tunnelram carbs

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
muller
Posts: 156
Joined: 08 Jun 2007, 15:27
Location: canada

tunnelram carbs

Post by muller »

wat zou het beste zijn voor een dual tunnelram setup qua carbs??
het komt op een beetje gekietelde 360...

persoonlijk wil ik geen edelbrocks gebruiken omdat met weinig vacuum ze niet echt goed werken (maar dat is mijn mening)

bestaan er 500cfm 4bbl holley's??
jeffrey.....
Posts: 830
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: tunnelram carbs

Post by jeffrey..... »

maar je hebt toch ook mechanische edelbrocks en dan doel ik op het tweede trap mechanisme shit?!
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
User avatar
muller
Posts: 156
Joined: 08 Jun 2007, 15:27
Location: canada

Re: tunnelram carbs

Post by muller »

klopt,dat zijn ze bijna allemaal...maar ik heb op diverse motoren al meegemaakt dat een eddy niet af te stellen valt als je bijna geen vacuum hebt,voor mijn gevoel laten ze de brandstof niet snel genoeg "vrij"

ik heb gewoon geen zin om er een zooitje geld in te gooien en niet afgesteld kunnen krijgen :hmmm:

en ik ben bang dat voor op de straat 2 600 cfm carbs net iets teveel is
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: tunnelram carbs

Post by BigBlockMopar »

Bedoel je stationair afstellen of met part-throttle?
Ooit wel eens van Carter StripKits of hetzelfde maar dan van Edelbrock gehoord? Daar zitten diverse veertjes in waarmee je de naalden kan tunen zodat ze met het juiste vacuum mee bewegen.

Ik heb met 2- 625cfm Carter's rond gereden op een 440 met redelijk wilde mechanische nokkenas. Geen enkel probleem.
User avatar
muller
Posts: 156
Joined: 08 Jun 2007, 15:27
Location: canada

Re: tunnelram carbs

Post by muller »

BigBlockMopar wrote:Bedoel je stationair afstellen of met part-throttle?
Ooit wel eens van Carter StripKits of hetzelfde maar dan van Edelbrock gehoord? Daar zitten diverse veertjes in waarmee je de naalden kan tunen zodat ze met het juiste vacuum mee bewegen.

Ik heb met 2- 625cfm Carter's rond gereden op een 440 met redelijk wilde mechanische nokkenas. Geen enkel probleem.
eigenlijk bijde,als ik vacuum meet met m'n 750cfm holley erop dan heb ik maar 4.5Hg vacuum,ik ben er een beetje bang voor dat als ik naar 1000 of 1200cfm ga dat er zo ongeveer niets meer over is
:cry: uit ervaring (met chebby) weet ik dat onder de 6Hg de eddy's zo goed als niet werken....en zelfs gereden met de laptop in de auto en een air/fuel ratio meter in de uitlaat...alle veren geprobeerd....werd helemaal niets,zo'n schijt demon erop en mijn god..wat een verschil

maar ik zit nu een beetje te twijfelen of ik voor een single plane airgap zal gaan of een tunnel ram.....iemand suggesties???
User avatar
mike.h
Posts: 370
Joined: 01 Jul 2007, 22:24
Contact:

Re: tunnelram carbs

Post by mike.h »

ik had op mijn 383 stroker(ford),tunnelram,nos, 2x650 vacuum ging als de :yeah: :winner:
email: info@mikeh.nl website: http://www.exclusieftransport.nl tel:+31653531331
Thing
Posts: 917
Joined: 08 Jun 2007, 17:29

Re: tunnelram carbs

Post by Thing »

ik denk dat jij beter eerst een fatoenlijke nokkenas erin kan steken

een cheapass Mopar performance cam (540lift loopt superdik in een 360)

wel een 3000 stall erbij..

een tunnel is leuk.. maar jij heb ook lachgas.. moet je meteen naar een fogger of een dual plate....
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
User avatar
muller
Posts: 156
Joined: 08 Jun 2007, 15:27
Location: canada

Re: tunnelram carbs

Post by muller »

Thing wrote:ik denk dat jij beter eerst een fatoenlijke nokkenas erin kan steken

een cheapass Mopar performance cam (540lift loopt superdik in een 360)

wel een 3000 stall erbij..

een tunnel is leuk.. maar jij heb ook lachgas.. moet je meteen naar een fogger of een dual plate....
wat is er mis met mijn 274XE?????
en de 3000 stall zit er al in
ik wil juist voor een nieuwe intake omdat ik meer nos wil gaan gebruiken,en het word afgeraden om meer als een 100 shot te gebruiken op een dualplane :cry:
Thing
Posts: 917
Joined: 08 Jun 2007, 17:29

Re: tunnelram carbs

Post by Thing »

ik dacht dat jij met een stock blok ree..
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
Post Reply