mopar 440
mopar 440
hoi,
heb wel geintreseerd in dit blok, zie alleen een paar dingen die ik niet kan thuis brengen.
dat vierkante ding voor de carburateur wat mag dat zijn en rechts van het blok onder de zwarte lange tuit zit een pully waar dient deze voor?
euh motoren is niet mijn sterkste kant dus voor sommige simpel voor mij dus niet, voordat ik de beste man bel vraag ik het liever hier.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... block.html
heb wel geintreseerd in dit blok, zie alleen een paar dingen die ik niet kan thuis brengen.
dat vierkante ding voor de carburateur wat mag dat zijn en rechts van het blok onder de zwarte lange tuit zit een pully waar dient deze voor?
euh motoren is niet mijn sterkste kant dus voor sommige simpel voor mij dus niet, voordat ik de beste man bel vraag ik het liever hier.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... block.html
Re: mopar 440
Het ding met die tuit en poelie is de stuurbekrachtigingspomp.
Het vierkante ding met die poelie is de aircopomp.
Bedenk wel dat als je een 440 in je /6 wagen wilt bouwen, dat er dan veel meer bij komt kijken (vering, remmen,...), daarnaast zal er zo een paar mille in de revisie van deze 440 gaan zitten, 3 tot 5 voor een normale revisie, en meer voor een high performance klus (ervan uitgaande dat je dit uitbesteedt)
Het vierkante ding met die poelie is de aircopomp.
Bedenk wel dat als je een 440 in je /6 wagen wilt bouwen, dat er dan veel meer bij komt kijken (vering, remmen,...), daarnaast zal er zo een paar mille in de revisie van deze 440 gaan zitten, 3 tot 5 voor een normale revisie, en meer voor een high performance klus (ervan uitgaande dat je dit uitbesteedt)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: mopar 440
hoi sjak,
klopt heb al contact gehad met rik hij neemt de nodige aanpassingen mee voor het ombouwen.
er zijn speciale kid's in de us te koop hiervoor.
de koste van revisie zijn mij bekend, voor ben ik al voorzien van schijfremmen de vering wat raad je aan?
en bedankt voor de info
klopt heb al contact gehad met rik hij neemt de nodige aanpassingen mee voor het ombouwen.
er zijn speciale kid's in de us te koop hiervoor.
de koste van revisie zijn mij bekend, voor ben ik al voorzien van schijfremmen de vering wat raad je aan?
en bedankt voor de info
Re: mopar 440
Welke aanpassingen bedoel je? En wat voor kitje? Voor een 440 zijn heel veel verschillende dingen te koop, hoe gek wil je het maken
Voor de veren => zwaardere torsiestaven, en eventueel ook zwaardere stabilisatorstang. Meteen ook ff alle ophangingsrubbers en kogels vernieuwen. Voor ophanging-spul kan je hier ook complete kits bestellen: http://www.justsuspension.com
Remmen, wat voor diameter schijven heb je?
Voor de veren => zwaardere torsiestaven, en eventueel ook zwaardere stabilisatorstang. Meteen ook ff alle ophangingsrubbers en kogels vernieuwen. Voor ophanging-spul kan je hier ook complete kits bestellen: http://www.justsuspension.com
Remmen, wat voor diameter schijven heb je?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: mopar 440
heet als ik het goed heb engine swapkit gemaakt voor het overstappen van een smallblock of slant six naar big block.
wat er precies bij zit weet ik niet zal ik zo vragen ga toch bellen.
op mijn foto's te zien schat ik dat de schijven 10 inch zijn.
wat er precies bij zit weet ik niet zal ik zo vragen ga toch bellen.
op mijn foto's te zien schat ik dat de schijven 10 inch zijn.
Re: mopar 440
o ok, duidelijk, ik acht dat je een kit bedoelde om het blok mee OP te bouwen, dit is een kit om het blok mee IN te bouwen, ff spraakverwarring dus zal wel goed zitten
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: mopar 440
E-bodies
The E-body is the easiest to swap engines in, due to the fact that it was produced for five years and every V-8 except the 273 was offered. Only the Hemi requires special pieces. Locate the correct brackets and insulators and bolt it up. Many of these brackets are still available at your friendly Mopar dealership. The 318 uses certain pieces, the 340 and 360 use the same pieces, and the 383, 400, and 440 use the same pieces. All V-8 K-members were the same, except for the Hemi.
The E-body is the easiest to swap engines in, due to the fact that it was produced for five years and every V-8 except the 273 was offered. Only the Hemi requires special pieces. Locate the correct brackets and insulators and bolt it up. Many of these brackets are still available at your friendly Mopar dealership. The 318 uses certain pieces, the 340 and 360 use the same pieces, and the 383, 400, and 440 use the same pieces. All V-8 K-members were the same, except for the Hemi.
Re: mopar 440
Als het hier over die conversiemotorsteunen gaat van Shumacher gaat hebben ze niks voor de swap van /6 naar bigblock.
Ben toen ook aan het zoeken geweest maar heb uiteindelijk mijn /6 K-member (subframe) vervangen voor een V-8 versie.
Leuk om weer eens een europa barracuda te zien !!
Remmen en vering is bij de meeste europa autos (e en b bodies) al stevig / heavy duty uitgevoerd op misschien de achteras na. Succes met de swap
Ben toen ook aan het zoeken geweest maar heb uiteindelijk mijn /6 K-member (subframe) vervangen voor een V-8 versie.
Leuk om weer eens een europa barracuda te zien !!
Remmen en vering is bij de meeste europa autos (e en b bodies) al stevig / heavy duty uitgevoerd op misschien de achteras na. Succes met de swap
-
- Posts: 830
- Joined: 10 Jun 2007, 21:20
- Location: ede
- Contact:
Re: mopar 440
kon je het niet rond krijgen met die 340?! dat was jij toch ook? dat lijk me zeker zo interessant maar das mijn idee..........
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Re: mopar 440
Die 440 zal in ieder geval veel aan moeten gebeuren. Het lijkt er namelijk op dat het een laat model 440 is, en die hebben net zoveel pk als een 1970 318. Als je dan echt de volle potentie van die motor wilt gaan benutten gaat het je nog duizenden euro's kosten.
En wat 1bdcuda zegt klopt, er zijn wel conversion kits te verkrijgen om een a-body van /6 om te bouwen naar v8, maar niet voor een e-body.
Toon
En wat 1bdcuda zegt klopt, er zijn wel conversion kits te verkrijgen om een a-body van /6 om te bouwen naar v8, maar niet voor een e-body.
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: mopar 440
Die smog-440 is duidelijk een laag compressie ding. Maar dat is iets wat een gezellig strokerkitje kan oplossen.
Re: mopar 440
hoi 1BDCUDA
wat heeft jou die swap uiteindelijk gekost en viel het werk mee.
als je pics hebt zal dat mooi zijn kan ik een beetje een idee krijgen.
wat de vering en remmen betreft dat had ik ook al begrepen, mooi meegenomen.
alleen vevelend dat de swap naar een big block wat moelijker is.
heb ook nog een andere optie gehoord en dat is een chrysler imperial tussen bj 71 en 73 te pakken zien te krijgen.
uiteraard met 440 block alle anderdelen zoals motersteunen en de k-member kunnen over gezet worden.
teminste dat werdt vanuit de us geroepen dus ga er vanuit dat het klopt.
wat heeft jou die swap uiteindelijk gekost en viel het werk mee.
als je pics hebt zal dat mooi zijn kan ik een beetje een idee krijgen.
wat de vering en remmen betreft dat had ik ook al begrepen, mooi meegenomen.
alleen vevelend dat de swap naar een big block wat moelijker is.
heb ook nog een andere optie gehoord en dat is een chrysler imperial tussen bj 71 en 73 te pakken zien te krijgen.
uiteraard met 440 block alle anderdelen zoals motersteunen en de k-member kunnen over gezet worden.
teminste dat werdt vanuit de us geroepen dus ga er vanuit dat het klopt.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: mopar 440
Mensen roepen wel vaker wat en meer dan eens klopt daar kein sack van. Ook in Amerika.
Een Imperial heeft, net als FullSize Chryslers, een vast chassis, dus geen "K-member" wat je even over kan schroeven.
Een Imperial heeft, net als FullSize Chryslers, een vast chassis, dus geen "K-member" wat je even over kan schroeven.
Re: mopar 440
gelul, die 1970 zijn verkoopfolder-bluf-pks, laat jaren 70 zijn inderdaad iets teruggeschroefd maar dat lijkt versterkt door het feit dat er meteen ook in DIN-pks wordt gerekend ipv bruto-pksTheDeputy wrote:Die 440 zal in ieder geval veel aan moeten gebeuren. Het lijkt er namelijk op dat het een laat model 440 is, en die hebben net zoveel pk als een 1970 318.
daarnaast heeft die 440 veel meer koppel dan zon miezerig 318 blokkie.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: mopar 440
wat zal dan de oplossing zijn om een bigblock in te bouwen.
en hoe zit het dan met een smallblock gaat dat wel makkelijk of heb ik dan het zelfde gezeik?
en hoe zit het dan met een smallblock gaat dat wel makkelijk of heb ik dan het zelfde gezeik?
Re: mopar 440
Herman, niet helemaal juist...BigBlockMopar wrote:Mensen roepen wel vaker wat en meer dan eens klopt daar kein sack van. Ook in Amerika.
Een Imperial heeft, net als FullSize Chryslers, een vast chassis, dus geen "K-member" wat je even over kan schroeven.
Een Imperial heeft wel een soort van dwarstuk in het voorste subframe, maar dat zal niet zomaar passen op die miniscule balkjes van een e-body.
Ik heb hier overigens een Imperial sloper staan, iemand mag dat dwarsstuk wel lenen om te passen voor op zn mini-mopar.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: mopar 440
wel raar want meer dan 1 riepen het uit de states dat dat een oplossing was.
maar goed wat zal dan wel een oplossing zijn??
maar goed wat zal dan wel een oplossing zijn??
Re: mopar 440
paar posts hierboven is de oplossing al gegeven:
1BDCUDA wrote:Ben toen ook aan het zoeken geweest maar heb uiteindelijk mijn /6 K-member (subframe) vervangen voor een V-8 versie.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: mopar 440
Dat er een los stuk aan een Imperial frame zit wist ik niet, maar het lijkt me erg sterk dat dit zomaar op een kleine E-body zal passen inderdaad.
Re: mopar 440
dat rubber-geisoleerde middenstuk zit de voorwielophanging aan vast, om zo nog minder trillingen door te geven aan de auto, en dat is weer comfort-verhogend. Tevens vind ik de rij-eigenschappen met dit systeem nog net iets beter dan die van een C. Dubbele winst dus. Maar denk dat de kosten dit systeem uiteindelijk de nek om hebben gedraaid.BigBlockMopar wrote:Dat er een los stuk aan een Imperial frame zit wist ik niet, maar het lijkt me erg sterk dat dit zomaar op een kleine E-body zal passen inderdaad.
Een C-body heeft weer niet die hele lompe vaste dwarsbalk helemaal vooraan bij de radiator.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: mopar 440
Geen idee, ik heb alleen verstand van auto's die standaard uitsluitend met bigblocks zijn geleverd
Maar frame aanpassen is een klus waar veel bij komt kijken. Waarschijnlijk vindt de rdw het ook minder grappig als ze allerlei laswerk aan je chassis zien. Kortom, een klus voor een echte vakman.
Maar frame aanpassen is een klus waar veel bij komt kijken. Waarschijnlijk vindt de rdw het ook minder grappig als ze allerlei laswerk aan je chassis zien. Kortom, een klus voor een echte vakman.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: mopar 440
volgens de parts manual zijn het vanaf 71 dezelfde onderdelen voor de E & B bodies. Wat de verschillen met 1970 zijn (behalve het part number dan) weet ik niet.B1runner wrote:Past een K-member van een B-body ook niet onder een E-body?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: mopar 440
Ik heb hier nog een K-member van een 70 B-body liggen, maar daar heeft hij dus niks aan.Sjak Brak wrote:volgens de parts manual zijn het vanaf 71 dezelfde onderdelen voor de E & B bodies. Wat de verschillen met 1970 zijn (behalve het part number dan) weet ik niet.