1966 Dodge Charger / Pro Touring

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
FoXar
Posts: 45
Joined: 08 Nov 2010, 19:25

1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by FoXar »

Hey iedereen, na een hele poos stilgezeten te hebben ga ik eindelijk aan mijn resto project beginnen: een 66 Dodge Charger.

Sinds kort ben ik een trotse eigenaar van een 1966 Dodge Charger, heb hem gekocht als restauratie project, helaas is de auto tussen kloof van restoreerbaar of schroothoop en ontbreken er ontelbare onderdelen van trims e.d. Ook zijn onderdelen voor deze 1st gen Chargers zeer moeilijk te vinden. Dus heb ik besloten er een pro-touring van te maken. Maar ik ben er nog niet uit hoe ik hem exact zou willen dus heb ik hier enkele foto's van mijn wagen en een mockup die ik heb gemaakt om een idee te krijgen hoe ik hem min of meer zou willen hebben.

Echter hoor ik graag jullie (ongezoute) meningen die ongetwijfeld meer ideeën in mij zullen opbrengen!

De gephotoshopte foto van hoe ik 'm mogelijk zou willen..
Image
(originele foto: )

Image

Image

Image

Image

Image

Mvg,
R. Johannes
User avatar
barry
Posts: 945
Joined: 08 Jun 2007, 13:20

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by barry »

Ik heb zelf ook een 66 er chaerger gerestaureerd en het is jammer dat je de lijsten en interieur niet compleet hebt.
De lijsten accentueren de lijnen mooi,
Persoonlijk zou ik niet van die europeese velgen kiezen en die vleugels aan de achterzijde al helemaal niet. Wordt echt zo'n el cheapo pimp hok.

Probeer dan de auto te sheaven en mooi te verlagen met goede velgen.
Alleen nog maar een...69 er chrysler 300.
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by Sjak Brak »

Die diffuser achterop vind ik wel geinig, maar zonder bumper betekent wel bij het minste of geringste tikje een nieuwe achterlichtunit, en waarschijnlijk ook kofferbak herstellen...

Die velgen kan ie wel hebben, maar dan moeten er ook fatsoenlijke remschijven achter, anders is het geen gezicht.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by scamp »

Verschrikkelijk :boos: Ik zou de body zeker orgineel laten en er alleen een paar dikke velgen onder gooien.Zwart of zilver met het rode interieur is super.En de strips kun je er altijd nog opzetten als het echt nodig is ;)
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by jvdwolde »

:lol: het lijkt goddomme wel een BATMOBIEL
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Dodgefever68
Posts: 740
Joined: 23 Jun 2007, 13:43
Location: stadskanaal
Contact:

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by Dodgefever68 »

:hmmm: Tja achteraf is een aap in de kont kijken.....

maar herman heeft toch laatst zijn 1967 charger verkocht? een grijze weet niet wie hem heeft
zonder papierwerk geen kenteken, was dat niks geweest? (stond snel weer te koop nadat herman hem verkocht had)

edit: :lol: volgens mij is het dezelfde wagen! of niet?? heb je er wel papieren bij dan?

Image

Image

Image
Image
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
User avatar
Road runner
Posts: 1039
Joined: 09 Jun 2007, 23:57
Location: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by Road runner »

Goed Ebay in de gaten houden, soms staan er dergelijke auto's op voor weinig. zeg maar een 2500,- dollar. Ze worden niet altijd verkocht. Als je zo'n verkoper dan een mailtje stuurt waarin je hem vraagt of de auto ook in parts te koop is en je doet hem een bod van laten we zeggen, 1000,- dollar voor alle trim. heb je heel veel kans dat hij accoord gaat. Als je alle stripjes los moet kopen, ben je die 1000,- dollar ook kwijt maar dan aan fedex en onze fijne belasting bij invoer.

Ik zelf zou er geen enkele sierstrip meer op terug zetten. hou niet zo van sierlijstjes, maar meer van smooth.
Deurklinken en bumpers zou ik wel weer terug zetten. Die velgen by the way niet. Als je een pro touring look wilt creëren zou ik eerder gaan voor een setje 19 of 20 " boyd of foose achtige velgen. maar ieder zo zijn smaak.

Vind het model wel cool,

Ray
Je kan altijd nog met je poes in de Playboy....

- Sweetbird Member - http://www.sweetbird69.nl
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by PostMan »

Er staat er 1 in Boekel te koop. Ook zilver, 383, klaar, rijden. Mooie auto.
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
Mr. 4-Speed
Posts: 377
Joined: 14 Jun 2007, 17:22

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by Mr. 4-Speed »

Ook voor de hoofdprijs, 18k meen ik...
FoXar
Posts: 45
Joined: 08 Nov 2010, 19:25

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by FoXar »

Hoi allemaal! Was weer even geleden :happy:

Om wat verwarring tegen te gaan, yeps het gaat hier om die oude wagen van Herman, en het was geen '67-er zoals men dacht maar volgens de vintag een '66-er. Helaas zal hij nooit meer voorzien worden van die mooie sierstrips, de mounts waar deze aan vast zaten zijn er ooit afgeslepen geweest en opgevuld met wat bondo :smack:

De wagen heeft nog geen papieren, maar dat kan nog inorde komen.

Thanks voor de feedback Ray! Ben eht volledig met je eens op de velgen na, zelf ben ik niet zo te vinden voor dat soort velgen, maar zoals je al zei, iedereen zijn smaak!

@ Postman, heb ik ook te koop zien staan en is nogal een hoofdprijs idd..


Een tijdje geleden had ik op het AAP-forum nog een screen gepost met wat aanpassingen, was het hier vergeten te zetten..

Image

Laat maar weten wat jullie er van vinden ;) Binnekort wat meer plaatjes van de echte auto!


Mvg,
R. Johannes
User avatar
Bidle
Posts: 180
Joined: 21 Jul 2011, 18:23

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by Bidle »

Zou hem ook origineel laten. Vind deze velgen ook minder dan de eerste foto/shop. In de tussentijd wel iets kunnen doen aan de auto?
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by jvdwolde »

:letop: voordat je gaat verbouwen zou ik eerst maar eens met de RDW gaan praten óf je er wel een kenteken op krijgt...
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
FoXar
Posts: 45
Joined: 08 Nov 2010, 19:25

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by FoXar »

Bedankt voor de comment Bidle, die diffuser, velgen en co zijn nog allemaal onzeker, kan ook zijn dat hij origineel blijft, maar wil ook wel de mogelijkheden bekijken :happy:

@ Jack, inderdaad, vanaf wanneer ik zeker ben dat ik al die mods ga doorvoeren neem ik eerst eens de reglementering e.d. door, al heb ik dat reeds met vele dingen gedaan.. Moet wel volgens Belgische wet, dus dat word een echte nachtmerrie, maar er zijn altijd wel omgwegen hehe ^^

Ben ondertussen bezig geweest met demonteren, ben wel vrij positief verrast, had ondertussen al wel wat meer rotte plekken verwacht aan de wagen. Wagen zat wel vol stukken glas, ooit is de achterruit gebroken geweest en dat was toch wel wat opkuiswerk voor ik dat eruit had gekregen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image


En nog enkele souvenirtjes van één van de vorige eigenaars..
Herman? Heb jij hier iets mee te maken..? :yeah:

Image

Image

EDIT:
Ik wil graag de voorruit eruit nemen, maar zit met een probleempje, ik wil mijn rubber, trim en glas heel houden en de enigste manier die ik ken is om de rubber aan gorten te snijden. Is dit de enigste manier? Wil de rubber behouden om dat die nog nieuw lijkt te zijn.

Cheers!
Last edited by FoXar on 11 Sep 2011, 12:09, edited 1 time in total.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by BigBlockMopar »

Ah, ik zie ineens weer waar mijn enkele langere missende veerstrop is gebleven!
Die oortipjes kan ik me niet herinneren, of ik heb het geblokkeerd, dat kan ook. :lol:
Dat winkelwagentje stond ooit in de weg bij mij kan ik me nog wel herinneren... tja dan moet je keuzes maken he. Zie het als een gratis BBQ !! :D
FoXar
Posts: 45
Joined: 08 Nov 2010, 19:25

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by FoXar »

BigBlockMopar wrote:Ah, ik zie ineens weer waar mijn enkele langere missende veerstrop is gebleven!
Die oortipjes kan ik me niet herinneren, of ik heb het geblokkeerd, dat kan ook. :lol:
Dat winkelwagentje stond ooit in de weg bij mij kan ik me nog wel herinneren... tja dan moet je keuzes maken he. Zie het als een gratis BBQ !! :D
Hahaha, nu je het zo zegt! Wie weet hou ik er wel een bbq mee, moet je maar es langskomen haha :p
Kan je zien hoe het staat met je oude hoop ijzer :OO:
Btw, heb jij toevallig nog glaspanelen van deze auto liggen? Er mist er eentje (weet niet meer exact welke, dacht de achterste aan de passagierskant) ook heb je een interieurpaneeltje teveel meegegeven met de vorige eigenaar denk ik, iets van de jaren '80 denk ik. :hammer:

Cheers
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by BigBlockMopar »

Volgens mij was alles wel meegegaan met de auto maar ik zal nog eens kijken of er stiekum ergens nog een stukje Charger rondslingert in m'n garage.
Een jaren 80 interieurpaneeltje kan ik me niet heugen dat ik die kwijt ben :D
FoXar
Posts: 45
Joined: 08 Nov 2010, 19:25

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by FoXar »

Hey Herman, of mogelijk nog een late jaren 70, het in in ieder geval niets van de Charger hehe
Image


Vandaag weer een beetje kunnen gaan werken aan de wagen

Alle trim is nu af de wagen alsook die van de voorste ruit, nu die er nog veilig uitdrukken :hmmm:
Image


Lekkere vuiligheid en plakkerige (teer ?)
Image

Image


Was verwonderd over het mooie metaal onder die smerige laag, links = proper en rechts is dus vuil :D
Image


Mijn kleine vriend hierbij op luchtdruk :yeah:
Image


Vond dit wel een stoere foto
Image

En mijn andere speelgoedje om naar de garage te rijden (zou haast verboden moeten zijn op dit forum, niet? :smack: )
Image


Cheers!
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by BigBlockMopar »

Dat deurpaneeltje ligt bij jou daar veel beter in de weg dan bij mij :D
User avatar
HemiMopar
Posts: 476
Joined: 28 Jan 2008, 20:09
Location: Wateringen

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by HemiMopar »

Hoe staat het er mee? Ik wil zelf wel graag een keer komen kijken, had hem graag zelf opgeknapt. Maar goed ik had de kans en niet genomen nu nog spijt van maar goed, het ziet er goed uit man Keep it up! Maak er dit van man veel beter!! Koop ik hem wel weer van je als die klaar is :lol:

Image

:good: :yeah:
MOPAR Or No Car!

Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
FoXar
Posts: 45
Joined: 08 Nov 2010, 19:25

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by FoXar »

HemiMopar wrote:Hoe staat het er mee? Ik wil zelf wel graag een keer komen kijken, had hem graag zelf opgeknapt. Maar goed ik had de kans en niet genomen nu nog spijt van maar goed, het ziet er goed uit man Keep it up! Maak er dit van man veel beter!! Koop ik hem wel weer van je als die klaar is :lol:

:good: :yeah:
Hey! Momenteel niet veel aan gebeurd, rompslomp aan werk en school maar het werk is weer wat rustiger
en kan ik dus met de extra centjes wel het één en het ander al gaan regelen voor de wagen wat betreft catalogussen, werkplaatsboeken en enkele nieuwe tools op luchtdruk en een nieuw spuitpistool voor de primer, etc..
Dit weekend eindelijk er weer aan gaan werken! Voel me net zoals op een eerste date haha :smack:

Altijd welkom om ene kijkje te komen nemen of een handje te helpen uiteraard! Kunnen we er ineens een bbq van maken met de winkelkar van Herman :p Haha, helaas maar first comes, first served zeker? :yeah:

Cheers!
User avatar
HemiMopar
Posts: 476
Joined: 28 Jan 2008, 20:09
Location: Wateringen

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by HemiMopar »

FoXar wrote:
Hey! Momenteel niet veel aan gebeurd, rompslomp aan werk en school maar het werk is weer wat rustiger
en kan ik dus met de extra centjes wel het één en het ander al gaan regelen voor de wagen wat betreft catalogussen, werkplaatsboeken en enkele nieuwe tools op luchtdruk en een nieuw spuitpistool voor de primer, etc..
Dit weekend eindelijk er weer aan gaan werken! Voel me net zoals op een eerste date haha :smack:

Altijd welkom om ene kijkje te komen nemen of een handje te helpen uiteraard! Kunnen we er ineens een bbq van maken met de winkelkar van Herman :p Haha, helaas maar first comes, first served zeker? :yeah:

Cheers!
School gaat altijd voor hea ;) Altijd goed weer extra centen te hebben, het is een mooi weekend om te sleutelen!
Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's eventueel mocht je die gaan plaatsen :yeah: Alles is online te vinden, dat scheelt weer hoor en zo moeilijk zijn chargers niet ;) Maar je gaat hem dus helemaal zelf spuiten ook?
Ik kom zeker een kijkje nemen en je te helpen alleen even kijken wanneer ;) Je woont in belgie toch? Haha ja die kunnen we dan wel in elkaar gaan zetten :lol:

Succes met de resto! :good:
MOPAR Or No Car!

Got a mopar 1966 Dodge charger 383CI !
FoXar
Posts: 45
Joined: 08 Nov 2010, 19:25

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by FoXar »

Helaas gaat school nog steeds voor (alhoewel ik meer aandacht besteed aan mijn werk maartjah.. )

Ben ondertussen nog 2 maal gaan klussen maar niets noemenswaardig, voornamelijk het demonteren van de voorkant.

Zeker! Heb ook al enkele catalogussen besteld met een hele hoop onderdelen en wat boeken en service manuals.
Het spuiten van de kleur plan ik niet om zelf te doen, de primer wil ik wel zelf doen en mogelijk wat onderdelen.

Yep ik woon in België, ik heb je een PM of emailtje gestuurd, weet het niet helemaal.. ;)


Cheers! :good:
FoXar
Posts: 45
Joined: 08 Nov 2010, 19:25

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by FoXar »

Hoi beste forumleden! Ben weer even terug van weggeweest met enkele updates.
Helaas had ik het de laatste maanden zeer druk waardoor ik niet veel aan de wagen heb kunnen werken, maar de laatste 3 weekends ben ik er weer volledig tegenaan gegaan :D

De wagen is bijna volledig gedemonteerd nu en (bijna) klaar om volledig opgeschuurd te worden om vervolgens in de primer te zetten en het bodywork te doen.

Hierbij enkele afbeeldingen..

Image

Image

Image


Cheers! :yeah:
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by BigBlockMopar »

Wat een heleboel grote gaten daar zeg...!! :D
Ik zie ook dat je de Charger-poster er in ieder geval wel bij hebt gekregen van de tusseneigenaar... :)
User avatar
mopargek
Posts: 218
Joined: 22 Oct 2007, 21:05
Location: Nijlen

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by mopargek »

stuurkolom eruit gekregen zoals ik zei?

MVG, Geert
Dodge Challenger R/T '70 451ci
Dodge Challenger '70
Dodge Charger R/T '70
Post Reply