auto invoeren

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
erik28
Posts: 29
Joined: 24 Oct 2007, 17:48

auto invoeren

Post by erik28 »

ik heb een vraag ik heb een Duitse auto met een v6 er in dat staat ook op de fahrzeugbrief
maar ik heb er een v8 in gezet
hoe zit het met dan met invoeren als ik bij der rdw wand er zit een v8 in plaats v6
krijg ik bij deze auto dan wel een nl kenteken
User avatar
RalphM
Posts: 74
Joined: 06 Oct 2009, 19:34
Location: Haastrecht

Re: auto invoeren

Post by RalphM »

Ik weet niet veel maar ik zou hem in duitsland omlaten keuren naar v8.
Ik wilde namelijk mijn duster ombouwen van Line 6 naar v8 en kreeg toen te horen dat als het via nederlandse rdw het niet ging ik nog kans maakte in duitsland.
Succes
Plymouth Duster 1974
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: auto invoeren

Post by Sjak Brak »

Het maakt natuurlijk ook nogal wat uit om wat voor wagen het gaat :)

Daarnaast, wat wil je bij de RDW doen, schouwen of meteen ook de ombouw naar V8 keuren?

@ Ralph: Een Duster is origineel ook gewoon met V8 geleverd dus zal omkeuring geen enorm probleem mogen zijn.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
erik28
Posts: 29
Joined: 24 Oct 2007, 17:48

Re: auto invoeren

Post by erik28 »

het gaat om een dart van 1973 er zat een 225 6l motor in en ik wilde er een nl kenteken op hebben
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: auto invoeren

Post by Sjak Brak »

Heb je al contact gehad met de RDW zelf? Even bellen, situatie uitleggen. Als ze zeggen dat t mogelijk is: vragen wat je dan moet overleggen. En dan vragen of ze dit even schriftelijk kunnen bevestigen.

Dan zorgen dat je alles bij de schouwing/keuring meeneemt wat ze gezegd hebben. Doet keurmeester moeilijk, dan de brief uit Veendam voorleggen ;)

Technisch gezien: is de ombouw deugdelijk gedaan, dus qua remmen, motorsteunen, enz? Dat is nl waar ze op letten.


Als het allemaal te lastig wordt: mooi in Duitsland laten staan, het is maar een dart, daar zijn er honderdduizenden van gebouwd en zal echt niet moeilijk zijn om er nog eentje te vinden.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: auto invoeren

Post by jvdwolde »

:lol: Miljoenenen!!! er zijn al 600.000 Chargers gebouwd! (68-70)...
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
RalphM
Posts: 74
Joined: 06 Oct 2009, 19:34
Location: Haastrecht

Re: auto invoeren

Post by RalphM »

Heb je die line 6 nog ?

Sjak bedankt ivm met de kosten ga ik toch voor een Line 6 reviseren ipv een v8 318.
iK had idd ook de type goed keuring gevonden.
Plymouth Duster 1974
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: auto invoeren

Post by scamp »

Sjak Brak wrote:Heb je al contact gehad met de RDW zelf? Even bellen, situatie uitleggen. Als ze zeggen dat t mogelijk is: vragen wat je dan moet overleggen. En dan vragen of ze dit even schriftelijk kunnen bevestigen.

Dan zorgen dat je alles bij de schouwing/keuring meeneemt wat ze gezegd hebben. Doet keurmeester moeilijk, dan de brief uit Veendam voorleggen ;)

Technisch gezien: is de ombouw deugdelijk gedaan, dus qua remmen, motorsteunen, enz? Dat is nl waar ze op letten.


Als het allemaal te lastig wordt: mooi in Duitsland laten staan, het is maar een dart, daar zijn er honderdduizenden van gebouwd en zal echt niet moeilijk zijn om er nog eentje te vinden.
:smack: :smack: :smack: Het is een dart en die zijn hier zeer zeldzaam!
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: auto invoeren

Post by jvdwolde »

:lol:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
DART[H] VADER
Posts: 138
Joined: 08 Jun 2007, 20:40

Re: auto invoeren

Post by DART[H] VADER »

jvdwolde wrote::lol:
:foei: Jack........zo'n forsch heerschende Dart ,dat wil toch stiekem iedereen ! :D
Mopars don't leak oil , they mark their territory
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: auto invoeren

Post by jvdwolde »

Weet je nog dat ik een keer in die van jou probeerde te gaan zitten? je zit gewoon bij jezelf in de kofferbak met die microcar! :lol:
Niks voor mij...FULLSIZE FOREVER! :yeah:

Maarrehh... om even terug op topic te gaan, :oops:

als het allemaal netjes is omgebouwd zoals Sjak ook zegt dan moet het te doen zijn, maar er zal waarschijnlijk een extra keuring voor nodig zijn, ik bedoel, dit doen ze vast niet gelijk met de kentekenkeuring, ik vermoed dat je hier een aparte afspraak voor moet maken. (of het in iedergeval doorgeven bij het maken van de afspraak, dan hoor je het vanzelf)
Neem zoveel mogelijk materiaal mee aan folders en aan gegevens, dat kan helpen! :good:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: auto invoeren

Post by moparton »

Achteraf natuurlijk maar je had hem misschien beter kunnen laten schouwen voor de V8 erin kwam.
erik28
Posts: 29
Joined: 24 Oct 2007, 17:48

Re: auto invoeren

Post by erik28 »

ja dat had ik achteraf wel beter kunnen doen eerst schouwen en dan motorverandering gaan doen maar ja ik ga er gewoon heen en dan hoor ik het wel alles is netjes in gebouwd iedereen bedankt voor alle antwoorden :good:
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: auto invoeren

Post by jvdwolde »

Succes man! :good:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
7T Cuda
Posts: 1208
Joined: 30 May 2007, 00:02
Location: Brandwijk

Re: auto invoeren

Post by 7T Cuda »

Nou, dat lijkt me niet slim om gewoon zo naar de schouwing te gaan zonder eerst telefonisch na te vragen bij de RDW of het wel mag. Het hele idee achter de schouwing is namelijk dat de RDW gaat controleren of de papieren en gegevens wel kloppen met de auto die daar bij hoort. Of die technisch 100% in orde is, dat doet er niet toe op dat moment. Daar word pas naar gekeken bij de apk. Kan trouwens ook wel gelijk bij de RDW, maar je zou wel gek zijn als je dat doet.
Afijn, in jouw geval klopt de auto niet meer met de gegevens op de duitse papieren dus. Ik heb zelf geen ervaring met een dergelijke situatie, maar zou de keurmeester dan echt zeggen: "Ah joh, geeft niks dat het niet in orde is, dan veranderen we dat toch gelijk". Ik weet het niet hoor. :hmmm: Ik zou zelf het risico niet nemen. Pas las ik nog een verhaal van iemand die kwam met een duitse Nissan Patrol bij de RDW, en zijn auto werd in beslag genomen omdat het chassisnr niet goed leesbaar was en ze dachten dat het een gestolen auto was.
Ik wil je niet bang maken, zie het eerder als een waarschuwing. Echt even goed informeren van te voren, en zoals Sjak al melde, dit op papier laten zetten door de medewerker die je aan de telefoon hebt.

Achteraf kijk je een koe in z'n kont natuurlijk, maar eerst schouwen met 6 cil en dan ombouw naar V8 is geen enkel probleem.
Ook in het geval van Ralph geen probleem.
De regels voor motorwijziging zijn onlangs versoepeld, en er gaan momenteel volop C-kadettjes met 6 cil monza motoren, en Ouwe BMW 3-series met V12's lachend door de keuring. Voorheen moest je daarvoor naar Lelystad, en dat was een dure grap.
Kurt.

'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
Dodgefever68
Posts: 740
Joined: 23 Jun 2007, 13:43
Location: stadskanaal
Contact:

Re: auto invoeren

Post by Dodgefever68 »

:hmmm: begrijp ik dus goed dat ik wel een kenteken kan aanvragen zonder dat mijn auto technisch 100% is?
ik dacht dat ze dan ook keken naar oranje lampen in de bumpers en lampbeeld van de koplampen etc.

oja hoe gaan ze om met draagarm rubbers? de mijne zijn uitgedroogd, kun je zien
Image
1968 Dodge Charger
1974 Plymouth Sport Suburban
1999 Dodge Cargo Van
User avatar
mr bean
Posts: 1013
Joined: 08 Jun 2007, 13:26
Location: Grootebroek

Re: auto invoeren

Post by mr bean »

als de auto al ergens in de EU toegelaten is en alle papieren zijn erbij dan kun je gewoon te schouwen bij het RDW.
Er zit geen technische controle aan vast, puur identiteitsonderzoek.
Apk kan je daarna gewoon bij jouw in de buurt laten uitvoeren.
de gegevens moeten zoals boven gezegd wel overeenkomen.
Moparloos druk zoekende naar 4 speed Mopar...
Post Reply