ontsteking

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
danny
Posts: 533
Joined: 24 Aug 2007, 19:03
Location: the feelds of destruction

ontsteking

Post by danny »

ik wil van de contact punten af, nooit problemen mee gehad omdat ik er elk jaar nieuwe inzet. maar daar wil ik vanaf, dus elektronische ontsteking.
volgens mij zitten daar nog wat verschillen in, er is een set die volgens mij in je standaard onstekingspoot kan zetten. die spreekt mij het meest aan en het makkelijkst te monteren denk ik.
wie geeft mij bruikbare informatie hierover want ik ben een leek hierin!

het is een 383 uit 68 op lpg

Danny
plymouth fury 3 1968
chrysler valiant 1972
furd ltd 1980
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: ontsteking

Post by Sjak Brak »

Dr is van alles te koop.

Bv:

http://www.performancedistributors.com/
hebben ook variant die er niet als een HEI uitziet: http://www.performancedistributors.com/ ... ipower.htm

of bv MSD.

Of conversiekitje van Pertronics, maar dat is alleen zinvol als de verdeler verder zuiver is (dus geen meters speling e.d.)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
danny
Posts: 533
Joined: 24 Aug 2007, 19:03
Location: the feelds of destruction

Re: ontsteking

Post by danny »

hoe weet ik of de onsteking no zuiver is?

danny
plymouth fury 3 1968
chrysler valiant 1972
furd ltd 1980
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: ontsteking

Post by SuperFlyTNT »

Ik heb ooit eens deze kit gemonteerd om de puntenontsteking te vervangen:

http://chucker54.stores.yahoo.net/acpoelkit.html

Ombouw ging prima, slechts 1 extra massadraadje aanbrengen tussen verdeler en auto (wordt bijgeleverd) en de kabelspanning ging ook omhoog:)

SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
danny
Posts: 533
Joined: 24 Aug 2007, 19:03
Location: the feelds of destruction

Re: ontsteking

Post by danny »

volgens mij is dat wel wat, alleen nog even kijken of mij ontsteking nog spelingsvrij is. gaat hierdoor ook het vermogen omhoog? ( ooit eens gelezen ). of moet je dan aan een msd of iets dergelijks denken?
dannt
plymouth fury 3 1968
chrysler valiant 1972
furd ltd 1980
User avatar
Iwema
Posts: 50
Joined: 20 Jun 2007, 17:31
Contact:

Re: ontsteking

Post by Iwema »

Er zijn veel leveranciers van aftermarked ontstekingen.
Een verdeler vervangen is geen probleem als de verdeler vergelijkbare waarden heeft in vergelijking met de orginele verdeler.
Vaak is dit niet het geval.
Vooral in lagetoerentallen komen er dan problemen of na enige tijd rijden (als de motor op temperatuur is).

Enkele van mijn klanten hebben dit ondervonden.
Zelfs als zij een komplete ontstekingsset kochten bleek de ontsteking niet optimaal te werken.

Let op!
Als je aan de electrischekring iets veranderd dan moet je de verandering kompenseren om een goed en betrouwbare ontsteking te krijgen.

Hugo
www.iwemaenterprise.nl
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC)to test your engine.
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: ontsteking

Post by Bean Bandit »

Iwema wrote: Let op!
Als je aan de electrischekring iets veranderd dan moet je de verandering kompenseren om een goed en betrouwbare ontsteking te krijgen.
Huh :?
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
Post Reply