Beste mede Moparfanaten,
Ik ben bezig rondom de remmerij te vervangen van mijn 65'er Fury. Ik hou het toch nog even bij trommels dus heb conische voorwiellagers welke afgesteld moeten worden.
Nu heb ik altijd geleerd; met een draaiend wiel de naafmoer aadraaien tot de speling eruit is, dan een slagje terug waarbij de ring achter de moer een fractie mee terug draait. Ik vond zelf dat ik de moer pittig strak moest draaien voor hij spelingvrij was, daarnaast vond ik het moeilijk aan te voelen of het wiel zwaarder liep naarmate ik hem vaster draaide, aangezien alleen de trommel al bijna zo groot is als een Suzuki Alto wiel en het hele gebeuren behoorlijk wat massa heeft.
De Plymouth service manual zegt aantrekken tot 10NM, dan één spreidpen uitsparing terug draaien. Gevolg is nog dat er nog een fractie speling overblijft.
Iemand tips?
Alvast bedankt!
Conische voorwiellagers
Re: Conische voorwiellagers
Gewoon het service manual volgen. Het kan wel zijn dat je de naaf nog een keer moet nastellen wanneer je er een flinke rit mee hebt gemaakt.
Toon
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
-
- Posts: 836
- Joined: 14 Jun 2007, 22:27
Re: Conische voorwiellagers
je moet het wiel erop zetten en dan afstellen er moet een heel klein beetje speling op zitten,maar dat is minimaal als de lagers warm worden is de speling weg
Re: Conische voorwiellagers
Ik dacht dat ze bij montage al spelingvrij moesten zijn, maar uitzetten klinkt wel logisch inderdaad
65' Plymouth Fury 3 318 SemiHemi
Re: Conische voorwiellagers
Het probleem is inmiddels opgelost, maar als je je nog steeds verveelt mag je hieronder nóg wel een paar deerniswekkende posts plaatsen hoor.JWtje wrote:Zo strak zetten dat ze tijdens het rijden vastlopen en dan iets terug.
65' Plymouth Fury 3 318 SemiHemi