Op m'n Dodge W200 is (te)veel alternatief gedaan. Men heeft er blijkbaar ooit een soort showtruck (typisch mislukt

Wat men ook gedaan heeft is de mechanische handrem verwijderen en er een hydraulische drift handrem in zetten. In principe niets mis mee, prima voor de APK. Maar de achterremmen (trommels) liepen vrij vlot vast na paar keer remmen (tijdje wachten en dan weer normaal) en na zoeken bleek de cilinder van dat driftgeval volledig vast te zitten. Ook remde de Dodge vrijwel enkel op de voorremmen (schijven) leek het, want aanraken rempedaal en hij stond vrijwel op z'n neus.
Dit alles gaf mij het idee dat de druk van de achterremmen niet vlot retour kon, dus nieuwe cilinder voor die hydr. handrem besteld. De Dodge is er puur voor het genieten van een lekkere V8, niet om er een zo origineel mogelijke klassieker van te maken dus die hydr. handrem mag nog best blijven. Tevens zat er volgens zeggen een Chevy HRC op die er niet uitzag (o.a. gaten met slijptol grof pasgemaakt

Probleem
De nieuwe HRC gemonteerd. De HRC montagegaten moest ik wel aan beide zijden 2mm naar binnen ruimen, maar dat kan ook netjes. Het aanlegvlak van de zuiger ligt dieper dan dat van de oude HRC, wat kan komen doordat die voor een Chevy zou zijn. Onder de wagen waar de hydr. handrem was aangesloten was de boel verborgen onder een hoop tape. Dat verwijderd en blijkt die niet meer aangesloten te zijn

Wat ik verwacht is dat de drukstift/pushrod in de rembekrachtiger nu te kort is doordat de zuiger van deze HRC dieper ligt, dus dat er nauwelijks een werkslag van de zuiger van de HRC is.
[Vraag
Hoe bepaal ik de juiste lengte van deze drukstift, waarvan ik maar hoop dat deze ver genoeg uit te draaien valt? Kan er ook weer niets over op het web vinden. Als snelle actie kan ik het verschil in diepte van aanlegvlakken beide HRC's meten en dat pogen uit te draaien aan die drukstift.
En als deze niet lang genoeg gemaakt kan worden, zijn daar dan alternatieve drukstiften voor verkrijgbaar?
Als iemand een andere/betere oplossing heeft, heel graag en alvast bedankt voor reacties!