Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Hallo.
Vraag: stel ik laat een LPG installatie achteraf inbouwen, wat zijn jullie ervaringen hierbij op het gebied van:
-kosten
-waar inbouw, welk bedrijf (ervaringen)
-overige aanpssingen aan auto noodzakelijk (of niet)
Alle info welkom
Alvast bedankt.
gr.
Vraag: stel ik laat een LPG installatie achteraf inbouwen, wat zijn jullie ervaringen hierbij op het gebied van:
-kosten
-waar inbouw, welk bedrijf (ervaringen)
-overige aanpssingen aan auto noodzakelijk (of niet)
Alle info welkom
Alvast bedankt.
gr.
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Moest je niet eerst een auto kopen?
Koop er dan 1 waar het al in zit..
Maarreh, (bijna) iedereen heeft het liefst IMPCO en dat kost nieuw tussen de 1300 en 1500 inclusief inbouw.
Koop er dan 1 waar het al in zit..
Maarreh, (bijna) iedereen heeft het liefst IMPCO en dat kost nieuw tussen de 1300 en 1500 inclusief inbouw.
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Ja klopt, moesten eerst 'n auto. Wordt aan gewerkt.
Eentje mét LPG is idd het makkelijkst....
Maar auto's zónder LPG worden ook aangeboden, en aangezien de-nog-aan-te-schaffen-kar voor me maat 'n daily driver wordt, zal er waarschijnlijk LPG inmoeten.
Impco zeg je, voor 1300-1500 inclusief inbouw.
En waar? ervaringen met een bepaald inbouwstation??
En dienen er nog andere aanpassingen te gebeuren?
Wederom bedankt.
gr.
Eentje mét LPG is idd het makkelijkst....
Maar auto's zónder LPG worden ook aangeboden, en aangezien de-nog-aan-te-schaffen-kar voor me maat 'n daily driver wordt, zal er waarschijnlijk LPG inmoeten.
Impco zeg je, voor 1300-1500 inclusief inbouw.
En waar? ervaringen met een bepaald inbouwstation??
En dienen er nog andere aanpassingen te gebeuren?
Wederom bedankt.
gr.
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Yep, super service en een goeie prijs, volgens mij heeft heel zuid-nederland z'n wagen hier laten ombouwen naar LPG
Dodge Charger-528 '73
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Kijk, da's info!
Nog iemand andre ervaringen / prijzen??
Nog iemand andre ervaringen / prijzen??
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Mister LPG : sjak brak, zal ongetijfeld nog wel een of ander adresje hebben
Dodge Charger-528 '73
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Idd, Der Kinderen LPG telt eu 1300,- inclusief inbouw!
Goede prijs, en veel ervaring met amerikanen.
Bedankt voor de tip!
Goede prijs, en veel ervaring met amerikanen.
Bedankt voor de tip!
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
wat voor installatie wil je, voor wat voor blok/auto, en wat voor performance?
daarnaast is een upgrade van de onsteking een goede investering bij een gas-auto. als ik terug ben van vakantie kan ik wel meer in detail treden. Staar je niet blind op Impco, er zijn ook andere goede merken.
daarnaast is een upgrade van de onsteking een goede investering bij een gas-auto. als ik terug ben van vakantie kan ik wel meer in detail treden. Staar je niet blind op Impco, er zijn ook andere goede merken.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Ja der kinderen daar zijn al 2 auto's van mij geweest en de 3e gaat er ook naar toe als die zo ver is
Ronnie
Ronnie
Dodge Coronet '57 2 deurs sedan airride LS2
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
Chevy Suburban '50 3 topchop airride kompleet verbouwd VERKOCHT
www.troostbloemen.nl
-
- Posts: 39
- Joined: 05 Jul 2007, 19:19
- Location: Roosendaal
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Hallo,
Ik heb mijn gasinstallatie laten plaatsen door Revanti LPG te Eindhoven. Kosten, inclusief Flash lube kit, € 1.100,=. In eerste instantie liep mijn auto niet lekker op gas maar dit is netjes door Revanti opgelost. Alles is heel netjes geplaatst en auto loopt nu lekker. Je kan, mocht het nodig zijn, kosteloos een leenauto meenemen. Grtz. Lilian
Ik heb mijn gasinstallatie laten plaatsen door Revanti LPG te Eindhoven. Kosten, inclusief Flash lube kit, € 1.100,=. In eerste instantie liep mijn auto niet lekker op gas maar dit is netjes door Revanti opgelost. Alles is heel netjes geplaatst en auto loopt nu lekker. Je kan, mocht het nodig zijn, kosteloos een leenauto meenemen. Grtz. Lilian
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
@sjak:
het gaat waarschijnlijk om 'n charger, zijn met enkele bezig...
Merk installlatie maakt niet zoveel uit. IMPCO wordt door velen aanbevolen. Suggesties????
Dat van die ontsteking upgrade daar wil ik wel graag meer over weten. Laat me maar wat weten hoe en wat. Alvast bedankt.
@Ronnie:
je hebt dus ruime en goede ervaring met dit bedrijf, da's mooi!
@Lilian:
Revanti? hmmmm, zegt me niks. Welk merk installatie heb je erin?? En dat slecht lopen deede de wagen pas ná inbouw begrijp ik?
Bedankt voor de reply's.
gr.
het gaat waarschijnlijk om 'n charger, zijn met enkele bezig...
Merk installlatie maakt niet zoveel uit. IMPCO wordt door velen aanbevolen. Suggesties????
Dat van die ontsteking upgrade daar wil ik wel graag meer over weten. Laat me maar wat weten hoe en wat. Alvast bedankt.
@Ronnie:
je hebt dus ruime en goede ervaring met dit bedrijf, da's mooi!
@Lilian:
Revanti? hmmmm, zegt me niks. Welk merk installatie heb je erin?? En dat slecht lopen deede de wagen pas ná inbouw begrijp ik?
Bedankt voor de reply's.
gr.
-
- Posts: 39
- Joined: 05 Jul 2007, 19:19
- Location: Roosendaal
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Het is een OMVL venturi systeem met Flash-lube kit. Tank van 80 liter.... en yep de problemen begonnen pas na installatie van het gasgebeuren. De verdamper bleek niet goed te zijn (maandagochtendproduct). Ik denk dan heel simpel: kan gebeuren. Revanti heeft het allemaal netjes en snel opgelost dus ik ben tevreden over Revanti. Ze hebben ook een website: http://www.revanti-lpg.nl Grtz. Lilian
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Als je op gas gaat rijden wat gebeurt er dan met de performance van je motor ?
Voor degene die eerst op benzine reden en nu op gas: Hoeveel bespaar je nu per km ?
Voor degene die eerst op benzine reden en nu op gas: Hoeveel bespaar je nu per km ?
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
@Kaboom: tja, dat zou ik ook wel 'ns willen weten....
Wie heeft hier ervaring mee?
Wie heeft hier ervaring mee?
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Uit eigen ervaring;
Een beetje "enthusiaste" 440-motor die 1 op 4 op benzine rijdt, zal zonder verdere aanpassingen ong. 1 op 2 op LPG rijden.
Reken op een voelbaar 'verlies' van zo'n 10-15% bij wat mildere motoren.
Een beetje "enthusiaste" 440-motor die 1 op 4 op benzine rijdt, zal zonder verdere aanpassingen ong. 1 op 2 op LPG rijden.
Reken op een voelbaar 'verlies' van zo'n 10-15% bij wat mildere motoren.
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
A-ha....wat adviseer je aan aanpassingen indien er LPG ingebouwd wordt? Er werd al gesproken over 'n aangepaste ontsteking.
Dienen de koppen ook aangepast te worden voor LPG gebruik??
gr.
Dienen de koppen ook aangepast te worden voor LPG gebruik??
gr.
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
En extra belastingen ed of is dat zo en zo niet het geval voor oldtimers?
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Zeg ga jij je mond eens spoelen Kaboom...
Nee, geen idiote extraatjes die erbij komen met oldtimers. Dus op benzine rijden met een oldtimer in Nederland is eigenlijk gewoon 'dief zijn van je eigen portomonaie', myself included trouwens voorlopig.
Als je dagelijks op LPG wil rijden dan zullen de kleppen en klepzetels iets harder slijten dan normaal omdat LPG een droge en hetere, smeringloze brandstof is. Maar weinig om je zorgen over te maken verder, gewoon de koppen pas reviseren als dat nodig gaat blijken. Tegen die tijd heb je al zoveel geld uitgespaard met LPG rijden dat zich zo'n revisie best makkelijk laat betalen hieruit.
Nee, geen idiote extraatjes die erbij komen met oldtimers. Dus op benzine rijden met een oldtimer in Nederland is eigenlijk gewoon 'dief zijn van je eigen portomonaie', myself included trouwens voorlopig.
Als je dagelijks op LPG wil rijden dan zullen de kleppen en klepzetels iets harder slijten dan normaal omdat LPG een droge en hetere, smeringloze brandstof is. Maar weinig om je zorgen over te maken verder, gewoon de koppen pas reviseren als dat nodig gaat blijken. Tegen die tijd heb je al zoveel geld uitgespaard met LPG rijden dat zich zo'n revisie best makkelijk laat betalen hieruit.
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Ja dat bedoelde ik, de klepzettingen aanpassen tbv LPG.
A-ha...dus die mopar-blokkies kunnen deze hitte wel 'n aantal km's hebben..hahaha...
Goed, bedankt, erg nuttige info.
gr.
A-ha...dus die mopar-blokkies kunnen deze hitte wel 'n aantal km's hebben..hahaha...
Goed, bedankt, erg nuttige info.
gr.
-
- Posts: 39
- Joined: 05 Jul 2007, 19:19
- Location: Roosendaal
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
@kaboom Ik heb me laten vertellen dat wanneer je auto gemiddeld 1 op 5 rijdt op benzine en je laat gas installeren dit na 10.000 km winst op gaat leveren..... maar gevoelsmatig is het sowieso een stuk prettiger tanken hoor!!
Qua prestaties merk ik geen noemenswaardig verschil tussen benzine of gas
Nog ff over het smeren van de kleppen.... daar is toch zo'n flash-lube kit voor.... ik heb ook de tip gekregen om daarnaast iedere 1000 km even te bollen op benzine...
Grtz Lilian
Qua prestaties merk ik geen noemenswaardig verschil tussen benzine of gas
Nog ff over het smeren van de kleppen.... daar is toch zo'n flash-lube kit voor.... ik heb ook de tip gekregen om daarnaast iedere 1000 km even te bollen op benzine...
Grtz Lilian
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Haai.
Ik ken 't niet, zo'n flash-lube kit.
We hebben vanmorgen gebeld met Revanti-LPG. Die mannen weten waar ze over praten, had veel nuttige tips.
Kon kiezen: IMPCO of OMVL.
We zullen zien.
gr.
Ik ken 't niet, zo'n flash-lube kit.
We hebben vanmorgen gebeld met Revanti-LPG. Die mannen weten waar ze over praten, had veel nuttige tips.
Kon kiezen: IMPCO of OMVL.
We zullen zien.
gr.
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Mijn wagen rijdt met gemak boven de 200km/u en een verbruik van 1 op 4,5. Hok weegt 2400kg, motor is een 440.
Omslagpunt van de kosten ligt bij een belastingvrije wagen erg laag, maar dat is makkelijk uit te rekenen.
Vermogensverlies komt meestal door een te kleine mixer (zeker bij de doorsnee gasboer), verkeerde afstelling of te zwakke ontsteking. Een motor op gas heeft namelijk een andere optimale afstelling dan op benzine.
Omslagpunt van de kosten ligt bij een belastingvrije wagen erg laag, maar dat is makkelijk uit te rekenen.
Vermogensverlies komt meestal door een te kleine mixer (zeker bij de doorsnee gasboer), verkeerde afstelling of te zwakke ontsteking. Een motor op gas heeft namelijk een andere optimale afstelling dan op benzine.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Inbouw LPG: kosten? - waar? - hoe? - wat?
Mijn wagen rijdt met gemak boven de 200km/u en een verbruik van 1 op 4,5. Hok weegt 2400kg, motor is een 440.
Omslagpunt van de kosten ligt bij een belastingvrije wagen erg laag, maar dat is makkelijk uit te rekenen.
Vermogensverlies komt meestal door een te kleine mixer (zeker bij de doorsnee gasboer), verkeerde afstelling of te zwakke ontsteking. Een motor op gas heeft namelijk een andere optimale afstelling dan op benzine.
Omslagpunt van de kosten ligt bij een belastingvrije wagen erg laag, maar dat is makkelijk uit te rekenen.
Vermogensverlies komt meestal door een te kleine mixer (zeker bij de doorsnee gasboer), verkeerde afstelling of te zwakke ontsteking. Een motor op gas heeft namelijk een andere optimale afstelling dan op benzine.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop