512 Stroker project
Posted: 14 Aug 2015, 23:06
Zooo,
Na jaren met een 383 V8 gereden te hebben was mijn goede voornemen in 2013 om wat meer performance te gaan organiseren.
Het was voornamelijk hok en weinig spring. Het zou iets meer worden dan gewoon wat meer performance.
Begin 2014 bij Arli een 440 aangeschaft. Zijn advies lagerschaaltjes vervangen.
Nou ik besloot dat dat maar eens helemaal anders moest!
Na wat rondkijken en hier lezen een beslissing gemaakt. Vermogen is leuk maar ik wilde voornamelijk veel meer koppel!
Meer koppel = stroken dus het zou een 512 stroker moeten worden met stealth heads.
Tevens ook maar besloten de 727 en de achteras en uitlaat naar 3 inch te upgraden.
In oktober de 2014 de motor, bak en achteras eruit gehaald. Zelf weer een gereviseerde 8.75 achteras (3.55 gears) met limited slip eronder gezet.
Het rollend chassis daarna uitbesteed bij een sponsor hier met op en inbouwen van de 512!
Juli/aug 2015 was het zover. Een paar kleine dingetjes opgelost en nu knallen.
Inrijden met rokende banden! Maar met nat wegdek alleen een 1/8 van de slag van je gaspedaal gebruiken of beter nog binnen laten staan.
starten alleen al is al een feest.
Al met al een geslaagd project.
Groeten John
Na jaren met een 383 V8 gereden te hebben was mijn goede voornemen in 2013 om wat meer performance te gaan organiseren.
Het was voornamelijk hok en weinig spring. Het zou iets meer worden dan gewoon wat meer performance.
Begin 2014 bij Arli een 440 aangeschaft. Zijn advies lagerschaaltjes vervangen.
Nou ik besloot dat dat maar eens helemaal anders moest!
Na wat rondkijken en hier lezen een beslissing gemaakt. Vermogen is leuk maar ik wilde voornamelijk veel meer koppel!
Meer koppel = stroken dus het zou een 512 stroker moeten worden met stealth heads.
Tevens ook maar besloten de 727 en de achteras en uitlaat naar 3 inch te upgraden.
In oktober de 2014 de motor, bak en achteras eruit gehaald. Zelf weer een gereviseerde 8.75 achteras (3.55 gears) met limited slip eronder gezet.
Het rollend chassis daarna uitbesteed bij een sponsor hier met op en inbouwen van de 512!
Juli/aug 2015 was het zover. Een paar kleine dingetjes opgelost en nu knallen.
Inrijden met rokende banden! Maar met nat wegdek alleen een 1/8 van de slag van je gaspedaal gebruiken of beter nog binnen laten staan.
starten alleen al is al een feest.
Al met al een geslaagd project.
Groeten John