Algemene vraag: niet dat ik momenteel plannen heb, maar vroeg me af, bij een wagen uitgerust met 6-in-lijn, en je wilt hier een v8 in kwijt, wat moet je dan allemaal ombouwen c.q. vervangen?
Europese wagens, tenminste diegene waaraan ik m'n vingers regelmatig opengehaald heb, is ombouw van 4-cil naar 6-cil redelijk goed te doen.
Soms 'n remmen upgrade, maar koppeling, bak, (grootste deel vd) bedrading etc. kan veelal gebruikt worden.
Hoe is dat bij een swap van 6 naar 8 in een mopar?
Koppeling?
Bak?
Bedrading?
Remmen?
etc.
Modellen die zowel een 6-in-lijn voerden alsook een V8, hadden die veel onderlinge verschillen?
Alvast bedankt.
motor ombouw
- 64Polara500
- Posts: 75
- Joined: 26 Jun 2009, 18:44
Re: motor ombouw
/6 heeft andere bolt pattern dan V8, en SB en BB hebben onderling ook nog andere boltpattern.
Dus idd ook andere bak.
Als je 7 1/4 achteras hebt kan die ook upgrade gebruiken.
Verder zwaardere veren, andere motorsteunen, evt andere crossmember.
Bedrading zal niet veel verschil in zitten.
Dus idd ook andere bak.
Als je 7 1/4 achteras hebt kan die ook upgrade gebruiken.
Verder zwaardere veren, andere motorsteunen, evt andere crossmember.
Bedrading zal niet veel verschil in zitten.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop