Tubular frame en APK

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
Robchally
Posts: 601
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: twenty

Tubular frame en APK

Post by Robchally »

Reilly motorsports heeft mooie tubular frrames voor op de weg.

Als de auto bij de rdw voor de keuring moet, mag zo'n frame er dan opzitten??
Het gaat om een '72 challenger..
Thing
Posts: 917
Joined: 08 Jun 2007, 17:29

Re: Tubular frame en APK

Post by Thing »

ja!

zijn geen regels over..
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
User avatar
duster440
Posts: 865
Joined: 07 Jun 2007, 23:49

Re: Tubular frame en APK

Post by duster440 »

officieel moet een auto helemaal 'standaard' zijn (i.v.m. type goedkeuring), maar of de keurmeester bij de RDW weet wat origineel is?????

normaal gesproken en meestal niet.
10 things men know about women...
1..
2..
3..
4..
5..
6..
7..
8..
9..
10. Women have boobs..

You can't fix stupid.....
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Tubular frame en APK

Post by Sjak Brak »

Typegoedkeuring is toch pas vanaf 73?

Je kan ook op safe spelen en t wagentje eerst rdw-keuren en daarna pas onderstel aanpassen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Robchally
Posts: 601
Joined: 09 Jun 2007, 16:15
Location: twenty

Re: Tubular frame en APK

Post by Robchally »

probleem is dat de wagen zonder motor komt en waarschijnlijk komt hij met de huidige front-end niet door de apk.

ik moet dus gokken op rivisie van de front-end of een tubular frame...
User avatar
alain
Posts: 371
Joined: 09 Jun 2007, 23:18
Contact:

Re: Tubular frame en APK

Post by alain »

Ik ben een keer met foto's van mijn 4-link onder mijn Dart naar de RDW geweest om te vragen of ik er problemen mee zou krijgen bij de APK. Hij keek ernaar en vond het er goed uitzien maar ging even zijn collega's en wat boeken raadplegen. Hij kwam na zo'n 10 minuten terug met de mededeling dat er voor de auto geen typegoedkeuring is (bj '69) dus er staat dan nergens vermeld wat de wijze van vering is. De wet schrijft voor dat een auto geveerd moet zijn en normaal staat er in een typegoedkeuring vermeld hoe dat dit is uitgevoerd. Hij zei dat in dit geval als alles deugdelijk bevestigd is, dus alle lassen zien er goed en stevig uit, het materiaal ZIET er fors genoeg uit voor de toepassing, dat het wat hun betreft geen enkel probleem is.

Als heel de boel niet afbreekt als ik een keer gas geef op de strip, dan denk ik dat het voor op de weg ook wel goed is.
Later,
~Alain~

A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Tubular frame en APK

Post by Sjak Brak »

alain wrote:Als heel de boel niet afbreekt als ik een keer gas geef op de strip, dan denk ik dat het voor op de weg ook wel goed is.
Niet echt een vergelijking lijkt me, op de strip rij je niet zo vaak met 130km/u door kuilen in het wegdek of zo.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Streetrod
Posts: 1136
Joined: 07 Jun 2007, 22:22

Re: Tubular frame en APK

Post by Streetrod »

Lijkt mij ook geen vergelijking net wat Sjak zegt. Op de strip ik het alleen recht door komen er wel veel krachten op maar andere dan op de weg. Denk maar eens aan snelweg afritten, s bochten af en toe gti/gsi en ander snel spul uit dagen hoe hard ga je dan wel niet door bochten heen??? Dat lijkten mij toch hele andere krachten die op je frame komen.

Ronnie
Dodge Coronet '57 2 deurs sedan airride LS2 :yeah:
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
User avatar
alain
Posts: 371
Joined: 09 Jun 2007, 23:18
Contact:

Re: Tubular frame en APK

Post by alain »

37blowncoupe wrote:.......hoe hard ga je dan wel niet door bochten heen???
Ronnie

Niet. Ik zag ergens bij Gordon als onderschrift "IF YOU CAN TURN, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH!!" Een auto met een Dragrace setup is geen bochten auto. :letop:
Later,
~Alain~

A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
User avatar
alain
Posts: 371
Joined: 09 Jun 2007, 23:18
Contact:

Re: Tubular frame en APK

Post by alain »

Trouwens.....bochten vind ik voor ricers.
Later,
~Alain~

A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
Post Reply