Het is een feit!!
Re: Het is een feit!!
Als de vrijstelling inderdaad verdwijnt en de "mileu" kosten die we moeten gaan betalen staan niet in verhouden dan lijkt me het collectief schorsen uit protest een heel goed idee. Dan komt er even geen cent binnen op het hof..!!
(hoop ik wel dat het in de winter pas in gaat )
If you can't beat them, join them..
Re: Het is een feit!!
En wil je die auto dan voor onbeperkte tijd geschorst houden?
Wat heb je daar aan?
Mijn 300 heeft dit jaar ook geen cm. gereden en is het hele jaar al geschorst, maar zodra hij klaar is gaat hij in het voorjaar de weg weer op, ik heb een auto om mee te rijden, niet om alleen naar te kijken..
Gaat het verhaal door, dan gaat hij in de verkoop. klaar.
Dan stort ik me op de motorfietsen, die zijn nog te betalen.
Wat heb je daar aan?
Mijn 300 heeft dit jaar ook geen cm. gereden en is het hele jaar al geschorst, maar zodra hij klaar is gaat hij in het voorjaar de weg weer op, ik heb een auto om mee te rijden, niet om alleen naar te kijken..
Gaat het verhaal door, dan gaat hij in de verkoop. klaar.
Dan stort ik me op de motorfietsen, die zijn nog te betalen.
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Het is een feit!!
ik zeg rustig afwachten maar en eerst eens kijken wat er nou echt van dat plan overblijft , die ouwe stinkende diesels die je dagelijks ziet mogen ze van mij allemaal aanpakken , ik kan me niet voorstellen dat ze alles gaan belasten en zo ja dan stem ik volgende keer ultrarechts. (anarchie heet dat geloof ik )
Re: Het is een feit!!
jvdwolde wrote:En wil je die auto dan voor onbeperkte tijd geschorst houden?
Wat heb je daar aan?
Mijn 300 heeft dit jaar ook geen cm. gereden en is het hele jaar al geschorst, maar zodra hij klaar is gaat hij in het voorjaar de weg weer op, ik heb een auto om mee te rijden, niet om alleen naar te kijken..
Gaat het verhaal door, dan gaat hij in de verkoop. klaar.
Dan stort ik me op de motorfietsen, die zijn nog te betalen.
Zeker niet voor onbepaalde tijd maar als mensen actie willen voeren lijkt mij deze in het hof het meeste voelbaar. Dan heb je in elk geval stof om over te praten.
Motoren is ook niet alles (meer). De volgende stap voor motoren is de aangekondigde APK. Ikzelf rij het soort Streetfighter en kan dat dan ook vergeten. Mijn laatste motor had verlichting voor en achter en een fietstellertje voor de geschatte snelheid en ja.. niet altijd even veilig oké maar oom agent heeft me toch geregeld laten gaan. Straks mogen ze mij niet meer laten gaan vanwegen de vastgestelde voertuig eisen.
Bij verkoop bedoel je export neem ik aan..?
If you can't beat them, join them..
Re: Het is een feit!!
Eisen tegen gammele voertuigen lijkt me op zich niks mis mee, ook voor motoren, nooit begrepen waarom er voor die dingen geen apk of zo is. Laatst stond er een gaar harley-geval naast me te knetteren bij het stoplicht. De knetterherrie heb ik gecompenseerd door mn CD met kankerherrie knalhard te zetten die plakgast raar kijken dat hij niet meer de luidruchtigste aan t stoplicht was Maar werd niet goed van de gore half verbrande benzinelucht die er van dat stinkding afkwam, als ik ieder jaar aan de CO-kast of viergasmeter en remmenbank moet met mn wagens, waarom zou zon gast dan maar wat raak mogen stinken met zn afgehoerde frikandel?
Maar het apk-plannetje uit Brussel is door meerdere landen afgekeurd, oa omdat veel landen al voldoende regelgeving hebben op veel van de punten uit Brussel.
Hier wordt er door een wat breder publiek geluld over de regeling en eventuele acties mbt oude hokken:
http://www.amerikaanseautopagina.com/fo ... um.php?f=4
Verkoop lijkt me erg voorbarig op dit moment. Als er ineens veel oldtimers te koop komen, dan zal dit sowieso nadelig werken voor de waarde, zeker voor wagens in middelmatige staat, en ook als de wagens in kwestie naar het buitenland gaan.Dus het valt maar te bezien hoe slim het is om massaal de rommel te koop te zetten. Topwagens zullen altijd een bepaalde waarden behouden lijkt me. Ik ga mn project (waar niet veel vaart in zit om andere redenen) niet wegdoen omdat ik misschien wel belasting zou moeten betalen als ie de weg op komt.
Maar het apk-plannetje uit Brussel is door meerdere landen afgekeurd, oa omdat veel landen al voldoende regelgeving hebben op veel van de punten uit Brussel.
Hier wordt er door een wat breder publiek geluld over de regeling en eventuele acties mbt oude hokken:
http://www.amerikaanseautopagina.com/fo ... um.php?f=4
Verkoop lijkt me erg voorbarig op dit moment. Als er ineens veel oldtimers te koop komen, dan zal dit sowieso nadelig werken voor de waarde, zeker voor wagens in middelmatige staat, en ook als de wagens in kwestie naar het buitenland gaan.Dus het valt maar te bezien hoe slim het is om massaal de rommel te koop te zetten. Topwagens zullen altijd een bepaalde waarden behouden lijkt me. Ik ga mn project (waar niet veel vaart in zit om andere redenen) niet wegdoen omdat ik misschien wel belasting zou moeten betalen als ie de weg op komt.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Het is een feit!!
ja bedankt!B1cuda wrote:ik zeg rustig afwachten maar en eerst eens kijken wat er nou echt van dat plan overblijft , die ouwe stinkende diesels die je dagelijks ziet mogen ze van mij allemaal aanpakken , ik kan me niet voorstellen dat ze alles gaan belasten en zo ja dan stem ik volgende keer ultrarechts. (anarchie heet dat geloof ik )
Dan zal ik mijn MOPAR die op diesel loopt en belastingvrij is ook maar wegdonderen....
Wat APK voor motorfietsen aan gaat, heb ik niet veel problemen mee, mijn Harley zal zeker goedgekeurt gaan worden als ik de originele pijpen eraan hang, en mijn BMW gaat niet zovver verbouwt worden dat APK een utopie word..
Maar ik zit er natuurlijk NIET op te wachten op nog meer op kosten gejaagd te worden.
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Het is een feit!!
Zover als ik weet is het APK verhaal voor motorfietsen, aanhangwagen, bromfietsen en tractoren afgeketst.jvdwolde wrote: Wat APK voor motorfietsen aan gaat, heb ik niet veel problemen mee, mijn Harley zal zeker goedgekeurt gaan worden als ik de originele pijpen eraan hang, en mijn BMW gaat niet zovver verbouwt worden dat APK een utopie word..
Maar ik zit er natuurlijk NIET op te wachten op nog meer op kosten gejaagd te worden.
Ook de huidige freqentie blijft bestaan.
Er is besloten om de "Brusselse" verordening als richtlijn te beschouwen.
Laten ze op dit punt toch nog eens zien ballen te hebben.....
-
- Posts: 585
- Joined: 18 Jun 2007, 21:52
-
- Posts: 1345
- Joined: 09 Jun 2007, 22:27
- Location: egmond aan den hoef
Re: Het is een feit!!
http://www.autoweek.nl/autonieuws/21229 ... en-van-mrb
9 november 2012 | 18:33 | Tekst: Roy Kleijwegt Print Mail
Goed nieuws na de eerdere paniek rondom het wegvallen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.
Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB. Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag. De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk. Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
Kijk ook op groenopweg.nl
9 november 2012 | 18:33 | Tekst: Roy Kleijwegt Print Mail
Goed nieuws na de eerdere paniek rondom het wegvallen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.
Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB. Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag. De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk. Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
Kijk ook op groenopweg.nl
73'r dodge charger se 408 cui fitech go efi 4
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
71'r dodge charger R/T parts car R.I.P
Re: Het is een feit!!
verdomme!
Ik zit niet te wachten op een 30 of 60 dagen kaart! DAT IS KUT!
Ik wil niet allerlei papieren invullen of iets dergelijks als ik even zin heb om in mijn 300 te rijden.
Ik geef toe dat het beter is als 2544 Euro per jaar te betalen, maar mijn Jeep is dan gelijk niks meer waard..
Dat is wel mijn daily (samen met nog een auto waar ik gewoon MRB voor betaal), maar ik heb er nu in een jaar 6000 km mee gereden, dat rechtvaardigd de 1455 Euro MRB niet vind ik...
Ik zit niet te wachten op een 30 of 60 dagen kaart! DAT IS KUT!
Ik wil niet allerlei papieren invullen of iets dergelijks als ik even zin heb om in mijn 300 te rijden.
Ik geef toe dat het beter is als 2544 Euro per jaar te betalen, maar mijn Jeep is dan gelijk niks meer waard..
Dat is wel mijn daily (samen met nog een auto waar ik gewoon MRB voor betaal), maar ik heb er nu in een jaar 6000 km mee gereden, dat rechtvaardigd de 1455 Euro MRB niet vind ik...
Last edited by jvdwolde on 09 Nov 2012, 22:02, edited 2 times in total.
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Het is een feit!!
Dit lijkt een stap in de goede richting, lees een signaal afgeven richting het volk. Niet voldoende!!!! Stelletje schorem...
Re: Het is een feit!!
Idd, daarnaast is de oorspronkelijke 60d-kaart ook een naaistreek van jewelste: 1/4 wegenbelasting om 1/6e van de tijd gebruik te mogen maken van de openbare weg. Dan kan je nog beter 1 kwartaal rijden en 3 schorsen.jvdwolde wrote: verdomme!
Ik zit niet te wachten op een 30 of 60 dagen kaart! DAT IS KUT!.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Het is een feit!!
Klassiekers mogelijk toch MRB-vrij
http://www.nu.nl/economie/2954937/klass ... -vrij.html
AMSTERDAM - De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.
Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB.
Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag.
De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk.
Oldtimers
Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
http://www.nu.nl/economie/2954937/klass ... -vrij.html
AMSTERDAM - De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.
Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB.
Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag.
De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk.
Oldtimers
Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
If you can't beat them, join them..
Re: Het is een feit!!
30 dagen is wel heel weinig GVD
love fried foods,barbeque,cold beer,gravies and sweet tea.
Re: Het is een feit!!
Ik vind het ook niks, dan moet je dus elke rit die je maakt gaan plannen.
Bovendien sleutel ik nog wel eens aan de auto en moet ik dus voor elk proefritje een dag opmaken, daar ga ik dan wel even goed over nadenken als ik maar 60 of zelfs 30! dagen heb...
Alsof er al niet genoeg geregel is in dit landje... heb je dit er ook nog bij in je vrije tijd, en dan hebben ze het over leven in ''vrijheid'' hierzo
Wat zou dan wel een oplossing zijn?, sowieso de minimum leeftijd omhoog en wel wegenbelasting maar dan een gereduceerd bedrag misschien?
Bovendien sleutel ik nog wel eens aan de auto en moet ik dus voor elk proefritje een dag opmaken, daar ga ik dan wel even goed over nadenken als ik maar 60 of zelfs 30! dagen heb...
Alsof er al niet genoeg geregel is in dit landje... heb je dit er ook nog bij in je vrije tijd, en dan hebben ze het over leven in ''vrijheid'' hierzo
Wat zou dan wel een oplossing zijn?, sowieso de minimum leeftijd omhoog en wel wegenbelasting maar dan een gereduceerd bedrag misschien?
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
Re: Het is een feit!!
Je denkt toch niet dat ik voor een proefrit een dag af ga strepen.
Gewoon in de buurt proefrijden en als ze je aanhouden, meenemen naar je sleutel honk. Kunnen ze zien dat je bezig bent.
Denk dat ze daar niet zo moeilijk over zullen doen hoop ik.
Gewoon in de buurt proefrijden en als ze je aanhouden, meenemen naar je sleutel honk. Kunnen ze zien dat je bezig bent.
Denk dat ze daar niet zo moeilijk over zullen doen hoop ik.
Beware of Flying DRIVESHAFTS!
-
- Posts: 585
- Joined: 18 Jun 2007, 21:52
Re: Het is een feit!!
Heej lotgenoten,
Hoe werkt een 30- of 60 dagenkaart systeem eigenlijk?
Hoe is de controle? Oom agent, de belastingdienst of verzekering????
Het lijkt mij een "niet te beheersen/controleren" ondoorzichtig iets waar IK dan misbruik van ga maken !!
Als ik bijvoorbeeld de kinderen met de Dodge ophaal van school ben ik een van de 30/60 dagen al kwijt ?? Kanniewaarzijn
Rutte en Samson; Krijg de pest. blinde vink !!
Hoe werkt een 30- of 60 dagenkaart systeem eigenlijk?
Hoe is de controle? Oom agent, de belastingdienst of verzekering????
Het lijkt mij een "niet te beheersen/controleren" ondoorzichtig iets waar IK dan misbruik van ga maken !!
Als ik bijvoorbeeld de kinderen met de Dodge ophaal van school ben ik een van de 30/60 dagen al kwijt ?? Kanniewaarzijn
Rutte en Samson; Krijg de pest. blinde vink !!
TOEDELEDOKIE EN GROETEN UIT BAARLO
Re: Het is een feit!!
Als de regels waarvoor ze bedoeld zijn door velen worden misbruikt is dit het gevolg... logisch toch? Het is nu alleen hopen dat ze nog met een schappelijke regeling komen.
1972 Dodge Charger
Mooi verhaal, lekker kort ook!
Mooi verhaal, lekker kort ook!
-
- Posts: 740
- Joined: 23 Jun 2007, 13:43
- Location: stadskanaal
- Contact:
Re: Het is een feit!!
een mooie oplossing lijkt me dat je naast een belastingplichtige auto gewoon 2 oldtimers mag hebben belastingvrij
heb je niet zon auto? dan betaal je gewoon wegenbelasting voor je wagen (om al die boerenhokken tegen te gaan want daar gaat het namelijk allemaal om)
dat is het hele probleem dat te veel mensen de regel misbruiken om geen wegenbelasting te betalen maar wel km willen maken
woon/werk verkeer + de 19 cent km bijvb. niet dat het uit kan.... maar het gaat gewoon om het niet betalen
heb je niet zon auto? dan betaal je gewoon wegenbelasting voor je wagen (om al die boerenhokken tegen te gaan want daar gaat het namelijk allemaal om)
dat is het hele probleem dat te veel mensen de regel misbruiken om geen wegenbelasting te betalen maar wel km willen maken
woon/werk verkeer + de 19 cent km bijvb. niet dat het uit kan.... maar het gaat gewoon om het niet betalen
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
Re: Het is een feit!!
Ze moeten heel die wbl afschaffen en gewoon in de brandstofprijs doen in heel de EU .
Wie veel rijd betaald veel .
gr Rob
Wie veel rijd betaald veel .
gr Rob
dodge coronet superbee
Re: Het is een feit!!
We betalen nu al veel aan brandstof Robrobbee wrote:Wie veel rijd betaald veel .
gr Rob
Chrysler New Yorker 1968 coupe
-
- Posts: 585
- Joined: 18 Jun 2007, 21:52
Re: Het is een feit!!
Ik ga met Rob mee.
Wegen belasting koppelen aan brandstof, EERLIJK EN (volgens mij) SIMPEL !!
Wegen belasting koppelen aan brandstof, EERLIJK EN (volgens mij) SIMPEL !!
TOEDELEDOKIE EN GROETEN UIT BAARLO
Re: Het is een feit!!
Ben benieuwd wat dan volgens jouw berekening de brandstofprijs zou worden, als dit de mrb volledig zou moeten opvangen.
Vergeet niet, dat we in NL al (bijna) de hoogste bradnstofprijzen ter wereld hebben he.
Vergeet niet, dat we in NL al (bijna) de hoogste bradnstofprijzen ter wereld hebben he.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
-
- Posts: 585
- Joined: 18 Jun 2007, 21:52
Re: Het is een feit!!
Ik weet het ook niet meer, denk dat het wel op een sissertje uitloopt voor ons (liefhebbers).
Als er in Nederland de brandstofprijs wordt gelinkt aan de wegenbelasting, kunnen de grenzen naar Duitsland, België en Luxembourg opener (abn?) . !!!!!!!!
Als er in Nederland de brandstofprijs wordt gelinkt aan de wegenbelasting, kunnen de grenzen naar Duitsland, België en Luxembourg opener (abn?) . !!!!!!!!
TOEDELEDOKIE EN GROETEN UIT BAARLO
Re: Het is een feit!!
Maak niet uit wat het gaat kosten , ik word er beter van
Het bedrijfsleven houd dit tegen , dat zijn de grote verbruikers en vervuilers .
Het moet wel met de hele EU gebeuren , anders gaan we allemaal bij de buren tanken .
gr Rob
Het bedrijfsleven houd dit tegen , dat zijn de grote verbruikers en vervuilers .
Het moet wel met de hele EU gebeuren , anders gaan we allemaal bij de buren tanken .
gr Rob
dodge coronet superbee