Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
Volgens mij zijn er wel mensen die wat leren kunnen van een ander zijn fouten.
Neem mezelf nu.
Ik heb 2 weken geleden een motor afgesteld op verkeerde nulpunt op vliegwiel.
Dan raak je mooi in de problemen.
Verder had ik bij de montage van een carburateur vergeten om de vacuümslang die normaal naar rembekrachtiging gaat af te blinden.
Door eerste probleem ben ik gestopt met rijden na 5 km en dat is maar goed ook omdat die allemaal ongefilterde lucht naar binnen zoog.
Zijn er nog meer mensen die het aandurven dat ze fouten maken bij sleutelen ondanks vele jaren ervaring om die hier te delen zodat iemand anders daar mogelijk in toekomst voordeel bij heeft door die fout niet ook te maken.
Neem mezelf nu.
Ik heb 2 weken geleden een motor afgesteld op verkeerde nulpunt op vliegwiel.
Dan raak je mooi in de problemen.
Verder had ik bij de montage van een carburateur vergeten om de vacuümslang die normaal naar rembekrachtiging gaat af te blinden.
Door eerste probleem ben ik gestopt met rijden na 5 km en dat is maar goed ook omdat die allemaal ongefilterde lucht naar binnen zoog.
Zijn er nog meer mensen die het aandurven dat ze fouten maken bij sleutelen ondanks vele jaren ervaring om die hier te delen zodat iemand anders daar mogelijk in toekomst voordeel bij heeft door die fout niet ook te maken.
Ik werk met plezier.
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7502
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
Ik zou zeggen, ga niet lopen lassen boven een open geklapte kartonnen doos, die je net een half uur geleden ook hebt gebruikt om het te lassen onderdeel te ontvetten en schoon hebt gemaakt met remmenreiniger...
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
of een in benzine gedrenkte lap op een halve meter leggen als je aan het lassen bent...
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
Wat dacht je van de gasfles van het lasapparaat open laten staan en dan 3 weken op vakantie gaan. Om vervolgens er achter te komen dat je een nieuwe kan gaan halen omdat hij leeggelopen is...
- SuperFlyTNT
- Posts: 827
- Joined: 08 Jun 2007, 12:32
- Location: Arnhem-Zuid
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
Nokkenas van TRW geinstalleerd met een timing set van Comp Cams. Op de merktekens geinstalleerd en nokkenas stond 52 graden te vroeg. Timing set was niet afgestemd op een nokkenas die niet van Comp Cams is. Sindsdien altijd met een meetklokje de nokkenas uitmeten, ongeacht of de timing set nou wel of niet bij de nokkenas hoort...
SuperFly TNT
SuperFly TNT
MFIC @ SuperSpeedWagon HQ
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
1964 Dodge 440 wagon 413 Weiand Hi-rise crossram 4spd 3.55:1 gears
1971 Plymouth Suburban PL45 export Special Order 318 manual 3spd 3.23:1 gears
1972 Dodge Charger SE 400/727 Slap-stik 2.76:1
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
Het motortje van je raammechaniek afschroeven terwijl het mechaniek los in je portier ligt maar ook los is van het raam.
Gevolg; hef arm slaat onder hoge veerspanning los, schraapt het behang van drie vingers af en ramt een stuk plamuur los dat door een montagegat van een voormalig sierstrip steekt.
Gevolg-gevolg; Na geconstateerd te hebben dat je onbewust je bebloede handen heb afgeveegd aan de spijkerbroek die niet echt voor sleutelen bedoeld was, jezelf vervloeken omdat er zich nu een mooi rond kogelgat naar buiten in je bestuurdersportier bevind.
Leuk topic
Gevolg; hef arm slaat onder hoge veerspanning los, schraapt het behang van drie vingers af en ramt een stuk plamuur los dat door een montagegat van een voormalig sierstrip steekt.
Gevolg-gevolg; Na geconstateerd te hebben dat je onbewust je bebloede handen heb afgeveegd aan de spijkerbroek die niet echt voor sleutelen bedoeld was, jezelf vervloeken omdat er zich nu een mooi rond kogelgat naar buiten in je bestuurdersportier bevind.
Leuk topic
65' Plymouth Fury 3 318 SemiHemi
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
Waar gebeurd, oliebeurtje jaar of wat geleden.... ik ging s avonds naar de schuur, maak ritje met de imperial, zet ding terug in de schuur, zet opvangbak onder de carter, draai de plug eruit. Volgende dag olie uit bak in oude jerrycan gegoten, en nieuwe olie in de vulopening gegoten.
Vervolgens kon ik de vloer vrij maken van 3 liter olie
Tip: draai de carterplug terug (of beter, gebruik een nieuwe) voordat je de nieuwe olie in je hok mikt
Vervolgens kon ik de vloer vrij maken van 3 liter olie
Tip: draai de carterplug terug (of beter, gebruik een nieuwe) voordat je de nieuwe olie in je hok mikt
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
Ik hoorde vorige week iemand die had bij sleutelen een poetslap in zijn thermostaat gedaan om te voorkomen dat die vuil werd.
Daarna vergeten, slangen gemonteerd en rijden maar.
Alles aan de kook.
Daarna vergeten, slangen gemonteerd en rijden maar.
Alles aan de kook.
Ik werk met plezier.
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
Heb een paar weken geleden iemand geholpen met een Land Rover die op 4 en af en toe 5 ipv 6 cilinders liep. 2 van de vertuiverleidingen deden niet zo goed mee en kreeg ze ook niet goed ontlucht dus ik dacht even eenstukje dat ding flink op z'n peen trappen.
Toen liep hij al beter(5/6 deed het) maar er kwamen aller lei rare vezels uit de uitlaat. Dacht eerst aan dempervulling maar daar was de structuur een beetje anders van.
Met endoscoop in inlaatrunners gekeken en toen vond ik de oorzaak. Waarschijnlijk was de vorige eigenaar ook bang voor stof in z'n intake en hij had er een paar doeken in gedaan. Alleen niet allemaal er uit gehaald. Was een doek van A3 formaat zo'n beetje. 1 ervan is dus helemaal door de motor heen gegaan.
Toen liep hij al beter(5/6 deed het) maar er kwamen aller lei rare vezels uit de uitlaat. Dacht eerst aan dempervulling maar daar was de structuur een beetje anders van.
Met endoscoop in inlaatrunners gekeken en toen vond ik de oorzaak. Waarschijnlijk was de vorige eigenaar ook bang voor stof in z'n intake en hij had er een paar doeken in gedaan. Alleen niet allemaal er uit gehaald. Was een doek van A3 formaat zo'n beetje. 1 ervan is dus helemaal door de motor heen gegaan.
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
proefrit maken en dan vergeten om het rechterachterwiel vast te draaien , kwam er gelukkig achter bij lage snelheid in de eerste bocht.
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
Lassen zonder laskap, heel even maar... Is niet nodig. En dan vervolgens 2 uur later er achter komen dat je je kop rood verbrand hebt...
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
een diff reviseren en dan gaan proefrijden en er achter komen dat er geen olie in zat . . .
nog een x dus
nog een x dus
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
Dat is mij vorig jaar ook overkomen. Bril kapotAndy wrote:Het motortje van je raammechaniek afschroeven terwijl het mechaniek los in je portier ligt maar ook los is van het raam.
Gevolg; hef arm slaat onder hoge veerspanning los, schraapt het behang van drie vingers af en ramt een stuk plamuur los dat door een montagegat van een voormalig sierstrip steekt.
Dat had een stuk slechter af kunnen lopen
Nog eentje van afgelopen jaar:
De opgekrikte auto laten zakken terwijl er nog een verdwaalde en vergeten jackstand onder de brandstoftank van de auto staat
there's no substitute for inches
live first, downsize later
live first, downsize later
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
Heel geil en dronken zijn en dan je vriendin per ongeluk, terwijl ze daar niet van houd, keihard in d'r kont neuken.
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
Oh fuck. Ik dacht dat het over beginnersfouten en tips in het algemeen ging.
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
en dan er achter komen dat ze er geen fuck om geeft en nadat je van je af geyoghurt hebt, haar nog even aan je leuter laat zuigen?JWtje wrote:Heel geil en dronken zijn en dan je vriendin per ongeluk, terwijl ze daar niet van houd, keihard in d'r kont neuken.
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
nog geluk dat het je vriendin was, dus was je niet stomdronken.JWtje wrote:Heel geil en dronken zijn en dan je vriendin per ongeluk, terwijl ze daar niet van houd, keihard in d'r kont neuken.
mvg philippe
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
denken dat je een 4x4 transmissie kan demonteren zonder ondersteuning,en daarbij 3 vingers breekt.
primer en lak gebruiken die niet op elkaar afgestemd zijn,en blijkt dat de lak opkrult.
slijpen naar de ramen toe,en later roeste spikkels aantreft.
mvg philippe
primer en lak gebruiken die niet op elkaar afgestemd zijn,en blijkt dat de lak opkrult.
slijpen naar de ramen toe,en later roeste spikkels aantreft.
mvg philippe
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
Magnetische looplamp onder de auto laten hangen, halve stad mee door crossen om een nieuwe te kopen en de volgende dag aan het eind van de straat een bonk onder je auto horen en daarna je lamp op straat terug vinden. Heel.
Nu heb ik 2 lampen; best handig
Nu heb ik 2 lampen; best handig
Re: Beginnersfouten en fouten bij sleutelen door niet beginners
Om even een klein stukje van een bout af te slijpen hoef je echt geen beschermbril op.
Maar dan wel bij de opticien een nieuwe bril kopen omdat er allemaal spikkels in je glazen gebrandt zijn.
Maar dan wel bij de opticien een nieuwe bril kopen omdat er allemaal spikkels in je glazen gebrandt zijn.