motor ombouw

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
64Polara500
Posts: 75
Joined: 26 Jun 2009, 18:44

motor ombouw

Post by 64Polara500 »

Algemene vraag: niet dat ik momenteel plannen heb, maar vroeg me af, bij een wagen uitgerust met 6-in-lijn, en je wilt hier een v8 in kwijt, wat moet je dan allemaal ombouwen c.q. vervangen?

Europese wagens, tenminste diegene waaraan ik m'n vingers regelmatig opengehaald heb, is ombouw van 4-cil naar 6-cil redelijk goed te doen.
Soms 'n remmen upgrade, maar koppeling, bak, (grootste deel vd) bedrading etc. kan veelal gebruikt worden.

Hoe is dat bij een swap van 6 naar 8 in een mopar?
Koppeling?
Bak?
Bedrading?
Remmen?

etc.

Modellen die zowel een 6-in-lijn voerden alsook een V8, hadden die veel onderlinge verschillen? :hmmm:



Alvast bedankt.
Get in, sit down
Shut up and hold on!

Go fast or go home!
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: motor ombouw

Post by Sjak Brak »

/6 heeft andere bolt pattern dan V8, en SB en BB hebben onderling ook nog andere boltpattern.

Dus idd ook andere bak.

Als je 7 1/4 achteras hebt kan die ook upgrade gebruiken.

Verder zwaardere veren, andere motorsteunen, evt andere crossmember.

Bedrading zal niet veel verschil in zitten.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Post Reply