Mopar car configurator project

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
nick
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2007, 12:14

Mopar car configurator project

Post by nick »

Aangezien dit een mopar gerelateerd project is dacht ik wel leuk om het hier te posten in het projecten forum.
Omdat ikzelf en met mij vele andere graag een beetje willen prutsen met hoe je mopar er uiteindelijk uit komt te zien.
Ben ik in de avond uurtjes maar begonnen met het maken van een mopar car-configurator. Ik weet niet wanneer en of het afkomt maar het volgende staat op het programma.

3D modellen van de volgende wielen:

1 magnums - Klaar!
2 Rally wheels Klaar!
3 Steel wheels + dogdishes - klaar!
4 Cragar ss - klaar!
5 Cragar ss/t - Klaar!
6 Wolf race Klaar!
7 Vectors - Klaar!
8 draglites - klaar!
9 Centerlines - klaar!
10 torq trust Kaar!
11 Astro Supremes

Banden:

1 Normale zwarte Klaar!
2 White line Klaar!
3 Red line Klaar!
4 Blue streaks Klaar!
5 Witte lettertjes Klaar!
6 White walls Klaar!
7 Hoosier slicks


Daarna het eerste model:

Natuurlijk de A-body (want die heb ik zelf)
Daarna de E-body omdat ik daar al een 3d model van heb gemaakt ooit
Daarna B en C body

Het aantal kleuren weet ik nog niet.
Wel wil ik de mogelijkheid om het dak een andere kleur dan de body te maken er in hebben.
Tevens moet het mogelijk zijn om een skye dak te kiezen.
Matzwarte motorkap lijkt me ook leuk om er in te hebben.
evenals het kiezen van verschillende banden..

Uiteindelijk decals zoals bumble bee striping enz.

Maw grote plannen, kijken of het een beetje wil lukken allemaal.
Last edited by nick on 11 Jul 2007, 01:22, edited 12 times in total.
'76 Plymouth Volare roadrunner - SSSTTTIIICCCKKK SSSHHHIIIFFFTTT!!!!!
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: Mopar car configurator project

Post by PostMan »

Kicke! Lijkt me vet man je plan!! Ik ben ook ooit begonnen mijn wagen in 3D te tekenen maar dat wil nog niet erg vlotten. Ben immers geen 3D modeler. Maar euh. misschien is Flash iets om het in te maken om het meteen te poorten naar het web?!? Vet!!
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
nick
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2007, 12:14

Re: Mopar car configurator project

Post by nick »

ja dat is de bedoeling ook, om het voor het web te maken zodat iedereen het kan gebruiken................... WORLD FAME!!!!!!!
Heb je dat 3d model nog? misschien kan ik er anders mee verder gaan, scheelt me weer werk zullen we maar zeggen.
'76 Plymouth Volare roadrunner - SSSTTTIIICCCKKK SSSHHHIIIFFFTTT!!!!!
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Mopar car configurator project

Post by Sjak Brak »

Mooi project hoor, en een hele hoop werk lijkt me. Succes!
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Kaboom
Posts: 920
Joined: 08 Jun 2007, 13:37
Location: NL
Contact:

Re: Mopar car configurator project

Post by Kaboom »

Super hoor, ben je een digitaal artiest :D ?
Image
Trots op je Mopar? Meld deze dan aan op http://www.AutoAlbum.nl
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: Mopar car configurator project

Post by kingjoop »

gaaf project :good:

hoopjes werk, dat wel :)
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
PostMan
Posts: 1474
Joined: 09 Jun 2007, 20:35
Location: Gemert
Contact:

Re: Mopar car configurator project

Post by PostMan »

Hey Nick, zo staan ie er nu bij...

Image

Image
Postcars deliver...stoffe dakjes zijn voor tenten, gas is om op te koken en Chargers zijn om mee te springen
1965 Dodge Coronet | 383 4BBL | 4spd | 3.55
Bob Mosher's | Understanders
Image
User avatar
nick
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2007, 12:14

Re: Mopar car configurator project

Post by nick »

@ Postman :Ziet er helemaal niet verkeerd uit! Zou ik het bestand mogen gebruiken? en heb je er de blueprints toevallig bij?

@ Kaboom: tis m'n werk......... en hobby :happy:
'76 Plymouth Volare roadrunner - SSSTTTIIICCCKKK SSSHHHIIIFFFTTT!!!!!
User avatar
alain
Posts: 371
Joined: 09 Jun 2007, 23:18
Contact:

Re: Mopar car configurator project

Post by alain »

nick wrote:Daarna het eerste model:

Natuurlijk de A-body (want die heb ik zelf)
Daarna de E-body omdat ik daar al een 3d model van heb gemakt ooit
Daarna B en C body
Das praat Nick :good:
Later,
~Alain~

A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
User avatar
nick
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2007, 12:14

Re: Mopar car configurator project

Post by nick »

CragarSST04_web.jpg
CragarSST03_web.jpg
Cragar SS/T (super street trick)
'76 Plymouth Volare roadrunner - SSSTTTIIICCCKKK SSSHHHIIIFFFTTT!!!!!
User avatar
nick
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2007, 12:14

Re: Mopar car configurator project

Post by nick »

draglites02_web.jpg
draglites_web.jpg
Weld wheels - Draglite

Hmm.... ik begin al helemaal een wielen fetish te krijgen :happy:
'76 Plymouth Volare roadrunner - SSSTTTIIICCCKKK SSSHHHIIIFFFTTT!!!!!
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Mopar car configurator project

Post by BigBlockMopar »

Vet man...
Nou nog wat Stock Steelies met dogdishes... :P :D

Ik kan begrijpen dat het 'natuurgetrouw' natekenen van wielen een serieus precisiewerk moet zijn.
Zo zal er op ieder item wel wat te vinden zijn wat nog 'net' even beter kan denk ik.
Bijvoorbeeld de gaten in de Weld-wielen zouden afgerond mogen zijn, en het hart van de velg zonder bolling erin, en bijna 2x zo dik.

Maar goed bezig in ieder geval. Ben benieuwd naar de vervolg items! :good:
Rootje
Posts: 87
Joined: 08 Jun 2007, 13:15

Re: Mopar car configurator project

Post by Rootje »

ziet er goed uit nick. zeker ven A-body. weet ook nog niet precies hoe de dart moet worden. :good:
User avatar
nick
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2007, 12:14

Re: Mopar car configurator project

Post by nick »

BigBlockMopar wrote:Vet man...
Nou nog wat Stock Steelies met dogdishes... :P :D

Ik kan begrijpen dat het 'natuurgetrouw' natekenen van wielen een serieus precisiewerk moet zijn.
Zo zal er op ieder item wel wat te vinden zijn wat nog 'net' even beter kan denk ik.
Bijvoorbeeld de gaten in de Weld-wielen zouden afgerond mogen zijn, en het hart van de velg zonder bolling erin, en bijna 2x zo dik.

Maar goed bezig in ieder geval. Ben benieuwd naar de vervolg items! :good:
Steelies met dogdishes komen eraan..

Ik model de velgen na van plaatjes, en dan is het soms lastig te zien hoe de details van een velg nou precies zijn.
Die afronding in de gaten van de weld wheels is raar genoeg in deze situatie vrij veel werk, vandaar dat ik dat eventjes heb gelaten.
Op de foto die ik gebruikt heb als voorbeeld voor de weld wheels leek er een bolling in het midden te zitten, maar ik heb nog eens goed gegekeken maar het lijkt er inderdaad op dat dit geen bolling is maar alleen een profiel rand.
Ik pas het nog wel effe aan (behalve de afronding in de gaten), ik zal ze tevens effe dikker maken. Maar eh.... alle kritiek is welkom, daar wordt het alleen maar beter van!

Hier zijn alvast de centerlines:
Centerline_web.jpg
Centerline02_web.jpg
'76 Plymouth Volare roadrunner - SSSTTTIIICCCKKK SSSHHHIIIFFFTTT!!!!!
User avatar
nick
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2007, 12:14

Re: Mopar car configurator project

Post by nick »

Draglites, aangepast!
Ik heb de draglites iets aangepast, toch ietwat afronding in de gaten. Middengedeelte plat gemaakt, ipv bolling. Velg 2x zo dik gemaakt.
draglites_new_web.jpg
'76 Plymouth Volare roadrunner - SSSTTTIIICCCKKK SSSHHHIIIFFFTTT!!!!!
User avatar
nick
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2007, 12:14

Re: Mopar car configurator project

Post by nick »

Magnums ook aangepast:
magnums_new_web.jpg
magnums_new02_web.jpg
'76 Plymouth Volare roadrunner - SSSTTTIIICCCKKK SSSHHHIIIFFFTTT!!!!!
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Mopar car configurator project

Post by BigBlockMopar »

Stukken beter inderdaad. Netjes.
User avatar
Miel
Posts: 192
Joined: 22 Jun 2007, 20:41

Re: Mopar car configurator project

Post by Miel »

ziet er vreed uit, ik doe zelf ook 3d. alleen heb het al bijna een jaar niet meer gedaan omdat ik een langzame pc (had). nu heb ik een monster dat ik ga stabiliseren. maar ik ben dus (nog steeds) bezig met mijn 71 GTX (of roadrunner). hier een paar plaatjes:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

trouwens wat voor programma gebruik je?? 3ds max toevallig, zoja dan heb ik misschien nog wel een manier om die noise(als ik het goed ziet) in je chroom weg te halen. maar ziet er voor de rest zeer netjes uit, zou je ons ook een paar plaatjes kunnen laten zien van je auto's???

Greets Emiel
Image
User avatar
nick
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2007, 12:14

Re: Mopar car configurator project

Post by nick »

Ziet er heel mooi uit die GTX.
Moet je zeker mee verder gaan, ik zou zeggen post de updates.
Ik gebruik idd 3dsmax, maar de velgen zijn in final renderer uitgerenderd zonder enige belichting maar met een HDRI map als reflectie map. De noise in de textures komt doordat de Sample rate van de raytracer niet heel erg hoog staat. De reden hiervoor is dat de plaatjes nu op mijn laptop Celeron 1,5 GHZ (waar ik deze op heb gemaakt) binnen een paar minuutjes kunnen renderen.

Volgens mij gebruik jij de 3dsmax scanline renderer met een skylight en een vrij hoog rays per sample waarde (25 of zo). En 3dsmax raytrace materials of niet?

de mopar s zelf moet ik nog modellen ben net begonnen, zo gauw de velgen klaar zijn ga ik beginnen met een A-body coupe, ik zal de updates posten.
Last edited by nick on 07 Jul 2007, 01:04, edited 1 time in total.
'76 Plymouth Volare roadrunner - SSSTTTIIICCCKKK SSSHHHIIIFFFTTT!!!!!
User avatar
Miel
Posts: 192
Joined: 22 Jun 2007, 20:41

Re: Mopar car configurator project

Post by Miel »

nick wrote:Ziet er heel mooi uit die GTX.
Moet je zeker mee verder gaan, ik zou zeggen post de updates.
Ik gebruik idd 3dsmax, maar de velgen zijn in final renderer uitgerenderd zonder enige belichting maar met een HDRI map als reflectie map. De noise in de textures komt doordat de Sample rate van de raytracer niet heel erg hoog staat. De reden hiervoor is dat de plaatjes nu op mijn laptop Celeron 1,5 GHZ (waar ik deze op heb gemaakt) binnen een paar minuutjes kunnen renderen.

Volgens mij gebruik jij de 3dsmax scanline renderer met een skylight en een vrij hoog rays per sample waarde (25 of zo). En 3dsmax raytrace materials of niet?

de mopar s zelf moet ik nog modellen ben net begonnen, zo gauw de velgen klaar zijn ga ik beginnen met een A-body coupe, ik zal de updates posten.

Ik heb wel deze auto's ooit gemaakt maar dat is al weer een tijdje terug:
ja idd de sample rate staat nog wat laag ja maar ik kan het mij wel voorstellen met een 1,5 Mhz laptop. ik hem net een nieuwe pc gekocht en ga ik vandaag helemaal in orde maken(stabiel laten draaien enzo). ik weet niet of ik skylight licht heb gebruikt(zo lang geleden) maar het klopt wel dat ik Raytrace material heb gebruikt, betere bestaat niet.
Ik ben ook met dit model begonnen om mijn eigen auto(alvast) te maken hoe ik hem uiteindelijk zou willen hebben. maar na vandaag zet ik weer 3ds max op m'n pc en ga ik ermee verder. welke versie gebruik je eigenlijk??? 8??

de andere dingen zien er wel goed uit vooral qua verlichting en materials, ben benieuwt hoe je A-body wordt.

Greets Emiel
Image
User avatar
Road runner
Posts: 1039
Joined: 09 Jun 2007, 23:57
Location: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Mopar car configurator project

Post by Road runner »

Vet kickuh allemaal die auto's..... Ben zelf met een paar vrienden ook eens bezig geweest met 3dsmax, maar dat valt toch niet mee. Een huisje tekenen gaat nog wel, maar dan een auto.... sjeezus. Ik heb er heel wat avonden aan gezeten, maar zonder resultaat. Wel staat het web vol met auto's e.d. die je gratis of soms tegen betaling kunt downloaden. Onze opzet was om auto's e gebruiken met weinig ... ehh pixels ofzoiets... ben het vergeten, en er dan een soort spel van te maken met dragrace en gewoon rondscheuren in de desert en door redneck dorpjes, een beetje in de trend van het oeroude spelletje: Streetrod, maar dan 3d. Het lijkt me nog steeds gaaf om zo'n soort spel te maken waarbij dit kan. Er is al enige tijd een nieuwe variant op streetrod, die heet: HOTROD AMERICAN STREETDRAG, en GARAGE TO GLORY. en zo zullen er nog wel een paar zijn. Je zoekt daar je auto uit de krant of van een junkyard, waarna je hem steeds kan upgraden en modificeren zoals jij dat wilt. Op die manier kun je hem dan sneller maken, en ermee racen tegen anderen om zo geld te verdienen, wat je dan weer in je auto kan pompen. Het leek ons toen gaaf om zo'n soort spel te maken, waarbij je dus in allerlei dikke Yanken kan scheuren, en ze kan opvoeren. Zeker om dat je in het echt nooit een superbird of hemicuda o.i.d. zal bezitten. Ik hoop dat er ooit nog eens zo'n spel gemaakt gaat worden. Met driver en GTA zijn ze aardig op weg, daar kun je ook in dikke bakken scheuren, maar die zijn het toch net niet. anyway... succes met het tekenen Nick and the rest, ziet er echt super uit. kan ik mischien m'n eigen auto wel eens downloaden voordat hij af is, en me alvast gek maken.... hahaha

greetings Ray
Je kan altijd nog met je poes in de Playboy....

- Sweetbird Member - http://www.sweetbird69.nl
User avatar
jefcharger
Posts: 455
Joined: 08 Jun 2007, 22:40
Location: Tilburg

Re: Mopar car configurator project

Post by jefcharger »

Moet je hier maar eens kijken, staat ook een erg mooie hemicuda 3d!! ;)http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DG ;)
'69 Charger RT '71 Plymouth Duster

If you can't fix it, fuck it!


There's 2 kinda people: People that have a Mopar and people that want one..
User avatar
nick
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2007, 12:14

Re: Mopar car configurator project

Post by nick »

Ja die ken ik, ziet er super uit!!
'76 Plymouth Volare roadrunner - SSSTTTIIICCCKKK SSSHHHIIIFFFTTT!!!!!
User avatar
nick
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2007, 12:14

Re: Mopar car configurator project

Post by nick »

enfin inmiddels weer een wieltje af:
cragar_ss_web.jpg
cragar_ss02_web.jpg
Cragar SS
'76 Plymouth Volare roadrunner - SSSTTTIIICCCKKK SSSHHHIIIFFFTTT!!!!!
User avatar
jefcharger
Posts: 455
Joined: 08 Jun 2007, 22:40
Location: Tilburg

Re: Mopar car configurator project

Post by jefcharger »

En die wielen heb ik nieuw klaarliggen voor mijn Charger! In 17 x 8 en 17 x 10 inch..!! :D :D :D
'69 Charger RT '71 Plymouth Duster

If you can't fix it, fuck it!


There's 2 kinda people: People that have a Mopar and people that want one..
Post Reply