Verkoop naar buitenland
Verkoop naar buitenland
Moet ik nog iets speciaals aanvragen of melden als ik mijn auto verkoop aan iemand uit het buitenland?De koper wil er zelf rijdend mee naar duitsland!
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
Re: Verkoop naar buitenland
een export kenteken bij de RDW...
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Verkoop naar buitenland
Thanx Jack.
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
Re: Verkoop naar buitenland
En even melden bij het RDW kantoor dat je de wagen verkocht heb aan het buitenland en dus je kenteken
aldaar inleveren en laten afstempelen ( en je platen inleveren als die een EU stempel hebben).
Je moet dan even een formulier invullen en jij krijgt dan een vrijwaring en de nieuwe eigenaar geef je
een kopie van dat afgestempelde formulier en het oude , afgestempelde kenteken mee.
Die heeft hij nodig om die wagen in zijn land weer op kenteken te krijgen ( tenzij hij op handelaarsplaten
of koopkenteken gaat rijden ) Maar jij hebt er niks meer aan dus geef sowieso maar mee.
Verkocht dus !
aldaar inleveren en laten afstempelen ( en je platen inleveren als die een EU stempel hebben).
Je moet dan even een formulier invullen en jij krijgt dan een vrijwaring en de nieuwe eigenaar geef je
een kopie van dat afgestempelde formulier en het oude , afgestempelde kenteken mee.
Die heeft hij nodig om die wagen in zijn land weer op kenteken te krijgen ( tenzij hij op handelaarsplaten
of koopkenteken gaat rijden ) Maar jij hebt er niks meer aan dus geef sowieso maar mee.
Verkocht dus !
Greetssss
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Re: Verkoop naar buitenland
Hoe zit het met export-platen, als de wagen rijdend naar Bulgaslovijoeki moet gaan?
En hoe kan je de auto dan verzekeren?
En hoe kan je de auto dan verzekeren?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Verkoop naar buitenland
verzekeren moet je regelen via de verzekeraar van de nwe eigenaar , die moet de wagen dus bij aankoopSjak Brak wrote:Hoe zit het met export-platen, als de wagen rijdend naar Bulgaslovijoeki moet gaan?
En hoe kan je de auto dan verzekeren?
zelf verzekeren.
Check ook even zelf waar en hoever en hoelang de koper met de NL exportplaten mag rijden en of HIJ wel
mag rijden of dat ze alleen bedoeld zijn als de VERKOPER em zelf wegbrengt ! , ik denk namelijk dat een derde
die de wagen koopt , in zijn EIGEN land exportplaten moet halen als hij een wagen gaat halen !
Maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Greetssss
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Re: Verkoop naar buitenland
Ik heb mijn B200 ooit gekocht in Regensburg, bij de Tjechische grens in de buurt, en ik heb de vorige eigenaar gevraagd of hij toen een export kenteken voor mij wilde aanvragen, dat wilde hij, dus kon ik naar huis rijden (sukkelen toen nog..)
Verzekering regel je dan ook gelijk inderdaad..
Ik heb toen gekozen voor een export kenteken wat 3 weken geldig was en kon dus gelijk rijden in NL het kan maximaal 1 maand (in Duitsland tenminste)
Ik neem aan dat de regels in NL niet heel veel anders zijn..de wagen moet wel een geldige APK hebben anders kun je het schudden. (in Duitsland ook geldige TUV verplicht bij export kenteken))
Verzekering regel je dan ook gelijk inderdaad..
Ik heb toen gekozen voor een export kenteken wat 3 weken geldig was en kon dus gelijk rijden in NL het kan maximaal 1 maand (in Duitsland tenminste)
Ik neem aan dat de regels in NL niet heel veel anders zijn..de wagen moet wel een geldige APK hebben anders kun je het schudden. (in Duitsland ook geldige TUV verplicht bij export kenteken))
Last edited by jvdwolde on 07 Apr 2009, 21:02, edited 1 time in total.
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Verkoop naar buitenland
He Jack , wist jij toen zeker ( zelf gecheckt) dat JIJ dan wel naar huis mocht rijden ? of melde die verkoper dat
toen alleen maar....
Nergens om , maar vraag me af of de koper dan wel naar het buitenland mag rijden met dat kenteken , want
wat in geval van aanrijden en doorrijden etc... Niemand heeft de koper zijn gegevens etc en niets
is te achterhalen en bij wie kloppen ze dan aan ?....tja 3x raden.
Dus het lijkt me wat vreemd. Tenzij die koper het zelf heeft aangevraagd / ophaalt bij de rdw misschien ?
Maar zoals gezegd , ik weet het ook niet zeker... ff bellen met ze anders...
toen alleen maar....
Nergens om , maar vraag me af of de koper dan wel naar het buitenland mag rijden met dat kenteken , want
wat in geval van aanrijden en doorrijden etc... Niemand heeft de koper zijn gegevens etc en niets
is te achterhalen en bij wie kloppen ze dan aan ?....tja 3x raden.
Dus het lijkt me wat vreemd. Tenzij die koper het zelf heeft aangevraagd / ophaalt bij de rdw misschien ?
Maar zoals gezegd , ik weet het ook niet zeker... ff bellen met ze anders...
Greetssss
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Re: Verkoop naar buitenland
Is gewoon een geldig (tijdelijk) kenteken afgegeven door de RDW en is dus ook geldig in het buitenland, daar zijn ze juist voor he? het heet niet voor niets exportkenteken..
Volledig legaal en verzekerd naar huis rijden! geen probleem!
Exportkentekenplaat
Voertuigen die u naar het buitenland exporteert, moeten witte exportkentekenplaten met zwarte tekens voeren als ze rijdend over de weg het land verlaten. Het exportkenteken wordt verstrekt onder voorwaarde dat het (APK-plichtige) voertuig nog APK goedgekeurd is.
BRON: RDW
Een voertuig uitvoeren
Als u als geregistreerde eigenaar/houder uw voertuig wilt uitvoeren, moet u ervoor zorgen dat de registratie in Nederland wordt beëindigd. U kunt de registratie beëindigen door uw voertuig bij de RDW aan te melden voor uitvoer.
Voor uitvoer gaat u naar een RDW-keuringsstation, of naar de Klantenservicebalie in Zoetermeer of Veendam.
Openingstijden keuringsstations voor uitvoer:
Voor de openingstijden van de keuringsstations kunt u contact opnemen met de RDW Klantenservice.
Voor het aanmelden van de uitvoer heeft u nodig:
* Een geldig legitimatiebewijs
* Het Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs van het kentekenbewijs
* De kentekenplaten (-plaat) van uw voertuig
Let op! Het is niet verplicht om het Voertuigbewijs te tonen, maar als u het Voertuigbewijs niet bij u heeft, moet u wel beschikken over het chassisnummer. Dat moet u invullen op de uitvoerverklaring.
Uitvoerverklaring
De RDW-medewerker vraagt u om een 'uitvoerverklaring' in te vullen. U overhandigt het ingevulde formulier en de kentekendocumenten aan de medewerker. Ook de kentekenplaten levert u in. Na controle krijgt u van de medewerker:
* Een uitvoerverklaring in tweevoud: het origineel (wit) en een kopie (de groene doorslag). Deze uitvoerverklaring is het enige bewijs dat uw voertuig officieel voor uitvoer is aangemeld in de kentekenregistratie en dat u niet langer aansprakelijk bent voor de voertuiggebonden verplichtingen.
* Het gestempelde Tenaamstellingsbewijs
Op het moment dat de RDW de uitvoer accepteert, vervalt de geldigheid van het kentekenbewijs. U mag dan met uw voertuig geen gebruik meer maken van de openbare weg, tenzij u een uitvoerkenteken aanvraagt. Als u met het voertuig, voorzien van een uitvoerkenteken rijdt, vergeet dan niet hiervoor een verzekering af te sluiten. Zorg er eveneens voor dat het voertuig APK-goedgekeurd is.
Een aantal belangrijke zaken:
* Mist u het Overschrijvingsbewijs bij uitvoer, dan kunt u hiervoor op de uitvoerverklaring een handtekening plaatsen. U kunt dit alleen doen als u zelf de geregistreerde eigenaar/houder van het voertuig bent.
* Als u het Voertuigbewijs mist, is het aan te raden om een vervangend kentekenbewijs aan te vragen voordat u het voertuig voor uitvoer aanmeldt. Sinds 1 juni 2004 is het verplicht om het volledige kentekenbewijs in het buitenland te tonen!
* Als u een voertuig voor uitvoer aanmeldt bij de RDW hoeft u het voertuig niet te tonen.
Vervangend kentekenbewijs aanvragen
2009
Uitvoerkentekenbewijs € 11,50
Uitvoerverklaring via RDW-loket € 11,50
Zoek Zoek
Download hier de brochure 'Zelf een voertuig uitvoeren'.
Contact opnemen met de RDW?
Volledig legaal en verzekerd naar huis rijden! geen probleem!
Exportkentekenplaat
Voertuigen die u naar het buitenland exporteert, moeten witte exportkentekenplaten met zwarte tekens voeren als ze rijdend over de weg het land verlaten. Het exportkenteken wordt verstrekt onder voorwaarde dat het (APK-plichtige) voertuig nog APK goedgekeurd is.
BRON: RDW
Een voertuig uitvoeren
Als u als geregistreerde eigenaar/houder uw voertuig wilt uitvoeren, moet u ervoor zorgen dat de registratie in Nederland wordt beëindigd. U kunt de registratie beëindigen door uw voertuig bij de RDW aan te melden voor uitvoer.
Voor uitvoer gaat u naar een RDW-keuringsstation, of naar de Klantenservicebalie in Zoetermeer of Veendam.
Openingstijden keuringsstations voor uitvoer:
Voor de openingstijden van de keuringsstations kunt u contact opnemen met de RDW Klantenservice.
Voor het aanmelden van de uitvoer heeft u nodig:
* Een geldig legitimatiebewijs
* Het Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs van het kentekenbewijs
* De kentekenplaten (-plaat) van uw voertuig
Let op! Het is niet verplicht om het Voertuigbewijs te tonen, maar als u het Voertuigbewijs niet bij u heeft, moet u wel beschikken over het chassisnummer. Dat moet u invullen op de uitvoerverklaring.
Uitvoerverklaring
De RDW-medewerker vraagt u om een 'uitvoerverklaring' in te vullen. U overhandigt het ingevulde formulier en de kentekendocumenten aan de medewerker. Ook de kentekenplaten levert u in. Na controle krijgt u van de medewerker:
* Een uitvoerverklaring in tweevoud: het origineel (wit) en een kopie (de groene doorslag). Deze uitvoerverklaring is het enige bewijs dat uw voertuig officieel voor uitvoer is aangemeld in de kentekenregistratie en dat u niet langer aansprakelijk bent voor de voertuiggebonden verplichtingen.
* Het gestempelde Tenaamstellingsbewijs
Op het moment dat de RDW de uitvoer accepteert, vervalt de geldigheid van het kentekenbewijs. U mag dan met uw voertuig geen gebruik meer maken van de openbare weg, tenzij u een uitvoerkenteken aanvraagt. Als u met het voertuig, voorzien van een uitvoerkenteken rijdt, vergeet dan niet hiervoor een verzekering af te sluiten. Zorg er eveneens voor dat het voertuig APK-goedgekeurd is.
Een aantal belangrijke zaken:
* Mist u het Overschrijvingsbewijs bij uitvoer, dan kunt u hiervoor op de uitvoerverklaring een handtekening plaatsen. U kunt dit alleen doen als u zelf de geregistreerde eigenaar/houder van het voertuig bent.
* Als u het Voertuigbewijs mist, is het aan te raden om een vervangend kentekenbewijs aan te vragen voordat u het voertuig voor uitvoer aanmeldt. Sinds 1 juni 2004 is het verplicht om het volledige kentekenbewijs in het buitenland te tonen!
* Als u een voertuig voor uitvoer aanmeldt bij de RDW hoeft u het voertuig niet te tonen.
Vervangend kentekenbewijs aanvragen
2009
Uitvoerkentekenbewijs € 11,50
Uitvoerverklaring via RDW-loket € 11,50
Zoek Zoek
Download hier de brochure 'Zelf een voertuig uitvoeren'.
Contact opnemen met de RDW?
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Verkoop naar buitenland
Ik snap dat exportkenteken wel Jack , ook wel eens gebruikt , maar...
Ik zie nog steeds nergens staan of de KOPER ook gebruik mag maken van dat uitvoer kenteken of dat het
dus alleen geld voor de verkoper... ( dus wie rijd de wagen de grens over etc...)
Want als jij em dus hebt "afgemeld"en een export kenteken hebt aangevraagd , ben JIJ als verkoper in mijn ogen
nog steeds verantwoordelijk voor het voertuig want het RDW heeft GEEN idee wie de KOPER is.
De koper heeft dat export kenteken ook geregeld en dat kan volgens mij een buitenlander hier niet krijgen !
DUS als de wagen zou worden misbruikt in het buitenland ( doodrijden , bankjob etc etc) WIE is
dan verantwoordelijk.... Dat is dus even wat ik me afvroeg.
Ik meen me namelijk VAAG te herineren dat dat export kenteken dus aan de VERKOPER ( eigenaar) wordt
verstrekt en dus op zijn risiko...., Maar zoals al eerder gezegd.. zeker weten doe ik dat zo ff niet.
Ik zie nog steeds nergens staan of de KOPER ook gebruik mag maken van dat uitvoer kenteken of dat het
dus alleen geld voor de verkoper... ( dus wie rijd de wagen de grens over etc...)
Want als jij em dus hebt "afgemeld"en een export kenteken hebt aangevraagd , ben JIJ als verkoper in mijn ogen
nog steeds verantwoordelijk voor het voertuig want het RDW heeft GEEN idee wie de KOPER is.
De koper heeft dat export kenteken ook geregeld en dat kan volgens mij een buitenlander hier niet krijgen !
DUS als de wagen zou worden misbruikt in het buitenland ( doodrijden , bankjob etc etc) WIE is
dan verantwoordelijk.... Dat is dus even wat ik me afvroeg.
Ik meen me namelijk VAAG te herineren dat dat export kenteken dus aan de VERKOPER ( eigenaar) wordt
verstrekt en dus op zijn risiko...., Maar zoals al eerder gezegd.. zeker weten doe ik dat zo ff niet.
Greetssss
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Re: Verkoop naar buitenland
Als je met de koper naar de rdw of het gwk op het station gaat wordt aan de koper gevraagd of hij een exportkenteken wilt hebben. Jij krijgt gewoon je vrijwaring en daarna gaan ze verder met de koper. Die betaalt dan ook de kosten voor het exportkenteken e.d.
Alles wat er na de vrijwaring gebeurt is dus jou pakkie an niet meer.
Alles wat er na de vrijwaring gebeurt is dus jou pakkie an niet meer.
Re: Verkoop naar buitenland
Klopt ik was er vanmiddag even om te informeren en de balie medewerker zij exact hetzelfde.moparton wrote:Als je met de koper naar de rdw of het gwk op het station gaat wordt aan de koper gevraagd of hij een exportkenteken wilt hebben. Jij krijgt gewoon je vrijwaring en daarna gaan ze verder met de koper. Die betaalt dan ook de kosten voor het exportkenteken e.d.
Alles wat er na de vrijwaring gebeurt is dus jou pakkie an niet meer.
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
Re: Verkoop naar buitenland
Oke , duidelijkheid dus,
De KOPER moet dat dus zelf dus regelen, dus niet de verkoper, want dat is heel wat anders
( dan rijd ie dus op jou naam! be aware ) want de aanvrager is de bezitter / verantwoordelijke
en dat bedoelde ik ook even helder te krijgen !.
Als jij dat als verkoper dus aanvraagt staat alles wel op jou naam met alle risikos van dien
De KOPER moet dat dus zelf dus regelen, dus niet de verkoper, want dat is heel wat anders
( dan rijd ie dus op jou naam! be aware ) want de aanvrager is de bezitter / verantwoordelijke
en dat bedoelde ik ook even helder te krijgen !.
Als jij dat als verkoper dus aanvraagt staat alles wel op jou naam met alle risikos van dien
Greetssss
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Re: Verkoop naar buitenland
Daarom ga je ook altijd met de koper naar het rdw/gwk toe.
Zonder de koper wordt het sowiezo moeilijk om een auto over te schrijven..
Zonder de koper wordt het sowiezo moeilijk om een auto over te schrijven..
Re: Verkoop naar buitenland
Het is ook niet slim eerst een exportkenteken aan te vragen als je de auto nog niet verkocht hebt!Of nog geen centjes gevangen hebt! Dan ben je je kenteken dus kwijt, en mag je een nieuw nederlands kenteken aanvragenmoparton wrote:Daarom ga je ook altijd met de koper naar het rdw/gwk toe.
Zonder de koper wordt het sowiezo moeilijk om een auto over te schrijven..
Dodge Rumble Bee Hemi 2005. Plymouth Roadrunner 1970. Gmc caballero 1980
Re: Verkoop naar buitenland
In mijn geval heb ik de verkoper voorzien van mijn gegevens en die heeft het allemaal voor mij geregeld zodat ik hem kon betalen en ermee naar huis kon rijden...het kenteken stond dus op mijn naam, ik zal eens kijken of ik hem nog heb...
Een beetje vertrouwen Fred! (ongelovige Thomas)
Een beetje vertrouwen Fred! (ongelovige Thomas)
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Verkoop naar buitenland
??, ik meld ze altijd af zonder de koper , no problem dus , die zijn dan al vaak naar huis en ik stuur de papieren danmoparton wrote:Daarom ga je ook altijd met de koper naar het rdw/gwk toe.
Zonder de koper wordt het sowiezo moeilijk om een auto over te schrijven..
na of breng de wagen etc. Ze zijn vaak geeneens geintreseerd in de papieren omdat ze vaak in hun land gewoon
op tijdelijke of klassieke "koop"kentekens gaan rijden etc. Ligt hier zelf nog een stapeltje kentekens die niemand wilde hebben.., ik heb ze maar geschorst , komt wel weer eens van pas
Uiteraard wel ff zorgen dat alles eerst netjes is betaald voordat je iets afmeld ...
Jack.... Niet ongelovig, maar wilde alleen even weten hoe dat nu zit met die situatie,
en er is mij nl ook wel eens gevraagd dat te regelen, maar volgens mij kan dat geeneens
want de koper zal zich wel moeten legitimeren etc om dat kenteken te krijgen.
Greetssss
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Re: Verkoop naar buitenland
Een Charger en Caddy Hearse verkocht aan een Belg,
Ga naar GWK(= grens wissel kantoor) in station
Neem papieren en de kentekenplaten EN de koper mee
schrijf hem daar over op naam koper (= buitenlander)
lever daarbij je papieren en kentekenplaten in
Auto komt op naam buitenlander, die krijgt papieren mee en export kenteken (-= lange witte strip met plakletters) EN kan ter plekke verzekering regelen voor iets van 120 euro (geloof ik want moest beste man betalen).
Hij mag de exportplaten (= witte flexibele strips) op de wagen plakken met tape en rijden naar het buitenland. Is dan ook verzekerd in Europa.
Makkie, kost je 10 minuten en de wachttijd voor het in de rij staan bij het GWK
BELANGRIJK !!!!! Vergeet niet het juiste gereedschap mee te nemen om kentekenplaten los te halen bij GWK. Ik was erheen gereden met een schroeven draaier maar had meer nodig om die krengen los te krijgen. Half uur op de grond gelegen om die kudtdingen eraf te krijgen. (ps kan je thuis al oefenen)
Oh ja, en een buskaart om weer thuis te komen.
Ga naar GWK(= grens wissel kantoor) in station
Neem papieren en de kentekenplaten EN de koper mee
schrijf hem daar over op naam koper (= buitenlander)
lever daarbij je papieren en kentekenplaten in
Auto komt op naam buitenlander, die krijgt papieren mee en export kenteken (-= lange witte strip met plakletters) EN kan ter plekke verzekering regelen voor iets van 120 euro (geloof ik want moest beste man betalen).
Hij mag de exportplaten (= witte flexibele strips) op de wagen plakken met tape en rijden naar het buitenland. Is dan ook verzekerd in Europa.
Makkie, kost je 10 minuten en de wachttijd voor het in de rij staan bij het GWK
BELANGRIJK !!!!! Vergeet niet het juiste gereedschap mee te nemen om kentekenplaten los te halen bij GWK. Ik was erheen gereden met een schroeven draaier maar had meer nodig om die krengen los te krijgen. Half uur op de grond gelegen om die kudtdingen eraf te krijgen. (ps kan je thuis al oefenen)
Oh ja, en een buskaart om weer thuis te komen.
Re: Verkoop naar buitenland
Als je ze moet schorsen zijn ze toch niet afgemeld?Pedalfred wrote:ik meld ze altijd af zonder de koper. Ligt hier zelf nog een stapeltje kentekens die niemand wilde hebben.., ik heb ze maar geschorst
Dan staat in principe de wagen nog steeds op jouw naam.
Re: Verkoop naar buitenland
[ Als je ze moet schorsen zijn ze toch niet afgemeld?
Dan staat in principe de wagen nog steeds op jouw naam.[/quote]
Dat klopt Ton , maar van die voertuigen weet ik waar ze heen zijn gegaan en daar rust geen risico op
Dan staat in principe de wagen nog steeds op jouw naam.[/quote]
Dat klopt Ton , maar van die voertuigen weet ik waar ze heen zijn gegaan en daar rust geen risico op
Greetssss
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Re: Verkoop naar buitenland
Als een kenteken voor export afgemeld wordt, blijft de naam van de laatse in nederland geregistreerde houder altijd de naam die tevoorschijn komt als het kenteken hier wordt opgevraagd.
Bij controle van de bedrijfsvoorraad door de RDW kwam ik op hun lijst vele auto's tegen die al jaren verkocht en uitgevoerd waren, daar stond een aparte code achter. (er is ook zo'n code voor kentekens die zijn afgemeld voor sloop).
Als ik hier een auto verkoop aan een buitenlander die geen officieel bedrijf heeft en die ik niet 100% vertrouw, laat ik altijd eerst een kenteken overschrijven op de naam van "weet ik het wie hij daarvoor gestrikt heeft" en vervolgens mogen ze er mee doen wat ze willen.
Bij controle van de bedrijfsvoorraad door de RDW kwam ik op hun lijst vele auto's tegen die al jaren verkocht en uitgevoerd waren, daar stond een aparte code achter. (er is ook zo'n code voor kentekens die zijn afgemeld voor sloop).
Als ik hier een auto verkoop aan een buitenlander die geen officieel bedrijf heeft en die ik niet 100% vertrouw, laat ik altijd eerst een kenteken overschrijven op de naam van "weet ik het wie hij daarvoor gestrikt heeft" en vervolgens mogen ze er mee doen wat ze willen.
Re: Verkoop naar buitenland
Hoeveel dagen is dat export-kenteken geldig? Zou nl een trip van meerdere dagen worden om mijn hok ter plaatse te krijgen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Verkoop naar buitenland
Dat is misschien al 2 jaar geleden, maar de laatste keer dat ik het heb gedaan was het 14 dagen. Heb toen een Honda Goldwing naar Spanje gereden voor een nederlandse kennis die daar woont. Toen ik er was heb ik nog ff lekker een paar daagies door spanje getourd met dat export kenteken. En na een week weer met het vliegtuig terug. Was best een leuke trip. Nu ik er aan denk, ik zal is tegen 'm zeggen dattie onderhand aan een nieuwe motor toe is....
Kurt.
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x