vrijstelling wegenbelasting, petitie

Mopar or No Car!
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by MoparJW »

Rebel wrote:In allebei de berichten staat precies hetzelfde, alleen anders geformuleerd.
Het eerste artikel heeft het alleen over de leeftijdsgrens van belastingvrije benzine auto's naar 40 jaar, en er staat over lpg & diesel alleen dat ze worden uitgesloten van het kwarttarief, vandaar dat ik in de stress schoot :D
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by ARLI »

ben benieuwd wanneer de regeling in gaat
ivm met auto van 1975
Ik werk met plezier.
Dodgefever68
Posts: 740
Joined: 23 Jun 2007, 13:43
Location: stadskanaal
Contact:

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by Dodgefever68 »

:hmmm: ok!

dan heb ik net geluk?!? als ik het goed begrijp

Plymouth 28-02-1974 is op 28-02-2014 40 jaar oud (op LPG) val ik dus weer onder belastingvrij
Dodge D150 30-06-1985 is op 30-06-1985 29 jaar oud (bedrijfswagen op kenteken) kwarttarief 120 euro in jaar max. en 3 maand niet rijden
of moet de wagen op naam van een bedrijf staan?

@Arli volgens mij is dit voor 2014
Image
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
User avatar
rihof89
Posts: 57
Joined: 15 Oct 2011, 19:38

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by rihof89 »

Joh, we hoeven ons niet meer druk te maken!

Dit is een mooie inluiding van de val van kabinet Rutte http://www.telegraaf.nl/feed/21509911/_ ... eer__.html

Kan willempie gelijk Rutte op de koffie ontvangen volgende week :good:
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by Sjak Brak »

Geheheh inderdaad, die inteelt-mof krijgt dan snel wat haagse aanstaande werklozen over de vloer :lol:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
BLUE WONDER
Posts: 585
Joined: 18 Jun 2007, 21:52

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by BLUE WONDER »

Met die argentijnse paaldanseres?
TOEDELEDOKIE EN GROETEN UIT BAARLO
78tradesman
Posts: 212
Joined: 21 Aug 2011, 20:46

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by 78tradesman »

Sjak Brak wrote:Geheheh inderdaad, die inteelt-mof krijgt dan snel wat haagse aanstaande werklozen over de vloer :lol:

Volgens mij heb je het niet zo op het koningshuis :lol:

Hoe zit dat dan met een 78er bus op LPG. Ik zet die dan op naam van de zaak. Betaal ik dan een kwart of ook max 120 euro?

Gr
Rene
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by Lowrida »

Sjak Brak wrote:Geheheh inderdaad, die inteelt-mof krijgt dan snel wat haagse aanstaande werklozen over de vloer :lol:
78tradesman wrote:Volgens mij heb je het niet zo op het koningshuis :lol:
Ga jij wel staan juigen voor dat stelletje profiteurs dan?
Het zijn allemaal oplichters, bastards zonder enige druppel blauw bloed in zich!
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by MoparJW »

Een dure poppenkast is het, niets meer.
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
78tradesman
Posts: 212
Joined: 21 Aug 2011, 20:46

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by 78tradesman »

[/quote]

Ga jij wel staan juigen voor dat stelletje profiteurs dan?
Het zijn allemaal oplichters, bastards zonder enige druppel blauw bloed in zich![/quote]


Ikke niet, lekker een dagje vrij maar dat is alles
surfersjaak
Posts: 4
Joined: 03 May 2013, 22:20
Location: Utrecht

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by surfersjaak »

Ben net lid hier maar lees al heel lang mee hahhahaa . Voor degene die buiten de boot valt...er is actie gepland. meld je aan! http://vrijstellingoldtimer.nl/
Chrysler Town & Country 1968 (383)
Jeep wagoneer 1975 (360)
Jeep wagoneer 1983 (360)
Dodge Ram van 1979 (360)
Aford 1929 (383)
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by ARLI »

meteen even off topic

het is mij niet duidelijk hoeveel ik nu voor me camper moet gaan betalen
5200 kilo
bw 1986
nu betaal ik niets
op belastingdienst site kan ik er niet uit komen

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx
ik maak er maar een rijdende winkel van
kleppendekselpakkingen voor 440's
intake pakkingen'
gebruikte headers
olie
bier
:yeah:
want rijdende winkel is maar 220 euro per jaar
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
van me vrachtwagen maak ik maar een vuilniswagen denk ik :good:

van de belastingdienst website, die incompleet is;
Voor bepaalde vrachtauto's geldt een vrijstelling. Daarbij geldt in het algemeen de voorwaarde dat ze uiterlijk als vrachtwagen herkenbaar moeten zijn. U kunt het schriftelijk verzoek om gebruik te mogen maken van deze vrijstelling indienen bij de Belastingdienst/Centrale administratie. De vrijstelling geldt onder andere voor:
◾vrachtauto's die voor defensie worden gebruikt
◾politievrachtauto's
◾brandweerauto's
◾vuilniswagens, kolkenzuigers en straatveegwagens
◾vrachtauto's waarmee gewoonlijk slechts over een geringe afstand gebruik wordt gemaakt van de weg
Ik werk met plezier.
User avatar
B1cuda
Posts: 545
Joined: 10 Jun 2007, 13:04

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by B1cuda »

je kunt je camper ook laten airbrushen arli dan maken we er een vrachtwagen van :lol:
71 cuda 500 cui.
hd xr 1200
mini cooper s


HD XR1200
Image
charger 73 se
Posts: 1345
Joined: 09 Jun 2007, 22:27
Location: egmond aan den hoef

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by charger 73 se »

zikn de nieuwe plannen al definitief? ik wil w200 op lpg kopen maar ben nog beetje huiverig
grijs kenteken valt toch onder kwart tarief? ook voor particulier?
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
User avatar
72RoadRunnerGTX
Posts: 234
Joined: 10 Jun 2007, 12:54
Location: Tijnje
Contact:

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by 72RoadRunnerGTX »

Aldus onze vrienden:

Hieronder volgt een reactie op uw e-mail over de motorrijtuigenbelasting (mrb) voor oldtimers.

Met uw e-mail aan staatssecretaris Weekers hebt u inzicht gegeven in wat de veranderingen in de regeling voor oldtimers voor u betekenen. Gezien de grote hoeveelheid reacties die staatssecretaris Weekers op deze regeling heeft ontvangen, is het niet mogelijk deze allemaal binnen een redelijke termijn individueel te beantwoorden. Daarom is voor deze opzet van beantwoording gekozen. Hieronder treft u uitgebreide uitleg over aanleiding en aard van de nieuwe regeling voor oldtimers.

Staatssecretaris Weekers is zich zeer bewust wat de mogelijke afschaffing vrijstelling mrb voor oldtimers losmaakt. Hij heeft dan ook toegezegd, in een overleg volgend op zijn Kamerbrief van 15 april een ultieme poging te zullen doen om met de oldtimerbranche tot overeenstemming te komen teneinde het hobbymatig gebruik van rijdend cultureel erfgoed te ontzien. Deze Kamerbrief vindt u op de website van de Rijksoverheid via onderstaande link.

http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... imers.html

In zijn Kamerbrief van 24 april heeft de staatssecretaris de Tweede Kamer een alternatief voor de afschaffing vrijstelling mrb voor oldtimers voorgelegd. Deze Kamerbrief vindt u op de website van de Rijksoverheid via onderstaande link.

http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... imers.html

Belangrijk gegeven hierbij is dat de uitkomsten het resultaat zijn van intensief overleg met de vertegenwoordigers van de oldtimerbranche, te weten de FEHAC, KNAC, FOCWA, ANWB, RAI en BOVAG. Er is een akkoord gesloten dat door de vertegenwoordigers van de oldtimerbranche wordt gesteund. Dit alternatief ziet er als volgt uit.

Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van mrb voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder. Het betreft benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto’s en kampeerauto’s. Dit is de structurele regeling die ruim € 16 miljoen per jaar kost (optie 4 van de brief van 15 april jl.). Daarnaast komt er een adequate overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s die op 1 januari 2014 ouder zijn dan 26 jaar maar nog geen 40 jaar zijn (datum eerste toelating vanaf 1973 tot en met 1987). Deze voertuigen komen in aanmerking voor een kwarttarief in de mrb met een maximum van € 120 (€ 30 per kwartaal) mits er in de maanden december, januari en februari niet van de openbare weg gebruik wordt gemaakt. In de uitwerking van deze regeling zal hierbij worden meegewogen dat voor deze maanden een ontheffing kan worden aangevraagd in het geval het voertuig APK gekeurd moet worden.

Dit alternatief beoogt nog meer dan de alternatieven, genoemd in de brief van 15 april jl., de liefhebber te ontzien terwijl de meer milieubelastende, maar onder het huidige regime vrijgestelde veelrijder (voornamelijk diesel- en LPG-rijders) zijn vrijstelling verliest en mrb moet gaan betalen. Uitgangspunt bij de overgangsregeling is dat het dagelijks gebruik van oldtimers zoveel mogelijk wordt voorkomen. Het overgangsregime loopt af in het jaar 2028 (zodra de jaargang 1987 40 jaar is).

Voor uitgebreidere informatie verwijs ik u naar de hierboven genoemde brieven, alsook nadere informatie op rijksoverheid.nl. De oldtimerregeling wordt nader uitgewerkt en zal deel uitmaken van het Belastingplan 2014.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

DE STAATSSECRETARIS VAN FINANCIËN
Namens deze,
R. Dolstra
Directeur communicatie
64 Dodge Dart 225
72 Plymouth Road Runner GTX 440
72 Dodge Dart 340
75 Dodge B300 360 Camper
78 Mowag B300 Pathfinder 360 4x4
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by jvdwolde »

Mja, die mail heeft iedereen gehad die een mail gestuurd heeft...
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
72RoadRunnerGTX
Posts: 234
Joined: 10 Jun 2007, 12:54
Location: Tijnje
Contact:

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by 72RoadRunnerGTX »

Politieke rookwolken zonder inhoudelijk in te gaan op mijn mail. Was te verwachten.
64 Dodge Dart 225
72 Plymouth Road Runner GTX 440
72 Dodge Dart 340
75 Dodge B300 360 Camper
78 Mowag B300 Pathfinder 360 4x4
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: vrijstelling wegenbelasting, petitie

Post by Dickdale »

let op mijn woorden, zoveel protest, bedolven onder mails, acties in het land, etc. en toch drukken ze het er gewoon door... Waarom??? €€€... niks stem van de burger, pure graaierij... "legale" oplichting heet het...
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Post Reply