Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Mopar or No Car!
User avatar
jelmoer
Posts: 307
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delluf

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by jelmoer »

Even informeren bij bedrijven die velgen verbreden en versmallen.
Die kunnen ook het velghart verplaatsen indien het staal is en nog goed kunt lassen.
Dus chroom zal er aan gaan.
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Tony Mopar »

Zal ik eens gaan doen!~Want ik wil echt wel breder als wat ik nu heb!
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

Een custom-gemaakte velg op 9J breed met het hart op de juiste plaats komt vaak net iets beter uit allemaal.
10J laat de wangen van de band ook breder uit staan waardoor je vaak niet anders dan een Duitser over straat moet rijden omdat de achterkant van de auto niet meer op een normale stand kan staan.
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Dickdale »

gewoon de juiste velgen met een passende BS nemen
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by TheDeputy »

20200125_153709.jpg
20200203_084815.jpg
20200126_162202.jpg
Ik ben ook met zoiets bezig. 4 velgen doorgestoken op een trommeldraaibank om deze verbreed aan elkaar te lassen. Daarna moet het hart uit mijn bestaande c-body velgen erin gelast worden.
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Tony Mopar »

ZOW HEE! Dat je dat gewoon zelf doet! respect man!

Ik kan nog maar net met een hoop pijn en moeite een paar stukken aan elkaar lassen :lol: Maar goed, ik ben het dan nog aan het leren, dat hele lasverhaal.

Ben al een tijdje bezig met het inbouwen van mn Fender gitaar versterker in mn kofferbak, zodat ik overal mn gitaar kan inpluggen. Ik heb een frame gelast :P en heb 2 accubakken gemaakt. Op de accubakken heb ik koppelmoeren gelast :P en via draadeind komt er een plaatje op die de accu met vleugelmoeren vast houd. De versterker zal worden vastgezet met een staalkabel die ik over de versterker heen trek. Ik wilde hiervoor eerst verroeste ketting gebruiken maar ik kreeg het niet echt strak gespannen daarmee.

Heerlijk, dat rat rod gebeuren: als het een beetje scheef zit, een smerige las heeft of bekrast is, zeg je gewoon dat het zo hoort. :lol:

De accu's zelf worden trouwens niet opgeladen door de alternator in mn auto maar gewoon met startkabels op de acculader opgeladen als ik thuis ben.

Ik sluit de versterker via een omvormer aan en heb getest met een accu en dat duurde best nog verdomde lang voordat ie leeg was. Maar ik heb er toch nog maar eentje bijgemaakt want 2 is altijd beter dan een. :)

Die kofferbak is echt huge! Mn versterker lijkt op de foto klein maar is 120 bij 80 hoog.

Alles is nog lang niet af maar work is in progress...
Attachments
IMG_0329.JPG
IMG_0327.JPG
IMG_0323.JPG
IMG_0264.JPG
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

Goed bezig Antoon. Zo'n remmen-afdraaibank is daar geschikt voor inderdaad.

Joe, Ik had eerst nog even een gastankje erbij geplaatst misschien. Met dat tankje kan je amper een week rijden lijkt me :) :D
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Tony Mopar »

Ja, 2 dagen idd en dan is ie leeg :)

Maar daarom heb ik onlangs mn benzinetank eronderuit gehaald (rij enkel op gas) om daar een grote onderbouw tank te plaatsen. Dus als iemand een benzinetank zoekt voor een C body, kan magt ie em komen ophalen in ruil voor een appeltaart.

Vandaag toch weer lekker bezig geweest en de BBQ alweer opgestookt om dit maal uiburgers te maken.

Recept: https://www.youtube.com/watch?v=VvN76FN5p24

Het zag er vanmorgen goed uit qua weersverwachting, Creedence stond maximaal te knallen en de uiburgers gingen erin als koek. Helaas betrok het in de middag en ging het vies regenen...:( Jammer, want de sfeer zat er hier alweer lekker in.

Maar goed, verder gegaan met het inbouwen van de Fender versterker en de inverter aangesloten, de versterker vastgezet met staaldraad en de bedrading aangelegd. Fender embleem vervangen voor een mooier embleem :) en de eerste test was daar!

Accupool erop, inverter schakelaar op "aan", stekker van de versterker erin en power schakelaar van de versterker aan. Strat erin en het eerste wat in me op kwam was "Iron Man" van Black Sabbath! Dus overhead deur open en stond ik daar in de deuropening zowaar te spelen vanuit mn Fury!!

Ik blij! :yeah:

De volgende stap is het maken van een houder voor mn gitaar. Ik ga zelf een gitaar bouwen, speciaal voor de Fury. Een Mopar gitaar :) Maar dat bouwverslag zal ik jullie besparen. Dat is voor een andere forum haha. En natuurlijk het afwerken van alles.

Kep er zin an!
Attachments
IMG_0335.JPG
IMG_0333.JPG
IMG_0332.JPG
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by blade »

Great job :good:
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Tony Mopar »

Heb altijd die meters van Autometer supergaaf gevonden en toen er een set gebruikte meters op internet opdook, heb ik ze dan ook gelijk gekocht.

Een toerenteller, snelheidsmeter, volts, oliedruk en olie temperatuur meter. Er zat ook nog een red light ding bij, waarvan ik dacht dat ie ging branden als je moet schakelen/bij een bepaald toerental komt, maar er zitten slechts 2 draadjes aan en verder niks om in te stellen, dus heb geen flauw idee hoe ik die moet aansluiten dus die leggen we maar effe weg voor later.

Het aansluiten was super simpel en ik heb 3 meters geplaatst waar de radio hoort te zitten, 1 meter links in het dashboard en de toerenteller en snelheidsmeter naast de stuurkolom en het ziet er fokking badass uit! :OO: Zelf 2 brackets gelast :) en mooie groene verlichting erin, net zoals de standaard verlichting van de rest van het dashboard.

Jammer dat ik totaal geen vermogen heb in mn Fury, zodat die metertjes een beetje tot zn recht komen, maar daar komt heel binnenkort verandering in. :yeah:

Het moeilijkste was eigenlijk iets waarvan ik dacht dat het makkelijk was: het aansluiten van de snelheidsmeter. Ik in een soort van foetushouding helemaal onder het dashboard gekropen en kon gewoonweg de aansluiting niet zien van de snelheidskabel op de standaard teller. Vanalles erbij gehaald, spiegeltjes, snake camera en uiteindelijk het halve dashboard uit elkaar gesloopt om erbij te kunnen.

En toen nog wist ik het nog niet: ik kon het niet eens zien! Heel die dashboard unit zit tussen twee metalen platen in ofzow...:(
De volgende dag heel de dag krom als een ouwe lul rondgelopen want pijn in mn rug van die onmogelijke houding... :happy:

Maar uiteindelijk kwam ik erbij en wat blijkt: een of andere domme witte kunststof aansluiting die dus totaal niet om de Autometer meter past. :sick: Dus nieuwe kabel gekocht bij Rockauto en een hele nieuwe kabel gebruikt.

Superblij mee! :winner:

Wat wel jammer is, is dat elke keer als ik iets vervang, ik vrijwel altijd dingen tegenkom die me zorgen baren, verrot zijn of ook vervangen moeten worden. Zo ook onder het dashboard. Man, man, als je die bedrading zag....tijd voor een brandblusser in de auto mee te nemen haha. Wat een wirwar zooitje. Nieuwe Painless bedradingset staat nu dan ook op mn lijstje.

En zo blijven we lekker bezig tijdens de Corona gekte :good:
Attachments
IMG_0144.JPG
IMG_0143.JPG
IMG_0142.JPG
IMG_0140.JPG
IMG_0139.JPG
IMG_0138.JPG
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

In ieder geval lekker bezig geweest!
In mijn Dart heb ik ook het originele dashboard, waar weinig meer van werkte, vervangen door een eigengemaakt custom dashboard.
Wat bedrading betreft kan je niet voorzichtig genoeg zijn met die ouwe zooi onder het dash.
Ik merkte ooit eens tijdens lopende motor, dat onder het dashboard een stekker die naar de stuurkolom gaat, een flink hete draad had.
Nadere inspectie liet blijken dat er 1 contact van de stekker naar achteren was geduwd waardoor de halve stekker gesmolten was vanwege de hoge weerstand nu.
Heb de draad uit de stekker gehaald en een eigen nieuwe stekkerverbinding gegeven.
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Dickdale »

Herkenbaar!
Attachments
6FAEC8AF-3D11-4CA4-BE4E-5934A63BB988.jpeg
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Tony Mopar »

Ben in ieder geval niet de enige die metertjes mooi vind :)

Ben wel benieuwd naar je huidige dashboard BBM! Kan je eens wat showen voor alle fans? :happy:

Ja bedrading is altijd wel een dingetje bij mij: het is niet echt mn ding. Snap alle basis principes wel enzo hoor, maar ik ben zeker geen elektricien. Ik zag een aflevering van Finnegans Garage en die was bezig om een painless bedradingset in te bouwen. Niet dat ik geloof dat ie daar alles in zn eentje staat te doen en heeft waarschijnlijk een heel team van slimme koppen naast hem staan die hem met alles helpen, maar het zag er in iedere geval wel zo uit, dat ik denk dat ik dat ook wel zou kunnen.

Komt dus ook op mn lijstje te staan. En dat lijstje wordt eigenlijk alsmaar langer :lol:

Lijstje tot nu toe:
Gitaarversterker in kofferbak - DONE
Gitaar holder - IN PROGRESS
Autometer tellers - DONE
Kuipstoelen - DONE
Benzinetank verwijderen - DONE
Motor upgrade + IMPCO 425 - SOON
Raam en deurstrippen - ONMOGELIJK :sucks:
Duster twin scoops - SEARCHING
295 velgen achter - SEARCHIN
Custom midden console - IN PROGRESS
Wilwood voor en achter - TE DUUR :lol:
Bodywork aanpassingen - ZOEK GOEDE PLAATWERKER
B&M Console shifter ipv Colomn shift - TBA
Dubbele Charger tankdoppen - TBA

En de list goes on :)
Denk eigenlijk dat het nooit echt klaar is maar dat hoeft ook niet. Zolang ik altijd maar kan blijven instappen en rijden, dan vind ik het best. Maar er zal met de tijd toch nog wel wat bij moeten komen. Maar ook dat is voor later.

Dickdale: lijkt een beetje op mijn project! Mooie Mopar tellers iig man! :good: Ben je al wat verder met je dashboard? Zou er graag wat meer van willen zien. Misschien moeten we hier op het forum ook een beetje meer fotos laten zien zoals je veel op FB en op US Fora ziet: Dashboard Dunderdeg of Frontend Fraideg :D

Over zien gesproken: Even wat sfeer fotootjes gemaakt van de Fury!
Attachments
16.jpg
14.jpg
09.jpg
08.jpg
06.jpg
05.jpg
03.jpg
User avatar
seabass350
Posts: 96
Joined: 06 Nov 2010, 16:22

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by seabass350 »

www.velgen.nl in oostvoorne doet velgen verbreden, die zal ook wel backspace kunnen aanpassen, redelijk in de buurt voor je, als je uit Rotterdam komt.
Plymouth Valiant ´73
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Tony Mopar »

Thanx SB!

Zal er eens een meeltje aan wagen, is idd vlakbij.

Update: mail verstuurd, nogmaals bedankt voor den tip!
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Crash »

Joe67 word het niet eens tijd om een topic op te starten in het projecten forum.
Staat alles nog is op volgorde ook en hebben we wat te volgen
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Tony Mopar »

Zou zeker wel willen Crash maar weet niet of iedereen zomaar een topic daar mag openen. Ik zit daar regelmatig te kijken en zie zulke mooie projecten voorbij komen - zoals bijvoorbeeld die van jou - , dat ik niet weet of mijn "project" wel aan de richtlijnen voldoet hahaha

Volgens mij wordt iedereen gek van mijn gelul en willen jullie me gewoon op een centrale plek hebben zodat de rest van het forum vrij blijft van mijn geouwehoer. :) Ach, een beetje leven in de brouwerij kan nooit geen kwaad zeg ik altijd maar.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

Eigen projectentopics zijn altijd welkom! Zolang alles in 1 (groot) topic blijft, dan is het ook leuk om te volgen voor mensen.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

Hier een voorbeeld van mijn dashboard.
Wil uiteindelijk iets van structuur/textuur in het zwarte hebben, dus moet nog een stukje bruikbare folie regelen via het werk.
Nu heb ik een reststuk gebruikt wat eigenlijk niet naar m'n zin is nog. Maar het is al stukken beter dan het kale aluminium waar ik eerst een tijd mee heb rondgereden.
Attachments
IMG_0855.JPG
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Tony Mopar »

Leuk, 1 zo'n rood wijzertje erbij. Hou ik van, haast alles hetzelfde met een klein verschilletje erin. ;)

Ik weet precies waar je het over hebt BBM! Ik zoek dat ook. Toen ik de 3 meters plaatste op de plek waar normaal de radio zat, heb ik daar een zwart stuk kunststof voor gebruikt. Gewoon een glad stuk.

Check de foto

Maar het originele dashboard heeft meer een soort van slangen/reptielhuid achtig oppervlak. Dus als je hier wat op vindt, dan hoor ik het graag van je!

En nu snel een eigen topic aanmaken! :OO: :yeah:
Attachments
IMG_0092.JPG
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by TheDeputy »

K-member reinforcement.
20200425_125655.jpg
20200425_125757.jpg
20200425_132735.jpg
20200425_133154.jpg
20200425_133924.jpg
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by BigBlockMopar »

Highly needed vaak.
Zeker bij het stuurhuis-pad kan er flink verstevigd worden.
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by blade »

TheDeputy wrote: 25 Apr 2020, 14:50 K-member reinforcement.

20200425_125655.jpg

20200425_125757.jpg

20200425_132735.jpg

20200425_133154.jpg

20200425_133924.jpg
:good:
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by TheDeputy »

Na 4 maanden is m'n motor eindelijk in de kleur gezet.
20200509_160046.jpg
20200507_235147.jpg
20200511_151912.jpg
20200511_151902.jpg
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: Wat heb jij aan je Mopar(s) gedaan onlangs?

Post by Tony Mopar »

GAAF!! :good:

Ene dekseltje is anders dan de andere? Puur voor het spuiten gedaan zeker?
Post Reply