onderdelen bestellen uit de usa

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
Post Reply
A100maniac
Posts: 6
Joined: 28 Oct 2013, 20:49
Location: voorthuizen

onderdelen bestellen uit de usa

Post by A100maniac »

Waar kun je het beste onderdelen bestellen in de usa?

Wil mn slant six reviseren alleen op google word je niet wijzer.

Bestel het liefst alles bij 1 leverancier.

alvast bedankt
1967 Dodge a108 panel van
1977 dodge w200 pick-up
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: onderdelen bestellen uit de usa

Post by Dickdale »

Kijk eens op rockauto.com en vergeet niet een kortingscode op te zoeken als je onderdelen gaat bestellen scheelt weer een paar procent.
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: onderdelen bestellen uit de usa

Post by Crash »

Rockauto is goed alleen elke keer klooien om alle bij 1 leverancier te krijgen.
Self bestel ik by summit racing en jegs
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: onderdelen bestellen uit de usa

Post by Dickdale »

Ebay.com/motors heeft tegenwoordig een GSP (global shipping program) goedkope transportkosten, geen invoerrechten/BTW meer aan de deur, alleen wel een langere levertijd en gecombineerd versturen is niet mogelijk en niet iedere verkoper doet hier aan mee...

Misschien een aantal sponsors hier in NL eens proberen?
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Crash
Posts: 762
Joined: 06 Nov 2011, 09:10
Location: Zandvoort

Re: onderdelen bestellen uit de usa

Post by Crash »

Ja klopt geweldig programma laatst een gietijzeren intake van een international scout gewoon kunnen kopen.
Verzendkosten 70 usd en invoer 24 usd moest ik eerder nie tproberen shipping kosten waren al 350 usd omdat het loodzwaar was.

Van het weekend ook wat besteld en voor 50 usd hier en komt vandaag al aan dus soms gaat het ook wel snel
'72 Charger // 318 with flowed 340 X-Heads // Edelbrock RPM Air Gap
Lunati Voodoo cam Duration 268/276, Lift .494/.513
Sniper EFI // Hedman Headers
8.25 SureGrip Diff & 4.10 Richmond Gears
User avatar
chrisnr10
Posts: 149
Joined: 22 Jul 2009, 15:05

Re: onderdelen bestellen uit de usa

Post by chrisnr10 »

Dickdale wrote:Ebay.com/motors heeft tegenwoordig een GSP (global shipping program) goedkope transportkosten, geen invoerrechten/BTW meer aan de deur, alleen wel een langere levertijd en gecombineerd versturen is niet mogelijk en niet iedere verkoper doet hier aan mee...

Misschien een aantal sponsors hier in NL eens proberen?

hoi,

kun je me dat eens uitleggen.
ik heb met enige regelmaat onderdelen besteld, soms komen ze aan zonder bijbetalen en soms word je verrast me extra bijbetaling.
ik moet bij wat grotere orders toch altijd btw over aanschaf, verzendkosten en invoerrechten betalen.
met een beetje zoeken is het wel goedkoper dan bij de handel in NL, maar je moet wel goed rekenen.
Gisteren nog even gezocht op ebay motors maar zo de GPS niet kunnen vinden.
kun je mij een voorbeeld geven over deze GPS?

Grtzz Chris
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: onderdelen bestellen uit de usa

Post by Sjak Brak »

Staat erbij vermeld in de ebay-ad. Dan wordt vooraf al een schatting gegeven van "duties", deze reken je dan af bij de ebay-checkout. Pakket wordt dan bij je afgeleverd zonder dat er naderhand inklaringskosten etc bij je worden gevraagd in NL.

Bv de ads van deze verkoper: http://stores.ebay.com/gearheadenterprises/
zie bv deze radiator: http://www.ebay.com/itm/1966-1970-Dodge ... 486e1d154a
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Dickdale
Posts: 4058
Joined: 15 Jun 2007, 12:33
Location: Zwolle

Re: onderdelen bestellen uit de usa

Post by Dickdale »

Wat Sjak zegt, dit kan je zien aan het geen ik omcirkelt heb op de website. Als dit er niet bij staat dan moet je zelf transport regelen met de verkopende partij en import/BTW afrekenen aan je deur.

Eigenlijk zou elke verkoper hier gebruik van moeten maken.

Ik heb een keer voor iemand van het forum deze kachel gekocht en het verschepen heeft uiteindelijk 2/3 weken geduurd. Dat vond ik persoonlijk erg lang. Ik kan me voorstellen dat dit sneller kan...
Attachments
GSP ebay.jpg
1970'er Plymouth Satellite

www.facebook.com/NLmoparguy :yeah:
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: onderdelen bestellen uit de usa

Post by Sjak Brak »

Dickdale wrote: het verschepen heeft uiteindelijk 2/3 weken geduurd. Dat vond ik persoonlijk erg lang. Ik kan me voorstellen dat dit sneller kan...
2-3 weken is snel, gezien het tarief dat deze verzendvorm rekent.

Wil je het in 2-3 dagen, dan zit je aan veel duurdere diensten zoals Fedex priority of UPS (nog duurder).
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Bean Bandit
Posts: 1148
Joined: 15 Aug 2007, 12:22
Location: 't Gooi
Contact:

Re: onderdelen bestellen uit de usa

Post by Bean Bandit »

Persoonlijk heb ik het idee dat de transport kosten van Summit hoger zijn dan Jegs. Wellicht kan dat simpel zijn omdat Summit verder in de USA ligt dan Jegs. Ik heb het nooit uitgezocht. En idd die nieuwe verzend methode van Ebay is wel goedkoop. Wordt volgens mij via USPS en in NL via PostNL vervoerd. Dan weet je van te voren dat het lang gaat duren. Ik heb bij Ebay nog nooit iets anders dan USPS gezien, maar dat kan ook mijn onervarenheid zijn met Ebay. Ik bestel bijna nooit iets via Ebay. Daar eindig ik meestal als ik het nergens anders kan krijgen ;) .

Groeten, Remco
Klik onderstaand plaatje voor mijn website.
Image
1967 Dodge Coronet 440 4-deurs sedan
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: onderdelen bestellen uit de usa

Post by Sjak Brak »

Summit is inderdaad een stuk duurder met verzenden. Voor ongeveer het tarief gewone post bij Summit krijg je bij Jegs Fedex priority.

Die ebay-verzendmethode is gebaseerd op groupage-principe. Zendingen worden gebundeld en om de zoveel dagen overgevlogen naar depot van een locale agent in Europa. Die agent verzorgt de inklaring gelukkig veel sneller dan post nl :lol: ) en biedt het spul dan aan een locale pakketdienst (in NL de post) voor aflevering.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Post Reply