Timing 318

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
DaveS
Posts: 15
Joined: 17 Sep 2015, 21:49

Timing 318

Post by DaveS »

1974 Duster 318 CUI

wat is de beste toerental voor stationair en timing op dat toerental voor bovenstaande motor?

kan er op google niet echt uitkomen.. :hmmm:

edit: oh en loopt op LPG! 425 Carb :)
''74 Duster 318+904 mat zwart
User avatar
JWtje
Posts: 355
Joined: 15 Jun 2007, 13:43

Re: Timing 318

Post by JWtje »

Dat hangt helemaal van wat er allemaal in je motor nog origineel is. Wanneer die nog standaard is dan zullen ook de waarden die deze origineel had niet helemaal meer kloppen.
Het is belangrijkere om je maximale vervroeging goed te zetten. Bij een 318 zou ik die rond de 32-33 graden zetten zonder vacuum en als je de vacuumvervroeger aansluit ou ik die op constant vacuum aansluiten. Tenzij je de tools ervoor hebt of wanneer je een Mopar Performance stroomverdeler hebt moet je maar even afwachten waar hij dan stationair op terugvalt.
Wanneer bezig met je ontstekingsvervroeging is het handig om de onderstaande formule goed in je oren te knopen.

Op basis van stationair toerental je vervroeging aanpassen zonder beeld van je mechanische vervroeging = Slecht idee.
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: Timing 318

Post by BigBlockMopar »

Ben toevallig vorige weekend bezig geweest met de ontstekings-curve van de 318 in mijn '73 Dart.
Ook ik heb een 425 LPG carb.

Dit is mijn huidige afstelling;
(zit nog wel ruimte voor verbetering in volgens mij)

10 initiële vervroeging.
26 mechanische vervroeging.
-------
36 totaal

+6 Vacuum-vervroeger @ idle
Vacuumvervroeger op intake aangesloten.
Post Reply