Mijn Fury heeft een 318 Poly met een standaard 2-barrel intake. Nu heb ik nog een identiek manifold liggen en vroeg mij het volgende af;
Zoals bekend is een 4-barrel intake, als je hem al kunt vinden niet te betalen. Als ik het zo bekijk kan ik er met het nodige frees en mogelijk laswerk een "flens" van een 4-barrel 318 LA manifold in maken. Ofwel van een 2-barrel een 4-barrel maken.
Heeft iemand hier suggesties over zoals of er voor de rest afwijkingen zijn tussen 2 en 4 barrel intakes qua kanaal grootte, algeheel design etc en of een 4 barrel überhaupt zin heeft zonder gewijzigde nokkenas e.d.
Alvast bedankt voor het meedenken
318 Intake manifold bewerken
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7492
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 318 Intake manifold bewerken
Ik zou het gewoon doen omdat het kan.
Mij lijkt niet dat er erg veel verschil in kanaalgrootte zal zitten tussen de manifolds.
Mij lijkt niet dat er erg veel verschil in kanaalgrootte zal zitten tussen de manifolds.
Re: 318 Intake manifold bewerken
En weet jij toevallig of er bij een A of LA 318 andere nokkenassen gebruikt werden bij een 4-barrel uitvoering?
65' Plymouth Fury 3 318 SemiHemi
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7492
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: 318 Intake manifold bewerken
Als de nummers kloppen op mn site, dan wel idd.
https://www.bigblockmopar.nl/tech/mopar ... fications/
https://www.bigblockmopar.nl/tech/mopar ... fications/
Re: 318 Intake manifold bewerken
Is de intake aluminum of nog zo'n gegoten ijzeren?
Dodge Ram Van B300Xl '79en B250' 85