Fitech EFI

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
sankop
Posts: 12
Joined: 19 May 2018, 22:42

Fitech EFI

Post by sankop » 11 Aug 2018, 20:29

Ik heb een fantastische Charger :yeah: waarop door de vorige eigenaar EFI geïnstalleerd is. Werkt goed, maar wel een paar issues. Nr1 is de fuelpomp, maakt teveel lawaai. Ik hoor hem teveel. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Dit moet beter. Nr2 is de toeren teller. Ik weet nog niet of dit met de EFI te maken heeft, maar als ik het knipper licht gebruik gaat de toeren teller ook op en neer.
69 Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic

User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7224
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Fitech EFI

Post by BigBlockMopar » 11 Aug 2018, 20:46

Zit de pomp in de tank ingebouwd, in een aparte unit onder de motorkap of extern naast de tank ergens?

Kijken waar het toerentalsignaal vandaan wordt gehaald. Waarschijnlijk een gedeelde stroomtoever of massa-probleem dat problemen geeft.

sankop
Posts: 12
Joined: 19 May 2018, 22:42

Re: Fitech EFI

Post by sankop » 11 Aug 2018, 22:08

Externe inline pomp direct naast de tank. Ik hoor hem als ik het contact aanzet en ook als ik lekker gas geef.
Ik heb al wat andere dingen gelezen dat een in-tank pomp beter en stiller is. De pomp lijkt wel goed gemonteerd, met rubber ring tussen de beugel en de pomp, maar hij is me veel te luid. Ik wil de motor horen 😁 niet de pomp 😒
En idd, ik zal de bekabeling langs lopen voor de toerenteller.
69 Charger owner
383 V8 with 440Heads, 727 Torqueflite 3 spd automatic

User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7224
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Fitech EFI

Post by BigBlockMopar » 11 Aug 2018, 22:22

Je kan evt. de beugel wellicht ook nog in rubber monteren/hangen om nog wat meer resonantie naar de carosserie kwijt te raken.
In-tank montage is vaak beter voor de koeling van zo'n pomp.

User avatar
Crash
Posts: 646
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: Fitech EFI

Post by Crash » 12 Aug 2018, 07:06

Open uitlaat monteren
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Edelbrock Thunder Carb 500cfm // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears

Dickdale
Posts: 3529
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: Fitech EFI

Post by Dickdale » 12 Aug 2018, 10:33

Een intank fuel pomp is de oplossing
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/mopar.europe :yeah:

Post Reply