Electrisch probleempje
Electrisch probleempje
Sinds ik mijn nieuwe dynamo heb doet er zich een vreemd probleem op. Wanneer ik vanuit stilstand plankgas geef valt heel even alle stroom weg: de radio valt even weg en de motor stottert even. Als ik dan even gas los doe is alles weer normaal. Rijdend vol gas heeft ie dit niet, ook niet met volle kickdown erin. Iemand een idee? Tijdens het rijden merk ik dus helemaal niks, puur en alleen bij volgas vanuit stilstand.
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Electrisch probleempje
De accu kabels? Ook in de klemmen contoleren en de kabels van het blok naar chassis.
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: Electrisch probleempje
Als ik dit zo lees denk ik eerder een slippende v-snaar. Als het alleen is bij hard optrekken.
Is de v-snaar goed op spanning, dan de massa kabel tussen de motor en accu. En dan vooral de kant die aan de motor zit controleren. Misschien een goed idee om tijdens stationair aan alle kabels te rommelen. Heb je dan het probleem, is er een kabelbreuk, de aansluitngen zitten los of er zit enorm veel corrosie in de aansluitng/kabel.
Wat ik altijd doe bij dit soort cruciale verbindingen, is met een stukje schuurpapier het metaal goed schoonschuren. En tussen kabelschoen en metaal doe ik altijd een tandveerring. Deze vreet zich een beetje in het metaal, wat een goed contact geeft.
Gr. Remco
p.s. Het kan trouwens helemaal geen kwaad om alle kabels van en naar de accu, massa en positief. Dus ook de startmotor, te vernieuwen. Na 40 jaar zijn de originele kabels hard en gecorrodeerd.
Is de v-snaar goed op spanning, dan de massa kabel tussen de motor en accu. En dan vooral de kant die aan de motor zit controleren. Misschien een goed idee om tijdens stationair aan alle kabels te rommelen. Heb je dan het probleem, is er een kabelbreuk, de aansluitngen zitten los of er zit enorm veel corrosie in de aansluitng/kabel.
Wat ik altijd doe bij dit soort cruciale verbindingen, is met een stukje schuurpapier het metaal goed schoonschuren. En tussen kabelschoen en metaal doe ik altijd een tandveerring. Deze vreet zich een beetje in het metaal, wat een goed contact geeft.
Gr. Remco
p.s. Het kan trouwens helemaal geen kwaad om alle kabels van en naar de accu, massa en positief. Dus ook de startmotor, te vernieuwen. Na 40 jaar zijn de originele kabels hard en gecorrodeerd.
Re: Electrisch probleempje
Bedankt mannen! Ga alle kabels even na. Vsnaar zal ik ook even controleren
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Electrisch probleempje
Nou, tijdje geleden alle kabels vervangen. Radio en kachel deden weer normaal maar het stotterprobleem bij volgas wegrijden is nog niet weg. Wanneer het gebeurd valt echt alles een halve tel gewoon weg. Zou het niet met de ontsteking te maken kunnen hebben? Het is pas sinds ik een nieuwe dynamo heb, kan daar ook iets mee mis zijn?
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Electrisch probleempje
Gister nog even gekeken en zag dat ik helemaal geen kabel van het motorblok naar het chassis had, die snel een gelegd en na een testritje lijkt het verholpen te zijn
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Electrisch probleempje
Hoe makkelijk kan het soms zijn?! Mooi dat het opgelost is...JaapMopar wrote:Gister nog even gekeken en zag dat ik helemaal geen kabel van het motorblok naar het chassis had, die snel een gelegd en na een testritje lijkt het verholpen te zijn
Re: Electrisch probleempje
Iets te vroeg gejuicht, net weer gestotter en alles uitvallen. Nu zelfs zo erg dat de gas installatie ermee ophield. De tankmeter gaf ineens leeg aan en de auto viel uit. Ff contact uit en aan en alles deed het weer prima
Het is trouwens alleen bij hard optrekken in een linkse bocht ben ik achter gekomen, om het nog even lastiger te maken
Het is trouwens alleen bij hard optrekken in een linkse bocht ben ik achter gekomen, om het nog even lastiger te maken
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Electrisch probleempje
Misschien ergens een gare kabel / isolatie die deels open ligt en dan kortsluiting maakt...
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- Bean Bandit
- Posts: 1148
- Joined: 15 Aug 2007, 12:22
- Location: 't Gooi
- Contact:
Re: Electrisch probleempje
psies, controleer de dikke kabel naar de startmotor EN de wat dunnere aanstuurkabel naar de startmotor eens. Bij mij lopen deze vlak langs m'n uitlaat.
Groeten, Remco
Groeten, Remco
Re: Electrisch probleempje
dat denk ik nietBean Bandit wrote:Als ik dit zo lees denk ik eerder een slippende v-snaar. Als het alleen is bij hard optrekken.
en als je zonder massa tussen blok en motor heb gereden dan heb je heel veel geluk gehad
normaal fikt er dan van alles uit zo als gaskabels en zo
Ik werk met plezier.
Re: Electrisch probleempje
Lijkt mij ook eerder een mechanisch probleem dan electrisch. Misschien een slechte motorsteun waardoor je blok wat verder kantelt en daardoor een brakke kabelschoen buigt.
Haal alle kabels eens los van de dynamo en tape deze af. Kijk dan of hij het nog steeds doet. Het is vaak makkelijker en sneller zoeken naar wat het niet is dan naar wat het wel is. Op een gegeven moment blijven er maar een paar dingen over die het kunnen zijn.
Haal alle kabels eens los van de dynamo en tape deze af. Kijk dan of hij het nog steeds doet. Het is vaak makkelijker en sneller zoeken naar wat het niet is dan naar wat het wel is. Op een gegeven moment blijven er maar een paar dingen over die het kunnen zijn.
-
- Posts: 830
- Joined: 10 Jun 2007, 21:20
- Location: ede
- Contact:
Re: Electrisch probleempje
Ik heb zoiets gehad met een rotte 318. Ik denk dat het kwam door te lange distributieketting... Als ik vanuit stilstand volgas gaf dan was het net of ie uitviel en dan ging ie in een x van kiet. Na revisie/tuning was het weg dus weet t niet zeker....
fargo a100 '65
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Dodge dart gt '67
Dodge w100 440 '76
Re: Electrisch probleempje
Bedankt voor het meedenken, zal morgen eerst is even m'n oude dynamo terugschroeven om te kijken of het dan weg is, kan ik iig iets uitsluiten Laat het wel weten
'76 Dodge W200 440
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Ex Mopars: '76 Dodge W200 318, '70 Chrysler Newport 4-door hardtop 383
Re: Electrisch probleempje
Of je zet er gewoon een waterstof koedo shalabing shabang kit op. http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=16170