verzekering

Mopar or No Car!
Post Reply
corne
Posts: 22
Joined: 06 Oct 2010, 16:42

verzekering

Post by corne »

Beste forum-leden,

Nu wilt de verzekering een nieuwprijs weten van mijn Chrysler Newport uit '69.
heeft iemand een idee waar ik dat kan achterhalen ?
t's een standaard uitvoering .


Alvast bedankt.


:good:
Life Witout Freedom......Is No Life At All .......
User avatar
Robchally
Posts: 601
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: twenty

Re: verzekering

Post by Robchally »

Als je verzekering die vraag stelt dan weet je dat je de verkeerde maatschappij in de arm hebt genomen.

Bij mij heeft nog nooit een verzekering naar een nieuwwaarde gevraagd. Bijvoorbeeld: mijn charger van 72 was toen nieuw zo'n 2800 dollar. Maar ik heb in 2006 de charger verkocht voor meer dan het vierdubbele.

Je moet gewoon vragen naar een old-timer of klassieker- verzekering.


Twee standaard mogelijkheden:
*Klassieker-verzekering: wa-extra, kost je zo'n 100 tot 200 euro per jaar.
*Klassiekerverzekering: Casco (all-risk). Dan moet je je wagen laten taxeren, afhankelijk van die waarde en van het gewicht etc. kost zo'n verzekering 300-2000 euro per jaar

Mijn challenger staat nog niet op kenteken en is na taxatie via de inboedelverzekering ook tegen alle mogelijke onheil verzekerd. expliciet opgenomen in de polis. Kost me ca. 100 euro per jaar.
corne
Posts: 22
Joined: 06 Oct 2010, 16:42

Re: verzekering

Post by corne »

Robchally wrote:Als je verzekering die vraag stelt dan weet je dat je de verkeerde maatschappij in de arm hebt genomen.

Bij mij heeft nog nooit een verzekering naar een nieuwwaarde gevraagd. Bijvoorbeeld: mijn charger van 72 was toen nieuw zo'n 2800 dollar. Maar ik heb in 2006 de charger verkocht voor meer dan het vierdubbele.

Je moet gewoon vragen naar een old-timer of klassieker- verzekering.


Twee standaard mogelijkheden:
*Klassieker-verzekering: wa-extra, kost je zo'n 100 tot 200 euro per jaar.
*Klassiekerverzekering: Casco (all-risk). Dan moet je je wagen laten taxeren, afhankelijk van die waarde en van het gewicht etc. kost zo'n verzekering 300-2000 euro per jaar

Mijn challenger staat nog niet op kenteken en is na taxatie via de inboedelverzekering ook tegen alle mogelijke onheil verzekerd. expliciet opgenomen in de polis. Kost me ca. 100 euro per jaar.

ik heb alles verzekerd bij centraal beheer, en ja die hebben geen oldtimer verzekering .

mss toch maar even verder zoeken !
Life Witout Freedom......Is No Life At All .......
moparrunner
Posts: 412
Joined: 10 Jun 2007, 12:04

Re: verzekering

Post by moparrunner »

wat rob chally zegt ,andere zoeken,.
ik heb zelf ook nog nooit gezeur of vragen gehad over zulke dingen.
User avatar
panther-pink
Posts: 1058
Joined: 09 Jun 2007, 16:07
Location: nijverdal

Re: verzekering

Post by panther-pink »

Ben hier verzekerd , doen niet moeilijk :good:

http://www.zijlassurantien.nl/
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: verzekering

Post by kingjoop »

WA+ is 75 euro per jaar.. standaard klassieker verzekering
CASCO = (meen ik) 1,5% van de taxatiewaarde :)

mijne moest ik een alarm in bouwen bij veel verzekering maatschappijen, maar dat wil ik niet.. heb nu een partij waarbij alleen een startonderbreker voldoende is...
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: verzekering

Post by Sjak Brak »

Idd meteen polis bij CB opzeggen, je loopt er op leeg op deze manier, en je hebt een dekking van niks omdat ze uitgaan van een tabel van dagwaarde die iedere maand zoveel % vermindert, ongeacht de werkelijke waarde van je wagen.

Je mag nl binnen 7 dagen een polis opzeggen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
jefcharger
Posts: 455
Joined: 08 Jun 2007, 22:40
Location: Tilburg

Re: verzekering

Post by jefcharger »

Heb mijn Duster WA plus ongevallen inzittenden verzekering voor 100 euro p/j verzekerd. Mijn 69 Charger ( in onderdelen ) voor 250 euro p/j all risk ( na taxatie en inclusief alle schade die ontstaat aan de opgeslagen onderdelen ).....via Guyt verzekeringen in Grave... :good: :good:
'69 Charger RT '71 Plymouth Duster

If you can't fix it, fuck it!


There's 2 kinda people: People that have a Mopar and people that want one..
User avatar
67 newport
Posts: 228
Joined: 09 Jun 2007, 22:56
Location: Eindhoven
Contact:

Re: verzekering

Post by 67 newport »

mijn Chrysler bij London verzekeringen is gertaxeerd op 17.500 betaal ong 300 ,- per jaar ( all risc)
toen ik een keer schade had was het meteen geregeld binnen 3 wk geld op rekening
stellen GEEN alarm/ beveiligings voorwaarden
enigste voorwaarde auto niet voor dagelijks gebruik
maar als je b.v een moter hebt of opgeeft dat je voor woon werkverkeer een( bedrijfs)auto van je baas gebruikt wordt dat ook geacepteerd
Chrysler Newport 1967 4drs customizing helaas verkocht na brandschade
Vw passat variant 170pk diesel DSG
Saab 900 convertible Turbo
Puch Maxi macho rider
http://www.vmcplaza.nl (elektrisch tweewielercentrum)
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: verzekering

Post by kingjoop »

beveiligingseisen komen vanaf zo'n 45k taxatie waarde meen ik..
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
Lowrida
Posts: 2223
Joined: 03 Sep 2007, 23:40
Location: Groesbeek
Contact:

Re: verzekering

Post by Lowrida »

Niet helemaal waar, sommige maatschappijen eisen dat al bij een veel lager bedrag.

Ik zit bij HV Assurantien, heb daar al mijn verzekeringen lopen, thuis inboedel, ziekte kosten, van alle auto's en mijn
bedrijfs verzekering loopt daar. Ben heel tevreden over de service!
Ik betaal rond de 165 euro per jaar all-risk voor de newyorker en reed er voorheen dagelijks mee. Officieel was dat niet
de bedoeling, maar ze maakten er niet echt ophef over. Word ook niet gecontroleerd op km's en ik hoef geen alarm in te
bouwen.
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies

Image
I.D.K.
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2007, 20:28
Location: Waar de strepen liggen!!

Re: verzekering

Post by I.D.K. »

67 newport wrote:mijn Chrysler bij London verzekeringen is gertaxeerd op 17.500 betaal ong 300 ,- per jaar ( all risc)
toen ik een keer schade had was het meteen geregeld binnen 3 wk geld op rekening
stellen GEEN alarm/ beveiligings voorwaarden
enigste voorwaarde auto niet voor dagelijks gebruik
maar als je b.v een moter hebt of opgeeft dat je voor woon werkverkeer een( bedrijfs)auto van je baas gebruikt wordt dat ook geacepteerd

Ze zien een motor niet als dagelijks vervoersmiddel... Wagen van de baas alleen als het lease is en je naam ergens op staat..
Ik heb er 1 gevonden waar dat niet bij hoeft..

@ Joop: Bij degene waar wij zitten betaal ik 58euro voor normale oldtimer verzekering..
Wentzel verzekeringen in Nunspeet (of all places)....

Succes,

Greetz T
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: verzekering

Post by kingjoop »

58 huh... Coronetje was toen 75... zijn ze mooi goedkoper geworden.. beters :yeah:

de Charger is ook mijn enige auto op naam.. dus dat boeit onze verzekering inderdaad geen moer :happy:
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
mohmie
Posts: 41
Joined: 16 Oct 2009, 23:00
Location: Rotterdam

Re: verzekering

Post by mohmie »

kingjoop wrote:beveiligingseisen komen vanaf zo'n 45k taxatie waarde meen ik..
De mijne is op 13k getaxeerd en moest per se nog een alarm hebben. Zit trouwens bij Oldtimerstad en betaal 25 EUR per maand.
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: verzekering

Post by jvdwolde »

kingjoop wrote:58 huh... Coronetje was toen 75... zijn ze mooi goedkoper geworden.. beters :yeah:

de Charger is ook mijn enige auto op naam.. dus dat boeit onze verzekering inderdaad geen moer :happy:
Ze weten zeker dat het ding toch nooit op de weg komt omdat hij altijd kapot is... :lol:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Post Reply