Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Mopar or No Car!
Sjarger
Posts: 293
Joined: 08 Jan 2009, 11:50

Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by Sjarger »

Ik heb interesse in een Dodge Ram Pick Up.
Nu vroeg ik mij af of elke Pick Up automatisch grijs kenteken heeft?
En zo ja/nee waar kan ik dat aan zien.
Denk eraan mijzelf in te schrijven bij KvK en dan mag je grijs kenteken rijden volgens mij dus vandaar mijn interesse in een grijs kenteken Dodge PU.
Thanks for the answers !
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by Sjak Brak »

Je mag ook grijs kenteken rijden zonder KvK, er bestaat geen wet die dat verbiedt. Zolang je maar geldig rijbewijs hebt.

Je kan op de RDW-site kijken hoe een auto geregistreerd is, ff kenteken inkloppen en voertuiggevens bekijken. Een pickup zal normaliter als bedrijfswagen op kenteken staan, en niet als personen wagen, maar misschien dat er uitzonderingen zijn (al kan ik me dat niet zo snel voorstellen)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Sjarger
Posts: 293
Joined: 08 Jan 2009, 11:50

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by Sjarger »

Goed plan ! Ik ga zo effe kijken op site rdw. Ik dacht dat als je grijs kenteken rijdt als particulier dat je je dan scheel betaald aan wegenbelsting (zware PU op lpg) en als KVK-nummerhouder betaal je amper wat aan w-belasting
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by jvdwolde »

Je kunt je natuurlijk inschrijven maar als je geen bestaand bedrijf o.i.d. hebt betaal je gewoon het volledige bedrag volgens mij, maar ik kan me vergissen. :hmmm:

Als je als particulier een grijs kenteken auto rijd heb je toch een voordeel t.o.v. dezelfde wagen op geel kenteken, je betaald namelijk géén provinciale opcenten. (en die stijgen de laatste tijd nogal..)
Dat scheelt op bijv. een Peugeot partner diesel.. Grijs kenteken particulier E200 p kwartaal, geel kenteken E250 per kwartaal.
Dus op zo'n mini besteller scheelt het 50 Eurie, beter belastingvrije pickup kopen denk ik, of je moet een Indy Ram of zoiets willen hebben? :happy:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Sjarger
Posts: 293
Joined: 08 Jan 2009, 11:50

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by Sjarger »

Ik zag een V10 magnum !
User avatar
Texas
Posts: 859
Joined: 29 Oct 2007, 04:37
Location: USA and Spain
Contact:

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by Texas »

denk dat de mannen op het truck forum je alle antwoorden kunnen geven

http://www.usatrucks.nl/forum/
USA2NED, het adres voor export uit Amerika!

http://www.usa2ned.com
http://www.usa2euro.com
User avatar
B1cuda
Posts: 545
Joined: 10 Jun 2007, 13:04

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by B1cuda »

als je inschrijven wilt bij de KvK moet je wel een bedrijf beginnen en aantonen bij de belastingdienst dat je tenminste 1225 uur per jaar werkt voor diverse opdrachtgevers dus dat kan niet zomaar effe , en grijs kenteken rijden kan iedereen maar als je geen ondernemer bent in de zin van de wet betaal je je scheel aan wegenbelasting voor een grote pick up , kweet niet wat zo,n ding weegt maar reken ongeveer op 2000 euro per jaar
71 cuda 500 cui.
hd xr 1200
mini cooper s


HD XR1200
Image
Sjarger
Posts: 293
Joined: 08 Jan 2009, 11:50

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by Sjarger »

Met wat googlen vond ik ook de kleine ondernemers regeling en dan schijn je ook te worden aangemerkt als ondernemer. Ik ga vandaag een afspraak maken bij de KvK en hoop er snel terecht te kunnen voor meer duidelijkheid
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by SuperFlyTNT »

Lichte bedrijfswagens (gewicht <3500kg) met grijs kenteken hebben een kenteken waarvan de standaard lettercombinatie begint met een V. Ik beperk me ff tot de meest recente kentekens vanaf eind jaren 90:

Standaard grijs kenteken tot 2006: 00-Vx-xx *
Standaard grijs kenteken vanaf 2006 : 00-Vxx-0 en 0-Vxx-00

* Er zijn ook lichte bedrijfswagens van medio jaren 00 (2004-2005, meen ik) met kentekens die gereserveerd zijn voor zware bedrijfswagens (B), omdat de standaard combinatie met de V (dus 00-Vx-xx)sneller op waren dan gepland. Dus je kan ook een lichte bedrijfswagen tegenkomen met de standaard combinatie 00-Bx-xx.

SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by jvdwolde »

Sjarger wrote:Met wat googlen vond ik ook de kleine ondernemers regeling en dan schijn je ook te worden aangemerkt als ondernemer. Ik ga vandaag een afspraak maken bij de KvK en hoop er snel terecht te kunnen voor meer duidelijkheid
Ik ben benieuwd naar de uitkomst want ik wil ook een "klein bedrijfje" gaan beginnen misschien, en een grijs kenteken gaan rijden...mijn B200 gaat dan weg.. :cry:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by kingjoop »

als het zo makkelijk zou zijn deed heel pickup rijdend nederland dat wel :happy: + degene die hun pickup hebben verkocht omdat de grijs kenteken regeling veranderd is een paar jaar terug.. als je wat gaat zoeken in deze site of op AAP zijn er zat topics over het, toch even een bedrijfje starten om een pickup voor weinig te rijden, want wellicht is deregelgevingvandebelastingDOMensnappenwijhetbeter.com :lol:
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by Sjak Brak »

jvdwolde wrote:Ik ben benieuwd naar de uitkomst want ik wil ook een "klein bedrijfje" gaan beginnen misschien, en een grijs kenteken gaan rijden...mijn B200 gaat dan weg.. :cry:
Waarom zou de B200 (die forsch heerscht) dan weg gaan :?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by jvdwolde »

Omdat het ding maar wat staat te roesten voor de deur, ik gebruik hem eigenlijk nooit meer...vind ik doodzonde.. :cry:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
barry
Posts: 945
Joined: 08 Jun 2007, 13:20

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by barry »

idd. Uit eindelijk betaal je toch de volle pond. Het is echt niet goedkoper!! (anders reed ik allang weer in een pick up..)
Alleen nog maar een...69 er chrysler 300.
en een...71 er chrysler 300 station
en een camper w200 76 er
User avatar
67 newport
Posts: 228
Joined: 09 Jun 2007, 22:56
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by 67 newport »

Iedere ondernemer mag en kan grijs kenteken rijden ook als je hem niet nodig hebt ENIGE voorwaarden is dat je voor de Belastingdienst / BTW als ondernemer geld
En dat minimaal 10 o/o procent van alle km zakelijk zijn
Je kan hem dan op 2 Manieren rijden nl.
op de zaak alle autokosten + btw van aankoop schrijf je af maar dan krijg je wel bijtelling
en als je een eenmanszaak hebt kun je hem ook op je prive naam zetten dan mag je de auto grijs rijden (btw-ondernemer)
maar dan betaal je alle autokosten + aanschaf prive dan krijg je geen bijtelling en mag je voor e Iedere zakelijke km 0,19 cent in rekening brengen (wel aantonen)
je betaalt allebei in De gevallen de Lage belasting voor grijskenteken
Let wel op DAT-je voor de verzekering wel in een bedrijfsauto verzekering terechtkomt dit wil Zeggen dat je als je wa verzekerd bent je premie betaalt over het totaal gewicht van je auto dus lediggewicht + Laadvermogen

als je een zaak hebt en een goedkope grijs kentekenauto (zonder bon) kun je het beste kiezen voor zetten op prive naam

heb ik ook bijkoment voordeel als je jezelf geen km in rekening brengt hoef je ook niets te verantwoorden

Zie ook belastingdienst.nl
Chrysler Newport 1967 4drs customizing helaas verkocht na brandschade
Vw passat variant 170pk diesel DSG
Saab 900 convertible Turbo
Puch Maxi macho rider
http://www.vmcplaza.nl (elektrisch tweewielercentrum)
User avatar
scamp
Posts: 1403
Joined: 01 Feb 2008, 21:52
Location: amsterdam

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by scamp »

Sjarger wrote:Ik zag een V10 magnum !
Op benzine :yeah:
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by Sjak Brak »

jvdwolde wrote:Omdat het ding maar wat staat te roesten voor de deur, ik gebruik hem eigenlijk nooit meer...vind ik doodzonde.. :cry:
gebruik je die toch als berijfswagen? kan je ook mooi in maffen na een uit de hand gelopen borrel :lol:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Sjarger
Posts: 293
Joined: 08 Jan 2009, 11:50

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by Sjarger »

Na wat googlen is het volgens mij zoals 67 Newport zegt. Je moet dus wel 10% van je km voor de "onderneming" rijden en dat is no problemo. Dus Jack op naar de KvK ! hahahha En een dikke P-Up kopen. Hoop snel bij de KvK te zitten en dan laat ik weten hoe het is gegaan.
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by kingjoop »

de auto is het probleem niet.. aantonen dat je daadwerkelijk ondernemer bent is wat lastiger, vooral als je ze zien dat je een pickup hebt en je geen fatsoenlijk omzet draait... ja, de belastingdienst is dom.. denk wel dat ze er in trappen.. go for it! :yeah:
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
B1cuda
Posts: 545
Joined: 10 Jun 2007, 13:04

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by B1cuda »

ja ze zitten daar te maffen zeker :lol: je kunt je natuurlijk wel inschrijven bij de KvK maar de belastingdienst gaat je terugfluiten omdat je geen omzet draait en ook niet aan de 1225 uren/jaar eis voldoet , het zou wel erg simpel zijn als het zo werkte reed iedereen weer grijs kenteken.
groetjes van een echte ondernemer. :roll:
71 cuda 500 cui.
hd xr 1200
mini cooper s


HD XR1200
Image
User avatar
ARLI
Posts: 2180
Joined: 13 Jun 2007, 21:06
Location: Schagerbrug
Contact:

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by ARLI »

jvdwolde wrote: Ik ben benieuwd naar de uitkomst want ik wil ook een "klein bedrijfje" gaan beginnen misschien, en een grijs kenteken gaan rijden
Dat misschien maakt mij meteen duidelijk dat je het beter niet kan doen.
Figuren die een paar jaar ondernemer zijn of zijn geweest zijn er genoeg.
Klinkt stom maar voor mij ben je pas ondernemer als je de belasting controle over de eerste 3 jaar heb gehad en alles is goed gegaan.

Proberende ondernemers komen er vaak niet.
Ik ken mensen die zeggen dat je pas ondernemer ben als je voor je eigen bedrijf zelf een pand bezit maar zo ver zou ik niet willen gaan. Ik ken zeer succesvolle ondernemers met een mooie Mercedes en een buro op de slaapkamer.

Verder zijn alle pick-ups boven de 3500 kilo volgens mij zeker grijs.

Groeten van een echte ondernemer.
Ik werk met plezier.
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by jvdwolde »

Dat misschien was ook eigenlijk alleen een idee om grijs te gaan rijden, voor ondernemers geld...
Maar ik begrijp dat ze niet zo makkelijk meer zijn tegenwoordig. :hmmm:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
67 newport
Posts: 228
Joined: 09 Jun 2007, 22:56
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by 67 newport »

zoals ik al zeg je moet voor de BTW ondernemer zijn
als je dat bent en je zet een auto met grijskenteken op je naam (eenmanszaak)
dan krijg je van de belastingdienst zelf een bericht met de mededeling dat jevoor de btw ondernemer bent en dat je voor je auto belasting betaalt volgens grijskenteken
als je de auto niet als zodanig (grijs)wilt registreren moet je dat zelf aan de belasting doorgeven
Chrysler Newport 1967 4drs customizing helaas verkocht na brandschade
Vw passat variant 170pk diesel DSG
Saab 900 convertible Turbo
Puch Maxi macho rider
http://www.vmcplaza.nl (elektrisch tweewielercentrum)
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by jvdwolde »

Ja ik wilde ook een eenmanszaak beginnen, heb ik al vaker gehad, ook een BV trouwens..
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
moparton
Posts: 1301
Joined: 07 Jun 2007, 19:57

Re: Elke Dodge Pick-Up grijs kenteken?

Post by moparton »

ARLI wrote:Klinkt stom maar voor mij ben je pas ondernemer als je de belasting controle over de eerste 3 jaar heb gehad en alles is goed gegaan.
Niet mee eens..
Iedereen die het lef heeft om voor zichzelf te gaan beginnen en vaak een leven van zekerheid ervoor opgeeft zijn in mijn boekje al een ondernemer.
Soms lukt het en soms heb je pech maar respect voor als je het probeert :good:
Post Reply