Sixpack setup vragen

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
Robjuh!
Posts: 70
Joined: 15 Jun 2007, 11:38

Sixpack setup vragen

Post by Robjuh! »

Ik heb enkele vragen over een sixpack setup.

Is dit alleen een andere cabarateur?
Voor welke motors kun je dit gebruiken?
Was dit bij aanschaf optioneel ?

Wat is de meerwaarde volgens jullie van een 440 met sixpack tov. een 440 zonder sickpack?
Wat kost een sixpack setup voor een 440 ?
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Sixpack setup vragen

Post by BigBlockMopar »

Robjuh! wrote:Is dit alleen een andere cabarateur?
Zijn 3 carburateurs... ;)
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: Sixpack setup vragen

Post by PostMan »

Robjuh! wrote:
1. Is dit alleen een andere cabarateur?
2. Voor welke motors kun je dit gebruiken?
3. Was dit bij aanschaf optioneel ?
4. Wat is de meerwaarde volgens jullie van een 440 met sixpack tov. een 440 zonder sickpack?
5. Wat kost een sixpack setup voor een 440 ?
1. zie antwoord Herman
2. normaliter voor een 440 maar er zijn ook intakes voor op een 383
3. ja (M- en V-code auto's)
4. als het op een originele auto zit denk ik wel dat het significant meespeelt in de waarde (lees: taxatie) van de wagen
5. waaranders dan bij Six-packspeedshop in Lommel kun je dit beter vragen :hammer:
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Sixpack setup vragen

Post by Sjak Brak »

2+3. de 340 smallblock is ook met six-pack geleverd, dus voor smallblockies kan t ook (origineel geleverd op de challenger T/A en de AAR cuda)

4. optisch is het enorm cool, maar voor gemak van afstellen e.d. kan je beter een dikke 4-barrel carb + intake kopen ipv een sic-pack setup.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Robjuh!
Posts: 70
Joined: 15 Jun 2007, 11:38

Re: Sixpack setup vragen

Post by Robjuh! »

Hoeveel meer vermogen heeft 440-six-pack tov van een 440 ?
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Sixpack setup vragen

Post by Sjak Brak »

Dat ligt er maar net aan hoe het blok is opgebouwd (nokkenas, koppen, uitlaat, enzovoorts).

Volgens de fabrieksopgave levernde de normale 440 350pk, de HP440 375pk en de 6-pack 440 390pk, maar deze cijfers zeggen helemaal niks, aangezien de fabrikanten eind jaren 60 tamelijk willekeurige getallen vermeldden bij het vermogen.

Om 390 te bereiken heb je niet per se een six-pack opstelling nodig, en een six-pack opstelling is ook geen garantie voor 390pk.

Ik denk dat als je een 6pack wilt, je dit moet doen voor de cool-factor, en niet zozeer voor de vermogenswinst.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
71challenger
Posts: 351
Joined: 11 Jun 2007, 18:21

Re: Sixpack setup vragen

Post by 71challenger »

Robjuh! wrote:Ik heb enkele vragen over een sixpack setup.

Wat kost een sixpack setup voor een 440 ?
zo'n $1,900.- complete
'85 Dodge Ramcharger 360 cui
'64 Dodge Polara 2door, 318 cui POLY.
rise above the bullshit.
User avatar
moparfrd
Posts: 854
Joined: 09 Jun 2007, 07:15
Location: Ridderkerk

Re: Sixpack setup vragen

Post by moparfrd »

smallblokkies is met dubbel k Sjak :D
Dodge D100 Sweptline ( Utiline ) "71 HEMI powerd Dodge Dakota V8 5spd "88"


Duc M900S4

Puppy-Power.
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: Sixpack setup vragen

Post by Wilf »

BAM! :hammer: :banned:

:D
User avatar
rolsch
Posts: 145
Joined: 09 Jun 2007, 21:39
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Sixpack setup vragen

Post by rolsch »

'Wat is de meerwaarde volgens jullie van een 440 met sixpack tov. een 440 zonder sickpack?'

De extra duw die je in de rug krijgt als je het pedaal dieper intrapt en met een 'schok' de 2 buitenste carburateurs via vacuum ook mee gaan doen vind ik ook heel wat waard.
Al valt dat natuurlijk niet in geld uit te drukken...
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Sixpack setup vragen

Post by BigBlockMopar »

Dat zelfde gevoel kreeg ik ook met mijn dual quad-setup in mijn Newport ooit... 8-bbl setup dus... 8)
En het "aanschaf-gevoel" was wel een stuk prettiger voor m'n Wallet vond ik wel :D

Image
User avatar
Cabman
Posts: 177
Joined: 07 Jun 2007, 19:24
Location: Ermelo

Re: Sixpack setup vragen

Post by Cabman »

Toch is een six-pack set-up mooier om te zien!! :good:
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben!!

1969 Dodge Charger 605 HEMI!!!!!


This is real fun!! ---> http://www.mopower.nl
User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 827
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: Sixpack setup vragen

Post by SuperFlyTNT »

Cabman wrote:Toch is een six-pack set-up mooier om te zien!! :good:
Zeker in combinatie met

Image

:good:

SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
User avatar
Ed
Posts: 568
Joined: 06 Jun 2007, 20:01

Re: Sixpack setup vragen

Post by Ed »

Dat is natuurlijk een schitterende setup..........valt niet mee om zo'n setje bij elkaar te krijgen 8)
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
Post Reply