1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Plaats hier een doorlopend verslag van de dingen die je aan je auto doet of hebt gedaan.
1 topic per auto en 1 auto per topic!
Furyous Dutchy
Posts: 18
Joined: 11 Jul 2020, 08:44

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Furyous Dutchy »

Kijk dit is weer een leuk begin van mijn nachtdienst, een update en grappig verhaal :lol: :yeah:
Vrienden zoals Dirk moet je koesteren, ons pap stond laatst ook in de fik maar ik was zo druk met lachen dat ik vergeten was dat we een brandblusser hadden. Eigenlijk jammer want ik ben bhver, dus had ik mijn skills kunnen oefenen op hem..
Ik kan me ook wel is verbazen aan wat sommige mensen allemaal weten van deze hobby. Ik moet me echt verdiepen in (bijna) ieder probleem waar ik tegen aan loop voordat ik het kan fixxen :hmmm: . Super toch dat zo'n jonge gast er al van alles van weet dan, en die zal straks wel het mannetje zijn met zijn z28! Ik had een peugeot 106 ace met 311.000 km ervaring als eerste auto.. Toch ook maar is met ons pap over hebben waar dat mis is gegaan.
Ben wel stront jaloers op je nieuwe aanwinst man! Wat zal dat gaan lopen dalijk :OO: en ook nog de mopar performance kleppendeksels er op die nergens meer te krijgen zijn. Echt heel dik! Het is je gegund, ben heel benieuwd naar het eind resultaat na de winter! En ga je terug op lpg rijden straks of word het benzine only?

User avatar
SuperFlyTNT
Posts: 811
Joined: 08 Jun 2007, 12:32
Location: Arnhem-Zuid

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by SuperFlyTNT »

Gefeliciteerd met je aanwinst!

Zo te zien een mid-latw 70s 440 met gietijzeren krukas (aan de demper te zien).

1 puntje; de uitlaatspruitstukken zijn geen hp manifolds. Dat zijn 74-78 C-body of 75-78 B-body manifolds. Er werd toen geen onderscheid meer gemaakt tussen hp en non-hp qua manifolds.

Let even aan de bestuurderskant of de headpipe die aan dat manifold komt qua routing wel gaat passen. Op de 65-73 C-bodies zit de flens op het manifold tussen cyl. 5 en 7. Bij de latere manifolds zit de flens net achter cyl. 7. Ik heb in een grijs verleden ooit dezelfde manifolds en bijbehorende headpipes uit een 74er Dodge Monaco 400 aan de 440 in een 73 Chrysler gehangen en dat ging op.zich wel goed voor zover ik me kan herinneren...
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ

1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1

jelmoer
Posts: 242
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delft

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by jelmoer »

Ja wederom weer goed om iets mee te lezen.
Ach ja als je op je 18e al zulk spul ziet en rijdt.
Dan kun je toch nooit meer zo enthousiast zijn met alleen al een nieuwe motor op latere leeftijd😉

User avatar
Tony Mopar
Posts: 210
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Ja FD, dat doe ik zeker! Dirk is mijn oude dienstmaat en we hebben samen zo veel meegemaakt, dat als ik er aan terug denk, ikzelf moeite hebt om het te geloven. :happy: Maar leuk om te horen dat je geniet van mn topic :good: Ik zit er sterk aan te denken om in het begin toch weer op benzine te gaan rijden, puur voor het inlopen van de motor, om na een paar 1000 kilometers dan toch weer de 425 erop te zetten. Fuel cell achterin en klaar. Maar voorlopig eerst eens alles heel goed op een rijtje zetten en prio's stellen.

Je hebt helemaal gelijk TNT! Het is idd een cast crank en het blok is uit 75. En dank voor de uitleg over de manifolds! Denk je dat deze manifolds gaan passen? Zo te zien wel want die Fury motorruimte is echt huge! :) Zo niet, dan zal ik headers gaan bestellen van TTI: die maakt headers speciaal voor de C-Body.

JM: helemaal waar, maar het was toch leuk om een ventje van pakweg 17 te horen praten over het stroken van een big block en hoe hij hem in elkaar had gezet. Kom je niet vaak tegen. Ik zat toen Lego trein pakket 103 in elkaar te zetten... :happy: :happy:

Maar ik zal nu toch een beroep moeten doen op jullie kennis want ik hoor graag jullie adviezen natuurlijk. In de eerste instantie bestaan mijn vragen uit identificatie van de 727:

Op de fotos hieronder zie je de bak met nummers 1 t/m 6. Ik zou graag horen waarvoor alles is. Ik denk dat 3 de shifter aansluiting is is, 5 is waarschijnlijk een van de 2 olieleidingen die naar de radiateur lopen en 6 de km teller aansluiting. De andere geen idee :)

De overige foto's zijn van de linkages en spullen die ik erbij kreeg waarvan ik geen idee heb waar ze horen. :lol: Behalve dan van D, dat is volgens mij het wieltje van de snelheidsmeter die in 6 moet.

Ik hoor graag wat alle andere cijfer en letters zijn en waar ze voor dienen. En ook hoor ik graag van jullie wat ik te kort kom. :good:
Attachments
727-3.jpg
727-2.jpg
727-1.jpg
727.jpg

User avatar
Tony Mopar
Posts: 210
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Inmiddels alweer een hoop wijzer! :)

Na lekker aan het puzzelen geweest te zijn en flink wat op het web gegraven, toch al heel wat te weten gekomen. Wat ik inmiddels ook weet is dat heel die kick down kermis per direct vervangen gaat worden voor een LOKAR setje. Die ik dan ook gelijk een gaskabelset bij. Scheelt een hoop ergernis zo te zien.

Dus heb de buitenkant van de bak ontcijferd :yeah:

De meeste linkage zooi vervalt dus gewoon met de B&M shifter brackets en de LOKAR kick down set.

Dus nu eerst op mn gemakje de sets bestellen bij SUMMIT en de adapter monteren van de shifter. Dan ga ik die shifter eens aansluiten met kabel en al en buiten de auto eens testen of het allemaal werkt.

Weer een klein stapje verder :)

PS: Dat amerikaanse C body Forum heeft echt een goudmijn aan info! :good:
Attachments
IMG_0976.JPG

jelmoer
Posts: 242
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delft

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by jelmoer »

Goed om te horen.
Eventueel kan je neutral safety switch C op de plek van dopje 4.
Maar waarschijnlijk had dat ook al uitgedokterd.

User avatar
Tony Mopar
Posts: 210
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Vandaag bezig geweest aan mijn midden console en eindelijk tevreden met het design. :)

Moet nog steeds 2 zuigers op de kop zien te tikken, samen met 2 drijfstangen om de cupholders te maken maar desnoods voeg ik die later nog toe. Shifter zit op zijn plek en erachter de MSD ontsteking, rustend op rubberen ringen.

Voor de shifter heb ik een metalen houder gelast, waarin ik een installatiekast heb geplaatst, met daarin het verdeelblok van de accu. Ik wilde daar in de eerste instantie ook de massa schakelaar plaatsen, maar door de 50 kwadraat bekabeling ging dat niet meer passen helaas. Wel nog zat ruimte voor mn flip switches die ik in een later stadium nog functies aan ga toewijzen.

Dus andere locatie gezocht voor de massa schakelaar: het zou een metalen brug worden die gedeeltelijk over de MSD kast zou gaan lopen om zo ook gelijk de draad aansluiting hiervan aan het oog te onttrekken. :good:

6mm dik staal gepakt en op maat gezaagd. Daarna wilde ik het 7 cm gat voor de schakelaar zelf erin boren/zagen maar dat ging dus niet....Naar de metaalwinkel gereden met een appeltaart - ze kennen me daar inmiddels :) - verhaal uitgelegd en massaschakelaar meegenomen voor de maat. Vriendelijke gast zegt: "Geen probleem, die gaan we eruit ponsen"...Ik zeg: "Mag ik kijken?" :lol: Was geen enkel probleem dus ik mee naar de pons machine.

Staat me daar een apparaat zeg! Een soort van vooroorlogse kolomboor, maar dan op steriode. :D Gast legt de 6mm plaat neer waar het gat van de schakelaar in moet komen en start de machine. Er begint een soort van lage grondtoon en gast zegt: let op, daar gaat ie. En zonder dat het toerental van de machine maar enigszins veranderde, ging de pons geheel geluidloos door de stalen plaat heen alsof het een stukje warme boter was...Niks spectaculairs dus, wel enorme brute kracht. :)

Ik weer terug naar de rukbunker om het geheel van 3 platen aan elkaar te lassen. Dirk uiteraard startklaar :) en ik de platen aan elkaar gelast. En ik moet zeggen: mn beste las ooit! Lasnaad zie er best goed uit! :yeah: Begin het eindelijk een beetje in de vingers te krijgen! Onszelf getrakteerd op sateetjes en daarna de massaschakelaar-brug uitgemeten op de middenconsole en vast gelast. :)

In het installatiekastje de terminalbloks los gepositioneerd zodat ik een metalen strip op maat kon maken voor de connectie van de plus naar de accessoire terminal. Per ongeluk natuurlijk met duim en wijsvinger een net gelast stukje metaal vastgepakt :boos: maar buiten dat, alles goed gelukt en van een leien dakje! :)

Daarna de gehele midden console in de Fury geplaatst om te zien hoe het stond. Staat helemaal te gek! :yeah: Volgende stappen zijn: ongelijkheden weg plamuren, schuren, primer en zwart spuiten.

We blijven lekker bezig! :D
Attachments
IMG_1007.JPG
IMG_1006.JPG
IMG_1005.JPG
IMG_1004.JPG
IMG_1001.JPG
IMG_0999.JPG
IMG_0998.JPG
IMG_0996.JPG

User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7441
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by BigBlockMopar »

:good:

Dik staal geeft de mooiste lassen... Ik was ook plots een "pro-welder" bij een achterashuis-inkorting en lasapparaat op standje 'Max' :D

blade
Posts: 1190
Joined: 11 Jun 2007, 02:59
Location: Route 66 - Arizona

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by blade »

Welds look good :good:
1968 Dodge Charger supercharged Hemi, six speed manual
1969 Dodge Charger 440 R/T special edition

User avatar
Tony Mopar
Posts: 210
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Zo!

Das lang geleden :roll:

Tijd voor een nieuw filmpjuh. Classic Plymouth Fury Commercial with a twist! :good:

Enjoy! :happy:

https://www.youtube.com/watch?v=b1wXREzxsTY

jelmoer
Posts: 242
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delft

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by jelmoer »

Leuke reclame...
Nu nog een te koop bordje er op.
And SOLD!

jeffrey.....
Posts: 818
Joined: 10 Jun 2007, 21:20
Location: ede
Contact:

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by jeffrey..... »

Geniaal filmpje! :good:
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76

User avatar
Tony Mopar
Posts: 210
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Niet echt veel gesleuteld, wel wat leesvoer.. :D

Ik werd wakker van de zon, zo rond de klok van 7 uur s'morgens. Meestal ben ik dan al wakker maar vandaag werd ik door de zon gewekt. Het beloofde dus een mooie dag te worden!

Een mooie dag om te rijden dus! Terwijl ik aan de koffie zat kreeg ik al een appie van Dirk want die had blijkbaar ook de zon gezien :) Dus we zouden een kleine roadtrip gaan maken - zo van s'morgens weg, s'avonds weer thuis - kinda trip. De dag tevoren waren we samen bezig geweest om verder te werken aan de midden console en hebben we s'avonds 2 heerlijke relax fauteuils neergezet in mn loods en de 440 tussen ons in gezet, om er verder heel de avond naar te kijken terwijl we ons een stuk in onze kraag hebben gezopen... :lol:

Was dus niet echt productief, maar wel erg gezellig haha. Dirk had zn speciale moonshine brouwsel meegenomen en als hij zegt dat het wellicht "Ietwat sterk spul" is, dan kan je er donder op zeggen dat je met de taxi naar huis moet. :lol: We waren enkel vergeten om de jukebox uit te zetten - had er 1000 credits op gezet - want toen ik de volgende dag aankwam stonden de glazenwassers op straat te dansen en kon mijn buurman ineens de gehele tekst van "Brown Eyed Girl" uit z'n hoofd. :good: :lol:

Maar aangezien we goed naar de 440 hebben kunnen kijken, heb ik wel 2 puntjes van aandacht gezien, misschien zelfs wel 3: Ik zag dat er een stukje van het uitlaatspruitstuk was afgebroken en dat ze die hebben vastgezet met een moer/ring, er is een valve cover bout afgebroken en ik vind dat de waterpump housing ook wel aan vervanging toe is (schroefdraad kachelslang nippels zijn versleten). Ook stoor ik me aan het feit dat er allemaal verschillende bouten gebruikt zijn.

Dus morgen naar HBM om een linkse boor te kopen om die valvecover bout eruit te krijgen en een aanvals plan maken om het blok eerst netjes te krijgen. Wellicht toch Headers, nieuwe waterpump housing, HEI distributeur en ARP boutensets aanschaffen alvorens ik het blok ga inbouwen. Daarna hemi Orange spuiten en misschien toch ook de cam aanpakken nu het blok er nog uit is...

Pfff, al die keuzes :lol:

Ik ben ook nog steeds aan het uitzoeken of de 440 wel past in de bestaande mounts. Daar heeft iedereen blijkbaar een andere mening over. Ik had wat vragen gesteld daarover op het Amerikaanse C-Body Forum en de ene zegt dat de 440 gewoon in de bestaande mounts past van de 360 en weer andere zeggen dat ik adapter mounts nodig hebt....Vaag allemaal. Zag wel op Steen Auto dat de motormounts voor een 360 en een 440 wel gewoon dezelfde is dus mag ik dan toch aannemen dat het dan toch gewoon past? Vrees echter dat het dan toch gewoon trail and error wordt. :( Zelfde verhaal voor de oliepan: sommige zeggen dat ik een 187 of 699 pan nodig hebt met indent voor de pitman arm en andere weer niet... :hmmm:

Gaat dus best nog wel een dingetje worden, dat groot blokje :D

Maar goed, de roadtrip! We zouden dit x langs de gehele kust naar boven rijden en dan eens over de afsluitdijk Friesland ingaan. Ik ben eigenlijk nog nooit in Friesland geweest, dus tijd om daar verandering in te brengen! Dirk had een hele zak met kippepoten bij zich en ik had de coolbox gevuld met vleesch en fris. Tuurlijk ook de mini BBQ en de gitaar meegenomen voor als we een geschikte plek zouden vinden in Friesland.

De 360 brult als een idioot en rijd echt heerlijk. Alles ramen open - ja, ook die 2 kleine achterraampjes! - en Creedence over de speaker. Life can be good! :good:

We zijn nog geen half uur onderweg en ik zie in mijn spiegel 3 motor agenten aan komen sjeezen. Ik zeg tegen Dirk: "Ga ff normaal zitten", want Dirk heeft nogal de neiging om volledig onderuit te gaan en zn maat 47 op het dashboard te parkeren als een of andere tokkie :lol: Maar op het moment dat ik het tegen Dirk zegt, rijd de eerste motoragent me al voorbij en gaat voor me rijden. Dus 2 achter me, en eentje voor me. :hmmm:

Het was op de Vlaardingerdijk, een dijk die tussen Vlaardingen en Maassluis loopt en waar je vrijwel geen afslagen hebt, dus ik bleef maar rustig achter de motoragent aan rijden. Had weinig andere keus... En zo ging dat een tijdje door. De muziek stond inmiddels uit, Dirk zat zo mooi rechtop, leek wel een schooljongetje van de lagere school en ik speelde zoveel mogelijk met mijn gas, om maar zo weinig mogelijk herrie te maken. In principe hoor je jezelf veilig te voelen als je vergezelt wordt door een drietal agenten, maar ik word er altijd nogal nerveus van.. :lol:

Ik zie in de verte een afslag naar een of ander restaurantje, zet me knipperlicht aan en ja hoor, gelijk iedereen z'n knipperlicht aan... :ohja: Ik sla af en daar was het: "Stop Politie" bordje..De voorste agent nadert en zegt de geijkte woorden: "Rij- en kenteken aub"...Dirk zegt gelijk: "Ook goedemorgen agent!" om vervolgens gelijk repliek te krijgen van een andere agent die aan de passagierskant was gaan staan: "Mag ik ook uw legitimatie bewijs aub!".

Nee, de toon was gezet. We moesten uitstappen, de auto werd doorzocht, de kofferbak moest open, of we muzikanten waren, waarom de auto verroest was en uiteindelijk werden we zelfs gefouilleerd. Want we waren zeker hippies en die blowen.. :lol: Er kwam nog een wagen bij en de auto werd door een paar "agenten" van top tot teen bekeken. Hij maakte teveel herrie, zei er een en de ander wist te vertellen dat ze niet in de computer konden zien of deze auto wel op gas mocht lopen...idd ja, dat zei die echt. :sucks: Toen ik zei: "Ik heb thuis ook een computer en daar sta jij ook niet in", ontplofte hij haast en kwamen we op een punt dat het volledig escaleerde, mede doordat wij gewoon ons geduld begonnen te verliezen.

Er kwam een hondenwagen bij iedereen stond maar een beetje tegen ons te schreeuwen. Dirk en ik besloten om maar gewoon ik de auto te gaan zitten, onze mond te houden, kippenpoten te gaan eten en maar te zien wat er ging gebeuren. De agenten hadden een soort van American Football circle meeting en zo maar ineens, out of the blue, kwam die eerste motoragent, waar het allemaal mee begon, naar de auto toe en zei: "Hier is uw rij-en kenteken bewijs, fijne dag!" En iedereen vertrok.... :kots: Tot op de dag van vandaag weten Dirk en ik nog steeds niet waar het nu allemaal om ging...

2 uur verder en de sfeer flink verpest, zijn we maar naar huis terug gereden en besloten we om de roadtrip maar even uit te stellen. Nog nooit meegemaakt, dit. En dus Friesland nog steeds niet gezien. :happy:

Een paar dagen later zit in in mn mailbox te spitten en besluit ik om die 4.654.123. spamberichten eens te wissen, zie ik een mailtje gericht aan mij, verstuurd via dit forum. Het is van forumlid - DAF66 - die reageerde op mijn "gezocht" topic, waarin ik vraag voor een bracket/PS pomp voor een 440. Hij heeft er eentje liggen en woont ook nog eens in de buurt!

Ik via een hele mooie binnenroute over allerlei dijkjes en bruggetjes - Nederland is zo mooi als je de stad verlaat - naar DAF66 toen. Ik rij bovenop een smal dijkje en de google dame zegt zwoel: "U heeft uw bestemming bereikt." Ik kijk, is er links van mn een piepklein inhammetje. Ik kijk nog eens en denk bij mezelf: "Dit gaat nooit niet passen!" Eigenwijs en toch proberen natuurlijk want waarschijnlijk heeft DAF66 ook een flinke musclecar en kan hij het blijkbaar wel! :lol: Herkenbaar he :lol:

Op zo'n klein dijkje proberen te steken met een 5.5 meter lange C-Body, met enkel maar van die ouwe mannen met bierbuikjes die in een veels te strak wielrenpakje op de weg, die allemaal naar je kijken met zo'n gezicht van: "Je ziet me toch verdomme aankomen!" :lol:

Maar gelukkig werd ik gered door DAF66, die vanaf de zijkant van zijn huis naar me riep: "Effe omrijden, daar is mn andere ingang!" :yeah: Ik kom aan en een superaardige gast - zoals volgens mij die meeste hier van dit forum - me hartelijk ontving. Had een supermooie Cuda staan zeg - Check de foto's - met een moderne 5.7 Hemi erin met 4 speed pistol grip! :yeah: Ik zag alleen wat kleine schade op zn achterscherm. Hij zei: "Ik probeerde ook dat smalle inhammetje te nemen laatst..." :happy:

Voor een belachelijk lage vriendenprijs de Saginaw pomp, pulley en slangen meegenomen, alsmede een 3 tal brackets. Hij zei: "Neem al die brackets maar mee en kijk maar of het past". Superaardige gast en natuurlijk ook gelijk uitgenodigd om bij mij eens langs te komen voor een BBQ. DAF66, thanx again amigo!

Dat is toch zo mooi aan dit forum: gelijkgestemde geesten en elkaar helpen.

What are friends for! :good:

Fotos van de afgebroken valvecover bout, afgebroken uitlaat spruitstuk, waterpomp housing schroefdraad en de hemi cuda van DAF66!
Attachments
IMG_1086.JPG
IMG_1085.JPG
IMG_1073.JPG
IMG_1072.JPG
IMG_1071.JPG
IMG_1084.JPG
IMG_1082.JPG
Last edited by Tony Mopar on 26 Jul 2020, 21:00, edited 1 time in total.

Dickdale
Posts: 3915
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Dickdale »

Mooi verhaal weer! En Johan heeft idd een mooie Cuda. Heb hem ook real life mogen aanschouwen.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

Furyous Dutchy
Posts: 18
Joined: 11 Jul 2020, 08:44

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Furyous Dutchy »

Goed leesvoer T :lol: ! Rare ervaring met de pliezie, kan je dag behoorlijk verpesten.. Werd voorheen in mijn moderne auto's veel staande gehouden als ik met vrienden op pad was, heb het met mijn amerikanen niet meer meegemaakt gelukkig.. Misschien had 1 van die ouwe bierbuikjes gebeld omdat ze er niet langs konden? Gave Cuda man, heb hier een ouwe aansteker in de vorm van een revolver liggen. Ook wel eens gedacht om daar een shifter van te maken.. Denk alleen dat ik dan wel aan de beurt ben als ze me een keer aan de kant zetten :foei:

Dickdale
Posts: 3915
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Dickdale »

Vaak ben je te bang!
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

jelmoer
Posts: 242
Joined: 28 Aug 2012, 23:32
Location: Delft

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by jelmoer »

En wanneer komt de volgende poging ZH-FRL?
Want anders kun je jouw bucket list nooit volledig afturfen.
Bedankt voor het delen van dit smakelijke leesvoer😂

User avatar
Tony Mopar
Posts: 210
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Eindelijk!

Een evenement in 2020! (en weer eens een update :) )

Een mooie afsluiter van de zomer want samen met Dirk hebben we in pakweg 6 weken tijd meer dan 3500 kilometer afgelegd met de Toecutter. En zeker die laatste 2 warme weken waren zeer aangenaam: 5 dagen in de week BBQen, toeren, leuke nieuwe mensen ontmoet, las en werkbanken gebouwd en mijn loods in grootte verdubbeld. Teveel gebeurd om op te noemen want je kent ons inmiddels een beetje he… 😊

Maar vandaag was het dan eindelijk weer eens zover: een meeting! Eigenlijk de eerste officiële in 2020. :winner:

Geen idee wat we daar zouden aantreffen dus hadden we onze mini leger veldkeuken, tafels en stoelen, drone en camera apparatuur, heel veel koffie en nog veel meer vleesch ingepakt om ter plaatse er eens een gezellige en leuke dag van te maken.

We vertrokken vanuit een bewolkt Rotterdam rond de klok van 10 uur en zouden de gasbom vullen bij het eerste de beste tankstation langs de snelweg. We nemen de afslag tankstation en we zien in de verte al een groep vrienden staan met de Dart, Barracuda en een Olds Toronado. En zo zouden we gezamenlijk de rit naar Zandvoort gaan maken. Helaas zonder de Olds want die had er geen zin meer in. En was ook leuk om elkaar weer even te zien want iedereen is toch altijd bezig en de auto’s veranderen doorlopend.

Zo’n rit naar een event toe is altijd lachen geblazen want je hebt nog nooit zoveel Amerikanen op de weg gezien. Sommige reden voorbij en sommigen haakten aan, maar altijd een glimlach of een zwaai! En waar we voor vreesden, gebeurde ook: Het begon flink te regenen maar in de verte zagen we dat het begon te opklaren en eigenlijk hebben we gedurende de gehele dag niet echt regen gehad. Das dan toch wel weer fijn want regen heb ik echt een schijthekel aan :kots: :sucks:

We komen aan in Zandvoort en dat viel ons toch wel enigszins tegen. We werden begeleid naar een parkeerplaats en daar konden we dan gaan staan. Ik gelijk naar iemand van de organisatie toe om te vragen om ik de BBQ mocht aansteken maar dat was Achtung Verboten…En er was op de gehele parking ook geen eet-tentje te bekennen. Later hoorde ik dat je nabij het circuit een zaakje had maar dat daar een megarij stond… :(

Even dachten we dat er een Turkse trouwerij was want er werd zoveel getoeterd, niet normaal meer! Maar het bleken vrachtwagens/trucks te zijn die ook naar het event kwamen. Kep niks met vrachtwagens dus boeie 😊

Dus eigenlijk kwam het erop neer dat je gewoon met zn allen op een parkeerplaats stond rond te hangen. Tja… Had ik gewoon beter iedereen kunnen uitnodigen bij mn loods, hadden we tenminste muziek en kunnen BBQen 😊 Ik had echt verwacht dat we bij een grasveldje o.i.d. zouden komen met muziek, eet-tentjes ect. maar dat mocht niet zo zijn helaas.

Het was dus wel droog maar er stond echt heel veel wind. Je waaide gewoon haast weg. 😊 Het werd drukker en drukker en uiteindelijk stonden er toch echt wel een hele grote groep te gekke wagen bij elkaar. En ik ontmoette steeds meer leuke mensen – ook van het forum trouwens – waar we lekker mee aan de klets raakten.

Mario bijvoorbeeld, toffe gast van het forum, die me van goed advies heeft voorzien over mn 440 motor. En hij heeft mij ook voorzien van een berg pleisters…Ik wilde uiteraard met de drone boven Zandvoort gaan vliegen maar er stond zoveel wind, dat toen ik hem aanzette, de drone volgas tegen mijn hand aanvloog, met als gevolg een drietal vingers bloeden als een rund…😊

Maar ook zijn dubbele verdamper opstelling gezien: zag er waanzinnig uit! Hele mooie Roadrunner Mario en ik heb vooral genoten van de kleine details, zoals de Roadrunner en de Coyote achterin en de coolbox-kist-dinges in de kofferbak! :good:

En er waren zowaar 3 Fury’s aanwezig! Natuurlijk die van mij zelf maar ik herkende de mooie Fury 3 van Aad en heb ik eindelijk de Sport Fury van Tim met eigen ogen kunnen aanschouwen. Ik vond de kleur op foto’s altijd al mooi maar in het echt nog mooier! Leuk jou en je vriendin ontmoet te hebben Tim! Volgende keer moeten we toch die Fury’s eens naast elkaar zetten: hebben alle drie een ander smoelwerk.

Ook mijn Fury kreeg onverwachts toch veel aandacht. Iemand zei zelfs iets over mn console! :OO: Das dan toch wel weer leuk. :yeah:

Er reed ook een oude Opel Kadett mee – geen idee wat ie daar kwam doen eigenlijk – maar moest er toch wel om lachen. Ding was echt helemaal verroest en zat vol met leuke details. Zo lag er een skelet op de hoedenplank en zag ik op de achterbank een ouwe Commodore 64 liggen haha.
Ik zag ook telkens een oude WW2 US Soldier op een soort van antieke mobilette rondrijden..:) Ook geen idee wat ie daar kwam doen maar toen ik hem salueerde, salueerde hij netjes terug. Dirk gelijk in alle staten want soldaat en soldaten zijn cool. :letop:

Rond een uur of 2 zijn we er weer vandoor gegaan want honger, koud en Dirk moest pissen. Was geen plee of boom te zien in de wijde omtrek dus zijn we richting Rotterdam gegaan om bij het eerste de beste tankstation gas te tanken en bij Burger King onszelf volledig vol te proppen met zooi. :sick:

Vlees terug in de vriezer voor volgende week, want volgende week zaterdag gaan wij dat evenement eens overdoen bij mij in de loods. Maar dan wel met plee, muziek, BBQ en drinken. :lol:

Hieronder een filmpjuh wat ik snel in elkaar heb geflanst.

Enjoy!


https://youtu.be/VVZo4wd74kw

runner
Posts: 50
Joined: 25 Jun 2012, 06:39
Location: uitgeest

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by runner »

:good:

Stargazer
Posts: 690
Joined: 30 Aug 2011, 00:43

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Stargazer »

Mooi verslag weer Tony of Joe67.
Zandvoort kon ons ook niet echt bekoren deze keer. Hopelijk is SNC zaterdag gezelliger.
Veel plezier bij je loods, ik kom nog eens buurten daaroo!
The Earth has provided the means to burn it down

Dickdale
Posts: 3915
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Dickdale »

Ik heb me prima vermaakt op Zandvoort. Je had iets verder door moeten lopen naar de herrie van de auto's die tegen elkaar aan het "dragracen" waren. Een impala was toch verdomde snel en de hellcats die er waren hadden er soms moeite mee.

Over het algemeen had ik wel het idee dat als je eenmaal in de USA naar een meeting geweest bent (vorig jaar GoodGuys in Nashville) en een keer naar Nitrolympics (D) alles in NL een beetje tegenvalt. Vies verwend zullen we maar zeggen.

Was er rond 12 uur en om 15.30 uur weg naar huis gegaan. Heb maar weinig regen gezien.

Hopen dat er volgend jaar maar weer wat meer mag qua meetings.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopars.in.europe :yeah:

User avatar
Tony Mopar
Posts: 210
Joined: 21 Sep 2019, 22:50
Location: Rotterdam

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Tony Mopar »

Heb ik blijkbaar toch flink wat gemist DD! We hebben dan ook alleen maar wat rondgehangen op de parking. Ik wil ook eigenlijk niet echt ver weg van de Fury want hou hem toch liever altijd wat in de gaten.. :)

Feit dat ie niet op slot kan speelt zeker ook mee haha :D

Maar goed, het was zaterdag en deze zaterdag was een bijzondere zaterdag want eindelijk ging de meeting van de Cruise Brothers in Den Haag door! :good: Dirk en ik hadden geleerd van ons vorige avontuur en besloten om de BBQ en alle zooi die we de vorige keer hadden meegezeuld thuis te laten. Want ja, je kon er toch niks mee...

Het was rond een uur of 1 en we besloten de Toecutter op de taxi standplaats te zetten voor eetcafe "Volkslust" naast de Markthal in Rotterdam, want daar waren we de vorige keer ook geweest en de eigenaar is gewoon een toffe peer. De Taxi standplaats is recht voor de zaak en is ook gelijk de enige parkeerplaats is waar de Fury in past :lol:

Het terras was weg maar speciaal voor ons zet de eigenaar altijd een tafeltje voor 2 neer en lunchen we heerlijk in hartje Rotterdam terwijl half Rotterdam de Fury op de foto neemt. De eigenaar zegt: "Gaan jullie vanavond ook naar de meeting van de cruise Brothers?" Heb je dus gelijk een beeld van die gast :good: "Tuuurlijk", antwoorden we, en hij zou met zn Harley er ook heen gaan. Gezelli! Zou zeker druk worden die meeting... :yeah:

Rond een uurtje of 3 besluiten we er heen te rijden. Navigatie aan en rijden maar. Het was heerlijk weer, niet te warm, niet te koud en geen regen! We rijden Den Haag in en de navigatie leid ons door de halve stad....Helemaal de kluts kwijt blijkbaar. We rijden in rondjes van hoerenstraat naar treinstation en van coffeeshop naar rotonde. :( Om 4 uur reden we nog steeds rond en waren we volledig verdwaald. :happy: Staan we bij het zoveelste stoplicht te wachten, komt er een politieauto naast ons staan. Ik gelijk recht overeind, handjes 10 over 2 op het stuur en Dirk fluitend onopvallend rondkijken... :D Oom agent draait z'n raam open en zegt: "Mooie bak man!". Ik knik met mn aardigste gezicht en kijk gelijk weer voor me uit. Zegt ie: "Je gaat zeker naar die meeting?". :OO: Ik zeg ja, maar we zijn verdwaald. Agent lacht en zegt vervolgens: "Rij maar achter me aan, dan breng ik je erheen"

:OO:

Dirk in alle staten want politie en politie is nooit aardig dus we gaan rechtstreeks naar een checkpoint. :hmmm: Maar ze brachten ons er regelrecht naartoe :) Agenten vriendelijk bedankt en daar waren we dan! Veels te vroeg maar het was al flink druk. En wat een gave bakken stonden er al zeg! We reden de straat in en we zagen eet-tentjes, verkoopkraampjes en genoeg ruimte om te BBQen! Verdomme, hadden we nu alles toch maar weer meegenomen! We nemen ons voor om voortaan gewoon alles mee te nemen, waar we ook heen gaan. :happy:

Leuk plekje gevonden en genieten maar! De sfeer was geweldig en ik heb echt alleen maar leuke mensen gezien en ontmoet. Ik kwam Mario weer tegen dus ik kon met een gerust hart m'n drone uitpakken want er waren pleisters in de buurt! :happy: Ik heb een klein beetje met de drone gefilmd maar het slaat eigenlijk nergens op want het was best listig om te vliegen daar. Buiten alle bomen en tramleidingen, durfde ik ook niet echt ver want stel dat de drone zou crashen op een auto van iemand, dan hadden we kunnen rennen voor ons leven :lol: :lol: Maar een beetje footage is toch ook footage dus toch klein filmpje gemaakt van bovenaf.

Het werd echt hartstikke druk en ik heb echt veel mensen gezien van het forum. Sommige mensen herkende me gewoon van het forum en das toch leuk. Zo ontmoette ik eindelijk ook Stargazer van dit forum en wat een aardige gast was dat ook zeg! Tijd lang mee staan kletsen en alle ins-en-outs van de Fury laten zien. Denk dat we elkaar nog wel vaker gaan zien Aad :)

Maar ook andere mensen van het forum ontmoet die precies wisten wie ik was, puur van mijn verhalen van het forum. Stuk voor stuk leuke mensen! En toch leuk om te horen dat er toch een hoop mensen zijn die mijn verslagen lezen. :good:

Lopen Dirk en ik zo een beetje bij die kraampjes te kijken, zie ik ineens een soort van krukjes in de vorm van een klein olievat. Ik zocht nog een gitaarkrukje om mee te nemen dus ideaal! En Dirk was al tijden op zoek naar een "Make America Great Again" petje. Laat er nou een standje zijn waar ze die verkochten! :good: Dirk blij en die heeft die pet sinds Zaterdag niet meer afgezet. haha

Later op de avond kwamen Fer en zijn maten ook nog en ik herkende het geluid van zn Dart al van verre :lol: Uiteindelijk kregen we de mededeling van de organisatie dat we om half 8 moesten verkassen dus gingen we rustig aan rijden. Waren we haast van het terrein af, zie ik ineens de Paarse Chrysler van Herman staan, de admin van dit forum. Godver, weer elkaar gemist maar ik heb nog net ff naar hem kunnen zwaaien. Volgende keer Herman! :lol: Moet er toch eens van komen.

Al met al super gezellige dag gehad met superleuke mensen en van mijn part mag dit elke maand :) Aan iedereen die ik vergeet in mijn verslag, allemaal de groeten en tot de volgende meeting, waar dat ook moge zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=PuWtWCNVlEI

4doorssatellite
Posts: 10
Joined: 15 Aug 2008, 09:20

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by 4doorssatellite »

Was leuk om je auto en het gezicht bij de verhalen te zien .
En de fury is echt gaaf..

User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7441
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by BigBlockMopar »

Er zijn vaak maar weinig duidelijke overzichtsfoto's van de SNC meetings, waardoor niet iedereen bekend is met de omvang ervan. Deze beelden maken het al wel een stukje inzichtelijker voor mogelijke buitenstaanders.

Dus daarom ook: Toffe beelden!
Ik zag wel iemand staan spelen met de joystick vd drone, niet wetende dat jij het was natuurlijk :D :D

Furyous Dutchy
Posts: 18
Joined: 11 Jul 2020, 08:44

Re: 1972 Fury III Hardtop - Daily Driven

Post by Furyous Dutchy »

Mooi verslag T!

Leuk om te lezen weer. Ik had er ook iets meer van verwacht in Zandvoort, maar was voor mij ook de eerste keer dus misschien ook te hoge verwachtingen.. Wel heel leuk om jou en andere forum leden te ontmoeten! En om al die dikke bakken is in het echt te bewonderen.
Jou Fury ziet er ook echt bruut uit, heel mooi model met die grill! En super gaaf filmpje van Zandvoort heb je gemaakt.
Leuk dat mijn Fury nu ook vereeuwigt is op utube :yeah: Ben daar blijven pitten na de meeting en de volgende dag naar Drenthe gereden om met vrienden lekker te relaxen op timmerholt, het weer was daar een stuk aangenamer! Beetje zuipen, lekker eten je moet iets als je niet naar Bali ken :lol: Die ouwe Fury heeft het prima volgehouden, heb toch half NL wel gehad afgelopen weken haha. Ik kom graag nog een keer naar je loods kijken en een leuk plaatje schieten van de Fury's langs elkaar! En anders treffen we elkaar wel weer op de volgende meeting :good: Neem ik ons pap mee die voelde zich toch een beetje buitengesloten haha, maar iemand moet op de hond passen he..

Post Reply