Kabelboom / wiring harness?

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
ReneVanK
Posts: 33
Joined: 17 Oct 2019, 14:26

Kabelboom / wiring harness?

Post by ReneVanK »

Omdat mijn duster al helemaal uit elkaar lag, toen ik hem kocht. Ben ik toch aan een andere kabelboom aan het denken.
Eigenlijk is in heel dat ding wat geknipt, en geplakt. En de isolatie is ook niet meer zoals in 1974 bedoeld was. 😅

Nu ben ik aan het kijken naar de kabelboom van american autowire de 510603. Dit is zover ik kan zien de meest complete, maar ook met een beste prijs.

Nu zijn mijn vragen, is deze het geld waard? Of zijn er betere optie's? Of misschien iemand hier in Nederland, die zoiets maakt?
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: Kabelboom / wiring harness?

Post by Tony Mopar »

Zit er ook al een tijdje naar die bedradingsets te staren...

Ik heb echter niet veel sjoege van bedrading helaas maar ik zie wel dat de set die je aangeeft dik 1000 usd kost, terwijl de painless universal set voor je Duster de helft is. Ik weet verder niets van kwaliteit en heb ook geen ervaring met beide merken, maar ik weet wel dat je voor 4 tot 500usd verschil een hoop andere lekkere dingen kan kopen. :)

Kijk eens hier: https://www.painlessperformance.com/

Succes!
ReneVanK
Posts: 33
Joined: 17 Oct 2019, 14:26

Re: Kabelboom / wiring harness?

Post by ReneVanK »

Painless is inderdaad ook een optie. Ik zie op de Amerikaanse forums, ook best vaak ron francis wiring, en ez wiring voorbij komen. Die lijken allemaal op elkaar, "universeel" voor mopars.

Daarom vraag ik me af, of dat prijsverschil ook echt de moeite waard is. Want ik geef inderdaad die 500,- liever uit, aan nieuwe raam- en deurrubbers rondom.
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Kabelboom / wiring harness?

Post by Dickdale »

EZ wiring 21 circuit
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Kabelboom / wiring harness?

Post by Crash »

Heb m'n hele harnas(Motor/ Dash/ Achterlichten/ Verlichting) besteld bij classic industries, kost iets maar het zit er binnen 1 dag in en alles werkt perfect.
Wel paar nieuwe knipperlicht relais besteld.

https://www.classicindustries.com/ of Yearone als classic het net ff niet op voorraad heeft
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
blade
Posts: 1228
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: Kabelboom / wiring harness?

Post by blade »

If you buy from YearOne, wait until they have the 30% off discount. That saves you a lot of money.
1968 Dodge Charger Hellcat, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: Kabelboom / wiring harness?

Post by Tony Mopar »

Bedankt Dickdale! Die EZ wiring is goedkoop zeg! Ervaring mee toevallig?

Zag dit ook nog voorbij komen: http://www.classickabelboomcompany.com/Start/
ReneVanK
Posts: 33
Joined: 17 Oct 2019, 14:26

Re: Kabelboom / wiring harness?

Post by ReneVanK »

De ez wiring harness zie ik ook veel voorbij komen. Maar er zijn veel verschillende meningen over. De ene vindt het goed, en makkelijk. En andere klagen dat de beschrijving te wensen over laat. En dat de kabels niet allemaal even goed gelabeld zijn.

Wat ik bij de amarican autowire gevonden krijg. Is dat er veel bij zit. Nieuwe fittingen, andere schakelaars, en wat meer aanvullingen. Die bij de andere, optie zijn.
Tony Mopar
Posts: 230
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: Kabelboom / wiring harness?

Post by Tony Mopar »

Laat ons weten - als je wat hebt gekozen - hoe de installatie verliep. Ben er zeer benieuwd naar.
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: Kabelboom / wiring harness?

Post by TheDeputy »

Je kunt de kabelboom ook redelijk eenvoudig zelf maken. Veel zit er niet aan en het enige specifieke zijn de stekkertjes die aan de bulkhead zitten. Deze zijn ook los te bestellen. Ik heb voor mijn ex-challenger ook de complete motorkabelboom zelf gemaakt.
Als je wil kijk ik wel een keer mee. Is toch om de hoek :good:

Antoon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
Dikkiedik
Posts: 101
Joined: 19 Oct 2007, 20:03
Location: Obdam

Re: Kabelboom / wiring harness?

Post by Dikkiedik »

Wat ik inderdaad vaak als commentaar zie bij EZ wire is de slechte gebruiksaanwijzing....
Geen idee of het klopt, maar voor een eerste keer installeeren heb ik er zelf vanaf gezien.
Ik heb nu zelf voor mijn auto een American highway 22 kit besteld. Geen plug en play, maar meer een universele set. En zo ingewikkeld was die bedrading vroeger ook weer niet.(hoop ik😉)
Ron Francis maakt oom mooie spullen, die had ik bijna besteld, maar de american highway kit was net even completer.
'77 W200, 360, D60 Front&Rear, no deadline...
ReneVanK
Posts: 33
Joined: 17 Oct 2019, 14:26

Re: Kabelboom / wiring harness?

Post by ReneVanK »

@joe67, aanschaf wil ik binnenkort waarschijnlijk wel gaan doen. Alleen inbouwen zal nog wel even duren. Op dit moment heb ik nog een grote puzzel in de schuur staan 😅

@antoon, ik zou graag wel wat advies kunnen gebruiken over het een en ander.
Dickdale
Posts: 4056
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Kabelboom / wiring harness?

Post by Dickdale »

Ik heb geen ervaring met EZ wiring omdat mijn auto nog in opbouw is. Wel ligt er 1 op de plank. De handleiding/reisbeschrijving heb ik al wel even bekeken en is niet echt hoogwaardig. Maar kom op, hoe moeilijk is het om wat koper te verbinden?

Als je je bulkhead connector wilt vervangen, doe dat dan niet. Boor deze door met een boormachine en laat de draden er doorheen lopen. Zo hou je de originele look maar heb je toch geen last van corrosie en slechte contacten.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
Post Reply