Nog investeren in MOPAR?

Mopar or No Car!
Post Reply
User avatar
Maxwedger
Posts: 66
Joined: 08 Jun 2007, 12:44

Nog investeren in MOPAR?

Post by Maxwedger »

Ik vraag me soms af of het nog de moeite loont om te gaan investeren in een Mopar als ik deze
onzin allemaal lees.... :( :( :kots: :x :x


BRUSSEL - Er komt dit najaar een tweede Vlaamse klimaatconferentie en die moet zich vooral buigen over nieuwe maatregelen voor mobiliteit en gebouwen.

‘Er rijden te veel wagens rond van voor 1996. Zij stoten te veel CO2 en fijn stof uit. Daarom leg ik het voorstel om ze uit de markt te halen, voor aan de klimaatconferentie’, zegt de Vlaamse minister van Milieu, Kris Peeters (CD&V).

Tweede klimaatconferentie

Die tweede conferentie moet zich vooral buigen over maatregelen voor mobiliteit en gebouwen. Alle voorstellen zijn mogelijk en bespreekbaar. Maar Peeters heeft ook zelf een aantal voorstellen, onder andere het oude wagenpark van de burger vervangen.

Oude wagens

In Vlaanderen rijden 360.000 auto’s van voor 1996 rond. De conferentie moet zich buigen over de vraag hoe we die versneld uit de markt krijgen. De auto’s moeten dan wel ontmanteld :cry: en gerecycleerd :kots: worden, want ik wil niet dat die vervuilende auto’s dan naar de ontwikkelingslanden worden geëxporteerd.’

Vervuiler betaalt

Ook een Belasting op Inverkeersstelling (BIV) op basis van een Ecoscore (de milieuvriendelijkheid van de wagen) staat op Peeters’ lijstje, net als een slimme kilometerheffing. ‘Een aanvaard principe is: de vervuiler betaalt. Maar we moeten dat wel op Benelux-niveau invoeren. In Nederland komt die er tegen 2011; niets belet ons om die geleidelijk in te voeren.
Sixtyeight
Posts: 356
Joined: 08 Jun 2007, 13:23
Location: Ja
Contact:

Re: Nog investeren in MOPAR?

Post by Sixtyeight »

Op basis van gegevens van het CBS blijkt dat er in nederland 121.000 geregistreede oldtimers rondrijden. Op de miljoenen niet oldtimers die daar tegenover staan is dat nog geen 2%.

Lijkt me niet echt logisch om die 2% aan te pakken. Het gaat ze meer om het gross wat er tussen oldtimer en recent zit.

Jeroen.
Image..CHARGER REGISTRATION OF THE NETHERLANDS
1968 Dodge Charger R/T....................http://www.charger.nl
1969 Dodge Charger
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Nog investeren in MOPAR?

Post by BigBlockMopar »

Hebben jullie in dat België geen Oldtimer Status voor een auto dan? Of Stichting die de belangen behartigd van Oldtimer-rijders, zoals wij hier de FEHAC hebben.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Nog investeren in MOPAR?

Post by Sjak Brak »

Dit soort initiatieven worden vaak gesponsord door de auto-industrie, die heeft er immers geen baat bij als mensen lang in een oude wagen blijven rijden.

Verder mogen ze mij uitleggen in welk opzicht mijn LPG-wagen fijnstof uitstoot. Typische bullshit van zon kankerkneus die niet weet waar ie over praat. En alsof nieuwe wagens geen CO2 uitstoten. Er zijn inderdaad wel wat meer zuinigere modellen op de markt in vergelijking met 1996, maar bv een Alto uit 1990 rijdt ook gewoon 1 op 20+ en stoot ook geen fijnstof uit, terwijl een Benz 65AMG aanzienlijk meer uitkoktst.

Kortom, gewoon weer een zondebokje uitzoeken in plaats van met een goed plan te komen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Maxwedger
Posts: 66
Joined: 08 Jun 2007, 12:44

Re: Nog investeren in MOPAR?

Post by Maxwedger »

BigBlockMopar wrote:Hebben jullie in dat België geen Oldtimer Status voor een auto dan? Of Stichting die de belangen behartigd van Oldtimer-rijders, zoals wij hier de FEHAC hebben.
Toch wel... de BFOV... :letop:

"De BELGISCHE FEDERATIE VOOR OUDE VOERTUIGEN werd opgericht om de belangen van de eigenaars van oude voertuigen op een efficiënte manier te kunnen verdedigen.

De vzw staat open voor de « oldtimerclubs », zowel merkenclubs, multi-merkenclubs, regionale clubs, clubs voor oude motoren, militaire voertuigen, bedrijfsvoertuigen, landbouwvoertuigen als ook sympathiserende leden zoals musea, organisatoren van evenementen,…

Het is trouwens de bedoeling van de B.F.O.V. om zoveel mogelijk clubs te laten aansluiten om sterk te staan bij onderhandelingen met de bevoegde instanties."


Sjak, je hebt gelijk hoor!! Wees maar zeker dat de auto-industrie hier voor een groot deel achter zit!!!
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: Nog investeren in MOPAR?

Post by Sjak Brak »

Precies, hoeveel ontslagen waren dr onlangs weer gevallen bij oa Opel en VW.... de werkloosheidsuitkeringen zit een overheid ook niet op te wachten, en wat denk je van het sneeuwbal-effect op bv toeleveranciers, autovervoerders, enz...
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Maxwedger
Posts: 66
Joined: 08 Jun 2007, 12:44

Re: Nog investeren in MOPAR?

Post by Maxwedger »

[quote="Sjak Brak"] aanzienlijk meer uitkoktst.

[quote]


Ik ben daarnet dezelfde fout tegengekomen op een ander forum... :D :D :lol:
User avatar
MoparJW
Posts: 700
Joined: 16 Jun 2007, 11:47
Location: Groningen

Re: Nog investeren in MOPAR?

Post by MoparJW »

Die lui hebben helemaal geen verstand van autos en uitstoot.
En oude autos op lpg dan? die zijn volgens mij een stuk minder schadelijk dan nieuwe diesels.
'68 Plymouth Satellite Sedan 318
Post Reply