dashboard bouwers (handige/creatieve mensen)

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

dashboard bouwers (handige/creatieve mensen)

Post by Wilf »

Ik wil snel weer kunnen rijden met me Satellite en ik bemerk dat ik onder die zelf opgelegde tijdsdruk i.c.m. te weinig vrije tijd niet snel iets moois neer kan zetten. Nu dus mijn vraag: wie wil mij helpen met het bouwen van het dashboard? Ik heb al geoefend met fiberglas maar dat valt ook zwaar tegen als beginneling... Het moeilijke is dat ik een dash heb dat uit een aantal rare curves bestaat standaard, en ik daar als startpunt moet beginnen. Mijn eerste plan was de originele verbouwen maar ik kan moeilijk aan een reserve komen - ik wil de originele wel houden voor eventueel latere terugbouw o.i.d...

Ik zou dus graag met iemand een avondje door de plannen en het design willen lopen en het dan laten maken door desbetreffende persoon. Het liefst dus op redelijk korte termijn (liefst eind volgende week af zelfs, als dat mogelijk is... :o ).

Graag reactie per PM met mogelijkheden :)

Bedankt alvast!

Groeten, Wilf
User avatar
panther-pink
Posts: 1058
Joined: 09 Jun 2007, 16:07
Location: nijverdal

Re: dashboard bouwers (handige/creatieve mensen)

Post by panther-pink »

Wilf , kijk eens naar een dash van een w200 , heel simpel gemaakt ; ik zou hem laten maken door een plaatwerker , en dan van aluminium .
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: dashboard bouwers (handige/creatieve mensen)

Post by Wilf »

Ik heb dus een standaard '71 bezel, als je ziet wat voor welvingen die heeft...

Ik wil dus eigenlijk graag 6 tellers in me dash, beetje gebaseerd op de rallye dash:

Image
Mijn tellers zijn stukken kleiner en zouden precies naast elkaar passen (2 grote in het midden, 2 kleine aan elke zijkant).
Linksonder wil ik de standaard heater control houden zoals daar te zien is. Rechts GEEN radio dus daar kunnen knoppen zoals ruitenwisser, licht, schakelaar van de line lock... :D dat soort dingen :happy:

Als je goed kijkt zie je dat er wat welvingen in zitten, deze passen in het metalen opstaande randje. Dit gaat om de oren links en rechts en de bovenkant.

Nogmaals een zicht op mijn originele dash:

Image

Zo wil ik mijn tellers:

Image

Image

Dus... Iemand zo handig hier..? :)
User avatar
Mas
Posts: 82
Joined: 12 Jun 2007, 19:35
Location: koningrijk der jehova's

Re: dashboard bouwers (handige/creatieve mensen)

Post by Mas »

wilf jij houd van moeilijk doen hahhahaha. Je ontwerp is british racing achtig. Ga eens kijken in Soest bij Schut. triumph en jaquar xjs 1e type hebben een soortgelijk model als jij hebt getekend. De oude rover v8 modellen hadden ook zes ronde klokken in de dash
Newport '69
Lennard
Posts: 441
Joined: 08 Jun 2007, 13:13

Re: dashboard bouwers (handige/creatieve mensen)

Post by Lennard »

misschien ff een idee
maar kan je niet met van die glasvezel doeken ( met van die hars dan ook ) over je oude dash heen gaan ?
heb je in ieder geval al de juiste vorm ( dus niet je rally dash )
dan kun je verder die vorm nog aanpassen/verstevigen waarnodig

zou je alleen ff iets er tussen moeten doen om te voorkomen dat ie aan je dash blijft plakken ;)

Groeten Lennard
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: dashboard bouwers (handige/creatieve mensen)

Post by Wilf »

Dat had ik dus al geprobeerd :D

Plastic zak eromheen, matten erop en smeren met die boel.Sja... Ik ben er niet handig mee.. Het hardde toch niet compleet uit en dat spul blijft aan de kwast hangen dus je trekt heel die matten aan gort... Nee, echt soepel ging dat niet :D
Lennard
Posts: 441
Joined: 08 Jun 2007, 13:13

Re: dashboard bouwers (handige/creatieve mensen)

Post by Lennard »

kortom te weinig verharder denk ik :P
denk dat het wel het beste is om het zo te proberen
om het uit metaal te maken zal een pain in the ass zijn lijkt mij met al die rondingen

of je moet er zo 1 willen als die van karton kwa vorm :lol:

Groeten Lennard
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: dashboard bouwers (handige/creatieve mensen)

Post by Wilf »

Jij bent toch zo goed met metaal? :D

Maar als iemand dus die oude bezel wel goed voor me kan namaken met polyester op dezelfde manier als ik er mee begonnen was, dan zou dat natuurlijk super zijn! Ik heb nog genoeg verharder, matten en hars, dus als iemand de skills heeft heb ik de basisbenodigdheden wel :D
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: dashboard bouwers (handige/creatieve mensen)

Post by BigBlockMopar »

Begin gewoon met een basisplaat uit RVS en maak daar enkele schuin-afgezaagde stukjes pijp op waar je meters achter zitten.

Sample :D
Image

Maar je kan net zo goed even naar de fucking Ikea-rijden en daar een paar RVS-tafelpoten halen en deze schuin laten afzagen.
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: dashboard bouwers (handige/creatieve mensen)

Post by Wilf »

Het mag ook gebaseerd zijn op de originele hoor :) Dus gewoon een plat vlak waar de tellers in zitten (hebben namelijk toch chromen ringen dus is ook al afgewerkt genoeg :)

Dus dan krijg je zoiets (ff snel getekend):

Image

Oftewel heel simpel zoals het origineeel 2 lagen, maar dan nog iets om die zijkanten mooi in te vullen (die embossed rand moet wel mooi weggewerkt worden).

Het is allemaal niet zo simpel... :?
Lennard
Posts: 441
Joined: 08 Jun 2007, 13:13

Re: dashboard bouwers (handige/creatieve mensen)

Post by Lennard »

ooow
als het vlak mag blijven is het al wel een stuk makelijker denk ik om uit metaal te maken

enne wat bedopel je met die oortjes ?
die stukken die aan de zijkant zitten naar je toe ?

Groeten lennard
User avatar
Wilf
Posts: 995
Joined: 15 Jun 2007, 19:20
Contact:

Re: dashboard bouwers (handige/creatieve mensen)

Post by Wilf »

Ja precies, die zijkanten links en rechts van het dashboard...
User avatar
Ed
Posts: 568
Joined: 06 Jun 2007, 20:01

Re: dashboard bouwers (handige/creatieve mensen)

Post by Ed »

Haal een plaatje alu, decupeerzaag, gatenzaag........vijltje.......klaar.
En anders naar een metaalbedrijf, zetten ze de onderzijde even op een zetbank, de rest kan je zelf.
Dodge ram 1500
Dodge Tradesman ‘76 shorty
Post Reply