inhouden en vuur uit carb.

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
challenger72
Posts: 813
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

inhouden en vuur uit carb.

Post by challenger72 » 09 Jan 2019, 21:44

Als je het gaspedaal ineens op de vloer trapt doet ie dit,alsof ie zich verslikt.Staat de ontsteking nu te vroeg of te laat?
318 op benzine met nieuwe eddy dualplane intake en nieuwe eddy 500 cfm carb. en nieuwe hei ontsteking.Vacuumvervroeger aangesloten op ported vacuum (bijrijderskant).Loopt heel mooi verder en start ook gelijk zonder gas te geven.

User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7328
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by BigBlockMopar » 10 Jan 2019, 22:02

Te weinig benzine.
Acceleratie-pomp lek of slecht afgesteld.

challenger72
Posts: 813
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by challenger72 » 11 Jan 2019, 10:22

okee,het is een nieuwe carb. dus dat zou goed moeten zijn,ik zal de acc. pomp even op het andere gaatje zetten zodat ie wat meer slag maakt,danku voor de reactie

User avatar
TheDeputy
Posts: 1344
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by TheDeputy » 11 Jan 2019, 21:57

Een nieuwe carb wil niet zeggen dat het meteen goed is. Iedere motor is anders en de carb heeft een grove basisafstelling. Om em goed te laten lopen zul je deze nog verder moeten tunen.
Het kan zijn dat het verbuigen van de acceleratiepomp linkage al voldoende is.
Kijk ook eens goed naar de vervroegingscurve van je ontsteking.

Succes,

Antoon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!

User avatar
JWtje
Posts: 335
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by JWtje » 13 Jan 2019, 12:08

Kijk bij een Edeljunk carb ook altijd even of beide zijden brandstof krijgen.

Vanf het gedeelte waar de brandstofslang er op gaat moet een gat geboord zijn om de vlotter aan de andere kant brandstof te geven. Ik heb al 2 keer gehad dat dit gat niet of niet ver genoeg doorgeboord was waardoor de ene helft van de carb geen brandstof kreeg. Dan loopt ie wel stationair maar zodra je gas geeft krijg je vuurwerk.

Wat Herman zegt is helemaal waar. Backfires zijn bijna altijd het gevolg van een te arm mengsel. Als het klappen na een paar seconden weggaat dan is het niet de acceleratiepomp maar eerder het vlotterniveau, te kleine spoeiers, verkeerde naald of het probleem zit 'm in de aanvoer. Dus je pomp en je filter maar daar lijkt het niet op.

Je ontsteking kan er trouwens ook zeker mee te maken hebben want als die kut is afgesteld dan is de rest ook kut natuurlijk.

Edeljunks zijn naast lelijke kutdingen waar je nooit echt veel vermogen mee gaat maken over het algemeen wel vrij OK afgesteld vanuit de doos. Niet 100% natuurlijk maar de situatie die je beschrijft kan niet door de afstelling komen. Er is iets helemaal mis met dat ding of er kloppen ook andere dingen aan je motor niet. Kan ook ergens een mega vacuunmlek zitten natuurlijk.

Veel plezier en succes.

User avatar
JWtje
Posts: 335
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by JWtje » 13 Jan 2019, 12:09

Kun je niet even van iemand anders een carb lenen van een auto die wel goed rijdt. Die erop knutselen en als dan je problemen weg zijn dan ligt het aan dat verchroomde stuk kak.

challenger72
Posts: 813
Joined: 14 Jun 2007, 22:27

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by challenger72 » 15 Jan 2019, 21:53

haha,ik heb de acceleratiepomp al anders gezet,is beter geworden,ja het vlotternivo kan iets te laag staan zal m eens opentrekken en kijken,deze wagen is van de Zwitserse brandweer geweest en heeft 27000 km op de klok,motor loopt als een spinnewiel ongelofelijk.
Vacuumlekken heeft ie niet

WietseR/T
Posts: 26
Joined: 19 Apr 2018, 22:37

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by WietseR/T » 02 Feb 2019, 21:45

Normaal is back fire toch een teken van te veel voor ontsteking/te veel benzine?
Vacuum vervroeger kan er niks mee te maken hebben wat als je het gaspedaal open trekt heb je geen manifold vacuum meer dus doet hij niks met de voorontsteking.
Te veel benzine van de acceleratie pomp en te veel vooronsteking is volgens mij meer iets wat dit veroorzaakt, dat hij er in smoort komt door teveel benzine die erin gepompt word.
Dat teveel aan benzine blijft ook in de inlaat hangen wat ontsteekt en de back fire veroorzaakt.

Hoeveel graden voorontsteking hebben we het over?
Als je het gas intrapt smoort hij er eerst in, maar gaat hij daarna wel goed verder of blijft het slecht?
Als het alleen is wanneer je net het gaspedaal intrapt heeft het met de acceleratiepomp te maken, te veel benzine.

User avatar
JWtje
Posts: 335
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by JWtje » 02 Feb 2019, 22:21

WietseR/T wrote:
02 Feb 2019, 21:45
Normaal is back fire toch een teken van te veel voor ontsteking/te veel benzine? /////Backfire is 99 van 100 gevallen een tekort aan brandstof.
Vacuum vervroeger kan er niks mee te maken hebben wat als je het gaspedaal open trekt heb je geen manifold vacuum meer dus doet hij niks met de voorontsteking.///// Tenzij je hem op ported vacuum draait.
Te veel benzine van de acceleratie pomp en te veel vooronsteking is volgens mij meer iets wat dit veroorzaakt, dat hij er in smoort komt door teveel benzine die erin gepompt word.
Dat teveel aan benzine blijft ook in de inlaat hangen wat ontsteekt en de back fire veroorzaakt.///// Dan moet je lekke inlaatkleppen hebben. Dat gebeurt bijna nooit. Tenzij ze krom zijn maar dat is ook bijna niet voor elkaar te krijgen

Hoeveel graden voorontsteking hebben we het over?
Als je het gas intrapt smoort hij er eerst in, maar gaat hij daarna wel goed verder of blijft het slecht?
Als het alleen is wanneer je net het gaspedaal intrapt heeft het met de acceleratiepomp te maken, te veel benzine.

WietseR/T
Posts: 26
Joined: 19 Apr 2018, 22:37

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by WietseR/T » 03 Feb 2019, 13:55

Manifold ported of niet...er is geen vacuum.
Niet boven de gaskleppen en eronder ook niet, bij verre niet genoeg om de vacuum vervroeging te bedienen.

Er zal toch een inlaat klep open moeten staan, zij het door lekkage of omdat de ontsteking veel te vroeg staat en de klep nog niet dicht is als de bougie vonkt.

User avatar
boyanka
Posts: 1626
Joined: 10 Jun 2007, 20:14
Location: terneuzen

Re: inhouden en vuur uit carb.

Post by boyanka » 03 Feb 2019, 19:41

De distributie kan ook verkeerd zijn
Dodge Ram Van B350Xl en B250, B250

Post Reply