'70 Newport

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

'70 Newport

Post by JaapMopar »

Zo Dodge is verkocht dus tijd voor wat nieuws. Heb de Newport van Marck gekocht, precies hetgeen wat ik zocht, een harde originele en complete auto met werk. Hij rijd wel gewoon maar er moet nog wel wat aan gebeuren. Eerst maar is op kenteken krijgen daarna zien we wel verder.
Ophalen
Image

Mooi uitzicht in de spiegel
Image

En daar staat ie dan!
Image

Zoiets moet het gaan worden 8)
Image

Wat er zoal moet gebeuren:
- Elektrische zaken maken
- Lpg erin
- Bodem, kofferbak en kokers behandelen
- Nieuw dakje
- Nieuw hemeltje
- Interieur verder bijwerken (tapijt, banken enz)
- Motor goed beurtje geven
- En de rest...

Komt goed :D
Last edited by JaapMopar on 14 Oct 2013, 20:11, edited 1 time in total.
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Nieuwe aanwinst

Post by Sjak Brak »

Cool! 4dr hardtops heerschen forsch!
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Frenkie
Posts: 152
Joined: 15 Jun 2008, 01:02

Re: Nieuwe aanwinst

Post by Frenkie »

top man, doe nog eens wat fotos :)
Chrysler 300 69
Dodge W200 76
Furd mustang 67
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Nieuwe aanwinst

Post by ARLI »

mooie wagen en niet te duur.
Ik werk met plezier.
NY69
Posts: 191
Joined: 12 Feb 2009, 13:51

Re: Nieuwe aanwinst

Post by NY69 »

Congrats
Welcome to the fullsize club :good:
there's no substitute for inches
live first, downsize later
User avatar
Arnoldsat
Posts: 91
Joined: 08 Dec 2008, 05:01
Location: vlakbij Utrèg
Contact:

Re: Nieuwe aanwinst

Post by Arnoldsat »

Cool! 4dr hardtops heerschen forsch!
Als trotse eigenaar van onderstaande bolide kan ik het daar alleen maar mee eens zijn. Mooie wagen Jaap!
Image
Chrysler Newport Custom / 1971 by Ruud Onos, on Flickr
I love classic US built V8 powered automobiles! Arnold's 1971 Newport on arnoldsat.com
~ Just because you know how to work on it doesn't mean you know how it works ~
~ Clean it, if it's Dirty. Oil it, if it Squeaks. But: Don't fix it, if it Works! ~
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: Nieuwe aanwinst

Post by JaapMopar »

Tnx! Duurt nog wel even voordat die van mij er zo uitziet als die van jou :D Mooi ding man!
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: Nieuwe aanwinst

Post by JaapMopar »

Onderdelen beginnen inmiddels binnen te stromen

Image

Alleen één probleempje: de koplampen die ik besteld heb zijn helaas ook gewone sealed beams (was erg onduidelijk omschreven op Rockauto). Hebben deze gloednieuw ook zo'n slecht lichtbeeld? Anders maar even hier een bedrijf zien te vinden die gewone koplampen heeft...

Ondertussen ook een gloednieuwe Impco gasinstallatie gekocht met 425 mixer, deze langzaamaan aan het inbouwen. In de tussentijd velgen gespoten, dak eraf getrokken en kofferbak geheel ontroest en behandeld. Moet nog even wat fotootjes maken, het is nu wel even sleutelen op deze manier

Image

Past net niet in de garage :D
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Nieuwe aanwinst

Post by Sjak Brak »

JaapMopar wrote:Alleen één probleempje: de koplampen die ik besteld heb zijn helaas ook gewone sealed beams (was erg onduidelijk omschreven op Rockauto). Hebben deze gloednieuw ook zo'n slecht lichtbeeld? Anders maar even hier een bedrijf zien te vinden die gewone koplampen heeft...
Volgens mij al ter sprake geweest, gewoon Hella's in de juiste maat. Lichtbeeld van sealed beams vind ik zelf zwaar bout, of je er nu mee door de keuring komt of niet.

Mbt de omschrijving op Rockauto, er staan Wagner sealed beams, en er zijn General Electric "standard", en standaard op deze wagen is sealed beam... maar goed, voor die 5 eypo per lamp is de schade te overzien natuurlijk :D

Voor groot licht maakt t trouwens niks uit, dus die kan je in ieder geval vernieuwen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Ja precies dacht ook al zoiets :D Maarja, waren gelukkig niet duur.
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Dodgefever68
Posts: 740
Joined: 23 Jun 2007, 13:43
Location: stadskanaal
Contact:

Re: '70 Newport

Post by Dodgefever68 »

Ik heb in de mijne Hella 5¾ koplampen met universele aansluiting ingezet ------->> bestelnummer universele Hella 1A3 001 120-001(denk dat jij ook 5¾ hebt) daar kun je Philips lampen inzetten met een H4 lamp met ouderwetse Duplo voet (Philips R2 Visio 12475)
Kies niet voor de Tip om er Hella lampen in te zetten van een BMW (kun je ook nieuw bestellen zijn ook 5¾), had ze er inzitten en dat staat voor geen meter, lijkt wel of je wagen ineens dop ogen heeft. ------>>> bestelnummer van de bmw lampen 1A3 002 850-001
Mocht je de BMW units willen proberen ze staan bij mij op zolder weg te rotten....
Image
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Laatste tijd flink bezig geweest aan de Newport, begonnen met de remmen
Van dit

Image

Naar dit

Image

Remtrommel ook meteen meegespoten

Image

Tie rods vervangen

Image

Nieuwe koplampjes (direct via Hella kunnen regelen)

Image

Verder al een heel eind met de gas installatie

Image

Vulaansluiting mooi achter de kentekenplaat

Image

Gasslang naar voren gelegd en de verdamper vast gemonteerd

Image

Image

Verder ook de kruisjes van de aandrijfas vervangen. Wat ik nog moet doen:
- Gasinstallatie verder inbouwen (nieuwe intake, kleppenplaat en mixer, slangen leggen en luchtfilter verbouwen)
- Bladveerrubbers vervangen
- Nieuwe banden rondom
- Bodem behandelen
- Voorophanging vernieuwen (Balljoints, Controlarm bushings, Strut rod bushings en schokbrekers) Nog even een vraag hierover; kan ik dit allemaal zelf? deze delen zitten er namelijk ingeperst, hoe krijg ik ze eruit en de nieuwe er weer in?

En nog een vraagje: ik ben van plan de gas compleet aan te sluiten voordat ik naar de RDW ga en dan meteen gas erbij op kenteken te laten zetten, moet hij op dat moment ook op benzine kunnen lopen of kan dat meteen op enkel gas? Alvast bedankt voor de info ;)
Hoop snel te kunnen cruisen!
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: '70 Newport

Post by Sjak Brak »

Benzine is geen vereiste voor een gasauto. Wat nog aanwezig is moet wel lekdicht zijn.

Mbt plaatsing van de verdamper: bij BB-wagens is het soms makkelijker de verdamper rechts te plaatsen, zodat de waterslangen niet dwars door je motorcompartiment lopen.

Wat lijkt dat tankje trouwens klein? Is dat alleen ff voor de keuring en dan wat groters erin zeker?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Ja verdamper twijfelde ik ook nog over, maar rechts zitten al mijn airco slangen dus moet even kijken of dat gaat passen.
Tank is 60 liter, aan de kleine kant idd maar een grotere zou te hoog worden, is op de foto moeilijk te zien maar heb in de hoogte zo goed als geen ruimte meer. Is groot genoeg voor mij, rij geen grote afstanden ;)
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: '70 Newport

Post by Sjak Brak »

Niet alleen de hoogte hou je ruimte over, maar vooral ook in de breedte. Op die plek past ook 100 liter in deze wagens, maar goed, dat kan je later altijd nog veranderen natuurlijk als je dat nodig vindt :) (of tankje erbij of zo) In mijn ouwe Newport zat ook zon klein tankje, 55 of 60 liter als ik me goed herinner, ging wel vervelen op den duur, ca. iedere 150km tanken (en nooit grote stukken mee gereden, meestal 100-200km, een heel enkele keer 4-500km op een dag maar dat was t dan ook wel)

Met verdamper is inderdaad soms ff puzzelen. Een andere optie is wellicht ergens tegen de firewall. Maar in sommige wagens is het inderdaad lastig een perfecte plek te vinden, overal zit er wel wat in de weg.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Iemand nog info hoe de balljoints en draagarmrubbers te vervangen?
En ik moet 2 maal de keerring van de voorwiellagers hebben (vanwege het reviseren van de voorremmen), welke moet ik daarvoor hebben?
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Niemand? Ophanging gaat wel lukken, heb al iemand met een pers gevonden, haal alles gewoon los en neem het mee naar hem ;) Moet alleen even van die keerring weten.
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: '70 Newport

Post by Sjak Brak »

Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Bedankt Sjak, die zocht ik, nu nog even kijken of deze ook in Nl te krijgen zijn. Sorry van al die vragen, wil de dingen vaak gewoon zeker weten, voor mij is ook alles maar nieuw :D
Vanavond verder gegaan met de Lpg, koelslangen voor de verdamper aangesloten, ik vind 'm zo mooi op z'n plek zitten

Image

Verder filter en afsluiter aangesloten

Image

Alleen nog stukje koperleiding van filtertje naar verdamper leggen
Nog 2 kleine vraagjes, waar is deze voor?

Image

Mij lijkt het me het meest logisch dat deze met slangetjes aan die 2 openingen aan de mixer moet, maar wat doet dit dingetje precies? Soort extra luchttoevoer?

En dan nog deze

Image

Heb ik die ook nodig?
Alvast enorm bedankt weer, erg blij al met al die hulp :yeah:

Nu alleen nog stroom van achter naar voren leggen en het elektrische deel aansluiten, intake wisselen en dan klaar met de gas :)
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: '70 Newport

Post by Sjak Brak »

Beter vragen dan verkloten toch :) Onderdelentoko's in NL: sixpack, hageman, ...

Foto 3: lijkt op benzine-afsluiter. Mbt aansluitingen op de mixer: die je niet gebruikt afdoppen.

Foto 4: is dit dezelfde diameter als van je kachelslangen? Dan is dit gewoon een hulpstuk om een slang aan luchtfilterhuis aan te sluiten, heb je ook niet nodig aangezien dat al op je originele filterhuis zit.

Je kan nu alvast je koelvloeistofcircuit beginnen te ontluchten trouwens. Je kan dan bv in 1 vd slangen naar de verdamper een ontluchtingsnippel/kraantje maken.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: '70 Newport

Post by BigBlockMopar »

Ik zou persoonlijk de convertor eerst nog wat achterover leggen zodat de gasaanvoer-slang niet zo dicht op je uitlaatmanifold zit.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: '70 Newport

Post by Sjak Brak »

In principe zou je de verdamper ook (bijna) vlak kunnen monteren en dan een rechte dampgasnippel erop schroeven ipv die haakse. (heb ik nog liggen evt). Het is wel handig als de gasuitgang laagste punt is ivm afvoer/ophoping sludge in de verdamper.

Verder evt hitteschildje als de slang alsnog dicht bij uitlaat komt. Maar meestal valt dat best mee in de praktijk.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
JaapMopar
Posts: 254
Joined: 14 May 2013, 21:29
Location: Drunen

Re: '70 Newport

Post by JaapMopar »

Laatste week ophanging vernieuwd
Eerst alles eraf slopen, ging nog verassend gemakkelijk

Image

Oude bussen en ball joints eruit persen

Image

Nieuwe erin, de boel schoonmaken en een nieuw laagje verf erop

Image

Alles nieuw, alles fris :D

Image

En alles weer gemonteerd, gaat de rdw keurmeester blij mee zijn :)

Image

Bijna klaar voor keuring, volgende week even op de aanhanger lpg tanken en langs de bandenboer voor nieuw rubber en uitlijnen. Dan intake wisselen en laatste zaken vd lpg aansluiten en dan zijn we bijna zover
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
E.rik
Posts: 44
Joined: 22 Jun 2013, 16:31

Re: '70 Newport

Post by E.rik »

Mooi man, ziet er weer frisser uit. zitten ongeveer in het zelfde stadium, de mijne gaat volgende week op voor het examen... Rdw :happy:

vraagje, hoe hoog is jouw lpg tank ? ik zit te meten en te passen in de fury hoe groot de tank kan zijn, lijkt mij ongeveer dezelfde kofferbak.
suc6 met klussen
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: '70 Newport

Post by Sjak Brak »

E.rik wrote:vraagje, hoe hoog is jouw lpg tank ? ik zit te meten en te passen in de fury hoe groot de tank kan zijn, lijkt mij ongeveer dezelfde kofferbak.
Zou 100 of 110 liter tank moeten passen, zit in meer fuselage-auto's hier op t forum. Andere oplossing is in ieder zijscherm een 50l tankje, maar dan wordt je kofferruimte iets kleiner (je kan dan wel reservewiel op originele plek houden, mocht je dat heel de tijd mee willen zeulen).

In geval van twijfel gewoon langs Vogels rijden en passen; een locale gasboer zal je proberen aan te smeren wat ie toevallig net heeft liggen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Post Reply