn sb met een msd bobine,loopt perfect hiermee en makkelijk aan te sluiten :yeah:
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: HEI ontsteking

Post by Sjak Brak »

challenger72 wrote:makkelijk aan te sluiten
dat is zon beetje iedere ontsteking zon beetje toch :hmmm:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
challenger72
Posts: 836
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: HEI ontsteking

Post by challenger72 »

ja maar deze poot heeft 2 draden ,1 naar de bobine en 1 geschakelde plus,de rest kan er allemaal tussenweg,zoals weerstand ecu ed
User avatar
Dots
Posts: 55
Joined: 19 Jun 2012, 06:44

Re: HEI ontsteking

Post by Dots »

fijn he dat GM spul :yeah: :lol: :winner:
trouwens Mazda stoelen zitten ook lekker :lol:
Dodge Challenger 1973
Corvette C3 Crossfire 1982
Seat Leon 2001
Ford KA 2002
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: HEI ontsteking

Post by Sjak Brak »

challenger72 wrote:ja maar deze poot heeft 2 draden ,1 naar de bobine en 1 geschakelde plus,de rest kan er allemaal tussenweg,zoals weerstand ecu ed
Met een CD-ontsteking (bv Crane, MSD, en vergelijkbare boxen) kan je ook een hoop wegsnoeien, en heb je ook maar een paar draadjes, en als je t netjes maakt hoef je maar 2 stekkers te klikken, dus dat is nog makkelijker :winner: of bv de ready-to-run-verdelers van MSD, ook kwestie van verdeler aan bobine hangen en klaar.

Een belangrijker voordeel zou ik dan noemen, dat de ECU van zon Hei goedkoop is, en dat je er ook makkelijk een performance-versie van kan inpluggen ipv de stock.
Dots wrote:trouwens Mazda stoelen zitten ook lekker :lol:
als je een hernia wilt kweken wel :OO:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Post Reply