staat van auto voor vooronderzoek VIN door RDW?

Mopar or No Car!
Post Reply
DenW-Nijmegen
Posts: 9
Joined: 14 May 2022, 11:16

staat van auto voor vooronderzoek VIN door RDW?

Post by DenW-Nijmegen »

goedendag,
mogelijk weet iemand dit:
Ik heb een auto uit 1954 zonder papieren en kenteken welke voor het laatst geregistreerd gestaan heeft in Belgie (daar al lang uitgeschreven).
Auto is dus nog niet geimporteerd in NL.

we willen ene vooronderzoek VIN en inslaan VIN gaan laten uitvoeren door RDW. Nu duurt het momenteel ruim 7 weken voor je bij RDW terecht kan.
Willen echter graag aan de slag met demonteren van de auto ter voorbereiding op restauratie.

Nu heb ik de volgende vraag ook al naar RDW gestuurd maar kan 10 tot 14 dagen duren voor antwoord komt kreeg ik als bericht terug.

Wat moet de staat van auto zijn voor dat vooronderzoek en inslaan van VIn door RDW?
Mag de auto helemaal gedemonteerd zijn? dus inclusief motor eruit en alle andere onderdelen er vanaf?
Of moet motor dus in de auto gemonteerd zijn voor dat onderzoek?
Hopelijk weet iemand dit.
Groet

Daniel
User avatar
boyanka
Posts: 1692
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: staat van auto voor vooronderzoek VIN door RDW?

Post by boyanka »

Alles er nog op en aan en in
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: staat van auto voor vooronderzoek VIN door RDW?

Post by Dickdale »

Geheel compleet, idd. Maar zelf het vooraf laten schouwen van een auto geeft geen garantie op kenteken. Laat hem keuren via iemand die keurmeester kent. Helaas werkt het zo in deze wereld.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
DenW-Nijmegen
Posts: 9
Joined: 14 May 2022, 11:16

Re: staat van auto voor vooronderzoek VIN door RDW?

Post by DenW-Nijmegen »

terugkoppeling hierop:
RDW was langsgekomen, vooraf foto's gestuurd van auto en alle id plaatjes.
Had auto in Belgische registratie systeem gevonden (met een onjuiste eerste toelating).
heeft op locatie even rondom bekeken en paar aanvullende foto's gemaakt en heeft 2 tags aangebracht en toen was alles goed.
Nadat klaar is moet ik de auto nog eens laten zien bij RDW en controleren ze of die tags nog aanwezig zijn en zo ja krijgt hij zonder probleem een kenteken.
Post Reply