Tips voor bezichtiging
Tips voor bezichtiging
Hey,
Ik ga morgen die oranje challenger bij Vincent Leytens bekijken. Helaas zit een proefrit er (nog) niet in, aangezien ze de transmission aan het reviseren zijn. (bugger!)
Ik heb nu inmiddels wel een aardig beeld van hoe een oldtimer te inspecteren en op welke plekken extra aandacht nodig is. Maar het kan nooit kwaad om nog enige tips te horen.
Wat weet ik:
* Letten op roest: op Quarterpanels, firewall, op/in de steunbalken, in de kofferbak, in de bodemplaten, maar ook onder de verf (bobbels) onder vinyldaken (hier niet van toepassing) aan de randen bij het glaswerk.
* Bondo check met magneetje rondom de auto
* Staat van de motorruimte (zwart gespoten, rommelige bedrading)
* Onderkant van de auto (zwart gespoten, roest, vervormingen, lasnaden, purrschuim, vochtplekken bij de motor, transmissie en bij de achterasoverbrenging (ben de naam kwijt), staat van de uitlaten.
* Hoe de motor loopt en start.
* De dorpels (roest en rotte plekken)
* Deur ophanging soepelheid van openen en sluiten
* Clean title ja/nee
* VIn-Nummers
* Interieur: staat van de stoelen, banken en meer.
* kofferbak ruimte
* werking electriciteit (verlichting, zoemers, radio, knipperlichten)
* fendertag opties
Wat ik graag nog wil weten is:
* Hoe kan je de staat van de remmen kan zien
* Hoe je weet wat de staat is van de transmissie
* andere pointers voor een goed beeld van de auto.
Alvast bedankt.
Ik ga morgen die oranje challenger bij Vincent Leytens bekijken. Helaas zit een proefrit er (nog) niet in, aangezien ze de transmission aan het reviseren zijn. (bugger!)
Ik heb nu inmiddels wel een aardig beeld van hoe een oldtimer te inspecteren en op welke plekken extra aandacht nodig is. Maar het kan nooit kwaad om nog enige tips te horen.
Wat weet ik:
* Letten op roest: op Quarterpanels, firewall, op/in de steunbalken, in de kofferbak, in de bodemplaten, maar ook onder de verf (bobbels) onder vinyldaken (hier niet van toepassing) aan de randen bij het glaswerk.
* Bondo check met magneetje rondom de auto
* Staat van de motorruimte (zwart gespoten, rommelige bedrading)
* Onderkant van de auto (zwart gespoten, roest, vervormingen, lasnaden, purrschuim, vochtplekken bij de motor, transmissie en bij de achterasoverbrenging (ben de naam kwijt), staat van de uitlaten.
* Hoe de motor loopt en start.
* De dorpels (roest en rotte plekken)
* Deur ophanging soepelheid van openen en sluiten
* Clean title ja/nee
* VIn-Nummers
* Interieur: staat van de stoelen, banken en meer.
* kofferbak ruimte
* werking electriciteit (verlichting, zoemers, radio, knipperlichten)
* fendertag opties
Wat ik graag nog wil weten is:
* Hoe kan je de staat van de remmen kan zien
* Hoe je weet wat de staat is van de transmissie
* andere pointers voor een goed beeld van de auto.
Alvast bedankt.
1969 El Camino - In restauratie (www.restore-a-classic.com)
Toekomst: 1968 Charger R/T of een leuke Roadrunner
Eigenaar van Twelve Communications
Helpt bij het uitvoeren van de interne en externe communicatie in ondernemingen http://www.twelve.nl
Toekomst: 1968 Charger R/T of een leuke Roadrunner
Eigenaar van Twelve Communications
Helpt bij het uitvoeren van de interne en externe communicatie in ondernemingen http://www.twelve.nl
Re: Tips voor bezichtiging
Je bent al aardig opweg zo.
Gewoon overal even tussen voelen en onder kijken,
Zo was bij mij de bodemplaat slecht.
En rondom de raam stijlen van van binnen rot dit is niet echt zichtbaar anders dat de ruitlijst iets bol staat of er iets een roest spoortje onder vandaan komt.
Controleer ook goed de achterwiel kuipten, deze roesten van binnen uit.
Neem zeker een hele goede lamp mee, en een spiegel en een foto camera.
Gewoon overal even tussen voelen en onder kijken,
Zo was bij mij de bodemplaat slecht.
En rondom de raam stijlen van van binnen rot dit is niet echt zichtbaar anders dat de ruitlijst iets bol staat of er iets een roest spoortje onder vandaan komt.
Controleer ook goed de achterwiel kuipten, deze roesten van binnen uit.
Neem zeker een hele goede lamp mee, en een spiegel en een foto camera.
Re: Tips voor bezichtiging
Staat van de remmen is niet zo belangrijk om na te kijken, ga gewoon uit van complete vernieuwing van remsysteem, dan weet je waar je straks mee rijdt. Anders ff wiel eraf en dikte van de blokjes/voeringen kijken en staat van de schijven/trommels.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
-
- Posts: 836
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
Re: Tips voor bezichtiging
advies voor jou na al je berichten op dit forum gelezen te hebben:helemaal nergens aan beginnen,als je bang bent om voor verrassingen te komen staan en lekker verder dromen.En anders:niet zeuren en de sprong in t diepe wagen,maar ook:als je a zegt,moet je ook b zeggen.succes
-
- Posts: 585
- Joined: 18 Jun 2007, 21:52
Re: Tips voor bezichtiging
Dit is ook errug leuk!jvdwolde wrote:Kijk hier ook eens naar!
http://www.classics.nl/classic/show/888 ... ara#photo3
geinig modelletje!
TOEDELEDOKIE EN GROETEN UIT BAARLO
Re: Tips voor bezichtiging
Dromen zijn bedrog... Ik ben niet van plan om alleen verder te dromen!challenger72 wrote: advies voor jou na al je berichten op dit forum gelezen te hebben:helemaal nergens aan beginnen,als je bang bent om voor verrassingen te komen staan en lekker verder dromen.En anders:niet zeuren en de sprong in t diepe wagen,maar ook:als je a zegt,moet je ook b zeggen.succes
Bang voor verassingen ben ik zeker niet. Wil alleen wel veel info. Dom zijn is makkelijk. Beetje nadenken is toch echt wel handig. Ik ga niet rekenen op een wonder en de jackpot!
Mijn Mopar komt er zeer zeker en ik ga heus wel een keer die sprong wagen.... wait and see Tot die tijd zoek ik stad en land af naar een auto waarvan ik zeg: Ja die is het.
ik ben en blijf een echt adhd'ertje..
P.s. Dodge polara... grappige bak!
1969 El Camino - In restauratie (www.restore-a-classic.com)
Toekomst: 1968 Charger R/T of een leuke Roadrunner
Eigenaar van Twelve Communications
Helpt bij het uitvoeren van de interne en externe communicatie in ondernemingen http://www.twelve.nl
Toekomst: 1968 Charger R/T of een leuke Roadrunner
Eigenaar van Twelve Communications
Helpt bij het uitvoeren van de interne en externe communicatie in ondernemingen http://www.twelve.nl
Re: Tips voor bezichtiging
dat zal je zelf van je wagen moeten maken.... Ja die is het wagen's bestaan niet...Bilthoven wrote: waarvan ik zeg: Ja die is het.
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
Re: Tips voor bezichtiging
Ik had met mijn wagen toch wel aardig het 'ja die is het' effect!
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
Re: Tips voor bezichtiging
maar nooit voor 100%
kan wel aardig in de richting komen.. maar volledig naar je zin moet je zelf doen...
kan wel aardig in de richting komen.. maar volledig naar je zin moet je zelf doen...
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
Re: Tips voor bezichtiging
Nee hoor, zwarte 4-deurs 73 Imperials bestaan gewoon
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Tips voor bezichtiging
Waarom verkoop je hem dan?
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
1968 Chrysler Newyorker hardtop coupe, 440, 727 and smoothies
Re: Tips voor bezichtiging
Omdat een Convertible Imperial en een Ghia Crown ook op mn jeuklijst staan
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Tips voor bezichtiging
Dat CONVERTIBLE zou ik maar niet te hard roepen, dan staan hier weer wat tenten onder...
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Tips voor bezichtiging
Daarvoor hebben ze een delete-knop aan mij gegeven
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Tips voor bezichtiging
Dit kan je gewoon door te kijken naar de kleur van de vloeistofBilthoven wrote: * Hoe je weet wat de staat is van de transmissie
Alvast bedankt.
deze zou gewoon mooi rood moeten zijn en helder en mag zeker niet verbrand ruiken
echter kun je dan nog niet echt veel over de binnenkant zeggen overigens want hij kan ook pas ververst zijn
gewoon mee gaan rijden en kijken of ie goed ze werk doet onder omstandigheden
Groeten lennard
Re: Tips voor bezichtiging
Dat is nog geen garantie voor een goede bak hoorLennard wrote:Dit kan je gewoon door te kijken naar de kleur van de vloeistof
deze zou gewoon mooi rood moeten zijn en helder en mag zeker niet verbrand ruiken
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Tips voor bezichtiging
misschien te laat, maar ik zou zeker een camera meenemen en een hele zooi fotos maken. dan kun je die thuis nog eens rustig bekijken... dan vind je vast nog dingen die je bij de bezichtiging niet op zijn gevallen
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
Re: Tips voor bezichtiging
als dit allemaal (redelijk) in orde is zou ik er voor gaan! wel met de voorwaarde dat als de automaat er weer onder hangt je eerst de motor wilt horen en zien draaien en een proefrit kunt doen.Bilthoven wrote:
Wat weet ik:
* Letten op roest: op Quarterpanels, firewall, op/in de steunbalken, in de kofferbak, in de bodemplaten, maar ook onder de verf (bobbels) onder vinyldaken (hier niet van toepassing) aan de randen bij het glaswerk.
* Bondo check met magneetje rondom de auto
* Staat van de motorruimte (zwart gespoten, rommelige bedrading)
* Onderkant van de auto (zwart gespoten, roest, vervormingen, lasnaden, purrschuim, vochtplekken bij de motor, transmissie en bij de achterasoverbrenging (ben de naam kwijt), staat van de uitlaten.
* Hoe de motor loopt en start.
* De dorpels (roest en rotte plekken)
* Deur ophanging soepelheid van openen en sluiten
* Clean title ja/nee
* VIn-Nummers
* Interieur: staat van de stoelen, banken en meer.
* kofferbak ruimte
* werking electriciteit (verlichting, zoemers, radio, knipperlichten)
* fendertag opties
Alvast bedankt.
Een nieuwe auto is t niet dus er zullen altijd dingen zijn die niet helemaal goed zijn maar laat je niet afschrikken door technische gebreken, als de body hard is, het motorblok goed loopt en hij rijdt en schakelt goed dan ben je al een heel eind op weg.
My FUEL PUMP is louder than your Prius.
Re: Tips voor bezichtiging
* Bondo check met magneetje rondom de auto
waarschijnlijk domme vraag, maaruh.. wat t. f.is een bondo check ??
ik gok iets met plamuur boetseren?
waarschijnlijk domme vraag, maaruh.. wat t. f.is een bondo check ??
ik gok iets met plamuur boetseren?
Jouw auto is mijn kreukelzone.
Charger '74 - New Yorker '70
Charger '74 - New Yorker '70
Re: Tips voor bezichtiging
dat is om te kijken of je auto nog wel daadwerkelijk van staal is
als er namelijk plamuur over gaten en andere dingen heen is gesmeerd zal de magneet daar veel minder goed blijven zitten dan op een stuk goed staal
Groeten lennard
als er namelijk plamuur over gaten en andere dingen heen is gesmeerd zal de magneet daar veel minder goed blijven zitten dan op een stuk goed staal
Groeten lennard
Re: Tips voor bezichtiging
Misschien kan er iemand een Checklist maken en bewaren als PDF, wil ik eventueel wel doen. Dus een opsomming maken waar op te letten bij een klassieke auto. Welke tools meenemen zoals spiegels en magneten. Is gewoon makkelijk als iemand die wat minder kennis heeft naar een auto gaat kijken. Misschien een nieuw Topic openen met als thema Mopar Checklist??
Re: Tips voor bezichtiging
Lennard wrote:dat is om te kijken of je auto nog wel daadwerkelijk van staal is
als er namelijk plamuur over gaten en andere dingen heen is gesmeerd zal de magneet daar veel minder goed blijven zitten dan op een stuk goed staal
Groeten lennard
juist ja.
dank je.
Jouw auto is mijn kreukelzone.
Charger '74 - New Yorker '70
Charger '74 - New Yorker '70