af gedaaide schroefdraad

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
mart62
Posts: 21
Joined: 05 Aug 2007, 16:26

af gedaaide schroefdraad

Post by mart62 »

Hallo ik heb een vraag of iemand een tip heeft om een afgebroken schoef draad uit mijn blok tekrijgen.Ik moest een nieuwe spreidstuk pakking plaatsen en draai :sucks: een draad af .Ik wilhem uitboren maar niet het hele blok eruit halen wie kan mij de goede tip geven ben in het bezit van een doge dart seneca uit 60.GR martin
User avatar
muller
Posts: 156
Joined: 08 Jun 2007, 15:27
Location: canada

Re: af gedaaide schroefdraad

Post by muller »

kijk of je er met een haakse boor bij kan,boor er een gaatje in en haal een 'links om tap'...daarna roodgloeiend stoken en eruit draaien
mart62
Posts: 21
Joined: 05 Aug 2007, 16:26

Re: af gedaaide schroefdraad

Post by mart62 »

muller wrote:kijk of je er met een haakse boor bij kan,boor er een gaatje in en haal een 'links om tap'...daarna roodgloeiend stoken en eruit draaien
Oke bedankt ga het zeker proberen :yeah:
User avatar
muller
Posts: 156
Joined: 08 Jun 2007, 15:27
Location: canada

Re: af gedaaide schroefdraad

Post by muller »

en een andere optie is als er nog iets uitsteekt om er een moer op te lassen en dan gelijk eruit te draaien..de hitte van het lassen doet hetzelfde als warmstoken
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: af gedaaide schroefdraad

Post by TheDeputy »

En als dat niet meer gaat, uitboren en dan een helicoil erin. Dat is een soort van losse schroefdraad die je overal in kan schroeven. Daarna kan je er weer een gewone bout indraaien.

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
440addict
Posts: 154
Joined: 10 Jun 2007, 00:55
Location: Geleen

Re: af gedaaide schroefdraad

Post by 440addict »

TheDeputy wrote:En als dat niet meer gaat, uitboren en dan een helicoil erin. Dat is een soort van losse schroefdraad die je overal in kan schroeven. Daarna kan je er weer een gewone bout indraaien.

Toon
Let wel op !!!!!....met een helicoil heb je apparte tappen nodig en een slinger om je coils te plaatsen :letop:
Dodge Charger-528 '73
User avatar
panther-pink
Posts: 1058
Joined: 09 Jun 2007, 16:07
Location: nijverdal

Re: af gedaaide schroefdraad

Post by panther-pink »

Als je geen ervaring met helicoils plaatsen hebt eerst een paar proef-coils proberen , liefst met iemand erbij die het al eens gedaan heeft , valt de eerste keer tegen als je zo,n setje in je klauwen gedrukt krijgt !!
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: af gedaaide schroefdraad

Post by TheDeputy »

Klopt. Ook zal het moeilijk zijn om een helicoil in amerikaanse maten te krijgen, dus kom je waarschijnlijk bij metrisch spul uit.

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
mart62
Posts: 21
Joined: 05 Aug 2007, 16:26

Re: af gedaaide schroefdraad

Post by mart62 »

TheDeputy wrote:En als dat niet meer gaat, uitboren en dan een helicoil erin. Dat is een soort van losse schroefdraad die je overal in kan schroeven. Daarna kan je er weer een gewone bout indraaien.

Toon
Oke het zijn goeien tips ik hoop dat het ga lukken.bedankt :good:
lonely gasser
Posts: 64
Joined: 17 Jun 2007, 07:55
Location: west vlaanderen(belgie)

Re: af gedaaide schroefdraad

Post by lonely gasser »

afgedraaide schroefdraad?wat bedoel je nu,zit je nu met een afgebroken bout die er nog inzit of heb je de inwendige schroefdraad kapotgedraaid?
en zo'n helicoil of draadbus zal zoieso een hele moeilijke klus zijn om te plaatsen als de motor er nog in zit.
mart62
Posts: 21
Joined: 05 Aug 2007, 16:26

Re: af gedaaide schroefdraad

Post by mart62 »

lonely gasser wrote:afgedraaide schroefdraad?wat bedoel je nu,zit je nu met een afgebroken bout die er nog inzit of heb je de inwendige schroefdraad kapotgedraaid?
en zo'n helicoil of draadbus zal zoieso een hele moeilijke klus zijn om te plaatsen als de motor er nog in zit.
De schroef draad zit nog in het blok.
imperial1968
Posts: 42
Joined: 09 Jun 2007, 21:41

Re: af gedaaide schroefdraad

Post by imperial1968 »

er zijn ook boren die je niet rechts om maar links om moet laten draaien en als je dan geluk hebt kan tijdens het boren de afgebroken schroef eruit komen en als dat niet lukt heb je in ieder geval een gaatje om een stukje vierkant hard spieenstaal er in te tikken die je een beetje schuin aan slijpt en dan met een griptang er proberen uit tedraaien (of een oude doorslag een beetje schuin en vierkant aanslijpen).

succes
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: af gedaaide schroefdraad

Post by BigBlockMopar »

Hebben we het hier eigenlijk over een in- of uitlaatspruitstuk ?
Post Reply