tikkende wieldeksels

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
valiant signet
Posts: 4
Joined: 04 Aug 2007, 20:52

tikkende wieldeksels

Post by valiant signet »

hallo mopars;
ik heb net een '64 valiant signet convertible gekocht, geen echte muscle car maar toch een droom om mee te rijden, het enige probleem is dat als de wagen rijd er een nogal hevig tikkend geluid van de wieldeksels komt( ook te horen als je de wagen voor en achteruit duwt).weet iemand hier een remedie voor.
hoe kan ik fotos uploaden voor de kennismaking ronde.
ivo
User avatar
moparfrd
Posts: 854
Joined: 09 Jun 2007, 07:15
Location: Ridderkerk

Re: tikkende wieldeksels

Post by moparfrd »

Doppen erfhalen en de lipjes waar ze mee vastzitten wat verder naar buiten buigen.
Dan komen ze strakker in de velg te zitten.

Fred.
Dodge D100 Sweptline ( Utiline ) "71 HEMI powerd Dodge Dakota V8 5spd "88"


Duc M900S4

Puppy-Power.
User avatar
450dart
Posts: 1355
Joined: 09 Jun 2007, 09:52
Location: wieringen

Re: tikkende wieldeksels

Post by 450dart »

of de losse wielmoeren die er in leggen weer op de studs draaien en goed vastzetten
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
User avatar
mopar_Jo
Posts: 173
Joined: 15 Jun 2007, 19:14
Location: Heiloo

Re: tikkende wieldeksels

Post by mopar_Jo »

Zo, dus jij heb die witte Valiant gekocht, leuk man. Heb exact zo'n wagen maar geen convertible dan. Ook exact het zelfde "probleem" met de wieldoppen, veren uitbuigen help een tijdje, maar wat ook goed gaat is wat duck tape o.i.d. op de velg plakken waar die klauwtjes in vallen (onzichtbaar na terugzetten wieldop), Dan heb je geen staal op staal wrijving meer. Een vriend van mij met een 66-er heeft wieldoppen die geen herrie maken, maar z'n ventielen slopen, doordat de wieldop in de velg gaat "wandelen". Hier heb ik een paar kleine las puntjes in de velg gelast om dat tegen te gaan.

Heb net uit zeer betrouwbare bron vernomen dat er in september een Chrysler meeting komt in Soesterberg (museum), waar ook de Chrysler Compact Car Club ruim vertegenwoordigd zal zijn, moet je echt bij zijn met je convertible!

Succes,

Jo
Plymouth Valiant Convertible V8 Signet 1965
Plymouth Valiant V200 1964 4drs
Chrysler Le Baron convertible T1 1988
Ford MUTT M151A1 1969
valiant signet
Posts: 4
Joined: 04 Aug 2007, 20:52

Re: tikkende wieldeksels

Post by valiant signet »

dit ga ik zeker eens proberen, waar ik nu langs rij denkt iedereen "wat een rammelbak", ik had de velg all eens zuiver gemaakt maar zoals je zegt , in de velg zit een dunne rand gekerfd van een roterende wieldeksel.
vandaag heb ik de valiant laten keuren dus nu kan ik er mee op de weg.
mvg ;ivo
chrysler'69
Posts: 46
Joined: 08 Jun 2007, 22:48
Location: Soestdijk

Re: tikkende wieldeksels

Post by chrysler'69 »

mopar_Jo wrote:
Heb net uit zeer betrouwbare bron vernomen dat er in september een Chrysler meeting komt in Soesterberg (museum), waar ook de Chrysler Compact Car Club ruim vertegenwoordigd zal zijn, moet je echt bij zijn met je convertible!

Succes,

Jo
Hey daar ga ik ook heen!Waar vind ik info over een datum e.d? :hmmm:

groet jorg
Dikke achtervolging van 10min. met precies mijn type Mopar:
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: tikkende wieldeksels

Post by jvdwolde »

:hmmm: Een Chrysler meeting??

Waarom weet de MOPAR club daar dan niets van? ik wist niet eens dat er nog een aparte Chrysler club bestond in Nederland...

Misschien staat het op http://www.v8meetings.nl ?
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
66 Fish
Posts: 35
Joined: 19 Jun 2007, 11:21
Location: Den Haag

Re: tikkende wieldeksels

Post by 66 Fish »

jvdwolde wrote::hmmm: Een Chrysler meeting??

Waarom weet de MOPAR club daar dan niets van? ik wist niet eens dat er nog een aparte Chrysler club bestond in Nederland...

Misschien staat het op http://www.v8meetings.nl ?
Er is niet echt een aparte Chrysler club in Nederland. Wel is er de Chrysler Compact Car Club (Chrysler Compact Car Register).
Met de CCCC, oud werknemers van Chrysler (fabriek Rotterdam) en Chrysler Nederland wordt er een meeting opgezet. Vorig jaar was deze in Utrecht, bij het oude hoofdkantoor. De MOPAR Club was er toen ook bij.

Maar de datum wordt binnenkort bekend gemaakt.

MVG Alan
Super Sixed Slant Six
Post Reply