mustang - weg - Charger komt !

Dit subforum is om je als nieuweling op het forum voor te stellen en met anderen kennis te laten maken.
Laat weten wie je bent, wat je leuk vindt aan de Mopar-hobby en hoe je met Mopar's in contact bent gekomen.
Welkom!
secondgeneration
Posts: 32
Joined: 24 Nov 2010, 17:24

mustang - weg - Charger komt !

Post by secondgeneration »

Hoi Mopar-rakkers ,

Ik zal me even kort voorstellen , zoals dat hoort op een mooi forum !

Joo Michielsen is de naam , ik mag me bij de frisse dertigers rekenen qua leeftijd , woonachtig in omgeving Antwerpen , heb 3 zoontjes en een vrouw die de Mustang prachtig vond maar de Charger een lelijk monster , van haar kant zal ik dus op niet op veel medewerking kunnen rekenen , doch doen we dit een beetje in samenspraak .
Na 8 jaar een mustang 1966 conv. v8 in bezit gehad te hebben , vond ik het tijd voor nog meer "muscles"
De Dodge Charger is kanidaat nummer 1 om de Mustang op te volgen .
Daarom wilde ik van wal steken met een paar prangende vragen .

Nu de Mustang effectief verkocht is en er weer een plaatsje vrij is in de garage , kan de zoektocht gaan beginnen .
Als ik het goed begrepen heb zijn de second generation Chargers de populairste , vooral '69 ?

Ik heb ook een sterke voorkeur voor een big-block , maar die zijn maar weinig te koop !
Is een small block toch wel iets minder gewaardeerd ? >>>> uiteraard met alle respect voor die krachtige 318 !!
Of zie ik dat té zwart-wit ?
Zal een matching numbered charger met big block véél duurder zijn dan een small ?
Daar ik wel handig genoeg ben ,zou ik liefst een onafgewerkt projekt charger big block overnemen , dan wel een nette small block .
Balangrijk vind ik dat motorisch/mechanisch alles perfect is ........... de carrosserie , weet ik wel raad mee !

Is het bij Charger ook zo dat een orginele matching numbered waardevoller is en meer gewaardeerd wordt, vergeleken met een " opgevoerde en aangepaste variant ( ondanks dat hier de uitgaven soms torenhoog oplopen ) ?

Hopelijk zijn er hier enkele " brave zielen " die me een beetje kunnen begeleiden in dit aanstaande avontuur !
Verder zal ik op dit forum, een zee aan informatie vinden uit voorgaande topic's .

Joo
User avatar
68dodgecharger
Posts: 787
Joined: 08 Jun 2007, 20:42

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by 68dodgecharger »

welkom hier :yeah:

Chargers zijn coolllll.
Je moet eens Jack vragen,die is er ook al een tijdje mee bezig :good: ...........
















grapje :roll: ..
1968-- 500 stroker charger--1968
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by kingjoop »

Welkom!

mijne was matching number.. en ik heb hem unmatching gemaakt :yeah:

sommige mensen vinden het spannend.. andere willen gewoon rap van de plek komen... wat wil jij.. dat is eerder de vraag denk ik :happy:

De meest populaire is de 69 inderdaad.. ik heb er ook een aantal gehad.. echter heb ik nu de 68'er want dat is de mooiste :winner:



Als ik je een tip mag geven, ga aanstaande zondag naar Neerpelt (Belgie) naar de meeting bij http://www.six-packspeedshop.be ... daar staan Chargers.. en daar zijn veel liefhebbers.. bekijk de verschillen tussen de 3 2nd gen Chargers en spreek met de eigenaren... hier op het forum zullen ze alleen maar roepen dat je een 300 moet kopen of een andere stoomboot :D
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by jvdwolde »

:yeah: geweldige wagens die Chargers!!

Ik vind persoonlijk de 68'er het mooist....als hij in de schaduw van mijn majestueuze 300 staat.. :lol:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
68dodgecharger
Posts: 787
Joined: 08 Jun 2007, 20:42

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by 68dodgecharger »

jvdwolde wrote::yeah: geweldige wagens die Chargers!!

Ik vind persoonlijk de 68'er het mooist....als hij in de schaduw van mijn majestueuze 300 staat.. :lol:
:smack: :good:
1968-- 500 stroker charger--1968
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by kingjoop »

je kan een hele Charger meeting houden in die schaduw van je 300 :yeah:
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
FEULFORALL
Posts: 499
Joined: 14 Sep 2007, 18:14

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by FEULFORALL »

Welkom
sell your soul ... :good: ..buy a mopar!



erug leuk filmpje
idd is er geen zinnige verklaring voor het rijden in een mopar !!
1969 dodge coronet R/T
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by scamp »

Top man :good: Het is in ieder geval een MOPAR. :)
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
maR/T
Posts: 57
Joined: 08 May 2009, 21:43

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by maR/T »

ik heb hier nog een fraai big block exemplaar staan :hmmm: :hmmm:
kan wel foto's sturen bij intresse :yeah: :yeah:
ik vind het wel leuk al zou je deze topic ook op het mustang forum plaatse :lol:
secondgeneration
Posts: 32
Joined: 24 Nov 2010, 17:24

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by secondgeneration »

Ik ga nu zondag al zeker naar Over/Neer - pelt , dan kan ik idd de grote verschillen eens in de weegschaal leggen ivm '68, '69 , '70 .
Hopelijk kom ik er ook uit of een big-block een must is voor me ??? Als dat niet zo is zijn er weer een paar kanidaat-aankopen die ik aan mijn lijstje kan toevoegen !
Misschien kunnen jullie me helpen ; waarom juist wel/niet een big-block ?
Ik heb begrepen dat opgekietelde small-blocks soms veel krachtiger zijn dan ori big-block ??
@ maR/T stuur door die foto's maar zou ik zeggen ...............PM , mail , .......ook anderen die nog iets in de schuur staan hebben voor de verkoop ...............laat maar weten zou ik zeggen .........één ding is zeker , die Charger komt er !

Joo
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by jvdwolde »

Goede keus!

Maar een BB heeft toch wel behoorlijke voordelen...
there's no substitute for cubic inches! veel power onderin, dát voel je!
Of een small block stroken, dat kan ook natuurlijk, maar een Big Block stroken is weer beter dan dat :D
Vraag Herman maar eens, maar ik denk dat hij dit Charger topic mijd als de pest. :lol:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Partsstore
Posts: 640
Joined: 04 Jul 2007, 11:26

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by Partsstore »

Ik zou naar een auto zoeken met een goede body. Ook al kun je veel zelf. De kosten van een motor zijn verwaarloosbaar met een project waar je aan moet gaan slijpen, zagen, lassen, strakzetten, spuiten.
www.PartsStore.eu
Less Bullshit, More Horsepower

06-19856511 - info@partsstore.eu
Skype: Partsstore
secondgeneration
Posts: 32
Joined: 24 Nov 2010, 17:24

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by secondgeneration »

@partstore : ik dacht : als ik nou zelf een body met wat werk aan weer helemaal mooi maak , en de kosten van een motorblock ( revisie/vervangen) vallen ook mee , dan bestaat de mogelijkheid om op een "goedkope" manier een mooie NM Charger te scoren .

Ik onderschat zeker het weer mooi maken van een body niet , ik weet ook dat dat het nodige geduld en skills vereist .
Punt is , heb haal er enorm veel voldoening uit om een "lelijke" weer helemaal "mooi" te maken .
Maar als ik een koop kan doen mét mooie body , dan is dat natuurlijk mooi meegenomen !
Hopelijk vallen er nog wat projectjes in mijn mailbox .............

Joo
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by jvdwolde »

Meestal is het niet een kwestie van de carrosserie weer mooi maken....als je ziet wat ze voor een totaal verrotte frikandel vragen? een restauratie kost je snel 20-30 duizend euro...vergis je niet en... :letop: bezint eer ge begint :D
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
secondgeneration
Posts: 32
Joined: 24 Nov 2010, 17:24

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by secondgeneration »

@ jvdwolde : vooreerst bedankt voor de waarschuwing !!!! Maar tot voor een jaar of 10 ben ik 8 jaar lang proffessioneel aan de slag geweest als autoschadehersteller/restaurateur , later nog een paar jaar specifiek als pistoolschilder van alle wagens alsook veel oldtimers .
Ondertussen ben ik ongeveer 10 jaar als zelfstandige aan de slag .

Nu een jaar of 8 geleden heb ik die bewuste mustang gekocht en die heb ik helemaal gerestaureerd ( nieuwe chassis,kofferplaat,achterspatborden , dus veel lassen slijpen, sealen , plamuren waar nodig , strak schuren , grondlakken , schuren , fijn grondlakken , slissen , en spuiten maar ! )
Het motorblock is toen onaangeroerd gebleven , en terrecht , want die heeft nooit een krimp gegeven in al die jaren erna !
Veel mensen vinden dat nou net een kl*tewerkje >>> ik doe het graag ........... zeker gezien die zuurverdiende euro's die je op deze manier uitspaart !
Maar , zoals je dat zo mooi zegt , een rotte frikandel daar begin ik niet meer aan !
Als ik op dit forum een beetje terug ga in de tijd , zie ik dat er in het verleden al projekten te koop zijn aangeboden , door iemand die zijn handoek in de ring gooit , ondanks er al veel van het zware werk gebeurd is .
Zulk een projekt zou ik maar al te graag overwegen om over te nemen .

En ik blijf erbij : als de prijs goed is , er moét geen berg werk aan te zitten , hoor.

Joo
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by jvdwolde »

Ik hoor het al, dat gaat wel goed komen!
Succes! :good:

(ps ik moest wel even lachen om "pistoolschilder") :lol:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
the general
Posts: 100
Joined: 19 May 2008, 18:37

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by the general »

allereerst welkom op het forum , tof dat je voor een Mopar kiest :good: , op MP staan er soms ook te koop (daar heb ik die van mij ook vandaan, 69 er) ga gewoon het en der kijken en kijk inderdaad of de body hard is structueel gezien plaatwerk voor deze auto,s is gewoon duur vergeleken met andere US merken helaas (puur omdat het een Mopar is ???) een motor is relatief goedkoop weer fris te maken ,mijn mening is als je hem gewoon als lekkere cruiser gaat gebruiken voldoet een small block prima(en dat is volgens mij voor 90 % het geval bij de meesten hier)ook kun je een small block ook WAKKER maken met een ander stokkie in en uitlaatje hoor !! , wil je gewoon brute kracht en het gevoel dat je meer hebt, dan is een big block misschien iets beter voor je nadeel het verbruik zal dan ook over het algemeen wat hoger zijn en je kunt overal onder de kap wat moeilijker bij .
en succes met de zoektocht :good:

grt Pat
Last edited by the general on 20 Dec 2010, 16:53, edited 2 times in total.
buy a hybrid ,i need the gas!!
User avatar
Texas
Posts: 859
Joined: 29 Oct 2007, 04:37
Location: USA and Spain
Contact:

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by Texas »

Image
USA2NED, het adres voor export uit Amerika!

http://www.usa2ned.com
http://www.usa2euro.com
pitte
Posts: 304
Joined: 19 Jun 2008, 22:12
Location: brugge,belgische kust

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by pitte »

kingjoop wrote:je kan een hele Charger meeting houden in die schaduw van je 300 :yeah:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :yeah:
secondgeneration
Posts: 32
Joined: 24 Nov 2010, 17:24

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by secondgeneration »

the general wrote:allereerst welkom op het forum , tof dat je voor een Mopar kiest :good: , op MP staan er soms ook te koop (daar heb ik die van mij ook vandaan, 69 er) ga gewoon het en der kijken en kijk inderdaad of de body hard is structueel gezien plaatwerk voor deze auto,s is gewoon duur vergeleken met andere US merken helaas (puur omdat het een Mopar is ???) een motor is relatief goedkoop weer fris te maken ,mijn mening is als je hem gewoon als lekkere cruiser gaat gebruiken voldoet een small block prima(en dat is volgens mij voor 90 % het geval bij de meesten hier)ook kun je een small block ook WAKKER maken met een ander stokkie in en uitlaatje hoor !! , wil je gewoon brute kracht en het gevoel dat je meer hebt, dan is een big block misschien iets beter voor je nadeel het verbruik zal dan ook over het algemeen wat hoger zijn en je kunt overal onder de kap wat moeilijker bij .
en succes met de zoektocht :good:

grt Pat
Hey Pat ,

Als een BB inderdaad een beetje overroepen is ...................... is dit dan een mooie koop >>>> 69 , kei maar dan ook keihard , niks roest aan achterraamhoeken , niks in de koffer , niks onder de batterij !
Interieur 100 % orgineel , als nieuw !
Nieuwe uitlaat , block degelijk gereviseerd ,ophanging perfect, ..............
Maar >>>> een 318 !
Auto is 100 % NM
Prijs 20000 euro

Echter , Ik ben een beetje wild van brute kracht en laat benzine nou net het probleem niet zijn ( heb ik zat ! :-) ) !

Wat moet ik doen ???

Joo
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by boyanka »

;) welkom, maar ik zou toch eerst even kijken wat de sjarger mag trekken, anders dan toch maar een 300 of een Van :OO:
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
User avatar
mr bean
Posts: 1013
Joined: 08 Jun 2007, 13:26
Location: Grootebroek

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by mr bean »

er werd laatst een 68 Charger 383 4 speed te koop aangeboden voor €20.000 op het duitse Moparforum,verkoper komt uit belgie.
Er stond een e-mailadres bij,als je interesse hebt kan ik het PM-en naar je.
Moparloos druk zoekende naar 4 speed Mopar...
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by ARLI »

secondgeneration wrote:Misschien kunnen jullie me helpen ; waarom juist wel/niet een big-block ?
stel je zoek een vrouw en je kan kiezen uit
a een vrouw die leuk is en humor heeft en jouw begrijpt
b een vrouw die leuk is en humor heeft en jouw begrijpt en kan koken.

Welke zou je dan kiezen.
Kijk naar filmpje van top-gear en dan vooral naar stukje van 1.18 tot 1.30.
Ik werk met plezier.
User avatar
the general
Posts: 100
Joined: 19 May 2008, 18:37

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by the general »

klopt helemaal, alleen een 440 motor kun je later ook nog kopen ;) ,als een verrotte koets de basis moet zijn van je project ????
buy a hybrid ,i need the gas!!
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: mustang - weg - Charger komt !

Post by boyanka »

stel je zoek een vrouw en je kan kiezen uit
a een vrouw die leuk is en humor heeft en jouw begrijpt
b een vrouw die leuk is en humor heeft en jouw begrijpt en kan koken.

Welke zou je dan kiezen.
Kijk naar filmpje van top-gear en dan vooral naar stukje van 1.18 tot 1.30.[/quote]

:gaap een goede vrouw is een hoer in bed en een princess in de keuken :D
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
Post Reply