bougiekabelklemmen
bougiekabelklemmen
Heb probleempje met de klemmen die ik gebruik voor mn bougiekabels. Ze trekken krom van de hitte van de uitlaat waardoor ze loslaten van de metalen beugeltjes en vervolgens niet meer terug passen. Of de kabel schiet telkens los van de klemmetjes, waardoor de kans bestaat dat de kabel op de spruitstukken terechtkomt.
Iemand tips voor klemmetjes die wel vast blijft zitten? Ik kan wel een schroefje door deze dingen jassen zodat ze opde metalen beugel blijven, maar daarmee is deel 2 van het probleem nog niet opgelost.
Iemand tips voor klemmetjes die wel vast blijft zitten? Ik kan wel een schroefje door deze dingen jassen zodat ze opde metalen beugel blijven, maar daarmee is deel 2 van het probleem nog niet opgelost.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: bougiekabelklemmen
Ik wist niet dat jij van die "Chevyshit" onder je kap hebt zitten joh...
Wat is er mis met een good old stock beugeltje?
Wat is er mis met een good old stock beugeltje?
Re: bougiekabelklemmen
dat die missenBigBlockMopar wrote:Wat is er mis met een good old stock beugeltje?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: bougiekabelklemmen
mwah ok... dat lijkt een goed excuus...
Je zou een beetje creatief kunnen worden met wat TieRaps wellicht.
Mij lijkt me dat ze daarmee wel te 'upgraden' zijn.
Je zou een beetje creatief kunnen worden met wat TieRaps wellicht.
Mij lijkt me dat ze daarmee wel te 'upgraden' zijn.
Re: bougiekabelklemmen
Vind sowieso de opstelling van de bougies niet echt handig bij de B/RBs, altijd een gekloot om de kabels goed weg te werken. De opstelling zoals ze af fabriek worden geleverd zitten de kabels te dicht op mekaar, wat zeker op LPG niet echt aan te raden is ivm crossfire en backfire, en op een andere manier zit je altijd te kloten met die stinkspruitstukken
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: bougiekabelklemmen
Misschien had je ze ook eerst even moeten inkorten ipv ze eerst 3x om je carburateur heen te leggen...
Re: bougiekabelklemmen
Klopt dat die kabels aan de lange kant zijn, maar dat is niet hetgeen het hier om gaat. Het gaat mij om een degelijk manier om ze over de stinkdingen heen te geleiden. Die kabels zijn zo ingekort als t moet.
Hoewel het voor #7 zo wel handig is, die komt zo precies mooi uit, rechts om de carb heen, achter het blok langs de firewall naar de bougie
Hoewel het voor #7 zo wel handig is, die komt zo precies mooi uit, rechts om de carb heen, achter het blok langs de firewall naar de bougie
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
-
- Posts: 836
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
Re: bougiekabelklemmen
dan haal je die #%* spruitstukken er toch gewoon af?Of nog beter:zet er een SMALLblok in,heb je het probleem helemaal opgelost
Re: bougiekabelklemmen
Een smallblock heb ik nog wel liggen in de schuur, leuke salontafel
Maar niemand zinnige tips over bougiekabelklemmen die niet spontaan wegsmelten?
Maar niemand zinnige tips over bougiekabelklemmen die niet spontaan wegsmelten?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: bougiekabelklemmen
bij mijn buick zaten er van die langere bouten ( waar je het kleppendeksel mee vast zet) op met aan de bovenkant geen schroefdraad waar je kunstof geleiders op kon schuiven ( niet dat ik er vanaf wil hoor )
maarja of zo'n systeem ook op een mopar werkt
Groeten lennard
maarja of zo'n systeem ook op een mopar werkt
Groeten lennard
Re: bougiekabelklemmen
Dit zijn wel handige klemmetjes
Zal je wel niets vinden..........komt uit een B-Body
Zal je wel niets vinden..........komt uit een B-Body
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
Dodge Tradesman ‘76 shorty
Re: bougiekabelklemmen
leuke parts car
maar dat blokkie heeft de uitlaatstinkdingen net anders tov de bougies
maar dat blokkie heeft de uitlaatstinkdingen net anders tov de bougies
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: bougiekabelklemmen
Sjak jij ben toch handig???
zelf maken...
stukkie draadeind halen (zelfde maat als je klepdeksels)
paar alu blokkies.. (LxBxH) 45x10x15
door de alu blokkies 4 gaten boren van 8mm voor je kabels
2 kleine gaatjes voor montage en dan in de lengte doorzagen(aangezien je de gatenb al heb geboort scheeld dat een eind...)
kabels erin boutje's door de kleine gaatjes moetje aan de andere kant .. maak jij zelf el-cheapo wireloom's
zelf maken...
stukkie draadeind halen (zelfde maat als je klepdeksels)
paar alu blokkies.. (LxBxH) 45x10x15
door de alu blokkies 4 gaten boren van 8mm voor je kabels
2 kleine gaatjes voor montage en dan in de lengte doorzagen(aangezien je de gatenb al heb geboort scheeld dat een eind...)
kabels erin boutje's door de kleine gaatjes moetje aan de andere kant .. maak jij zelf el-cheapo wireloom's
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
Re: bougiekabelklemmen
Ik ben niet handig, ik ben lui
Daarnast wil ik die dingen liever niet van metaal hebben.
Was eigenlijk meer benieuwd of er "out of the box" fatsoelijk spul te koop is, blijkbaar niet, gezien de reacties tot nu toe...
Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe anderen de kabels leggen bij een B/RB blok. Zoals t af fabriek wordt gelegd vind ik geen goed plan ivm crossfire/backfire...
Daarnast wil ik die dingen liever niet van metaal hebben.
Was eigenlijk meer benieuwd of er "out of the box" fatsoelijk spul te koop is, blijkbaar niet, gezien de reacties tot nu toe...
Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe anderen de kabels leggen bij een B/RB blok. Zoals t af fabriek wordt gelegd vind ik geen goed plan ivm crossfire/backfire...
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: bougiekabelklemmen
kijk een in de jegs of summit catalog....daar zullen er best een paar in staan
Re: bougiekabelklemmen
Al gedaan, alleen, welke smelten niet weg? kan wel van die meuk blijven bestellen, maar als t geen vooruitgang is... ze noemen het allemaal "high temperature resistant"-etc maar dat zal ongetwijfeld ook op de verpakking hebben gestaan van de troep die ik nu heb...
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: bougiekabelklemmen
voorbeeldpic?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: bougiekabelklemmen
headers en wirelooms
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
Re: bougiekabelklemmen
staan niet op me laptop maar bij mij gaan ze aan de voorkant van het blok meteen naar beneden dus vanaf de onderkant op de bougiesSjak Brak wrote:voorbeeldpic?
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
Re: bougiekabelklemmen
Zal eens ff gaan passen en meten, lijkt me op zich niet direct de handigste methode ivm dynamo en zo die in de weg zitten... Maar dan nog zal dr iets moeten zijn dat niet smelt om die kabeltjes voldoende uit elkaar en weg van de uitlaat te houden toch? Rechterkant is niet zon probleem, daar kan ik het haast via het scherm laten lopen maar links is erg krap in het motorcompartiment van een Imperial (echt waar )
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: bougiekabelklemmen
geef maar ff artikelnummers en waar ik ze kan bestellenThing wrote:headers en wirelooms
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: bougiekabelklemmen
Tieraps om 4 kabels, haaks op deze Tierap, tussen elke kabel ook een Tierap.
Zo heb ik ze allemaal gedaan, met zwarte.......ziet er best redneck uit
Zo heb ik ze allemaal gedaan, met zwarte.......ziet er best redneck uit
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
Dodge Tradesman ‘76 shorty
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: bougiekabelklemmen
450dart wrote:staan niet op me laptop maar bij mij gaan ze aan de voorkant van het blok meteen naar beneden dus vanaf de onderkant op de bougies
Zoiets heb ik ook ongeveer...
Alleen moet ook ik m'n kabels nog wat inkorten want ik ben bang dat ze anders over straat slepen...
Re: bougiekabelklemmen
Wordt t zo niet erg krap bij de dynamo en stuurpomp, en aan de linkerkant bij de stuurstang, hrc, enz?
Wat voor beugeltjes en spacers ga je gebruiken om de kabels wat verder uit elkaar te houden en van t blok en zo weg te houden?
Wat voor beugeltjes en spacers ga je gebruiken om de kabels wat verder uit elkaar te houden en van t blok en zo weg te houden?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop