inhouden en vuur uit carb.

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
challenger72
Posts: 803
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

inhouden en vuur uit carb.

Post by challenger72 » 09 Jan 2019, 21:44

Als je het gaspedaal ineens op de vloer trapt doet ie dit,alsof ie zich verslikt.Staat de ontsteking nu te vroeg of te laat?
318 op benzine met nieuwe eddy dualplane intake en nieuwe eddy 500 cfm carb. en nieuwe hei ontsteking.Vacuumvervroeger aangesloten op ported vacuum (bijrijderskant).Loopt heel mooi verder en start ook gelijk zonder gas te geven.

User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7291
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by BigBlockMopar » 10 Jan 2019, 22:02

Te weinig benzine.
Acceleratie-pomp lek of slecht afgesteld.

challenger72
Posts: 803
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by challenger72 » 11 Jan 2019, 10:22

okee,het is een nieuwe carb. dus dat zou goed moeten zijn,ik zal de acc. pomp even op het andere gaatje zetten zodat ie wat meer slag maakt,danku voor de reactie

User avatar
TheDeputy
Posts: 1328
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by TheDeputy » 11 Jan 2019, 21:57

Een nieuwe carb wil niet zeggen dat het meteen goed is. Iedere motor is anders en de carb heeft een grove basisafstelling. Om em goed te laten lopen zul je deze nog verder moeten tunen.
Het kan zijn dat het verbuigen van de acceleratiepomp linkage al voldoende is.
Kijk ook eens goed naar de vervroegingscurve van je ontsteking.

Succes,

Antoon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!

User avatar
JWtje
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by JWtje » 13 Jan 2019, 12:08

Kijk bij een Edeljunk carb ook altijd even of beide zijden brandstof krijgen.

Vanf het gedeelte waar de brandstofslang er op gaat moet een gat geboord zijn om de vlotter aan de andere kant brandstof te geven. Ik heb al 2 keer gehad dat dit gat niet of niet ver genoeg doorgeboord was waardoor de ene helft van de carb geen brandstof kreeg. Dan loopt ie wel stationair maar zodra je gas geeft krijg je vuurwerk.

Wat Herman zegt is helemaal waar. Backfires zijn bijna altijd het gevolg van een te arm mengsel. Als het klappen na een paar seconden weggaat dan is het niet de acceleratiepomp maar eerder het vlotterniveau, te kleine spoeiers, verkeerde naald of het probleem zit 'm in de aanvoer. Dus je pomp en je filter maar daar lijkt het niet op.

Je ontsteking kan er trouwens ook zeker mee te maken hebben want als die kut is afgesteld dan is de rest ook kut natuurlijk.

Edeljunks zijn naast lelijke kutdingen waar je nooit echt veel vermogen mee gaat maken over het algemeen wel vrij OK afgesteld vanuit de doos. Niet 100% natuurlijk maar de situatie die je beschrijft kan niet door de afstelling komen. Er is iets helemaal mis met dat ding of er kloppen ook andere dingen aan je motor niet. Kan ook ergens een mega vacuunmlek zitten natuurlijk.

Veel plezier en succes.

User avatar
JWtje
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by JWtje » 13 Jan 2019, 12:09

Kun je niet even van iemand anders een carb lenen van een auto die wel goed rijdt. Die erop knutselen en als dan je problemen weg zijn dan ligt het aan dat verchroomde stuk kak.

challenger72
Posts: 803
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by challenger72 » 15 Jan 2019, 21:53

haha,ik heb de acceleratiepomp al anders gezet,is beter geworden,ja het vlotternivo kan iets te laag staan zal m eens opentrekken en kijken,deze wagen is van de Zwitserse brandweer geweest en heeft 27000 km op de klok,motor loopt als een spinnewiel ongelofelijk.
Vacuumlekken heeft ie niet

Post Reply