1968 Dodge Charger R/T

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

1968 Dodge Charger R/T

Post by kingjoop »

Als goed is klaar voor de mopar meeting op valkenburg :D

Eagle Stroker kit (Competition Rotating Assemblies):
Eagle ESP H-Beam Connecting Rods
Eagle ESP Forged 4340 Crankshafts
SRP Forged pistons and pins
Clevite 77 bearings and file fit plasma-moly rings.
Eagle ESP H-Beam Connecting Rods

Specs:
Stroke: 4.150
CID: 493
ROD: 6.760
PISTON: SRP - Flat
DISH/DOME: -6cc
RINGS: File fit
COMPRESSION RATIO: 10,81
BORE: 030

What's in/on it:
Crane Gold Race Pro Series Shaft Mount Rocker Arms 1.50 RATIO
Crane Hydraulic Roller Lifters
Crane PowerMax Retrofit Camshafts
Mopar Performance Rocker Shaft Hold Kits
March Alu Performance Chrysler V-Belt Pulley Kits
Hughes Performance Pro-Street 30 Series Torque Converters (Flash - Stall Rating 3000rpm)
Pete Jackson Gear Drives
Edelbrock Performer RPM Cylinder Heads 88cc
Edelbrock DUAL-QUAD MANIFOLD
2x Edelbrock Thunder Series AVS #1805 (650 cfm) (8 barrel)

Hooker Super Competition Headers
MSD 6AL CD Ignitions
MSD Pro-Billet Distributors

Verwachte vermogen:
PONYPOWERS: +/- 600PK
TORQUE: +/- 950Nm

Body: Full restored (Will be triple black)
Frontend: Full restored (all new,studs,ect)
Rearend: New 8.75 42_case 4.11 suregrip
Frontbrakes: SSBC discbrakes
Backbrakes: Willwood discbrakes
Swaybars: New Front and Back
Wheels: Centerline Autodrag (15x10 4"offset)
Suspention: All new (leafsprings,shocks,torsions,ect)
Exhaust: Flowmaster 3" kit + Super 40 mufflers
Wire harnasses: All new
Interior: All new

Image

Image

Image
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
Kaboom
Posts: 920
Joined: 08 Jun 2007, 13:37
Location: NL
Contact:

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by Kaboom »

Dit is toch wel de *PHATSTE* R/T Charger in NL straks ! :good:
Image
Trots op je Mopar? Meld deze dan aan op http://www.AutoAlbum.nl
User avatar
mopar-freak
Posts: 93
Joined: 08 Jun 2007, 16:00
Location: Delft
Contact:

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by mopar-freak »

SUPERDIK!!!!!!! :good:
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by kingjoop »

500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
Cabman
Posts: 177
Joined: 07 Jun 2007, 19:24
Location: Ermelo

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by Cabman »

Kaboom wrote:Dit is toch wel de *PHATSTE* R/T Charger in NL straks ! :good:

Mmmwwaaaahhh....


:lol:
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben!!

1969 Dodge Charger 605 HEMI!!!!!


This is real fun!! ---> http://www.mopower.nl
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by kingjoop »

ow Jan, heb je een R/T gekocht toevallig? :happy:
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
Thing
Posts: 917
Joined: 08 Jun 2007, 17:29

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by Thing »

Kaboom wrote:Dit is toch wel de *PHATSTE* R/T Charger in NL straks ! :good:
zal een strijd worden denk ik..

met een Charger die in Wateringen staat :D

zou ze wel eens naast elkaar willen zien(komt ook opzeker wel)
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
User avatar
340cuda
Posts: 556
Joined: 08 Jun 2007, 22:43
Location: Wognum

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by 340cuda »

Die in Wateringen is volgens mij geen RT (niet dat het wat uitmaakt voor het eindresultaat). Komt dat project uit Wateringen ook nog dit jaar de weg op?
Patrick Bakker
User avatar
Charger69
Posts: 140
Joined: 09 Jun 2007, 16:40
Location: Maasmechelen ( B )
Contact:

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by Charger69 »

Dat is echt een dikke vette mean machine :roll: 8) :good:
HARD TIMES DON'T LAST, STRONG PEOPLE DO !
mick.n
Posts: 10
Joined: 19 Jun 2007, 10:02
Location: nootdorp

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by mick.n »

:good:
Thing
Posts: 917
Joined: 08 Jun 2007, 17:29

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by Thing »

340cuda wrote:Die in Wateringen is volgens mij geen RT (niet dat het wat uitmaakt voor het eindresultaat). Komt dat project uit Wateringen ook nog dit jaar de weg op?
ooh nee klopt... is een HEMI(nog dikker) ja die komt dit jaar nog wel op de weg..
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by kingjoop »

orginele hemi car net als zijn rooie monster?
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
340cuda
Posts: 556
Joined: 08 Jun 2007, 22:43
Location: Wognum

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by 340cuda »

Beide Charger van Marck zijn naar mijn weten geen originele R/T's.
Patrick Bakker
Thing
Posts: 917
Joined: 08 Jun 2007, 17:29

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by Thing »

lekker belangrijk...

fuck stock and matching numbers...
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by Sjak Brak »

Ik dacht dat deze topic over Michiel zn tjardzjer ging :roll:
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
340cuda
Posts: 556
Joined: 08 Jun 2007, 22:43
Location: Wognum

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by 340cuda »

Thing wrote:lekker belangrijk...

fuck stock and matching numbers...
Jouw mening. Dat roepen de meeste die de centen niet voor een matching number auto hebben. Geef mij maar een matching wagen, alleen prijstechnisch is het al vele malen interessanter. En btw een Hemi en een RT kunnen ook samen gaan
Patrick Bakker
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by kingjoop »

mijn R/T was ook matching, maar ik heb het blok vervangen :oops: (en andere kleur :D )

Moet wel zeggen dat ik een matching car wel vele male vetter vind, maar das meer het "mopar liefhebbers" gevoel wat spreekt.. kwa strepen maakt ut weinig uit natuurlijk :evil:
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by Sjak Brak »

340cuda wrote:Dat roepen de meeste die de centen niet voor een matching number auto hebben. Geef mij maar een matching wagen, alleen prijstechnisch is het al vele malen interessanter.
Prijstechnisch is het alleen interessant voor een verkoper die een koper vindt die er ook iets om geeft en voor wil geven.

En verder ligt het er maar net aan hoe je er tegenaan kijkt, en hoe ver je er in gaat. De drijfveren hiervoor hoeven, in tegenstelling tot je tamelijk suggestieve uitspraak, helemaal niet financieel te zijn.

Dat er bv. een nieuwe 440 uit 69 in mijn 73-hok zit heeft niks aan de prijs gedaan, echter rijdt het een stuk prettiger dan de vastgelopen matching numbers 440 die er eerst in lag. Mij zal het verder echt een worst wezen dat er een ander nummertje op het onderblok is ingeslagen, heb ik geen last van in het verkeer :D

Er zijn ook mensen die er een hobby van maken om period-correct materiaal op hun barrel te zetten, tot aan bougiekabels en oliefilters toe. Of wat te denken van lui die een complete custom job maken van hun frikandel, dat kost doorgaans ook veel meer dan een matching numbers wagentje ;)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by blade »

340cuda wrote: Jouw mening. Dat roepen de meeste die de centen niet voor een matching number auto hebben. Geef mij maar een matching wagen, alleen prijstechnisch is het al vele malen interessanter. En btw een Hemi en een RT kunnen ook samen gaan
Mijn mening ook, ik heb het geld wel voor een matching numbers Mopar maar het intereseerd me geen ..... !

Als je iets wil/moet vervangen moet je echt gaan zoeken naar de nummertjes op de onderdelen en er de hoofdprijs voor betalen terwijl dat je een gelijkend aftermarket onderdeel voor nog geen kwart van het geld hebt. :kots:

En wat Marck betreft, die heeft ook niet de centen voor een matching number auto... :? de rood/bruine '70 4 speed manual Charger was matching numbers en wordt omgebouwd tot Daytona. :good:
http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=245

Sorry voor het vervuilen van je topic Michiel maar ik moest even reageren op deze bullshit!
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
User avatar
340cuda
Posts: 556
Joined: 08 Jun 2007, 22:43
Location: Wognum

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by 340cuda »

Wat voor jouw bullshit is vindt een ander misschien wel interessant. Mijn auto is ook verre van matching simpelweg omdat het niet interessant was om de auto origineel te houden en ik 10 jaar geleden andere ideeën had dan dat ik nu heb. Een matching numbers wagen wordt voor mij pas interessant als de auto ook nog eens schaars/zeldzaam is. Van Marck weet ik hoe hij over dat matching numbers denkt en dat is zijn goed recht. En er wordt volgens mij niet over zijn bankrekening hier gesproken maar kwam deze discussie op gang over de opmerking in de topic over de vetste R/T.

Maar ik zal ook stoppen met het vervuilen van je topic Michiel. Staat je auto inmiddels al op de boot?
Patrick Bakker
User avatar
Pedalfred
Posts: 767
Joined: 10 Jun 2007, 12:16
Location: Sneek
Contact:

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by Pedalfred »

blade wrote:
Jouw mening. Dat roepen de meeste die de centen niet voor een matching number auto hebben. Geef mij maar een matching Als je iets wil/moet vervangen moet je echt gaan zoeken naar de nummertjes op de onderdelen en er de hoofdprijs voor betalen terwijl dat je een gelijkend aftermarket onderdeel voor nog geen kwart van het geld hebt. :kots:
[/quote]

Meng me verder niet in de discussie , maar wat je hierboven meldt is niet zo , meestal is aftermarket 10x duurder omdat dit in kleine of soms zelfs stuks series gemaakt wordt.
Ook maken de producenten van dat spul topmarges op hun spullen omdat wij mopargekken
gewoon graag DAT origineel passende onderdeel willen hebben.( gelijk hebben ze dus.)
Maar origineel spul ( maar je zoekt je wel het schompes) is vaak voor een appel en een
ei te krijgen daar er meer wagens gesloopt en niet meer origineel zijn dan wel....

E.a wel even los gezien van echt heel zeldzame parts of hemispul etc.. maar dat komt vaak
dan weer omdat het NOG niet als imitatie / repro te krijgen is... niet andersom... dus ;)

Ahoewel dat de komende jaren best es anders kon gaan worden met de mopargekte en
restowoede, vooral in de US....
Last edited by Pedalfred on 21 Jun 2007, 21:21, edited 1 time in total.
Greetssss

Mopar-Muscle power addict...

I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by kingjoop »

340cuda wrote: Sorry voor het vervuilen van je topic Michiel maar ik moest even reageren op deze bullshit!
Almost, voor einde van deze maand begint die met dobberen 8) Over 1,5 maandje staat ie dus in de schuur :happy:

maar de vetste R/T troffee gaat volgens mij altijd nog naar Jeroen :good:
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
User avatar
340cuda
Posts: 556
Joined: 08 Jun 2007, 22:43
Location: Wognum

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by 340cuda »

Hoe ga je dat regelen met het invoeren van je auto. Ben je nu niet veel meer kwijt nu de auto in nieuwstaat verkeerd?
Patrick Bakker
User avatar
kingjoop
Posts: 1929
Joined: 01 Jun 2007, 15:16
Location: Kabul
Contact:

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by kingjoop »

ik moet de douane ff bellen, want de bill of sale van destijd staat nu niet meer in verhouding met de waarde van de auto.. :?
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
Sixtyeight
Posts: 356
Joined: 08 Jun 2007, 13:23
Location: Ja
Contact:

Re: 1968 Dodge Charger R/T

Post by Sixtyeight »

kingjoop wrote: Almost, voor einde van deze maand begint die met dobberen 8) Over 1,5 maandje staat ie dus in de schuur :happy:

maar de vetste R/T troffee gaat volgens mij altijd nog naar Jeroen :good:

:oops: Thanks mate! Voel me weer zeer vereerd...

Dit word ook een prachtexemplaar, ben zeer benieuwd 'm eens live te aanschouwen! Zet ze graag een keer naast elkaar (voor een foto dan natuurlijk). Zal er lekker uitzien, dat zwart met rood!

Jeroen.
Image..CHARGER REGISTRATION OF THE NETHERLANDS
1968 Dodge Charger R/T....................http://www.charger.nl
1969 Dodge Charger
Post Reply