1968 Dodge Charger R/T
1968 Dodge Charger R/T
Als goed is klaar voor de mopar meeting op valkenburg
Eagle Stroker kit (Competition Rotating Assemblies):
Eagle ESP H-Beam Connecting Rods
Eagle ESP Forged 4340 Crankshafts
SRP Forged pistons and pins
Clevite 77 bearings and file fit plasma-moly rings.
Eagle ESP H-Beam Connecting Rods
Specs:
Stroke: 4.150
CID: 493
ROD: 6.760
PISTON: SRP - Flat
DISH/DOME: -6cc
RINGS: File fit
COMPRESSION RATIO: 10,81
BORE: 030
What's in/on it:
Crane Gold Race Pro Series Shaft Mount Rocker Arms 1.50 RATIO
Crane Hydraulic Roller Lifters
Crane PowerMax Retrofit Camshafts
Mopar Performance Rocker Shaft Hold Kits
March Alu Performance Chrysler V-Belt Pulley Kits
Hughes Performance Pro-Street 30 Series Torque Converters (Flash - Stall Rating 3000rpm)
Pete Jackson Gear Drives
Edelbrock Performer RPM Cylinder Heads 88cc
Edelbrock DUAL-QUAD MANIFOLD
2x Edelbrock Thunder Series AVS #1805 (650 cfm) (8 barrel)
Hooker Super Competition Headers
MSD 6AL CD Ignitions
MSD Pro-Billet Distributors
Verwachte vermogen:
PONYPOWERS: +/- 600PK
TORQUE: +/- 950Nm
Body: Full restored (Will be triple black)
Frontend: Full restored (all new,studs,ect)
Rearend: New 8.75 42_case 4.11 suregrip
Frontbrakes: SSBC discbrakes
Backbrakes: Willwood discbrakes
Swaybars: New Front and Back
Wheels: Centerline Autodrag (15x10 4"offset)
Suspention: All new (leafsprings,shocks,torsions,ect)
Exhaust: Flowmaster 3" kit + Super 40 mufflers
Wire harnasses: All new
Interior: All new
Eagle Stroker kit (Competition Rotating Assemblies):
Eagle ESP H-Beam Connecting Rods
Eagle ESP Forged 4340 Crankshafts
SRP Forged pistons and pins
Clevite 77 bearings and file fit plasma-moly rings.
Eagle ESP H-Beam Connecting Rods
Specs:
Stroke: 4.150
CID: 493
ROD: 6.760
PISTON: SRP - Flat
DISH/DOME: -6cc
RINGS: File fit
COMPRESSION RATIO: 10,81
BORE: 030
What's in/on it:
Crane Gold Race Pro Series Shaft Mount Rocker Arms 1.50 RATIO
Crane Hydraulic Roller Lifters
Crane PowerMax Retrofit Camshafts
Mopar Performance Rocker Shaft Hold Kits
March Alu Performance Chrysler V-Belt Pulley Kits
Hughes Performance Pro-Street 30 Series Torque Converters (Flash - Stall Rating 3000rpm)
Pete Jackson Gear Drives
Edelbrock Performer RPM Cylinder Heads 88cc
Edelbrock DUAL-QUAD MANIFOLD
2x Edelbrock Thunder Series AVS #1805 (650 cfm) (8 barrel)
Hooker Super Competition Headers
MSD 6AL CD Ignitions
MSD Pro-Billet Distributors
Verwachte vermogen:
PONYPOWERS: +/- 600PK
TORQUE: +/- 950Nm
Body: Full restored (Will be triple black)
Frontend: Full restored (all new,studs,ect)
Rearend: New 8.75 42_case 4.11 suregrip
Frontbrakes: SSBC discbrakes
Backbrakes: Willwood discbrakes
Swaybars: New Front and Back
Wheels: Centerline Autodrag (15x10 4"offset)
Suspention: All new (leafsprings,shocks,torsions,ect)
Exhaust: Flowmaster 3" kit + Super 40 mufflers
Wire harnasses: All new
Interior: All new
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
Only milk comes in 2 liters
- mopar-freak
- Posts: 93
- Joined: 08 Jun 2007, 16:00
- Location: Delft
- Contact:
Re: 1968 Dodge Charger R/T
Kaboom wrote:Dit is toch wel de *PHATSTE* R/T Charger in NL straks !
Mmmwwaaaahhh....
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben!!
1969 Dodge Charger 605 HEMI!!!!!
This is real fun!! ---> http://www.mopower.nl
1969 Dodge Charger 605 HEMI!!!!!
This is real fun!! ---> http://www.mopower.nl
Re: 1968 Dodge Charger R/T
ow Jan, heb je een R/T gekocht toevallig?
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
Only milk comes in 2 liters
Re: 1968 Dodge Charger R/T
zal een strijd worden denk ik..Kaboom wrote:Dit is toch wel de *PHATSTE* R/T Charger in NL straks !
met een Charger die in Wateringen staat
zou ze wel eens naast elkaar willen zien(komt ook opzeker wel)
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
Re: 1968 Dodge Charger R/T
Die in Wateringen is volgens mij geen RT (niet dat het wat uitmaakt voor het eindresultaat). Komt dat project uit Wateringen ook nog dit jaar de weg op?
Patrick Bakker
Re: 1968 Dodge Charger R/T
Dat is echt een dikke vette mean machine
HARD TIMES DON'T LAST, STRONG PEOPLE DO !
Re: 1968 Dodge Charger R/T
ooh nee klopt... is een HEMI(nog dikker) ja die komt dit jaar nog wel op de weg..340cuda wrote:Die in Wateringen is volgens mij geen RT (niet dat het wat uitmaakt voor het eindresultaat). Komt dat project uit Wateringen ook nog dit jaar de weg op?
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
Re: 1968 Dodge Charger R/T
orginele hemi car net als zijn rooie monster?
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
Only milk comes in 2 liters
Re: 1968 Dodge Charger R/T
Beide Charger van Marck zijn naar mijn weten geen originele R/T's.
Patrick Bakker
Re: 1968 Dodge Charger R/T
lekker belangrijk...
fuck stock and matching numbers...
fuck stock and matching numbers...
'72 Dodge Dart Swinger 318 straatspeeltje
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
'70 Dart Swinger 360cui 4 speed..............nog lang nie af.............
Re: 1968 Dodge Charger R/T
Ik dacht dat deze topic over Michiel zn tjardzjer ging
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: 1968 Dodge Charger R/T
Jouw mening. Dat roepen de meeste die de centen niet voor een matching number auto hebben. Geef mij maar een matching wagen, alleen prijstechnisch is het al vele malen interessanter. En btw een Hemi en een RT kunnen ook samen gaanThing wrote:lekker belangrijk...
fuck stock and matching numbers...
Patrick Bakker
Re: 1968 Dodge Charger R/T
mijn R/T was ook matching, maar ik heb het blok vervangen (en andere kleur )
Moet wel zeggen dat ik een matching car wel vele male vetter vind, maar das meer het "mopar liefhebbers" gevoel wat spreekt.. kwa strepen maakt ut weinig uit natuurlijk :evil:
Moet wel zeggen dat ik een matching car wel vele male vetter vind, maar das meer het "mopar liefhebbers" gevoel wat spreekt.. kwa strepen maakt ut weinig uit natuurlijk :evil:
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
Only milk comes in 2 liters
Re: 1968 Dodge Charger R/T
Prijstechnisch is het alleen interessant voor een verkoper die een koper vindt die er ook iets om geeft en voor wil geven.340cuda wrote:Dat roepen de meeste die de centen niet voor een matching number auto hebben. Geef mij maar een matching wagen, alleen prijstechnisch is het al vele malen interessanter.
En verder ligt het er maar net aan hoe je er tegenaan kijkt, en hoe ver je er in gaat. De drijfveren hiervoor hoeven, in tegenstelling tot je tamelijk suggestieve uitspraak, helemaal niet financieel te zijn.
Dat er bv. een nieuwe 440 uit 69 in mijn 73-hok zit heeft niks aan de prijs gedaan, echter rijdt het een stuk prettiger dan de vastgelopen matching numbers 440 die er eerst in lag. Mij zal het verder echt een worst wezen dat er een ander nummertje op het onderblok is ingeslagen, heb ik geen last van in het verkeer
Er zijn ook mensen die er een hobby van maken om period-correct materiaal op hun barrel te zetten, tot aan bougiekabels en oliefilters toe. Of wat te denken van lui die een complete custom job maken van hun frikandel, dat kost doorgaans ook veel meer dan een matching numbers wagentje
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: 1968 Dodge Charger R/T
Mijn mening ook, ik heb het geld wel voor een matching numbers Mopar maar het intereseerd me geen ..... !340cuda wrote: Jouw mening. Dat roepen de meeste die de centen niet voor een matching number auto hebben. Geef mij maar een matching wagen, alleen prijstechnisch is het al vele malen interessanter. En btw een Hemi en een RT kunnen ook samen gaan
Als je iets wil/moet vervangen moet je echt gaan zoeken naar de nummertjes op de onderdelen en er de hoofdprijs voor betalen terwijl dat je een gelijkend aftermarket onderdeel voor nog geen kwart van het geld hebt.
En wat Marck betreft, die heeft ook niet de centen voor een matching number auto... de rood/bruine '70 4 speed manual Charger was matching numbers en wordt omgebouwd tot Daytona.
http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=245
Sorry voor het vervuilen van je topic Michiel maar ik moest even reageren op deze bullshit!
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
Re: 1968 Dodge Charger R/T
Wat voor jouw bullshit is vindt een ander misschien wel interessant. Mijn auto is ook verre van matching simpelweg omdat het niet interessant was om de auto origineel te houden en ik 10 jaar geleden andere ideeën had dan dat ik nu heb. Een matching numbers wagen wordt voor mij pas interessant als de auto ook nog eens schaars/zeldzaam is. Van Marck weet ik hoe hij over dat matching numbers denkt en dat is zijn goed recht. En er wordt volgens mij niet over zijn bankrekening hier gesproken maar kwam deze discussie op gang over de opmerking in de topic over de vetste R/T.
Maar ik zal ook stoppen met het vervuilen van je topic Michiel. Staat je auto inmiddels al op de boot?
Maar ik zal ook stoppen met het vervuilen van je topic Michiel. Staat je auto inmiddels al op de boot?
Patrick Bakker
Re: 1968 Dodge Charger R/T
[/quote]blade wrote:
Jouw mening. Dat roepen de meeste die de centen niet voor een matching number auto hebben. Geef mij maar een matching Als je iets wil/moet vervangen moet je echt gaan zoeken naar de nummertjes op de onderdelen en er de hoofdprijs voor betalen terwijl dat je een gelijkend aftermarket onderdeel voor nog geen kwart van het geld hebt.
Meng me verder niet in de discussie , maar wat je hierboven meldt is niet zo , meestal is aftermarket 10x duurder omdat dit in kleine of soms zelfs stuks series gemaakt wordt.
Ook maken de producenten van dat spul topmarges op hun spullen omdat wij mopargekken
gewoon graag DAT origineel passende onderdeel willen hebben.( gelijk hebben ze dus.)
Maar origineel spul ( maar je zoekt je wel het schompes) is vaak voor een appel en een
ei te krijgen daar er meer wagens gesloopt en niet meer origineel zijn dan wel....
E.a wel even los gezien van echt heel zeldzame parts of hemispul etc.. maar dat komt vaak
dan weer omdat het NOG niet als imitatie / repro te krijgen is... niet andersom... dus
Ahoewel dat de komende jaren best es anders kon gaan worden met de mopargekte en
restowoede, vooral in de US....
Last edited by Pedalfred on 21 Jun 2007, 21:21, edited 1 time in total.
Greetssss
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Mopar-Muscle power addict...
I just might like working on them even more than driving them, luckaly with mopars thats not a problem....
Re: 1968 Dodge Charger R/T
Almost, voor einde van deze maand begint die met dobberen Over 1,5 maandje staat ie dus in de schuur340cuda wrote: Sorry voor het vervuilen van je topic Michiel maar ik moest even reageren op deze bullshit!
maar de vetste R/T troffee gaat volgens mij altijd nog naar Jeroen
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
Only milk comes in 2 liters
Re: 1968 Dodge Charger R/T
Hoe ga je dat regelen met het invoeren van je auto. Ben je nu niet veel meer kwijt nu de auto in nieuwstaat verkeerd?
Patrick Bakker
Re: 1968 Dodge Charger R/T
ik moet de douane ff bellen, want de bill of sale van destijd staat nu niet meer in verhouding met de waarde van de auto..
500Ci 1968 Dodge Charger R/T (Tripple black)
Only milk comes in 2 liters
Only milk comes in 2 liters
-
- Posts: 356
- Joined: 08 Jun 2007, 13:23
- Location: Ja
- Contact:
Re: 1968 Dodge Charger R/T
kingjoop wrote: Almost, voor einde van deze maand begint die met dobberen Over 1,5 maandje staat ie dus in de schuur
maar de vetste R/T troffee gaat volgens mij altijd nog naar Jeroen
Thanks mate! Voel me weer zeer vereerd...
Dit word ook een prachtexemplaar, ben zeer benieuwd 'm eens live te aanschouwen! Zet ze graag een keer naast elkaar (voor een foto dan natuurlijk). Zal er lekker uitzien, dat zwart met rood!
Jeroen.
..CHARGER REGISTRATION OF THE NETHERLANDS
1968 Dodge Charger R/T....................http://www.charger.nl
1969 Dodge Charger
1968 Dodge Charger R/T....................http://www.charger.nl
1969 Dodge Charger