318 Intake manifold bewerken
Posted: 02 Aug 2021, 11:59
Mijn Fury heeft een 318 Poly met een standaard 2-barrel intake. Nu heb ik nog een identiek manifold liggen en vroeg mij het volgende af;
Zoals bekend is een 4-barrel intake, als je hem al kunt vinden niet te betalen. Als ik het zo bekijk kan ik er met het nodige frees en mogelijk laswerk een "flens" van een 4-barrel 318 LA manifold in maken. Ofwel van een 2-barrel een 4-barrel maken.
Heeft iemand hier suggesties over zoals of er voor de rest afwijkingen zijn tussen 2 en 4 barrel intakes qua kanaal grootte, algeheel design etc en of een 4 barrel überhaupt zin heeft zonder gewijzigde nokkenas e.d.
Alvast bedankt voor het meedenken
Zoals bekend is een 4-barrel intake, als je hem al kunt vinden niet te betalen. Als ik het zo bekijk kan ik er met het nodige frees en mogelijk laswerk een "flens" van een 4-barrel 318 LA manifold in maken. Ofwel van een 2-barrel een 4-barrel maken.
Heeft iemand hier suggesties over zoals of er voor de rest afwijkingen zijn tussen 2 en 4 barrel intakes qua kanaal grootte, algeheel design etc en of een 4 barrel überhaupt zin heeft zonder gewijzigde nokkenas e.d.
Alvast bedankt voor het meedenken